Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsillanne iltarukous käytössä?

Vierailija
14.08.2015 |

Jos on niin mikä rukous? Rukoiletteko sen joka ilta yhdessä?

Kommentit (176)

Vierailija
21/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:24"]

Ymmärsit väärin. Jeesuksesta jauhaminen = ylistäkää Herraa, Jeesuksen synnit pälä pälä. Usko niin pääset taivaaseen hevonpaska on eri asia kuin se, että hän kertoi raamatun juttuja TARINOINA jotten olisi ihan pihalla.

[/quote]

Ymmärsin väärin koska selitys oli aika epämääräinen, mutta kiitos selvennyksestä.

[/quote]

Toisaalta onko se uskonnon opetusta jos kerrotaan "tarinoita" ja teroitetaan että nämä ovat vain "tarinoita" joihin pitää suhtautua pelkkänä draamana ja ovat totuusarvoltaan hevonpaskaa. Silloinhan ollaan ateismissa jo lähtötelineissä.
[/quote]

Totuusko siellä on? Lueppa pari tarinaa niin mietitään uusiks.
[/quote]

Kulta pieni kun ne eivät ole hevonpaskaa, vaikka päälläsi hyppisit ;)

Vierailija
22/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:38"]

Et sanonut. Sinä sanoit että agnostikko ei usko, vaikka gnostisuus/agnostisuus on kanta tietoon jumalista. Uskon osalta tuo vastapari on teismi/ateismi. 

[/quote]

Sanoin että agnostikko ei usko koska agnostikko ei usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:42"] [quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:41"] Lisäksi, ateismiin ei voi uskoa. Voit uskoa jumaliin, jolloin olet teisti, tai sitten et usko jumaliin ja olet ateisti. Ateismi kuvaa nimenomaan suhdettasi jumaluskoon. [/quote] Ateisti uskoo ettei jumalia ole. Jumalan olemassaolottomuutta ei ole tieteellisesti todistettu. Ateismi on siis uskomus, ei tieto. [/quote] Huoh. Ei kaiken paskan/olemattomuuden todistamiseen kannata sen enempää aikaa ja vaivaa käyttää. Ihan sama kun Lentävä Spagettihirviö. Eihän sitäkään vakavasti oteta vaikka ihan yhtä järkevä se on kuin jumala/jeesus/pyhä kummitus.

[/quote]

Niin, ateisti koettaa nostaa itsensä korkeammalle pallille kuin uskovainen toteamalla että minä tiedän mutta minun ei tarvitse sitä todistaa.

[/quote]

Minkään olemassaolemattomuutta ei voi todistaa, joten luonnollisesti sitä ei myöskään kenenkään tarvi tehdä. Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä, aina ja ikuisesti. 

Vierailija
24/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä ateismi on uskomus. Uskomus siitä, että uskovainen on väärässä. Koska eihän sitä voi tietää. Mutta ateisti ei usko eikä ateismi ole uskonto.

Vierailija
25/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:41"] Lisäksi, ateismiin ei voi uskoa. Voit uskoa jumaliin, jolloin olet teisti, tai sitten et usko jumaliin ja olet ateisti. Ateismi kuvaa nimenomaan suhdettasi jumaluskoon.

[/quote]

Ateisti uskoo ettei jumalia ole.

Jumalan olemassaolottomuutta ei ole tieteellisesti todistettu.

Ateismi on siis uskomus, ei tieto.

[/quote]

Ei. Ateisti ei usko jumaliin. Teisti uskoo, ateisti ei. Ateismi on jumaluskon puute, ei sitä että uskotaan jonkin olemassaolemuutta.

[/quote]

Lue ketjua eteenpäin. Jumaluskon puutteessa oleva on joko ateisti ja agnostikko. Tai joku muodikas epämääräisempi cocktail näistä.

Vierailija
26/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:49"]

Höpö höpö. Ateisimi on jumaluskon puutetta. Yhtä lailla kuin se, ettei usko maahisiin tai keijuihin, joka kuuluu PERINTEISEEN suomalaiseen uskontoon, on vain k.o. uskon puutetta eikä mikään usko itsessään. Vai onko myös islamin tunnustamattomuus uskonto?

[/quote]

Pelkkä jumaluskon puute ei ole ateismia. 

[/quote]

Se on nimenomaan juuri sitä.

http://www.merriam-webster.com/dictionary/atheism

Vierailija
27/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, juuri muutama viikko sitten tuli iltarukous mieleen. Mulle siis pienenä toitotettiin sitä, isä tuli aina lausumaan sen mun kanssani. Meillä lausuttiin tämä: 

Levolle lasken, Luojani,

armias ole suojani.

Jos sijaltain en nousisi,

taivaaseen ota tykösi.

Aamen.

