En tule mukaan synnytykseen, tyttöystävä kiukuttelee
Olen aivan suhteen alusta saakka tehnyt selväksi, että lapsia voin hankkia, mutta synnytyssaliin en tule, ota tai jätä. Nyt kun synnytyksen hetki lähenee, tyttöystäväni on kuitenkin alkanut ärhennellä ja kiukutella siitä, miten "hylkään" hänet. Olen ystävllisesti muistuttanut, että (a) synnytykseen voi ottaa toisenkin tukihenkilön ja (b) hänellä ei ole ollut missään vaiheessa mitään syytä olettaa minun tulevan. Tällä ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta.
Pakko myöntää, että noin lapsellinen käytös vähentää arvostustani häntä kohtaan. Ymmärrän, että synnytys jännittää, mutta miksi on pakko käyttäytyä noin epäreilusti? Voiko tällaisen kohtuuttomuuden laittaa hormonien tms. piikkiin, vai onko vastaavaa odotettavissa myöhemminkin?
Kommentit (496)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:38"]Uskomatonta! Jos toinen on parisuhteen alusta tehnyt selväksi, ettei haluamukaan synnytykseen, niin miten tyhmä naisen pitää olla, että alkaa vinkumaan toista sinne sitten, kun on raskaana? Asianhan piti olla täysin selvä jo alusta saakka. Mikä parisuhde se on, jos mies pitää kiristää ja painostaa mukaan synnytykseen? Kyllä sinne pitää haluta ihan omasta tahdosta. Hävettää ihan naisena nämä kommentit, jossa haukutaan mies reppanaksi ja huonoksi isäksi. Ei ne kuule kaikki synnytyksessä mukana olleet miehet mitää hyviä isiä ole. Ihan yhtä lailla nekin osaa pettää ja jättää. Tällaisiako teidän parisuhteet on? Nainen kun sanoo ei, niin se on ja asiasta ei keskustella, mutta miehen eitä ei uskota, vaanse käännetään oman tahdon mukaiseksi? [/quote] Olet mies. [/quote] Ja lisäksi on kyllä outoa että puhutaan kiristämisestä kun on kysymys pariskunnan yhteisen lapsen syntymästä. Kukaan, ei edes nainen, voi tietää millaista on raskausaika puhumattakaan synnytyksestä ja siinä ei auta se mitä sovittiin kun oltiin naiiveja. Aikuinen ihminen joka kai mieskin on sen pystyy tajuamaan.
[/quote]
Miksi miehen pitäisi muuttaa mieltänsä, kun nainen ei osaakaan arvioida miten hirveää se synnyttäminen mahtaakin olla? Miten ja miksi tämä naisen naivius maksatetaan miehellä? Miksei nainen kanna itse vastuuta? Paska on jo tuulettimessa, nyt se on enää voi voi.
[/quote]
Onneksi paskasta eli miehestä pääsee eroon. Siinäpä sitten makselee elareita.
No, se olisi kannattanut tajuta jo ennalta, eikä hankkiutua yh:ksi ehdointahdoin. Mutta naisia (joitakin) sekin kiinnostaa. Selkeästi. Ja oon itse harkitseva nainen.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:34"]Nainen on rumimmillaan synnytyksessä. Turvonnut kuin mikäkin pullataikina, paska haisee, veri ja kusi lentää, pillu repeää, akka huutaa kuin syötävä. Joo ei kaunista. [/quote] Kauneus ei taida olla synnytyksen pointti, pikkujonne. [/quote] Olen 27v mies, eli en mikään pikkujonne. Sillä ei mitään pointtia kuules tarvikkaan olla, minusta se on äärimmäisen ruma ja kivulias tapahtuma varmasti enkä yhtään ihmettele ettei miehet halua olla siinä mukana.
[/quote]
Hah-hah-haa... kyllä 27v. on pikkujonne. Ja sinä etenkin tuolla asenteella.
Toisaalta - oma mieheni oli joku 24v. tms. tullessaan isäksi ja kyllä hän onneksi siinä miehistyi ja tosiaan tuli toisiin ajatuksiin tuon synnytykseen osallistumisen suhteen.
Samoin hän joskus nuorena uhosi ettei vaihda vaippoja - no niin vaan on vaihtanut. Olisiko tästäkin pitänyt sitten pitäytä. (NIinpä... mitähän muuta tällaista ap:lla on vielä mielessä seuraavaksi, omia periaatteitaan, "olen sanonut etten ikinä vaihda vaippaa ja tingi omista menoista lapsen takia" tms.)
Ja mieheni myös nuorena oli sitä mieltä että hän ei tiskaa. Nykyään tiskaa enemmän kuin minä.
Toisaalta olen minäkin oppinut varmasti uusia asioita ja alkanut tekemään juttuja mitä muutoin en.
Se on sitä kasvamista.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:45"]
Jos tyttöystävän kiukuttelu rassaa, miten ajattelit kestää vauvan itkun ja huudon?
[/quote]Nämä ovat yhteismitattomia asioita. Vauvoilla ei ole tapana muuttaa yksipuolisesti jotakin, mistä on yhteisesti sovittu. -ap
[/quote]
Hahhahhac
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:25"]
Tyhmä mies kun ei halua nähdä oman lapsensa syntymään.
Noin sanoi mieheni tuosta vierestä kun kuin hänelle tätä ketjua.
[/quote]
Naurettavaa sinun vinkua asiasta. Ei synnytys ole joku asia missä nainen määrää kaikesta. Miesten muka pitäisi olla mukana synnytyksessä kun nainen niin haluaa, mutta miehet ei saa olla synnytyksessä kun nainen ei niin halua. Ei maailma niin mene ja se on hyvä.
Mutta tuo sama älytön ajatusmaailma tulee ilmi monessa muussakin naisten teoissa ja sanoissa. Nainen päättää mitä miehen pitää tehdä ja mitä se saa tehdä. Sitten kaikki naiset yhdessä haukkuu miestä jos se ei tee niin kuin nainen tahtoo
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:06"]
No, se olisi kannattanut tajuta jo ennalta, eikä hankkiutua yh:ksi ehdointahdoin. Mutta naisia (joitakin) sekin kiinnostaa. Selkeästi. Ja oon itse harkitseva nainen.
[/quote]
No itse olisin mieluummin yh kuin yhtä välinpitämättömän miehen puoliso kuin ap on.
Onneksi oma mieheni on aivan eri luokkaa kuin ap. Hänelle oli hyvin tärkeää olla paikalla kun lapsemme ovat syntyneet.
Epäilen Apn "painavan" syyn olevan jotain lapsellista ja ihan ala-arvoista siksi, että hän ei suostu kertomaan mikä se on JA tyttöystävällä ei ole mitään ongelmia olettaa etteikö Ap vain niin halutessaan voisi synnytykseen tulla. Ymmärrän jos ponnistuksen ajan tahtoo muualle jos alkaa heikottaa, mutta on todella röyhkeää olla avautumisvaiheen ajan ulkona jostain pikkusyystä.
On oikeastaan aika erikoista käyttää nimitystä tyttöystävä silloinkin, vaikka on oma yhteinen lapsi tulossa. Suhde ei ehkä ole tyttöystävä-poikaystävä tasoa kummempi ja se osittain selittää halusi jäädä pois synnytyksestä ja olemasta tukena.
Et ehkä koe itse olevasi kiinteän suhteen tasolla, etkä koe lapsesi äitiä tyttöystävää kummemmaksi. Synnytyksessä mukana oleminen voisi olla hyvinkin kasvattavaa ja keskinäistä suhdettanne lujittavaa. Poisjäänti vaikuttaa toisin.
Ap tsemiä! Ymmärrän hyvin. Itse EN halunnut miestä mukaan eikä se hänen isyyttään ole vähentänyt! Se on kuitenkin aika hirveää touhua ja halusin, ettei mieheni joudu näkemään miten kärsin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:34"]
Olen itsekin nainen ja tämän ketjun myötä olen jälleen kerran hämmentynyt siitä, miten epäloogisia, itsekkäitä ja tunteiden vietävissä suuri osa naisista tuntuu olevan.
[/quote]
Minäkin olen nainen ja hämmästynyt siitä, miten leimaat ihmisiä epäloogisiksi. Minä, joka myös huudan loogisuuden perään, pidän hyvinkin mahdollisena sitä, että synnytyksen lähestyessä mieli muuttuu jos on aikoinaan ennen asian käsittämistä ollut sitä mieltä että pärjää synnytyksessä yksin. Pidän elämänsä rakkaimman ja tärkeimmän ihmisen mukaan ottamista synnytykseen jopa hyvin loogisena vaihtoehtona.
[/quote]
Kun se on 'erilainen' eikä tuollainen vaikea nainen. Ei tuo loogisuuteen liity.
Juuri näin! Syy on ilmeisesti todella typerä, koska ap ei kehtaa sitä edes nimettämänä kertoa, ja jos hänellä olisi oikeasti järkevä tai painava syy olla menemättä synnytyksen, tyttöystäväkin ymmärtäisi asian, eikä "kiukuttelisi" (todella ärsyttävästi ilmaistu).
Ap vaikuttaa todella itsekkäältä ja munattomalta mieheltä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:27"]
No, minä en edes haluaisi miestä mukaan synnytykseen, ennemmin ottaisin kaverini mukaan joka on itsekin synnyttänyt. Mitään tumpeloa miehenpuolta en halua panikoimaan ja pelkäämään, kaksi kertaa ollut mies mukana eikä se kyllä mitään auttanut.
Synnyttänyt nainen osaa olla paljon parempi tuki synnyttäjälle kuin mies. Tai sitten mulla on ollut vain tassukka mukana.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:25"]
Tyhmä mies kun ei halua nähdä oman lapsensa syntymään.
Noin sanoi mieheni tuosta vierestä kun kuin hänelle tätä ketjua.
[/quote]Mehesi mielipide on yhdentekevä, koska hän ei ole mitenkään osallisena koko kysymyksessä. Ymmärrän tietysti tietyn ihmistyypin tarpeen päästä kommentoimaan. -ap[/quote]
Tällaiset ap:n kommentit muistuttavat hyytävällä tavalla vakavasti luonnehäiriöisestä exästäni.
Ei tässä ole kyse ap:n osallistumisesta synnytykseen vaan halusta kontrolloida tyttöystävänsä käytöstä, ajatuksia ja jopa tunnetiloja. Vaarallinen ihmistyyppi.
[/quote]
mulla meni myös tutut kylmät väreet: isäni oli tällainen ihminen. Tulipa inhottavia muistoja lapsuudesta mieleen :(
Kirjoittaja 210 korjaa.
Siis tarkoitukseni oli lainata tätä kommenttia:
"Ja se syy todellakin on relevantti tässä keskustelussa. Ap haluaa neuvoja miten suhtautua kiukutteluun. No sehän riippuu täysin siitä minkä takia tyttöystävä kiukuttelee. Todellinen tai perimmäinen syy ei ole se että mies ei ole tulossa synnytykseen, vaan se miksi mies ei ole tulossa synnytykseen. Ja sitähän me ei tiedetä joten neuvot on ihan turhia."
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:28"]
Juuri näin! Syy on ilmeisesti todella typerä, koska ap ei kehtaa sitä edes nimettämänä kertoa, ja jos hänellä olisi oikeasti järkevä tai painava syy olla menemättä synnytyksen, tyttöystäväkin ymmärtäisi asian, eikä "kiukuttelisi" (todella ärsyttävästi ilmaistu).
Ap vaikuttaa todella itsekkäältä ja munattomalta mieheltä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:27"]
No, minä en edes haluaisi miestä mukaan synnytykseen, ennemmin ottaisin kaverini mukaan joka on itsekin synnyttänyt. Mitään tumpeloa miehenpuolta en halua panikoimaan ja pelkäämään, kaksi kertaa ollut mies mukana eikä se kyllä mitään auttanut.
Synnyttänyt nainen osaa olla paljon parempi tuki synnyttäjälle kuin mies. Tai sitten mulla on ollut vain tassukka mukana.
[/quote]
[/quote]
[/quote]Totta kai tyttöystäväni ymmärtää, miksi en tule mukaan synnytykseen. Tuskinpa hän olisi muuten tekemässä lasta kanssani. -ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:21"] Tässä ketjussa kun on lukenut näitä naisten mielipiteitä ja vastauksia on helppo ymmärtää miehiä, jotka eivät halua suhdetta vaan ainoastaan one night stooreja. Miksi katsella jotain kieroa, epärehellisyyttä ja itsekkyyttä pursuavaa ämmää? [/quote] Naista pelottaa synnytys ja haluaa lapsen Isän mukaan sittenkin=itsekäs ja epärehellinen? Melko lailla synnytys on epäitsekkäin tekö minka voi tehdä. Mielenmuuttaminen ei ole epärehellistä. Hanki apua sun ongelmaan oikeasti. Toi on tosi huolestuttavaa naisvihaa. [/quote] Ai toi on naisvihaa, kun vain todetaan mitä ämmät täällä kirjoittelee, ja itse juuri vastauksellasi ilmoitit kannattavasi tuota ed.mainittua kieroilua, epärehellisyyttä ja itsekkyyttä? Eli jos noita ei hyväksy tai kannata, niin sitten hoitoon. Kiitti, sain viestistäsi päivän parhaat naurut.
[/quote]
Kyllä, nimittelit naisia ryhmänä hyvin agressiivisesti ilman logiikkaa ja reagoit muutenkin turhan isosti asiaan joka ei sinua koske suoraan. Terapia voisi auttaa hahmottamaan mistä moinen järjetön viha kumpuaa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:34"]Nainen on rumimmillaan synnytyksessä. Turvonnut kuin mikäkin pullataikina, paska haisee, veri ja kusi lentää, pillu repeää, akka huutaa kuin syötävä. Joo ei kaunista. [/quote] Kauneus ei taida olla synnytyksen pointti, pikkujonne. [/quote] Olen 27v mies, eli en mikään pikkujonne. Sillä ei mitään pointtia kuules tarvikkaan olla, minusta se on äärimmäisen ruma ja kivulias tapahtuma varmasti enkä yhtään ihmettele ettei miehet halua olla siinä mukana.
