Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsillanne iltarukous käytössä?

Vierailija
14.08.2015 |

Jos on niin mikä rukous? Rukoiletteko sen joka ilta yhdessä?

Kommentit (176)

Vierailija
61/176 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 00:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:01"]Minulla itselläni oli lapsena iltarukous käytössä, kolme eri rukousta. Vielä en ole lapselleni opettanut iltarukousta, mutta jahka lapsi hiukan varttuu, opetan kyllä hänelle. Lapsen seinällä on suojelusenkelitaulu ja käymme silloin tällöin kirkossa. Lapsi tykkää kirkonkelloista ja tykkää kulkea kirkossa ja katsella lasimaalauksia ja patsaita ja tulla ehtoolliselle. Välillä kyllä yritän vihjata lapselle, että jos hän jää kotiin, isi antaa jäätelöä tms., jotta saisin joskus rauhassa keskittyä jp:hen, mutta väkisin se mukula tunkee mukaan, kirkko on ilmeisesti niin jännä paikka. Siinä menee minulla sitten homma vähän ohi korvien, kun kuljen lapsen perässä kirkossa. Onhan se toisaalta mukava, että lapsi tulee mukaan. Tietääpä ainakin, mistä eroaa sitten aikuisena. [/quote] Kysymys. Mikä kirkko päästää lapsen ehtoolliselle? Luterilaisessa seurakunnassa päästään vasta rippikoulun yhteydessä. Meilläkään ei lueta mitään rukouksia, lasta ei ole edes kastettu. En kuitenkaan väheksy tai hauku kenenkään uskontoa ja olen lapsellekin (9v) opettanut että usko on henkilökohtainen asia jota ei tuputeta eikä myöskään pilkata. Osaksi siksi en pidä lahkolaisista ja muslimeista. He tunkevat uskoaan joka paikkaan ja haluavat tappaa toisin ajattelevat. Tätä en kyllä lapselle sano.

[/quote]

Öööh, ei nyt esim. joku perusmuslimimamu halua toisinajattelevia tappaa :D Ja kurdithan on varmaan suurin ISISiä vastaan taisteleva ryhmä, ja hekin ovat muslimeja. Ja vaikka suomalaiset "lahkolaiset" tuputtaisivatkin uskoaan, niin eivät he ole ketään tappamassa :D Että jos näät kadulla huivipään tai evankelioijan, niin ei sun tarvi henkes puolesta pelätä ;)

Vierailija
62/176 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:01"]Minulla itselläni oli lapsena iltarukous käytössä, kolme eri rukousta. Vielä en ole lapselleni opettanut iltarukousta, mutta jahka lapsi hiukan varttuu, opetan kyllä hänelle. Lapsen seinällä on suojelusenkelitaulu ja käymme silloin tällöin kirkossa. Lapsi tykkää kirkonkelloista ja tykkää kulkea kirkossa ja katsella lasimaalauksia ja patsaita ja tulla ehtoolliselle. Välillä kyllä yritän vihjata lapselle, että jos hän jää kotiin, isi antaa jäätelöä tms., jotta saisin joskus rauhassa keskittyä jp:hen, mutta väkisin se mukula tunkee mukaan, kirkko on ilmeisesti niin jännä paikka. Siinä menee minulla sitten homma vähän ohi korvien, kun kuljen lapsen perässä kirkossa. Onhan se toisaalta mukava, että lapsi tulee mukaan. Tietääpä ainakin, mistä eroaa sitten aikuisena. [/quote] Kysymys. Mikä kirkko päästää lapsen ehtoolliselle? Luterilaisessa seurakunnassa päästään vasta rippikoulun yhteydessä. Meilläkään ei lueta mitään rukouksia, lasta ei ole edes kastettu. En kuitenkaan väheksy tai hauku kenenkään uskontoa ja olen lapsellekin (9v) opettanut että usko on henkilökohtainen asia jota ei tuputeta eikä myöskään pilkata. Osaksi siksi en pidä lahkolaisista ja muslimeista. He tunkevat uskoaan joka paikkaan ja haluavat tappaa toisin ajattelevat. Tätä en kyllä lapselle sano.

[/quote]

luterilaisessa kirkossa lapsi saa tulla mukaan ehtoolliselle. Hänet siunataan siellä. Jos vanhemmat ovat opettaneet lapselle ehtoollisen merkityksen, voidaan ehtoollinen myös antaa lapselle. Rippikoulun jälkeen nuori voi mennä itsenäisesti ehtoolliselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/176 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:03"]No ei ole. Aivan naurettavaa opettaa lapselle, että joku iltarukous olisi apu yhtään mihinkään. Itse rukoilen silloin kun siltä tuntuu, enkä rutiininomaisesti. Enkä usko jumalaan.
[/quote]

Ketä sä rukoilet kun et usko jumalaan?

Vierailija
64/176 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole  ei tule.

Vierailija
65/176 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:47"]

On tietysti. Se on ihan yleissivistävääkin, että opettaa lasta rukoilemaan. Näin hänellä on mahdollisuus kääntyä Jumalan puoleen halutessaan.

[/quote]

Yleissivistävää? Samoin on roskienlajittelu.

Vierailija
66/176 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:33"]

[/quote]

luterilaisessa kirkossa lapsi saa tulla mukaan ehtoolliselle. Hänet siunataan siellä. Jos vanhemmat ovat opettaneet lapselle ehtoollisen merkityksen, voidaan ehtoollinen myös antaa lapselle. Rippikoulun jälkeen nuori voi mennä itsenäisesti ehtoolliselle.

[/quote]

Jaa selvä, meillä rippikoulussa 20 vuotta sitten sanottiin ettei Herran ehtoollista voi ottaa vastaan jos ei ole rippikoulua käynyt. Siunauksesta en tiedä, mutta leipää ja viiniä lapsi ei ainakaan mun rippipapin mukaan saa.

Vierailija
67/176 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:59"]Oikeasti ihan uskomatonta tämä ateistien rienaus. Mielipiteeni ateisteista on todella negatiivinen palstan vuoksi. Harvoin (koskaan) palstalla näkee samanlaista vouhkausta kristityiltä kuin ateistien taholta.. Näköjään joillekin on käsittämättömän vaikeaa kunnioittaa yksittäisten ihmisten uskonnonvapautta. Me täällä palstalla emme ole vastuussa teidän herravihastanne ja vouhkaamistanne "kaltoinkohteluistanne". 
[/quote]

Tässä ei nyt ikävä kyllä puhuta yksittäisten ihmisten uskonvapaudesta, mikä on luonnollisesti ihan ok, vaan pikkulasten järjestelmällisestä aivopesusta, mikä ei todellakaan ole hyväksyttävää.
[/quote]

Höpö höpö taas.

Vierailija
68/176 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rukoillaan Ahdilta hyvää kalasaalista.

Vierailija
69/176 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:42"] [quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:41"] Lisäksi, ateismiin ei voi uskoa. Voit uskoa jumaliin, jolloin olet teisti, tai sitten et usko jumaliin ja olet ateisti. Ateismi kuvaa nimenomaan suhdettasi jumaluskoon. [/quote] Ateisti uskoo ettei jumalia ole. Jumalan olemassaolottomuutta ei ole tieteellisesti todistettu. Ateismi on siis uskomus, ei tieto. [/quote] Huoh. Ei kaiken paskan/olemattomuuden todistamiseen kannata sen enempää aikaa ja vaivaa käyttää. Ihan sama kun Lentävä Spagettihirviö. Eihän sitäkään vakavasti oteta vaikka ihan yhtä järkevä se on kuin jumala/jeesus/pyhä kummitus.

[/quote]

Niin, ateisti koettaa nostaa itsensä korkeammalle pallille kuin uskovainen toteamalla että minä tiedän mutta minun ei tarvitse sitä todistaa.

