Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tule mukaan synnytykseen, tyttöystävä kiukuttelee

Vierailija
15.08.2015 |

Olen aivan suhteen alusta saakka tehnyt selväksi, että lapsia voin hankkia, mutta synnytyssaliin en tule, ota tai jätä. Nyt kun synnytyksen hetki lähenee, tyttöystäväni on kuitenkin alkanut ärhennellä ja kiukutella siitä, miten "hylkään" hänet. Olen ystävllisesti muistuttanut, että (a) synnytykseen voi ottaa toisenkin tukihenkilön ja (b) hänellä ei ole ollut missään vaiheessa mitään syytä olettaa minun tulevan. Tällä ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta.

Pakko myöntää, että noin lapsellinen käytös vähentää arvostustani häntä kohtaan. Ymmärrän, että synnytys jännittää, mutta miksi on pakko käyttäytyä noin epäreilusti? Voiko tällaisen kohtuuttomuuden laittaa hormonien tms. piikkiin, vai onko vastaavaa odotettavissa myöhemminkin?

Kommentit (496)

Vierailija
361/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käydä niinkin, että tyttöystävä synnytystuskissaan päättääkin ettei aio enää ikinä harrastaa seksiä ja ilmoittaa sen ääneenkin. Asiasta ei varmaan tarvitse tämän jälkeen sitten koskaan "kiukutella", jos on ihan selvästi näin sanottu 

Vierailija
362/496 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:02"]

Jos kerran on suhteen alusta näin sovittu niin naisen pitäisi tätä kunnioittaa. Synnytyksessä ei ole mitään maagista tai hienoa. Se ei ole hienoin tahi tärkein hetki kaikille. 

[/quote]

Jos se ei nappaa olla tukena kumppanille tärkeässä tilanteessa, ei tarvitse tehdä lapsia. Mikä on niin kamalan vaikeaa tässä asiassa?

[/quote]

Äiti varmaan sanonut, että ei saa mennä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ap vastaa eukko- ja ikäkyselyihini? Jos oot se 28v. mies niin ONNEA... Ja vaimo haluaa hoitaa lasta sitten yksin... Jep jep ;)

Vierailija
364/496 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:02"]

Jos kerran on suhteen alusta näin sovittu niin naisen pitäisi tätä kunnioittaa. Synnytyksessä ei ole mitään maagista tai hienoa. Se ei ole hienoin tahi tärkein hetki kaikille. 

[/quote]

Jos se ei nappaa olla tukena kumppanille tärkeässä tilanteessa, ei tarvitse tehdä lapsia. Mikä on niin kamalan vaikeaa tässä asiassa?

[/quote]

Äiti varmaan sanonut, että ei saa mennä. 

[/quote]

Joo, terve perhe on se millä näitä herroja saadaan aikaan.

Vierailija
365/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:35"]

Voi käydä niinkin, että tyttöystävä synnytystuskissaan päättääkin ettei aio enää ikinä harrastaa seksiä ja ilmoittaa sen ääneenkin. Asiasta ei varmaan tarvitse tämän jälkeen sitten koskaan "kiukutella", jos on ihan selvästi näin sanottu 

[/quote]

Ei tietenkään. Jos itse olisin mies en tekisi enää koskaan aloitetta. Antaisin vaimon pyörtää päätöksensä ihan itse :D

Vierailija
366/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pelkurina pidän miestä, joka ei tule synnytykseen mukaan enkä koskaan voisi arvostaa häntä. 

Vierailija
367/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:35"]

[/quote]

Ei tietenkään. Jos itse olisin mies en tekisi enää koskaan aloitetta. Antaisin vaimon pyörtää päätöksensä ihan itse :D

[/quote]

Tai siis sen jälkeen taas tekisin, jos vaimo ensin pyörtäisi oman päätöksensä ja tekisi kerran.

Vierailija
368/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:38"]

Kyllä minä pelkurina pidän miestä, joka ei tule synnytykseen mukaan enkä koskaan voisi arvostaa häntä. 