Mielestäni tuo on kaunis, mutta lapselle aika raju. Musta ei tullut mitenkään uskonnollista ihmistä, kirkkoon kuulun edelleen, mutten koe olevani kovinkaan turmeltunut tästä. Omalle lapselleni en tule siltikään iltarukousta lausumaan. :)

Vierailija
28/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:00"]

Mä on oikeesti järkyttynyt luettuani tätä ketjua. Meidän perhe ei ikinä ole ollut mitenkään uskonnollinen; ollaan käyty kirkossa ainoastaan konfirmaatioissa ja häissä sekä tietysti päiväkodin ja koulun kirkkojutuissa, mutta silti meille luettiin aina illalla iltarukoukset. Varsinkin iskän muistan ihan aina lukeneen mun kanssa illalla rukouksen, ja meidän isästä sitä ei välttämättä monikaan uskoisi. Meidän rukous oli aina Levolle lasken luojani, armias ole suojani, jos sijoiltain en nousisi, taivaaseen ota tykösi ja sen jälkeen kiitos tästä päivästä ja suojele isää, äitiä, oma ja sisarusteni nimet ym. Lisäksi mulla oli aina sängyn vieressä seinällä taulu, jossa oli pidempi rukous ja välillä pyysin, että se luetaan. Mulle iltarukous oli todella tärkeä asia! Vanhempien eron jälkeenkin olin mä kumman vaan luona, niin iltarukouksessa luettiin myös toisen vanhempani nimi. Niin kauan kuin jaksan edes muistaa, olen lähes joka ilta lukenut edelleen itsekseni saman rukouksen. Sen jälkeen puhun ajatuksissani taivaan isälle, kiitän päivästä, puran ajatuksiani, pelkojani, toiveitani ym. Ja monta kertaa se on ollut asia mikä saa mut jaksamaan taas. Myös jos mua ahdistaa ja tunnen, että kohta iskee jo oikeesti paniikki, niin rukoileminen auttaa mua rauhoittumaan. -N21 Ps. Ja ihan varmasti jos mä tuun saamaan lapsia, tulen myös heille iltarukouksen iltaisin lukemaan.

[/quote]

Eikö tuo nyt ole sitten aika sairasta, että lapsi oikein opetetaan "keskustelemaan" jonkun mielikuvitusolennon kanssa? Ja että ei voi elää elämäänsä normaalisti ilman tätä mielikuvitusolentoa? 

Vierailija
29/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni ei ole. Lapsi saa rukoilla jos haluaa, tarhassa oli opetettu iltarukous, me ei puututa mitenkään siihen. Mun kuullen ei ainakaan ole ikinä rukoillut. Lapsi 4 vuotta.

Vierailija
30/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:04"]

] Se todistustaakka on vain ja ainostaan SINULLA hihhuliini!!!!!!!! Todistas nyt että terve järki ja tiede eivät enää päde.... lol

[/quote]

Ei. Minulla ei ole todistustaakkaa koska minä en väitä että tietäisin jumalan olevan olemassa, minä vain uskon että Hän on olemassa.

Todistustaakka on sillä joka väittää tievänsä että Jumala joko on tai ei ole olemassa. Ateistit väittävät tietävänsä tämän.

[/quote]

Ateisti ei väitä mitään. Kunhan vaan ei usko jumaliin.

Vierailija
31/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:20"]

Jokainen uskoo johonkin. Ne jotka ei usko jumalaan uskoo usein horoskooppeihin, tarot-kortteihin, taikauskoon (sylkäisee olan yli, kun musta kissa kävelee tien yli), ennustajiin jne.

[/quote]

Samaa mieltä.

Vierailija
32/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:00"]

Mä on oikeesti järkyttynyt luettuani tätä ketjua. Meidän perhe ei ikinä ole ollut mitenkään uskonnollinen; ollaan käyty kirkossa ainoastaan konfirmaatioissa ja häissä sekä tietysti päiväkodin ja koulun kirkkojutuissa, mutta silti meille luettiin aina illalla iltarukoukset. Varsinkin iskän muistan ihan aina lukeneen mun kanssa illalla rukouksen, ja meidän isästä sitä ei välttämättä monikaan uskoisi. Meidän rukous oli aina Levolle lasken luojani, armias ole suojani, jos sijoiltain en nousisi, taivaaseen ota tykösi ja sen jälkeen kiitos tästä päivästä ja suojele isää, äitiä, oma ja sisarusteni nimet ym. Lisäksi mulla oli aina sängyn vieressä seinällä taulu, jossa oli pidempi rukous ja välillä pyysin, että se luetaan. Mulle iltarukous oli todella tärkeä asia! Vanhempien eron jälkeenkin olin mä kumman vaan luona, niin iltarukouksessa luettiin myös toisen vanhempani nimi. Niin kauan kuin jaksan edes muistaa, olen lähes joka ilta lukenut edelleen itsekseni saman rukouksen. Sen jälkeen puhun ajatuksissani taivaan isälle, kiitän päivästä, puran ajatuksiani, pelkojani, toiveitani ym. Ja monta kertaa se on ollut asia mikä saa mut jaksamaan taas. Myös jos mua ahdistaa ja tunnen, että kohta iskee jo oikeesti paniikki, niin rukoileminen auttaa mua rauhoittumaan. -N21 Ps. Ja ihan varmasti jos mä tuun saamaan lapsia, tulen myös heille iltarukouksen iltaisin lukemaan.

[/quote]

Eikö tuo nyt ole sitten aika sairasta, että lapsi oikein opetetaan "keskustelemaan" jonkun mielikuvitusolennon kanssa? Ja että ei voi elää elämäänsä normaalisti ilman tätä mielikuvitusolentoa? 
[/quote]

Nyt riistät lapseltasi vapauden päättää itse, uskooko hän tähän sinun mielikuvitusolentoosi vai ei ;)

Vierailija
33/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:00"]

[/quote]

[/quote]

Nyt riistät lapseltasi vapauden päättää itse, uskooko hän tähän sinun mielikuvitusolentoosi vai ei ;)

Vierailija
34/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen uskoo johonkin. Ne jotka ei usko jumalaan uskoo usein horoskooppeihin, tarot-kortteihin, taikauskoon (sylkäisee olan yli, kun musta kissa kävelee tien yli), ennustajiin jne.

[/quote]

Samaa humpuukia kaikki luettelemasi asiat. 

Vierailija
35/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:42"]

Minkään olemassaolemattomuutta ei voi todistaa, joten luonnollisesti sitä ei myöskään kenenkään tarvi tehdä. Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä, aina ja ikuisesti. 

[/quote]

Olet ilmeisesti ollut torkuksissa matematiikan tunneilla. Jo kouluissa on paljon "todista ettei sellaista X ole olemassa joka Y". Tietysti tämä tarvitsee matemaattiset perusteet ja aksioomat ympärilleen jotta todistus on järkevä. Samoin Jumalan olemassa olon tai olemassaolottomuuden todistamisen vaatisi kunnolliset perusteet ja aksioomat universumin olemuksesta. Meidän nykyinen tietämyksemme universumista kaikista perusteista ja aksioomista on kaikkea muuta kuin täydellinen.

Vierailija
36/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:19"]

Kuule: ihan täydellistä huuhaata kuten kummituksia, maahisia, jumala, tontut ei vaan tarvitse todistella. On notorinen seikka että noita ei ole olemassa.

[/quote]

Se on notorinen seikka vasta sitten kun on kiistaton tieteellinen todiste asiasta.

Notorinen seikka ei muutu notoriseksi seikaksi voin toistelemalla sitä.

[/quote]

Minkään olemassaolemattomuudesta ei voi koskaan olla mitään todistetta. Siksi kaikki on olematonta kunnes joku todistaa sen olevaksi. Maailman reilun 6000 uskonnon sadoista miljoonista jumalista on tällä hetkellä todisteita 0 kpl, eli on ihan oikein sanoa että jumalia ei ole, vaikka emme tietysti ihan 100 % varmoja voi siitä olla. 

Vierailija
37/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:49"]

Ateisti ei väitä mitään. Kunhan vaan ei usko jumaliin.

[/quote]

Ateisti nimenomaan väittää ettei jumalia ole. Agnostikko ei usko jumaliin mutta ei väitä etteikö niitä ehkä voisi olla.

Vierailija
38/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi lainata törkyviestiä, mutta sinä pedarijankkaaja, hanki ihan oikeasti ammattiapua. Nuo ei ole normaaleja mielleyhtymiä.

Vierailija
39/176 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:52"]

[/quote]

Samaa humpuukia kaikki luettelemasi asiat. 

[/quote]

Niinpä on. Uskovien väitetään uskovan taruolentoihin, mutta toiset uskoo vielä pahempaan humpuukiin.

Vierailija
40/176 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:59"]Oikeasti ihan uskomatonta tämä ateistien rienaus. Mielipiteeni ateisteista on todella negatiivinen palstan vuoksi. Harvoin (koskaan) palstalla näkee samanlaista vouhkausta kristityiltä kuin ateistien taholta.. Näköjään joillekin on käsittämättömän vaikeaa kunnioittaa yksittäisten ihmisten uskonnonvapautta. Me täällä palstalla emme ole vastuussa teidän herravihastanne ja vouhkaamistanne "kaltoinkohteluistanne".  [/quote] Tässä ei nyt ikävä kyllä puhuta yksittäisten ihmisten uskonvapaudesta, mikä on luonnollisesti ihan ok, vaan pikkulasten järjestelmällisestä aivopesusta, mikä ei todellakaan ole hyväksyttävää.

[/quote]

Järjestelmällisestä aivopesusta:D:D:D:D:D:D:D:D:D Kyllä.... :D:D:D:D::D:D:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi