Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaiset vaatemerkit tekee pelkkiä trikootunikoita tai muodottomia säkkejä?

Vierailija
12.03.2022 |

Nyt Finlaysonkin on lähtenyt vaatealalle ja nehän on kaikki samaa sarjaa kuin tavan nansot ja marimekot. Ei mitään mielenkiintoista uutta ole uskallettu edes yrittää, vaan sitä samaa trikoorättiä ja valtavia telttoja. Miksi?!

Kommentit (1217)

Vierailija
881/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole mitään tyylitaitureita täällä Suomessa. Sellainen myy. 

Vierailija
882/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bypiasin miesmäisen naisten housut on outoja, munille tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kyllä lahjakkaita suunnittelijoita, mutta jostain syystä isommat vaateketjut ei uskalla edes kokeilla mitään räväkämpää.

Vierailija
884/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratian tunikat on kivoja. Varsinkin ne taskulliset.

Vierailija
885/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ikävä kyllä suurin osa kohderyhmästä eli aikuisista on keskivartalolihavia. Silloin ei tyköistuvat vaatteet sovi päälle, vaan muoto on säkki sekä vaatteella että vartalolla.

Miksi sitten on valittu se sama kohderyhmä kuin kaikilla muilla? Kyllä muunkin muotoisia ihmisiä on olemassa. Jos ei olisi, niin ei mikään henkkamaukkakaan pärjäisi. Sitä paitsi firmoilla voi olla useampia mallistoja eri vartalotyypeille, tyyleille, ikäkausille jne. Miksi pitäisi kaikki tunkea samaan muottiin? En minä ainakaan ole ikinä ostanut näitä Nanson kukkatunikoita tai Marimekon tasaraitapaitoja. 

ap

Näiden merkkien kohderyhmä on keskituloiset Keski-ikäiset. Ei sitä niin vaan uudelleenbrandata teineille.

No kyllähän nyt teineillä trendaa marimekon kangaskassi ja muut marimekon lompakot jne.

Vierailija
886/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin katosi?

Minä joudun säätelemään herkkujen määrää..

Ei se vyötärö vaan katoa!!!![/quote]

Minä olen synnyttänyt.

Synnytyksen jälkeen se vyötärö vaan katosi!

Kokeile itse![/quote]

Kokeiltu on, kahteen otteeseen.

Ja silti ihan sama vyötärömitta kuin ennen s.

Pyrin myös syömään sen verran kuin kulutan. Ja myös herkut olen rajannut 1/pvä (esm muffini kahvin kera)

Lapset sain kun justiin 20, nyt jo oon yli 50.

Vierailija
887/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee sä. Tosin niitä ei kukaan ostais.

En ole missään kohtaa väittänyt olevani muotisuunnittelija. Suomessa on tarjontaa trikoosta ja teltoista jo ihan tarpeeksi. Oli pettymys (joskin odotettu) huomata että Finlayson lähti täsmälleen samalle linjalle.

Olen varma, että Suomessa on oikeasti hyviä ja lahjakkaita suunnittelijoita, mutta isoilta firmoilta puuttuu uskallus.

ap

On muuten maailman typerimpiä argumentteja, jos sanoo "tee ite paremmin" tai "et osaisi itsekään". Kyllä ihmisillä on oikeus arvostella vaatteita/musiikkia/ravintolan ruokaa tai mitä tahansa. Ja miksi sen arvostelevan ihmisen pitäisi itse osata paremmin, jos hän ei ole ammatiltaan vaatesuunnittelija, muusikko tai ravintolakokki :D

Koska tässäkään n vingutaan miksei suunnittelijat suunnittele ja yritykset teetä ja kaupat myy juuri sellaisia vaatteita kun minä haluan. Sitten vielä heitetään argumentti että tällaisia ostaisi monet muutkin. Eikö silloin jos näkee tällaisen kannattavan markkinaraon kannata itse ruveta siitä hyötymään kun muita yrityksiä ei kerta saa idean kannattavuudesta innostumaan.

Vierailija
888/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun innoittamana kävin tänään ostamassa kaksi iloisen kirjavaa tunikaa plus leggikset sekä väljän kesämökin ja hupparimekon.

Vierailija
889/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kyllä lahjakkaita suunnittelijoita, mutta jostain syystä isommat vaateketjut ei uskalla edes kokeilla mitään räväkämpää.

Ne ketjut tekee rahaa.

T E K E E R A H A AA

eli myyvät sitä mitä ostetaan

ei ne oo tekemässä mitään koetta?

Vierailija
890/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikka ja herkuton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ikävä kyllä suurin osa kohderyhmästä eli aikuisista on keskivartalolihavia. Silloin ei tyköistuvat vaatteet sovi päälle, vaan muoto on säkki sekä vaatteella että vartalolla.

Mä olen tällainen keskiäkäinen vyötärön kadottanut täti, enkä voi pitää noita rättejä. Paremmin leikattu vaate on armeliaampi kaikille vartalon muodoille. Ainoat vaihtoehdot ei ole tyköistuva tai säkki. Esim kietaisumekko tai tunika, jossa on laskoksia vatsan seudulla ja v-aukko, on kaunis vähän pömpömmällekin.

Miten niin katosi?

Minä joudun säätelemään herkkujen määrää..

Ei se vyötärö vaan katoa!!!!

Minä olen synnyttänyt.

Synnytyksen jälkeen se vyötärö vaan katosi!

Kokeile itse!

Katoaako se synnytyslaitokselle?

Vierailija
891/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy uimarannalla tai uimahallissa niin tajuat miks tehään

Vierailija
892/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en oo koko pitkää ketjua kahlannut läpi, mutta niin samaa mieltä aloittajan kanssa. Kaksi ei-säkkimerkkiä tuli mieleen, jotka muutenkin tyylikästä tätä päivää: Andiata ja pienempänä Almada Label.

Vierailija
893/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska asiakkaat on pääosin mallia 120kg vuoripeikko.

Vierailija
894/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun innoittamana kävin tänään ostamassa kaksi iloisen kirjavaa tunikaa plus leggikset sekä väljän kesämökin ja hupparimekon.

Sori olen tipahtanut ketjun kärrystä, mutta väljä kesämökki? 😁 Ihanaa.

Vierailija
895/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan juuri tuollaisia löysiä tunikoita ja paituleita. Mikä onkaan ihanampaa kuin pukea päälle vaate, mikä ei herätä mitään huomiota? Naisena olen jo ihan kyllästynyt katseisiin ja miesten ahdisteluun, joten siksi kaapuan itseni. Esim tällainen:

https://www.muji.com/in/products/cmdty/detail/4550344131428

Aivan Super.

Vierailija
896/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ainoat joilla varaa ostaa ovat keski-ikäiset ylipainoiset naiset

Vierailija
897/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan juuri tuollaisia löysiä tunikoita ja paituleita. Mikä onkaan ihanampaa kuin pukea päälle vaate, mikä ei herätä mitään huomiota? Naisena olen jo ihan kyllästynyt katseisiin ja miesten ahdisteluun, joten siksi kaapuan itseni. Esim tällainen:

Aivan Super.

Mujin tyyli on täysin omaa laatuaan. Samaa mallia kuin Suomen tunikoissa, mutta puuttuu kokonaan värit. Siellä kaupassa kyllä silmä lepää. Minulla on muutamia heidän vaatteitaan, niissä on aivan oma henki ja se on elegantti.

Vierailija
898/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan Super.

Mujin tyyli on täysin omaa laatuaan. Samaa mallia kuin Suomen tunikoissa, mutta puuttuu kokonaan värit. Siellä kaupassa kyllä silmä lepää. Minulla on muutamia heidän vaatteitaan, niissä on aivan oma henki ja se on elegantti.

Joo, jotain mitä tässä aloituksessa ei haettu ollenkaan.

Vierailija
899/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan Super.

Ja kaikissa takeissa ja kengissä on kevyt sateensuoja. Rakastan Mujin tuotteita. Eleettömiä, huomaamattomia. Harmittaa vain, ettei puhdasta mustaa väriä ole juurikaan.

Vierailija
900/1217 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kaipaisin luonnonmateriaaleista tehtyjä "klassisia" vaatteita. Nykyään on todella vaikea löytää ihan "tavallisia" vaatteita (villapaitaa tai -neuletta, esimerkkinä) joka olisi (puu-)villaa, suurin osa akryyliä.

Olisi hyvä, jos joku vaatemerkki, tai vaikka joku ketju (H&M vaikka) lanseeraisi malliston, jossa vaatteet on luonnonkuituja ja ns. aikaa kestäviä perusvaatteita.

Noista olisi valmis maksamaankin enemmän, koska oikein huollettuna kestävät pitkään, ja ovat "aina muodissa".

Aamen, olen täysin samaa kaipaillut! Joskus zaralla on saattanut olla silkkitoppeja valikoimassa ja henkkamaukalla on premium mallistossa jotain ihan jees vaatteita, mutta sellainen kauppa, josta saisi vuoden ympäri perusvaatteita luonnonmateriaaleista tehtynä, puuttuu. Itse olen löytänyt just esim. silkki- ja kashmirpaitoja kirppiksiltä ja teen mielelläni second hand ostoksia, mutta sielläkään ei käy aina niin hyvä mäihä, että löytäisi kaiken tarvitsemansa.