[/quote]

Pelkuri voi ollakin, mutta ei epärehellinen. 

Vierailija
369/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:19"] Ymmärrän hyvin tyttöystävääsi. Sinä poimit ne rusinat pullasta. Jätät sitten tyttöystäväsi yksin synnyttämään (synnytys voi kestää päiviäkin). Jätät hänet yksin hetkenä, jolloin tarvitsisi tukeasi. [/quote]Jos ymmärrät hyvin tyttöystävääni, kerro sitten, miksi hän kiukuttelee asiasta, joka oli täydellisesti etukäteen tiedossa ja johon hän suostui omasta vapaasta tahdostaan. -ap [/quote] Koska hän ei tiennyt etukäteen, millaista on olla raskaana. Ihmisellä on oikeus muuttaa mieltään saatuaan tarkempaa tietoa tosiasioista. Hän ei enää hyväksy sitä, ettet sinä tue häntä vaikealla hetkellä.

[/quote]

Todella tyhmä nainen. Siis todella. Kyllä synnytys on sen verran kamalaa ja sen pitäisi jokaisen pillunomistajan kyllä tajuta vaikkei olisi koskaan ollutkaan raskaana, että osaa kuvitella meneekö sinne ilman miestä vai ei. 

Jos jotain ON SOVITTU, niin se on sitten sovittu, minusta tämä synnyttäjä saa mitä ansaitseekin kun nyt on paha mieli, kun menikin olemaan NIIN TYHMÄ, että teki lapsen, vaikkei se sitten käykään, että synnyttää ilman päätöksiään ei-pyörtävää puolisoaan. Ei se nainen miestään sinne tarvitse, kunhan vikisee ja ulisee nyt tuntemattoman pelossa. Mikä nynnerö!

[/quote]

Se että jotain sovitaan ei ole kiveen hakattu. Joskus on vaan pakko joustaa. On sovittu että lapsi syö terveellisesti mutta kun ei se sairaana syö mitään ja paino laskee, annetaan syödä mitä menee. Vaikka viikon verran ranskalaisia ja limua. On sovittu että vihaisena ei mennä nukkumaan mutta Matin pettäminen onkin Tiinalle niin kova isku että hän ei pysty puhumaan Matille vielä tänään eikä ehkä huomennakaan. On sovittu että ei erota, mutta ero tulee. On sovittu että ehkä voidaan harrastaa jotain kinky sexiä joskus mutta jompikumpi ei haluakaan sitten kun asiasta keskustellaan uudelleen asioiden oikeilla nimillä. Sovitaan etta seksia harrastetaan nyt mutta Tiina sanoo kesken että ei ole kivaa, lopetetaan.

Näin esimerkkejä sulle 'sopimisesta'. Synnytys on suurinpaan osaan noista verratessa aika iso juttu kun se itse tapahtuma lähenee. Moni ei osaa edeltä käsin arvioida kuinka paljon se voikin pelottaa.

Vähän sympatiaa toiselle naiselle ei menisi hukkaan.

Vierailija
370/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, kun miettii mikä naisen osuus on synnyttäessä, on kyllä todellista nössöyttä ja luuseriutta ettei voi tulla samaan saliin!
Jos saa lapsen vaginastaan ulos niin saa kyllä vaatiakin tuollaista. Sori, mutta näin on.

Vierailija
371/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään: nainen päättää synnytyksestä (terveys kuitenkin ekana) sillä nainen siinä sen homman hoitaa. Naisen keho, hormonit ja tunteet.
Miehet ei ikinä tule tajuamaan mitä se on, teillä on niin eri systeemit.
Yrittäkää edes olla tukena, se on tehtävänne lapsen isänä.

Vierailija
372/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:25"]

Tyhmä mies kun ei halua nähdä oman lapsensa syntymään. 

Noin sanoi mieheni tuosta vierestä kun kuin hänelle tätä ketjua.

[/quote]Mehesi mielipide on yhdentekevä, koska hän ei ole mitenkään osallisena koko kysymyksessä. Ymmärrän tietysti tietyn ihmistyypin tarpeen päästä kommentoimaan. -ap[/quote]

Tällaiset ap:n kommentit muistuttavat hyytävällä tavalla vakavasti luonnehäiriöisestä exästäni.

Ei tässä ole kyse ap:n osallistumisesta synnytykseen vaan halusta kontrolloida tyttöystävänsä käytöstä, ajatuksia ja jopa tunnetiloja. Vaarallinen ihmistyyppi.

[/quote]

Minusta taas kyse on siitä pysytäänkö siinä mitä on sovittu. Yleensähän täällä huudedaan kurkku suorana rehellisyyden ja lupausten pitämisen perään.

[/quote]

Ei, kyseessä on synnytys. Se ei ole tapahtuma joka toimii samoin aina, kaikilla. Jopa niilla joille se on positiivinen kokemus se on ollut myös pelottava. Ja ikävä kyllä moni meistä on raskaana ennenkuin se pahin iskee.

Ja jos miehellä on noin vähän empatiaa oman lapsensa äitiä kohtaan, sääli lasta. Ei tuollaisesta ole isäksi eikä mieheksi.

Vierailija
373/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:45"]

Jos tyttöystävän kiukuttelu rassaa, miten ajattelit kestää vauvan itkun ja huudon?

[/quote]Nämä ovat yhteismitattomia asioita. Vauvoilla ei ole tapana muuttaa yksipuolisesti jotakin, mistä on yhteisesti sovittu. -ap

[/quote]

...et ole tosissasi?

Olisit nyt vaan käyttänyt kondomia tämä käy pelottavaksi kaikin tavoin.

Vierailija
374/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:19"] Ymmärrän hyvin tyttöystävääsi. Sinä poimit ne rusinat pullasta. Jätät sitten tyttöystäväsi yksin synnyttämään (synnytys voi kestää päiviäkin). Jätät hänet yksin hetkenä, jolloin tarvitsisi tukeasi. [/quote]Jos ymmärrät hyvin tyttöystävääni, kerro sitten, miksi hän kiukuttelee asiasta, joka oli täydellisesti etukäteen tiedossa ja johon hän suostui omasta vapaasta tahdostaan. -ap [/quote] Koska hän ei tiennyt etukäteen, millaista on olla raskaana. Ihmisellä on oikeus muuttaa mieltään saatuaan tarkempaa tietoa tosiasioista. Hän ei enää hyväksy sitä, ettet sinä tue häntä vaikealla hetkellä.

[/quote]

Todella tyhmä nainen. Siis todella. Kyllä synnytys on sen verran kamalaa ja sen pitäisi jokaisen pillunomistajan kyllä tajuta vaikkei olisi koskaan ollutkaan raskaana, että osaa kuvitella meneekö sinne ilman miestä vai ei. 

Jos jotain ON SOVITTU, niin se on sitten sovittu, minusta tämä synnyttäjä saa mitä ansaitseekin kun nyt on paha mieli, kun menikin olemaan NIIN TYHMÄ, että teki lapsen, vaikkei se sitten käykään, että synnyttää ilman päätöksiään ei-pyörtävää puolisoaan. Ei se nainen miestään sinne tarvitse, kunhan vikisee ja ulisee nyt tuntemattoman pelossa. Mikä nynnerö!

[/quote]

Se että jotain sovitaan ei ole kiveen hakattu. Joskus on vaan pakko joustaa. On sovittu että lapsi syö terveellisesti mutta kun ei se sairaana syö mitään ja paino laskee, annetaan syödä mitä menee. Vaikka viikon verran ranskalaisia ja limua. On sovittu että vihaisena ei mennä nukkumaan mutta Matin pettäminen onkin Tiinalle niin kova isku että hän ei pysty puhumaan Matille vielä tänään eikä ehkä huomennakaan. On sovittu että ei erota, mutta ero tulee. On sovittu että ehkä voidaan harrastaa jotain kinky sexiä joskus mutta jompikumpi ei haluakaan sitten kun asiasta keskustellaan uudelleen asioiden oikeilla nimillä. Sovitaan etta seksia harrastetaan nyt mutta Tiina sanoo kesken että ei ole kivaa, lopetetaan.

Näin esimerkkejä sulle 'sopimisesta'. Synnytys on suurinpaan osaan noista verratessa aika iso juttu kun se itse tapahtuma lähenee. Moni ei osaa edeltä käsin arvioida kuinka paljon se voikin pelottaa.

Vähän sympatiaa toiselle naiselle ei menisi hukkaan.

[/quote]

Joo, mutta jos sopiminen menee mönkään, niin täällä se on muka aloittajan syy. Aloittajahan on koko ajan pitänyt sopimastaan kiinni. Ei ka se voi olla niin kamala asia? Esimerkkisi ovat päinvastaisia. Aloittajan naisen ajatuksenjuoksua en käsitä. Hänkö on siis laskenut sen varaan, että oma kanta voittaa? Minusta oksettavaa. 

Vierailija
375/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys ei ole mikään läpihuutojuttu tai sama kun paskalla käyminen. Synnytykseen voi kuolla ja vähintään kuvitella kuolevansa. Mä haluan, että mun elämäni rakkaus on mun vierelläni kun mä teen kuolemaa. Oli se sitten totta tai vain mun korvieni välissä.

Vierailija
376/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:41"]

Huhhuh, kun miettii mikä naisen osuus on synnyttäessä, on kyllä todellista nössöyttä ja luuseriutta ettei voi tulla samaan saliin! Jos saa lapsen vaginastaan ulos niin saa kyllä vaatiakin tuollaista. Sori, mutta näin on.

[/quote]

Se olisi pitänyt osata vaatia ennen kun tekee päätöksen pukata mitään ulos vaginastaan.

Vierailija
377/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:09"]

Ymmärrän ap:ta täysin. Olemme mieheni kanssa nuoria vähän päälle parikymppisiä. Emme vielä naimisissa. Suhteen alussa oli selvää että minä tahdon joskys lapsia satavarmasti. Mies sanoi alussa että ei oikein tiedä lastenhankinnasta, hän ei itse ole ajatellut hankkia lapsia ikinä. Ilmoitin että tahdon kumppanin joka myös haluaa lapsia. Rakkaus kuitenkin voitti ja seurusteltuamme muutaman vuoden, mies ilmoitti että tahtoo kanssani lapsia joskus ja isyys kiinnostaa. Hihkuin onnesta vaikka olin jo tottunut ajatukseen, että emme välttämättä hanki lapsia koskaan. Mies on tehnyt selväksi, että hän ei välttämättä voi olla mukana synnytyksessä. Hän lupaa yrittää, mutta uskoo että ei pysty. Miehelläni ei ole itsellään korkea kipukynnys... hän pyörtyi ottaessaan tatuointia. Hän pyörtyi kun katsoi vieressä kun mulle laitettiin tatuointia. Ja mies kammoaa verta aivan mahdottomasti. Useasti on lähtenyt taju kun on partaa sheivatessa tullut pieni haava... Jos verta tulee nenästä niin taju pois. Mies ei kestä verta yhtään eikä kestä kipua tai sen katsomista. Jonkun mielestä "nössöä" että mies on tuollainen, mutta ei hän voi asialle yhtään mitään. Minulle olisi täysin ok jos mies ei pysty olla synnytyksessä mukana, en pettyisi tai suuttuisi koska ymmärrän häntä. Juu, eihän hänen tarvitse sitä auki olevaa toosaa tuijottaa, mutta silti. Uskon vahvasti että hän ei pysty olemaan mukana, mutta saan varmasti edes jonkun tukihenkilöksi. Sitten olisin pettynyt tai jopa suuttunut jos mies toteaisi ettei voi tulla synnytykseen koska "hyi ällöttävää". TUOLLAINEN syy on nössöä. "Synnytys on ällöttävää ni en tuu" huoh. Ja ymmärrän ap:ta että hän kysyy neuvoa tuohon kiukuttelutilanteeseen.... ei muuhun. Joten synnytykseen menemättömyyden syy ei ole nyt relevanttia tässä keskustelussa. Ap on kertonut, että asiasta on keskusteltu tyttöystävän kanssa. Ap on kertonut syyn tyttöystävälleen. Toivon ap kovasti että olet tsempannut tyttöystävääsi tulevaa synnytystä varten parhain mahdollisin sanoin ja teoin. Sen jo luulisi olevan enemmän kuin tarpeeksi kun et kerta synnytykseen mene. Ymmärrän tyttöystävän pettymyksen ja kiukuttelun koska synnytys on suuri asia ja kaikkien synnytykset ovat erilaisia, tyttöystäväsi on joutumassa tilanteeseen josta hän ei 100% tiedä että kuinka synnytys sujuu. Tottakai hän toivoo tukeasi ja tavallaan kiukkuaa aiheesta. Mutta... jos ap sinä ymmärrät tyttöystäväsi syyt miksi tukesi synnytyksessä olisi tärkeää niin olisi mukava jos tyttöystäväsi ymmärtäisi vastavuoroisesti sinun syysi olla menemättä mukaan. Itsekin toki toivon että mieheni olisi mukana synnytyksessä, mutta en voi sille mitään jos mieheni päättää ettei siihen pysty. En minä siitä suutu jos hän ei lopulta edes yritäkkään tulla. Minulle on tärkeintä että saamme sen lapsen. Mieheni ymmärtää että hänen läsnäolonsa olisi minulle tärkeää, mutta minä vastavuoroisesti ymmärrän miestäni jos hän ei ole mukana silloin... :) Juttele ap tyttöystäväsi kanssa paljon....kannusta ja tsemppaa häntä niin paljon kuin pystyt<3 Toivon että pääsette yhteisymmärrykseen. Älä itse kiukkua tyttöystävällesi takaisin jos hän kiukkuaa tuosta asiasta. Puhu hänelle rauhallisesti takaisin ja yritä tehdä kohteliaasti selväksi oma kantasi asiaa. Tyttöystäväsi on selvästi herkässä tilassa lähes kokoajan ja sinun oma asenteesi häntä kohtaan vaikuttaa paljon. Tsemppiä!!! :)

[/quote]

Eiköhän tuo sun mies ole aika lailla päinvastainen kuin Ap. Kirjoituksestasi päätellen sinulla on empaattinen ja raskauteesi vakavasti suhtautuva mies joka aikoo yrittää tulla mukaan mutta on fiksuna ottanut puheeksi että ei mahdollisesti, todennäköisesti pysty. Mutta haluaa ja yrittää kuitenkin. Paljon onnea sinulle.:)

Ap on nyrpeä kun raskaana oleva tyttöystävä 'kiukuttelee' ja on vaikea kun he ovat sopineet ja nyt sitä pelottaa vaikka he sopi jo joten ei sellainen käy kun he sopi. Ja ei välittänyt lapsista alunperinkään niin tyttöystävän pitäis vaan olla kiitollinen että raskaus sallittiin ja tulee nyt lapsi.

Vierailija
378/496 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tosiaan tyttöystävän pitäisi joku muu miespuolinen kaveri ottaa mukaan tueksi. Jakaa hänen kanssaan ne once-in-a-lifetime -hetket, joita sitten kaverin kanssa myöhemmin muistellaan herkistellen. Ja mies saa katsoa sivusta. Kaverimiehestä voikin sitten tulla lapsen kummi.

Jännä kyllä, että ihmiset pitävät synnytystä jonain hirveenä asiana. Siis, että vaikka mies tulee mukaan, niin ehdottomasti pitää olla pään puolella ettei saa traumoja. Että voi olla jopa likaistakin.

Suosittelen näille henkilöille, että menisivät katsomaan vaikka lehmän, hevosen tai muun ison eläimen poikimista. Juu, on hajuja, limaa ja kakkaa, entäs sitten. Ja vertakin hui. Hei naisesta tulee verta kuukautisten aikanakin, silti se mies kestää.

En ole ikinä kokenut synnytysvideoita mitenkään ihmeellisiksi tai "väkivaltaisiksi". Kyllä sotaelokuvat on pahempaa katottavaa, ja tosielämässä en haluaisikaan nähdä suolet ulkona maassa makaavia ihmisiä, jotka kirkuvat apua tuskissaan.

En näe eläinten synnytystä traumaattisena, nekin ovat tuskissaan. Miksi siis ihmisen synnytys olisi paljon kauheampi, repeämiä niille eläimillekin varmasti tulee. Jos mies pystyy pyörtymättä katsomaan hevosen varsan tulon maailmaan, niin miten seksielämä voisi loppua siihen, että pillusta tulee uusi ihminen. Kyllähän se palautuu, siinä missä vatsakin.

Ehkä se johtuu siitä, että ollaan niin kaukana siitä luonnosta. Luonto ei ole steriili ja siellä on paljon likaa.

Vierailija
379/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:09"]

Ymmärrän ap:ta täysin. Olemme mieheni kanssa nuoria vähän päälle parikymppisiä. Emme vielä naimisissa. Suhteen alussa oli selvää että minä tahdon joskys lapsia satavarmasti. Mies sanoi alussa että ei oikein tiedä lastenhankinnasta, hän ei itse ole ajatellut hankkia lapsia ikinä. Ilmoitin että tahdon kumppanin joka myös haluaa lapsia. Rakkaus kuitenkin voitti ja seurusteltuamme muutaman vuoden, mies ilmoitti että tahtoo kanssani lapsia joskus ja isyys kiinnostaa. Hihkuin onnesta vaikka olin jo tottunut ajatukseen, että emme välttämättä hanki lapsia koskaan. Mies on tehnyt selväksi, että hän ei välttämättä voi olla mukana synnytyksessä. Hän lupaa yrittää, mutta uskoo että ei pysty. Miehelläni ei ole itsellään korkea kipukynnys... hän pyörtyi ottaessaan tatuointia. Hän pyörtyi kun katsoi vieressä kun mulle laitettiin tatuointia. Ja mies kammoaa verta aivan mahdottomasti. Useasti on lähtenyt taju kun on partaa sheivatessa tullut pieni haava... Jos verta tulee nenästä niin taju pois. Mies ei kestä verta yhtään eikä kestä kipua tai sen katsomista. Jonkun mielestä "nössöä" että mies on tuollainen, mutta ei hän voi asialle yhtään mitään. Minulle olisi täysin ok jos mies ei pysty olla synnytyksessä mukana, en pettyisi tai suuttuisi koska ymmärrän häntä. Juu, eihän hänen tarvitse sitä auki olevaa toosaa tuijottaa, mutta silti. Uskon vahvasti että hän ei pysty olemaan mukana, mutta saan varmasti edes jonkun tukihenkilöksi. Sitten olisin pettynyt tai jopa suuttunut jos mies toteaisi ettei voi tulla synnytykseen koska "hyi ällöttävää". TUOLLAINEN syy on nössöä. "Synnytys on ällöttävää ni en tuu" huoh. Ja ymmärrän ap:ta että hän kysyy neuvoa tuohon kiukuttelutilanteeseen.... ei muuhun. Joten synnytykseen menemättömyyden syy ei ole nyt relevanttia tässä keskustelussa. Ap on kertonut, että asiasta on keskusteltu tyttöystävän kanssa. Ap on kertonut syyn tyttöystävälleen. Toivon ap kovasti että olet tsempannut tyttöystävääsi tulevaa synnytystä varten parhain mahdollisin sanoin ja teoin. Sen jo luulisi olevan enemmän kuin tarpeeksi kun et kerta synnytykseen mene. Ymmärrän tyttöystävän pettymyksen ja kiukuttelun koska synnytys on suuri asia ja kaikkien synnytykset ovat erilaisia, tyttöystäväsi on joutumassa tilanteeseen josta hän ei 100% tiedä että kuinka synnytys sujuu. Tottakai hän toivoo tukeasi ja tavallaan kiukkuaa aiheesta. Mutta... jos ap sinä ymmärrät tyttöystäväsi syyt miksi tukesi synnytyksessä olisi tärkeää niin olisi mukava jos tyttöystäväsi ymmärtäisi vastavuoroisesti sinun syysi olla menemättä mukaan. Itsekin toki toivon että mieheni olisi mukana synnytyksessä, mutta en voi sille mitään jos mieheni päättää ettei siihen pysty. En minä siitä suutu jos hän ei lopulta edes yritäkkään tulla. Minulle on tärkeintä että saamme sen lapsen. Mieheni ymmärtää että hänen läsnäolonsa olisi minulle tärkeää, mutta minä vastavuoroisesti ymmärrän miestäni jos hän ei ole mukana silloin... :) Juttele ap tyttöystäväsi kanssa paljon....kannusta ja tsemppaa häntä niin paljon kuin pystyt<3 Toivon että pääsette yhteisymmärrykseen. Älä itse kiukkua tyttöystävällesi takaisin jos hän kiukkuaa tuosta asiasta. Puhu hänelle rauhallisesti takaisin ja yritä tehdä kohteliaasti selväksi oma kantasi asiaa. Tyttöystäväsi on selvästi herkässä tilassa lähes kokoajan ja sinun oma asenteesi häntä kohtaan vaikuttaa paljon. Tsemppiä!!! :)