[/quote]
Ja jostain syystä kuitenkin niin moni haluaa mukaan että tällöinen ketju tapahtuu ja pääosä on sitä mieltä että Apn pitää nyt yrittää enemmän? Onko vaikea myöntää että muut miehet ovat sinua 'miehisempiä' eikä vain pelästy noin helposti. Tai että nämä muut miehet oikeasti ovat halunneet ne lapset (onko sulla isä ongelmia?) ja osallistuvat koska se on osa prosessia ja se on itsessään palkinto?
Älä hanki lapsia jos olet noin herkkä ja hentoinen. Se on parempi naisten hankkia lapsia oikeiden miesten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:30"]
[/quote]Totta kai tyttöystäväni ymmärtää, miksi en tule mukaan synnytykseen. Tuskinpa hän olisi muuten tekemässä lasta kanssani. -ap
[/quote]
No miksi hän sitten "kiukuttelee" jos kerran ymmärtää?
En tajua, miksi kysyt täällä mielipiteitä. Sulle on ihan turha yrittää selittää mitään, koska et näe omaa napaasi pidemmälle. Siis mihin oikeasti kaipaat neuvoa?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:06"]
[/quote]
No itse olisin mieluummin yh kuin yhtä välinpitämättömän miehen puoliso kuin ap on.
Onneksi oma mieheni on aivan eri luokkaa kuin ap. Hänelle oli hyvin tärkeää olla paikalla kun lapsemme ovat syntyneet.
[/quote]
Joo, minunkin mieheni on ihan erilainen kuin ap enkä tekisi lapsia miehen kanssa, joka ei tule synnytykseen. Mutta tajuan kyllä tällaiset asiat tosiaan jo ennakolta, silloin kun mies kertoo, ettei tule synnytykseen. Tajuan, mitä se tarkoittaa. Minusta olisi todella ihmeellistä, jos mies sitten tulisikin, jos on kerran sanonut, ettei tule.
Vähän sama kun en itse aikoinaan tykännyt seksistä ja sanoin sen miehille, niin suunnilleen kaikki yllättyivät, kun en sitten tosiaan halunnut seksiä, enkä nauttinut siitä.
t. Harkitseva nainen
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:02"]
Jos kerran on suhteen alusta näin sovittu niin naisen pitäisi tätä kunnioittaa. Synnytyksessä ei ole mitään maagista tai hienoa. Se ei ole hienoin tahi tärkein hetki kaikille.
[/quote]
Jos se ei nappaa olla tukena kumppanille tärkeässä tilanteessa, ei tarvitse tehdä lapsia. Mikä on niin kamalan vaikeaa tässä asiassa?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:38"]Uskomatonta! Jos toinen on parisuhteen alusta tehnyt selväksi, ettei haluamukaan synnytykseen, niin miten tyhmä naisen pitää olla, että alkaa vinkumaan toista sinne sitten, kun on raskaana? Asianhan piti olla täysin selvä jo alusta saakka. Mikä parisuhde se on, jos mies pitää kiristää ja painostaa mukaan synnytykseen? Kyllä sinne pitää haluta ihan omasta tahdosta. Hävettää ihan naisena nämä kommentit, jossa haukutaan mies reppanaksi ja huonoksi isäksi. Ei ne kuule kaikki synnytyksessä mukana olleet miehet mitää hyviä isiä ole. Ihan yhtä lailla nekin osaa pettää ja jättää. Tällaisiako teidän parisuhteet on? Nainen kun sanoo ei, niin se on ja asiasta ei keskustella, mutta miehen eitä ei uskota, vaanse käännetään oman tahdon mukaiseksi? [/quote] Olet mies. [/quote] Ja lisäksi on kyllä outoa että puhutaan kiristämisestä kun on kysymys pariskunnan yhteisen lapsen syntymästä. Kukaan, ei edes nainen, voi tietää millaista on raskausaika puhumattakaan synnytyksestä ja siinä ei auta se mitä sovittiin kun oltiin naiiveja. Aikuinen ihminen joka kai mieskin on sen pystyy tajuamaan.
[/quote]
Miksi miehen pitäisi muuttaa mieltänsä, kun nainen ei osaakaan arvioida miten hirveää se synnyttäminen mahtaakin olla? Miten ja miksi tämä naisen naivius maksatetaan miehellä? Miksei nainen kanna itse vastuuta? Paska on jo tuulettimessa, nyt se on enää voi voi.