Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset vaatemerkit tekee pelkkiä trikootunikoita tai muodottomia säkkejä?

Vierailija
12.03.2022 |

Nyt Finlaysonkin on lähtenyt vaatealalle ja nehän on kaikki samaa sarjaa kuin tavan nansot ja marimekot. Ei mitään mielenkiintoista uutta ole uskallettu edes yrittää, vaan sitä samaa trikoorättiä ja valtavia telttoja. Miksi?!

Kommentit (1217)

Vierailija
1081/1217 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on yksinkertaisesti taloustiedettä. Massatuotettuja säkkejä keskivertokuluttajalle. Paremmin räätälöidyt vaatteet rajaavat potentiaalisia ostajia, lisäksi tuotantokustannukset ovat suuremmat -> nostaa tuotteen hintaa -> rajaa ostajakuntaa edelleen.

Vierailija
1082/1217 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vimmacompany.com/product/sointu-ii-tafti-lila/

Onko tällaisille vaatteille oikeasti käyttäjäkuntaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1217 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän näköisiä säkkejä! 🤢

Vierailija
1084/1217 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomalainen nainen muka jotain muuta kuin vihainen justiina tai pullantuoksuinen muumimamma :p

Kummallekin tuo on juuri sopiva asuste

Vierailija
1085/1217 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että nettikauppa vie asiakkaat firmoilta. 

Vierailija
1086/1217 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, ja ap:n kysymykseen vastaus: koska ne myy. 

Vierailija
1087/1217 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee edulliseksi kun säkki sopii monenkokoiselle.

Mahtuu kyllä muttei sovi.

Vierailija
1088/1217 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää osta säkkimallisia tai laatikkomitoituksella tehtyjä vaatteita, joita suomalaiset merkit tekevät. Sehän on juuri viesti valmistajalle, että niitä kannattaa jatkossakin tehdä, kun naiset niitä ostavat. Minulla on X-vartalo ja nuo näyttävät karseilta päälläni.

Vierailija
1089/1217 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ikävä kyllä suurin osa kohderyhmästä eli aikuisista on keskivartalolihavia. Silloin ei tyköistuvat vaatteet sovi päälle, vaan muoto on säkki sekä vaatteella että vartalolla.

Miksi sitten on valittu se sama kohderyhmä kuin kaikilla muilla? Kyllä muunkin muotoisia ihmisiä on olemassa. Jos ei olisi, niin ei mikään henkkamaukkakaan pärjäisi. Sitä paitsi firmoilla voi olla useampia mallistoja eri vartalotyypeille, tyyleille, ikäkausille jne. Miksi pitäisi kaikki tunkea samaan muottiin? En minä ainakaan ole ikinä ostanut näitä Nanson kukkatunikoita tai Marimekon tasaraitapaitoja. 

ap

Itse olen pitkä joten mikään kukkatunika ei näytä hyvältä. Mielestäni kukkatunika ei sovi oikein kenellekään

Vierailija
1090/1217 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Alpalla on lähes kaikki yläosat leikattu suoralla mallilla, ei mitään muotoa. Ihan kuin ne olisi lapselle tehtyjä.

Vierailija
1091/1217 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ikävä kyllä suurin osa kohderyhmästä eli aikuisista on keskivartalolihavia. Silloin ei tyköistuvat vaatteet sovi päälle, vaan muoto on säkki sekä vaatteella että vartalolla.

Miksi sitten on valittu se sama kohderyhmä kuin kaikilla muilla? Kyllä muunkin muotoisia ihmisiä on olemassa. Jos ei olisi, niin ei mikään henkkamaukkakaan pärjäisi. Sitä paitsi firmoilla voi olla useampia mallistoja eri vartalotyypeille, tyyleille, ikäkausille jne. Miksi pitäisi kaikki tunkea samaan muottiin? En minä ainakaan ole ikinä ostanut näitä Nanson kukkatunikoita tai Marimekon tasaraitapaitoja. 

ap

Itse olen pitkä joten mikään kukkatunika ei näytä hyvältä. Mielestäni kukkatunika ei sovi oikein kenellekään

Ainakaan jos se on hirveän kirjava.

Vierailija
1092/1217 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Alpalla on lähes kaikki yläosat leikattu suoralla mallilla, ei mitään muotoa. Ihan kuin ne olisi lapselle tehtyjä.

Itse ainakin käytän Alpan neuleiden alla paitapuseroa tai ulkoillessa kerrastoa. Ei jämäkän neuleen kuulukaan nuolla ihoa.

Vierailija
1093/1217 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin käytän Alpan neuleiden alla paitapuseroa tai ulkoillessa kerrastoa. Ei jämäkän neuleen kuulukaan nuolla ihoa.

Ihoahan ne niillä monilla malleillakin nuolevat. Joka tapauksessa laatikkomallinen neule ilman mitään muotoa ei pue kaikkia vartaloita. Toivoisi, että niihin saisi edes jotain istuvuutta, kun naisille niitä kuitenkin tehdään, ei lapsille.

Vierailija
1094/1217 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiset ja italialaiset naiset pukeutuvat esimerkillisen kauniisti ja tyylikkäästi. Kenkiä myöten. Pukeudun mielelläni yksinkertaisen tyylikkäisiin vaatteisiin mutta vähänpä niitä on tarjolla, ja siksipä teen itse päällystakit mukaan lukien.

Linjakkaan tyylikkäitä mekkoja on myös esim. Ritva Fallan mallistossa.

Vierailija
1095/1217 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne sopii kaikille vartaloille.

Ei todellakaan sovi.

Itse olen vartalotyypiltäni dramatic ja minulle sopii siis vartalonmyötäiset parhaiten.

Minä olen vartalotyypiltäni ironic ja minulle sopii ihan mikä vaan jonka halvalla saa

Vierailija
1096/1217 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en enää osta säkkimallisia tai laatikkomitoituksella tehtyjä vaatteita, joita suomalaiset merkit tekevät. Sehän on juuri viesti valmistajalle, että niitä kannattaa jatkossakin tehdä, kun naiset niitä ostavat. Minulla on X-vartalo ja nuo näyttävät karseilta päälläni.

Johan valmistajilla puntti jo tutisee :D

Vierailija
1097/1217 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko suomalainen nainen muka jotain muuta kuin vihainen justiina tai pullantuoksuinen muumimamma :p

Kummallekin tuo on juuri sopiva asuste

Nuolien perusteella tätä ketjua lukee neljä justiinaa ja yksi muumimamma :D

Vierailija
1098/1217 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan valmistajilla puntti jo tutisee :D

On niitä muitakin kuin minä. Valmistajat saavat toki valmistaa juuri sellaisia malleja, joita haluavat. Osa asiakaskunnasta jää pois, mutta jos sillä ei ole heillä väliä, niin sittenhän kaikki on hyvin. Ja meillä säästyy rahat.

Vierailija
1099/1217 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki Design weekillä käydessäni törmäsin uuteen suomalaiseen suunnittelijaan jonka tyyli oli oversize, mutta vaatteissa oli kuitenkin muotoa eivätkä takit tuntuneet säkkimäisiltä päällä. Printit olivat ehkä hieman räikeitä omaan makuun mutta ainakin jäivät mieleen. Linkki kauppaan jos jotain kiinnostaa https://nadabellam.com/

Vierailija
1100/1217 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon teltat on niin rumia. Isoja kuvioita ja vaikka missä väreissä. Sitten vielä tukevan ihmisen päällä, aika karmeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä