Tällä palstalla, siis sen kävijöille, on julmetun tiukat kriteerit sille miten ihminen=nainen, voi ja saa pukeutua.
Ihan oikeasti, luulisi ahdistavan olla sellainen tuomaan torvi ja arvosteleva ilkimys 🤔.
On kg-rajat ja vartalonmallikriteerit erilaisille vaatteille esim.mekoille ja auta armias, jos ei niitä kriteerejä täytä niin täältä pesee ja tosi rumasti.
On säännöt ja kriteerit erilaisille kankaille, pituuksille, leveyksille, kuoseille, jopa vuodenajoille sen suhteen mitä värejä ym "saa" käyttää.
Uusimpana bongasin eilen sen, että paljetit ei sovi sille tälle eikä tuolle ja ne jopa "isontavat" ihmistä eikä niitä saa käyttää ainakaan ellei ole pikkujouluaika, wtf?? Nehän on tänä kesänä peräti "in" 😁.
Ihan kuristaa ajatellen, että itse suhtautuisin noin tiukasti, kriittisesti ja ahdistavasti johonkin vaateasiaan ja vieläpä katsoisin oikeudekseni haukkua muita siitä, antaisitte ihmisten olla ja pukeutua miten tykkäävät ja taitavat, ei pitäisi kenenkään muun ryppyreikää kutittaa!
Kommentit (26)
Eihän ole. Esim minua ei kiinnosta pätkääkään miten muut pukeutuvat tai miltä ylipäätään näyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole. Esim minua ei kiinnosta pätkääkään miten muut pukeutuvat tai miltä ylipäätään näyttävät.
Kyllä on, täällä ei ole päivää jolloin ei olisi vaateaiheisia aloituksia/ketjuja niin, ettei niissä arvosteltaisi ja tuomittaisi että kamalaa ei sovi sille tälle tuolle, pitää olla sellainen tällainen tai tuollainen, että vaatteeseen voisi/saisi pukeutua jne.
Ap
Ainiin, unohdin yhden isoimmista kuittailun aiheista eli naisen povi, eli jos on povea niin ei sitä, ei tätä, ei ainakaan tuollaista jne.
Ap
Jos haluaa käyttää laadukasta käsilaukkua, niin palstan paskainen kånken/Marimekon kangaskassiteinit huo rittelevat ja slutsheimaavat sokeritytöksi tai of-tähdeksi.
Oletkohan itse hieman pakkomielteinen muiden pukeutumisesta?
Oikeassa elämässä en ole törmännyt vaatearvostelijoihin tai sitten eivät vaan tule sanomaan suoraan. Pukeudun huonosti eli mukavasti ja aina on siitä huolimatta kohdeltu ihan normaalisti. Pääasia, että on puhtaat ja ehjät vaatteet päällä.
Mitä tarkoitat tuolla, että nainen olisi mukamas ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Sama. Sellainen ihan puliukko/akkamainen pukeutuminen herättää huomioni. Muuten en huomaa tai muista mitä ihmisillä on päällään.
So what?! Minähän pukeudun juuri niin kuin itse haluan ja muuta saavat olla siitä ihan mitä mieltä haluavat.
Mitä väliä? Iso osa suomalaisista pukeutuu käytännöllisesti eikä kauniisti
Ihmiset kenties ilmaisevat mitä asioita itse pitävät viehättävinä ja mitä ei. Ei näistä tarvitse sääntöjä tehdä.
Kyllä tuo oikeasti vaikuttaa niihinkin jotka väittää että ei kiinnostele. Miksiköhän suomalaiset on niin samanlaisia ja harmaita? Pelkäävät tulla arvostelluiksi. Ei tarvi mennä kun Lontooseen tai Pariisiin ni jo alkaa diversiteettiä löytyä. Saati johonkin Amerikkaan, Aasiaan tai Afrikkaan.
Jälkeenpäin ajattelen itsekkin että haukkumisen takia yritän olla "normaali" tai "näkymätön".
Täällä vaan tykätään provoilla ja paukuttaa päätä. Samanlaisissa markettivetimissä meistä valtaosa kuitenkin liikkuu, näkeehän sen kadulla. Just tulin kaupasta, eikä siellä liehunut yhdetkään helmat. Kaikki naiset samankaltaisissa housut, paita ja joku pitkähihainen siinä päällä asuissa.
Tämän palstan kävijöistä osa on kouluttamattomia äärioikeistolaisia ja kristillishih huleja, joten arvot on niillä sen mukaiset.
Mutta tuohan on vain osatotuus. On meitäkin, jotka tervepäisinä keskitymme elämään omaa elämäämme emmekä kyyläämään ja ihmettelemään muiden elämää.
Palstailu on minulle tapa kurkistella muiden mieliin. Aika paljon kaikkea kakkaa siellä. Empaattiselle ihmiselle tämä on empaatiatreeniä ja omien vastoinkäymisten suhteuttamista, narsisteille itsensä ylentämistä muita polkemalla. Sen olen huomannut, että narsistit ja vihaajat ovat yleensä sangen sairaita ja yksinäisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä vaan tykätään provoilla ja paukuttaa päätä. Samanlaisissa markettivetimissä meistä valtaosa kuitenkin liikkuu, näkeehän sen kadulla. Just tulin kaupasta, eikä siellä liehunut yhdetkään helmat. Kaikki naiset samankaltaisissa housut, paita ja joku pitkähihainen siinä päällä asuissa.
Minäkin tulin kaupasta ja näin paljon juhlapukuista väkeä. On valmistujaispäivä.
Yks lysti mulle, miten arkena pukeutuu, kunhan juhlan erottaa siitä. Joillain on kenties juhlat joka päivä, jos pitää erityisesti pukeutua ja tällätä itsensä?
Näin myös paikalliset pulit "juhlimassa" omalla tavallaan huomiovärikamppeet niskassa lähiömarketin vieressä koivubaarissa.
Ihmiset <3
Mitä väliä sillä on mitä mieltä jotkut incelit ovat mistään? Eihän tämän palstan mielipiteillä ole sinällään mitään merkitystä järkeville ihmisille. Tuntuu että jotkut ottavat tämän liian tosissaan ja unohtavat että se oikea elämä tapahtuu ihan muualla kuin täällä. Toki on hauska lukea ja naureskella asioille täällä ja joskus jopa miettiä millaista näiden vöyhkääjien oikea elämä on 😁
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo oikeasti vaikuttaa niihinkin jotka väittää että ei kiinnostele. Miksiköhän suomalaiset on niin samanlaisia ja harmaita? Pelkäävät tulla arvostelluiksi. Ei tarvi mennä kun Lontooseen tai Pariisiin ni jo alkaa diversiteettiä löytyä. Saati johonkin Amerikkaan, Aasiaan tai Afrikkaan.
Jälkeenpäin ajattelen itsekkin että haukkumisen takia yritän olla "normaali" tai "näkymätön".
No ei vaikuta eikö kiinnosta! En ole ikinä pukeutunut harmaaseen enkä juuri mustaankaan. Nk. Pikkumustatkin minulla on punaisia, vihreitä ja kullanvärisiä.
Ai niin, minähän en asukaan Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tulin kaupasta ja näin paljon juhlapukuista väkeä. On valmistujaispäivä.
Yks lysti mulle, miten arkena pukeutuu, kunhan juhlan erottaa siitä. Joillain on kenties juhlat joka päivä, jos pitää erityisesti pukeutua ja tällätä itsensä?
Näin myös paikalliset pulit "juhlimassa" omalla tavallaan huomiovärikamppeet niskassa lähiömarketin vieressä koivubaarissa.
Ihmiset <3
Jaa? Ei meidän S-marketissa ollut yhtäkään juhlapukuista ihmistä. Miksi sitä juhlatamineissa kukaan ruokaostoksille lähtisi?
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa joskus: onpa kaunis asu!
Ja ihan sama vaikka kroppa olisi kuin teinitytöllä, jos ikää on +30.v, täytyy päälle vetää löysää tunikaa ja telttamallisia housuja.