[/quote]

Eiköhän tuo sun mies ole aika lailla päinvastainen kuin Ap. Kirjoituksestasi päätellen sinulla on empaattinen ja raskauteesi vakavasti suhtautuva mies joka aikoo yrittää tulla mukaan mutta on fiksuna ottanut puheeksi että ei mahdollisesti, todennäköisesti pysty. Mutta haluaa ja yrittää kuitenkin. Paljon onnea sinulle.:)

Ap on nyrpeä kun raskaana oleva tyttöystävä 'kiukuttelee' ja on vaikea kun he ovat sopineet ja nyt sitä pelottaa vaikka he sopi jo joten ei sellainen käy kun he sopi. Ja ei välittänyt lapsista alunperinkään niin tyttöystävän pitäis vaan olla kiitollinen että raskaus sallittiin ja tulee nyt lapsi.

[/quote]

Mutta näinhän se monesti onkin, etkö nyt sitä käsitä?

Vierailija
380/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:27"]

No, minä en edes haluaisi miestä mukaan synnytykseen, ennemmin ottaisin kaverini mukaan joka on itsekin synnyttänyt. Mitään tumpeloa miehenpuolta en halua panikoimaan ja pelkäämään, kaksi kertaa ollut mies mukana eikä se kyllä mitään auttanut. 

Synnyttänyt nainen osaa olla paljon parempi tuki synnyttäjälle kuin mies. Tai sitten mulla on ollut vain tassukka mukana.

[/quote]

Mun mies oli paras asia mun synnytyksessä. Olin täysin tolkuton kivuissani ja hän puhui puolestani ja toi jotain mistä pitää kiinni kun tuska ei antanut periksi.

Nyt pelottaa niin maan perkeleesti seuraava, jos ja kun, mutta ainakin tiedän että hyvin olen miehen valinnut. Hyvä se on kaikin puolin mutta kurjissa tilanteissa se on silkkaa kultaa.

ps. Anteeksi kehuskelu. Ei sovi aiheeseen mutta oli pakko kommentoida ihan miesten puolesta. Ei ne kaikki ole kuin Ap. Ei edes useimmat.