Miksi suomalaiset vaatemerkit tekee pelkkiä trikootunikoita tai muodottomia säkkejä?
Nyt Finlaysonkin on lähtenyt vaatealalle ja nehän on kaikki samaa sarjaa kuin tavan nansot ja marimekot. Ei mitään mielenkiintoista uutta ole uskallettu edes yrittää, vaan sitä samaa trikoorättiä ja valtavia telttoja. Miksi?!
Kommentit (1217)
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään tunikoista ja löydän hyviä monesta kaupasta. Kaikissa näkemissäni ja ostamissani on a- linja tai selkeä leikkaus sopivassa kohdassa. En ole nähnyt säkkimäisiä tai laatikkomaisia tunikoita. Missähän te niitä näette. Joitakin Tokmannilta ostettuja mekkojakin minulla on. Niissäkin selkeä linja evätkä mitään säkkejä. Luulen, että se joka ei muka sopivaa vaatetta löydä ja jopa suomalaisesta mallistosta, haluaa vain huomiota.
A-linja ei sovi isorintaiselle ja yksi suomalainen perusvartalon malli on "isorintainen maatalonemäntä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku linkitti ketjuun Uhanan vaatteita. Vaatteet ovat todella kivoja, mutta itse miellän ne kyllä enemmän juhliin sopiviksi, enkä ainakaan itse niin ohutta materiaalia pysty pitämään edes siistimpinä toimistopäivinä, kun materiaali on liian ohutta vetoiseen toimistoon.
Häh, heillähän on paljon villaa ja silkkiä, jotka ovat lämpimiä materiaaleja. Oletko ikinä nähnyt Uhanan vaatteita livenä tai kokeillut?
Minulla on kaksi Uhanan silkkistä mekkoa ja ja yksi hame ja ne ovat aivan ihania! Mutta työkäyttöön liian hienoja ja omaan toimistoon myös liian ohuita. Villaa en pysty käyttämään. En edes merinoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään tunikoista ja löydän hyviä monesta kaupasta. Kaikissa näkemissäni ja ostamissani on a- linja tai selkeä leikkaus sopivassa kohdassa. En ole nähnyt säkkimäisiä tai laatikkomaisia tunikoita. Missähän te niitä näette. Joitakin Tokmannilta ostettuja mekkojakin minulla on. Niissäkin selkeä linja evätkä mitään säkkejä. Luulen, että se joka ei muka sopivaa vaatetta löydä ja jopa suomalaisesta mallistosta, haluaa vain huomiota.
A-linja ei sovi isorintaiselle ja yksi suomalainen perusvartalon malli on "isorintainen maatalonemäntä".
A-linjaakin on monenlaista, sen ei tarvitse alkaa kaulan korkeudelta, ja kangasvalintakin ratkaisee. Moni noista kaupassa olevista vaatteista, jotka vaan korostavat rintavuutta, ei ole A-linjaa nähnytkään.
Olisiko taustalla suunnitteluun ja materiaalivalintoihin liittyvät halvimmat ratkaisut tuotantoa ajatellen? Joku mainitsi keskivartalolihavuuden yms., mutta juuri tuollaiset säkkimuodot ja retkumateriaalit ovat kaikkein epäimartelevimpia verrattuna kunnon leikkauksiin ja napakampiin kankaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku linkitti ketjuun Uhanan vaatteita. Vaatteet ovat todella kivoja, mutta itse miellän ne kyllä enemmän juhliin sopiviksi, enkä ainakaan itse niin ohutta materiaalia pysty pitämään edes siistimpinä toimistopäivinä, kun materiaali on liian ohutta vetoiseen toimistoon.
Häh, heillähän on paljon villaa ja silkkiä, jotka ovat lämpimiä materiaaleja. Oletko ikinä nähnyt Uhanan vaatteita livenä tai kokeillut?
Ihan hirveitä ja hirveän hintaisia. Mallit ei juuri Marimekosta poikkea.
jos vaate on valtava teltta koossa x, niin ostat sitten vaikka kokoa -3x
Eivät nuo uhanan mekot ole naisellisia vaan todella epäseksikkäitä nekin. Vogliakin on siirtynyt laatikkomekkoihin. Sieltä sai aiemmin istuvia kotelomekkoja vähän isompikin ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveitä ja hirveän hintaisia. Mallit ei juuri Marimekosta poikkea.
Näissä mekoissa sentään on vyötärö! Marimekolta se on mennyt hukkaan jo vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla juuri on jätti-isot rinnat ja kyllä löytyy sopivia a- linjaisia vaatteita.
Olen tuo, jolle vastasit.
Ihan samaa olen miettinyt. Eikö kukaan osaa täällä suunnitella mitään kaunista.
https://luhta.com/fi/fi/p/your-face-dublim-585544406oy5
Tässä olis naisellinen ja nätti mekko. Kokoja ei sitten löydykään.
Yäk suomalainen muoti kirjoitti:
Ihan samaa olen miettinyt. Eikö kukaan osaa täällä suunnitella mitään kaunista.
Koskaan ennen ei ole vaatteet olleet niin rumia ja tyylittömiä kuin nykyään. Ja miksi pitää pukeutua noihin säkkeihin ynnä muihin.Mitä jos ihan vaan omaa persoonaamme ja vartaloamme tutkittais ja niille annettais arvo ja sopiva pukeutuminen.
Vierailija kirjoitti:
Eivät nuo uhanan mekot ole naisellisia vaan todella epäseksikkäitä nekin. Vogliakin on siirtynyt laatikkomekkoihin. Sieltä sai aiemmin istuvia kotelomekkoja vähän isompikin ihminen.
Joku nyt vaan maksaa itsensä kipeäksi ostaessaan jotain uhanan vatteita, niin pakkohan sen on niitä täällä mainostaa.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ennen ei ole vaatteet olleet niin rumia ja tyylittömiä kuin nykyään. Ja miksi pitää pukeutua noihin säkkeihin ynnä muihin.Mitä jos ihan vaan omaa persoonaamme ja vartaloamme tutkittais ja niille annettais arvo ja sopiva pukeutuminen.
Juuri näin, kaupoista on todella vaikeaa löytää minkäänmaalaista vaatetta, joka ei roikkuisi päällä.
En ole hankkinut enää vuosiin vaatteita Suomesta, huonon laadun ja/tai kalliin hinnan vuoksi. Esim Ranskassa tai Italiasta saa paljon naisellisia ja tyylikkäitä vaatteita, maksaa vain murto-osan hinnoista Suomessa. Jo pelkästään vaateostoksien vuoksi kannattaa lähteä shoppailumatkalle, ja hankkia kerralla laadukas peruspuvusto, järkevään hintaan.
Vierailija kirjoitti:
No kun se kotelomekko nyt ei ole vaan muotia. Niitä ei haikaile kun ajastaan jälkeen jääneet mummelit
Joskus 15 sitten jokaikisessä käsityölehdessä oli jonkin kotelomekon , puolihameenja bleiseri kaavat. Ne oli muotia silloin. Nyt uusimmissa käsityölehdissä on huppariimekkoja, ylisuuria mekkoja paitamekkoina, rimpsumekkoina yms , paitoja , leveälahkeisia housuja . Ne on nyt muotia.
Opetellaan ihmiset itse ompelemaan tai teettäkäö ompelijalka jos nyt tosiaan ei mitkään valmisvaatteet kelpaa. Eikö teille edes koulussa ole opetettu ihan perus käsityötaitoja?
Vierailija kirjoitti:
Andiata ei kyllä tee mitään säkkejä. Pätkii Bossinkin vaatteet.
Mutta hinta on todella korkea, verrattuna esim vastaavanlaatuisiin tuotteisiin ulkomailla. Andiatan merkistä en ole valmis maksamaan yhtään mitään lisää.
Haluaisin ostaa laadukkaita luonnonkuituisia, klassisia vaatteita, paitoja, neuleita, housuja, enkä mitään kirjavia säkkejä, mutta ei löydy juuri mistään.