[/quote]

Minkään olemassaolemattomuutta ei voi todistaa, joten luonnollisesti sitä ei myöskään kenenkään tarvi tehdä. Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä, aina ja ikuisesti. 
[/quote]

Kenenkään ei tarvitse todistaa tästä asiasta yhtään mitään. Hölmöjäkö olette? Ihan saa vapaasti uskoa tai olla uskomatta, jokaisen oma asia.

Vierailija
70/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:22"]

Miksihän nää uskontojen miehet ovat olleet kiinnostuneita lapsista?? Pedofiilejä pervoja sekä jumala, jeesus että pyhä henki.

[/quote]

Älä vittu jaksa. Jumala ei ole mies tai nainen, eikä ihminen. Jeesus tuli maan päälle ihmisen (miehen) hahmoon. Ei ole mitään erityisesti kiinnostuneita lapsista, vaan lapsen usko on esimerkkinä. Olisko pitäny olla mainitsematta lapsia ollenkaan koko Raamatussa että sä olisit tyytyväinen? Joo, sun ei tarvi uskoa. Toi sun vaahtoaminen on vaan rasittavaa trollaamista. Miksi uskonto menee sulla noin kovasti tunteisiin? Jos olisit välinpitämätön niin et yrittäisi trollata tuolla lailla. SULLA on päässä vikaa kun keksit päästäs tollasia likasia yhteyksiä.

T. Uskovaisessa perheessä turvallisesti kasvanut, joka ei saanut siitä mitään traumoja, nykyisin ei kovin uskovainen.

Vierailija
71/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:51"]On. Seuraavanlainen: Rakas Jeesus, siunaa meitä,
anna meille enkeleitä.
Siivillänsä meitä peitä,
älä meitä koskaan heitä. [/quote] Heitä minne?

[/quote]

Se on suomen kieltä ja sitä kutsutaan rimmaamiseksi. Oletko koskaan kuullut? Tässä tapauksessa merkityksessä "hylkää". 

Vierailija
72/176 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä viihdyttävin ketju pitkään aikaan :) Nauroin kyyneleet silmissä. Turistien irvailtu ja uskovien hauskat vastalauseet :) Uskova itsekin :)

Vierailija
73/176 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rukoilin lapsena. En siis mitään loruja, vaan kertoilin jumalalle mitä olin tänään tehnyt ja kiitin ruoasta jne. :D enää en rukoile, koska en usko jumalaan. Minusta tuo on ihan mukava tapa, vähän kuin iltasatu tai tuutulaulu tms. Itse en varmaan omalle lapselleni opettaisi, vaan antaisin hänen itse päättää mitä iltaisin höpöttelee sinne yläkertaan päin. Monet lapset ovat todella uskonnollisia luonnostaan ja heillä on taipumusta uskoa yliluonnolliseen.

Ateistien vouhkaaminen on kyllä ihan ylimitoitettua. Mielestäni yhteen maailmankatsomukseen jämähtäminen - oli kyseessä sitten ateismi tai teismi - ei osoita merkkejä asioiden ajattelusta tai pohdiskelusta.

Vierailija
74/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Minä lapsi pienoinen, aamuin illoin rukoilen. Pienet kädet yhteen liitän, Taivaan Isää aina kiitän. Aamen. 

Vierailija
75/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku vitsi? Jos ei, niin ei, emme harrasta aivopesua.

Vierailija
76/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks mitä?

Vierailija
77/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
78/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:49"]Onko tämä joku vitsi? Jos ei, niin ei, emme harrasta aivopesua.
[/quote]
Ah, mitä suvaitsevaisuutta! Olipa vielä ennenkuulumattoman oivaltava ja sarkastinen vastauskin!

Vierailija
79/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Seuraavanlainen:

Rakas Jeesus, siunaa meitä,
anna meille enkeleitä.
Siivillänsä meitä peitä,
älä meitä koskaan heitä.

Vierailija
80/176 |
14.08.2015 |