Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaiset vaatemerkit tekee pelkkiä trikootunikoita tai muodottomia säkkejä?

Vierailija
12.03.2022 |

Nyt Finlaysonkin on lähtenyt vaatealalle ja nehän on kaikki samaa sarjaa kuin tavan nansot ja marimekot. Ei mitään mielenkiintoista uutta ole uskallettu edes yrittää, vaan sitä samaa trikoorättiä ja valtavia telttoja. Miksi?!

Kommentit (1217)

Vierailija
861/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Uhana.

Vierailija
862/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hihihihiiiihähähähäää kirjoitti:

kenellä on tarve esitellä muotojaan voi ommella ne reilun kokoiset vaatteet muotojensa mukaisiksi. Näitä hk-sinisen-makkaran päällystyylisiä, mahdollisimman vähästä kankaasta väsättyjä, anorektikkojen vaatteita löytyy kaikista vaatekaupoista. Eikö miehet hurmaannu sinusta muuten kuin kurvisi näkyvillä?

Terve ja hoikka on kaukana anorektikosta. Nykyinen BMI:n keskiarvo on tosin jo sitä luokkaa että normaalipainoinen ihminen erottuu toki joukosta. Takana ovat ajat jolloin naisilla oli vielä vyötärö ja jenkkakahvat tuntematon käsite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen juttu mitä muhkuraisen ja keskivartalolihavan kannattaa pukea päällensä, jos siis haluaa näyttää hyvältä, on pukea näitä trikoovirityksiä päällensä. Toki jos niistä tykkää, niin antaa mennä. Mutta sellainen muodoton säkki ei ole imarteleva jos on muhkua jo omasta takaa.

Mutta joo, tätähän nämä suomalaiset merkit yleensä on. Sitten nämä "kirjastontäti-look"-tätit narputtaa kun muut joutuu sit tilaamaan ulkomailta ja joo, niiltä halpamerkeiltä. Ei tosiaan kaikki halua olla sen näköisiä kun olisivat töissä pikku kakkosessa. 

Eikä tosiaan saisi muuta vaatia, vaan nämä kaavut pitää kelvata. Onhan tätä vuosia ihmiset yrittäneet jo saada muuttumaan, mutta ei, niin ei. Sama kuin plus-mallistot ovat vuodesta toiseen täynnä isoja kukkakuvioisia vaatteita, pääkalloja, glitteriä, paljaista olkapäitä.. Plusmerkitkin olettaa että kaikki pluskokoiset haluavat olla tyyliä kaija koo.

Vierailija
864/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt nyt Sheiniä, koska hienoja vaatteita myös lihaville. Ei pelkkää tanttalookia.

Ihania vaatteita, joissa saa näkyä iho ja erikoisuus!

Jostain syystä täällä edelleen uskotaan, että lihavien pitäisi hävetä nurkassa rumissa ja muodottomissa säkeissä. XD Onneks muualla on herätty todellisuuteen missä lihavat on myös ihmisiä ja ansaitsee kauniita vaatteita. <3

Tilasin möys just uusia bikinejä, toivottavasti ensi kesä on myös yhtä lämmin kuin viime kesä niin pääsee rannalle makoilemaan uusissa biksuissa.

Vierailija
865/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee sä. Tosin niitä ei kukaan ostais.

En ole missään kohtaa väittänyt olevani muotisuunnittelija. Suomessa on tarjontaa trikoosta ja teltoista jo ihan tarpeeksi. Oli pettymys (joskin odotettu) huomata että Finlayson lähti täsmälleen samalle linjalle.

Olen varma, että Suomessa on oikeasti hyviä ja lahjakkaita suunnittelijoita, mutta isoilta firmoilta puuttuu uskallus.

ap

On muuten maailman typerimpiä argumentteja, jos sanoo "tee ite paremmin" tai "et osaisi itsekään". Kyllä ihmisillä on oikeus arvostella vaatteita/musiikkia/ravintolan ruokaa tai mitä tahansa. Ja miksi sen arvostelevan ihmisen pitäisi itse osata paremmin, jos hän ei ole ammatiltaan vaatesuunnittelija, muusikko tai ravintolakokki :D

Vierailija
866/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne pieni talo preerialla hirvitykset...aaarrgghh

Vierailija
867/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso Uhana.

Katsottu on. Jatkaa samalla kolttutyylillä. Aivan käsittämätöntä. Osa kuoseista olisi ok, mutta mallit samaa marimekko/vuokko linjaa. En käsitä. Pukee harvoja.

Vierailija
868/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso Uhana.

Katsottu on. Jatkaa samalla kolttutyylillä. Aivan käsittämätöntä. Osa kuoseista olisi ok, mutta mallit samaa marimekko/vuokko linjaa. En käsitä. Pukee harvoja.

Uhanalla on kylläkin myös tyköistuvia vaatteita. Varsinkin monissa mekoissa on sellainen leikkaus, että pukevat hoikkia hyvin.

Vierailija
869/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka ja herkuton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ikävä kyllä suurin osa kohderyhmästä eli aikuisista on keskivartalolihavia. Silloin ei tyköistuvat vaatteet sovi päälle, vaan muoto on säkki sekä vaatteella että vartalolla.

Mä olen tällainen keskiäkäinen vyötärön kadottanut täti, enkä voi pitää noita rättejä. Paremmin leikattu vaate on armeliaampi kaikille vartalon muodoille. Ainoat vaihtoehdot ei ole tyköistuva tai säkki. Esim kietaisumekko tai tunika, jossa on laskoksia vatsan seudulla ja v-aukko, on kaunis vähän pömpömmällekin.

Miten niin katosi?

Minä joudun säätelemään herkkujen määrää..

Ei se vyötärö vaan katoa!!!!

Minä olen synnyttänyt.

Synnytyksen jälkeen se vyötärö vaan katosi!

Kokeile itse!

Vierailija
870/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N86 ja BMI42 kirjoitti:

Itse olen käyttänyt nyt Sheiniä, koska hienoja vaatteita myös lihaville. Ei pelkkää tanttalookia.

Jostain syystä täällä edelleen uskotaan, että lihavien pitäisi hävetä nurkassa rumissa ja muodottomissa säkeissä. XD Onneks muualla on herätty todellisuuteen missä lihavat on myös ihmisiä ja ansaitsee kauniita vaatteita. <3

Tilasin möys just uusia bikinejä, toivottavasti ensi kesä on myös yhtä lämmin kuin viime kesä niin pääsee rannalle makoilemaan uusissa biksuissa.

Shein nyt on pahinta roskaa mitä kukaan voi hankkia. Äärettömän huonon laadun lisäksi materiaalien turvallisuudesta ei ole mitään takeita. Parempi sit ostaa vaikka sieltä H&M:ltä joiden tuotteiden sentään pitää läpäistä EU:n turvallisuusvaatimukset.

Vierailija
871/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N86 ja BMI42 kirjoitti:

Shein nyt on pahinta roskaa mitä kukaan voi hankkia. Äärettömän huonon laadun lisäksi materiaalien turvallisuudesta ei ole mitään takeita. Parempi sit ostaa vaikka sieltä H&M:ltä joiden tuotteiden sentään pitää läpäistä EU:n turvallisuusvaatimukset.

Mjaa, mulla on parikin tilausta ja laatu on ihan samaa kuin kaikki muutkin H&M/Zara/Vila jne. Koot ja valikoima on vaan isompi. Ihan samoissa paikoissa ne niidenkin vaatteet tehdään. Tottakai mieluummin kävelisin H&M:lle ja ostaisin sieltä, MUTTA KUN NIILLÄ EI OLE KIVOJA VAATTEITA. Samoja telttoja kaikkialla lihaville. Sheinillä on valikoimaa muillekin. 

Vierailija
872/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N86 ja BMI42 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N86 ja BMI42 kirjoitti:

Mjaa, mulla on parikin tilausta ja laatu on ihan samaa kuin kaikki muutkin H&M/Zara/Vila jne. Koot ja valikoima on vaan isompi. Ihan samoissa paikoissa ne niidenkin vaatteet tehdään. Tottakai mieluummin kävelisin H&M:lle ja ostaisin sieltä, MUTTA KUN NIILLÄ EI OLE KIVOJA VAATTEITA. Samoja telttoja kaikkialla lihaville. Sheinillä on valikoimaa muillekin. 

https://www.cbc.ca/news/business/marketplace-fast-fashion-chemicals-1.6….

Kun tilaat suoraan Kiinasta (Shein, Aliexpress jne.) ei kukaan taho ole tarkistamassa, että mitä kemikaaleja sun muuta valmistusmateriaaleissa on käytetty. EU:ssä myytävät vaatteet (H&M, Zara jne.) tulee täyttää EU:n laatu- ja turvallisuustandardit että tuotteita saa myydä. 

Vierailija
873/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shein on myös eettisesti erittäin kyseenalainen brändi eikä missään nimessä täytä niitä vaatimuksia mitä tässä ketjussa on mainittu.

Vierailija
874/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös iloisemmat värit olisivat kivoja!

.Sitten kun on iloisempaa väriä niin valitetaan räikeydestä. Korjattu

Tämä värimaailma on toinen ongelma. Suomalaisten oma luontainen väritys on usein neutraali ja murrettu. ihonsävy on neutraali ja hiukset tummanvaaleat. silmät siniharmaat.

meille harvalle sopii voimakkaan kontrastin vaatteet, esim musta/valkoinen-väriyhdistelmä, tai muut puhtaat voimakkaat värit ja selkeät kuviot. Me "kadotaan" niihin, koska omat värimme ovat niin herkät.

Me ollaan kuin "vesivärimaalauksia". Meille sopii paremmin murretut ja heleä sävyt. esim. kaakaonruskea, puuteriroosa, lehmuksenvihreä, petroolinsininen, liila.

Olen niin eri mieltä näistä väriasioista (mielestäni tärkein on pukeutua väriin, joka miellyttää omaa silmää ja sisintä, eikä miettiä aina "missä sävyssä miellytän muiden silmiä"), mutta annoin tälle ylänuolen mitä kauneimmain tekstin takia. Ja sen, että kirjoittaja kuvaa meitä suomalaisia "vesivärimaalauksiksi".

Niin kaunista.

Vierailija
875/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet sekoittanut pussilakanan vaatteeseen?

Vierailija
876/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten täällä väitetään että naistenvaatteissa tarjolla on vain riemunkirjavia säkkejä. Jos menet mihin tahansa keskihintaiseen vaatekauppaan, ei sellaisia löydy mistään, vaan kaikki on mustaa, valkoista, harmaata tai sinistä.

Värikkäistä pitävien kannattaa tutustua suomalaiseen Noshiin. Trikoovaatteetkin voivat olla kestäviä ja laadukkaita.

Vierailija
877/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät edes miesten alus vaatteita osaa tehdä. laadusta olisin valmis maksamaan

Vierailija
878/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shein on myös eettisesti erittäin kyseenalainen brändi eikä missään nimessä täytä niitä vaatimuksia mitä tässä ketjussa on mainittu.

Ennemmin tuhoaisin rahani kuin tilaisin niillä Sheiniltä mitään.

Vierailija
879/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0versize on nyt muotia.

Vierailija
880/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bypias on laadukas.