Te jotka kavallatte pettävän miehen hänen vaimolleen: lopettakaa!
Jokainen tekee itse omat virheensä, teidän ei tarvitse puuttua toisten elämään! Jos nainen on tyytyväinen suhteessa missä mies köyrii toista, miten se on teiltä pois? Sitten ihmetellään kun liitto kaatuu ja ollaan niin tekopyhiä kun ollaan saatu päivän hyvä työ tehtyä.
Minä en ikinä kavalla pettäviä miehiä naisille.
Kommentit (143)
Minulle olisi ihan tyhjä ilmoittaa. Mies saa käydä vieraissa jos haluaa. Käräyttäjää saattaisi harmittaa korkeintaan, kunnäpäytys ei onnistuisi
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:28"]
Moraali on ihmisten keksimä
[/quote]
Kuten lait, käytöstavat ja sosiaaliset normit. Pitäisikö niitä kaikkia jättää noudattamatta, koska ovat ihmisten keksimiä?
[/quote]
Kyse on tässä vain tunteiden satuttamisesta. Ei puhuta menetyksistä tai poistumista. Pettämiseen ei päädytä sekunnista, vaan siihen johtaa melko aina jokin prosessi
[/quote]
joten...? mikä pointti sinulla on?
[/quote]
Pettäminen on monien muiden asioiden joukossa niin pieni asia, että hävettää kaikkien vauhkojien puolesta. Varsinkin kun siitä tehdään suurin ongelma. Toiset sairastavat järkyttäviä jne.
Lisäksi syynä voi olla ihan petetty kohde itse. On katsottava peiliin, miksei itse toista kiinnosta ulkoisesti ja sisäisesti (eli mitä päässä liikkuu).
[/quote]
tuska, kipu ja mielipaha ovat yksilön tuntemuksia, ei jotain universaalisti mitattavia määreitä joita sitten peitellään, jos löytyy joku, jolla on asiat vielä huonommin. Muutenhan maailmassa olisi vain yksi henkilö kerrallaan, joka saisi tuntea tuskaa, kun on se jolla asiat on kaikkein huonoiten.
Jotakuta nyppii, kun mies jättää sukat lattialle ja toista se, että mies hakkaa ja panee vieraita naisia. Jälkimmäinen on moraalisesti oikeutetumpi tuskaansa, mutta silti sitä edellistä vituttaa, halusit sinä sitä tai et.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:19"]Minulle olisi ihan tyhjä ilmoittaa. Mies saa käydä vieraissa jos haluaa. Käräyttäjää saattaisi harmittaa korkeintaan, kunnäpäytys ei onnistuisi
[/quote]
Sulla ei taida paljon ystäviä olla jos tuollaisenkin välittämisen eleenkin tulkitset vain näpäytyksenä.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:19"]Minulle olisi ihan tyhjä ilmoittaa. Mies saa käydä vieraissa jos haluaa. Käräyttäjää saattaisi harmittaa korkeintaan, kunnäpäytys ei onnistuisi [/quote] Sulla ei taida paljon ystäviä olla jos tuollaisenkin välittämisen eleenkin tulkitset vain näpäytyksenä.
[/quote]
Kun ainoa kaveri on oma mies, niin silloin saattaa kokea muiden välittämisen eleet näpäytyksinä.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:54"] Itsekkin usean varatun miehen kanssa olen ollut. Enkä ikinä ole miestä käräyttänyt, ei tulisi pieneen mieleenkään. Ja ihan vain siksi, että olen itsekkin varattu. [/quote] sinähän se varsinainen ruusu olet...miehellesi palstavakio: jätä se emakko! [/quote] No itseasiassa olen kun nyt tuli puheeksi. Ei en ole emakkoa nähnytkään, oletko sinä?
[/quote]
muoviruusu, haisee lätille...
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:19"]Minulle olisi ihan tyhjä ilmoittaa. Mies saa käydä vieraissa jos haluaa. Käräyttäjää saattaisi harmittaa korkeintaan, kunnäpäytys ei onnistuisi [/quote] Sulla ei taida paljon ystäviä olla jos tuollaisenkin välittämisen eleenkin tulkitset vain näpäytyksenä.
[/quote]
Kun ainoa kaveri on oma mies, niin silloin saattaa kokea muiden välittämisen eleet näpäytyksinä.
[/quote]
Ja siitä ainoasta kaveristakin on ihan yhdentekevää että pettääkö hän sinua vai ei... Kannattaisiko korjata asennetta?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:59"] Verrataan nyt tällaseen. Puoliso myy huumeita vaimon selän takana ja vaimo ei tiedä mitään. Rahaa tulee taloon ja kaikki on onnellisia. Tai puoliso tekee työkseen ihmiskauppaa ja myy naisia ja lapsia. Saa hyvät rahat, liitto on onnellinen. On kyse ihan samasta asiasta. Etkä haluaisi kuulla asiasta? [/quote] Tietääkseni pettäminen ei ole rikos, mutta huumeet ja ihmiskauppa ovat. [/quote] Ei ole kriminalisoitu, mutta moraalisesti on väärin. Ja moraaliin ja etiikkaan meidän lainsäädäntökin perustuu.
[/quote]
No luulisi sitten pettämisen kriminalisoitavan? Jos aviorikos oikeasti olisi rikos, niin siitä saisi rangaistuksen kuten huumekaupoista. Mielestäni on syy siinä, ettei pettämistä enää pidetä rikoksena vaan nimenomaan moraalisesti arveluttavana. Henkilökohtaisesti minä ottaisin eron silloin jos mies harjoittaisi ihmiskauppaa, se muiden kanssa harrastettu seksi ei niin hetkauta.
[/quote]
Kätevää kun ei tarvitse itse ajatella, kun voi luottaa sokeasti valtion lainsäädännön oikeamielisyyteen. Kyllä minulle pettäminen on niin iso juttu että siitä menee liitto poikki, aivan samoin kuin vaikka siitä ihmiskaupasta, eli se että pettäminen ei ole rikos ei tarkoita että se ei olisi väärin.
[/quote]
Kuten lait, käytöstavat ja sosiaaliset normit. Pitäisikö niitä kaikkia jättää noudattamatta, koska ovat ihmisten keksimiä?
[/quote]
Kyse on tässä vain tunteiden satuttamisesta. Ei puhuta menetyksistä tai poistumista. Pettämiseen ei päädytä sekunnista, vaan siihen johtaa melko aina jokin prosessi
[/quote]
[/quote]
Pettäminen on monien muiden asioiden joukossa niin pieni asia, että hävettää kaikkien vauhkojien puolesta. Varsinkin kun siitä tehdään suurin ongelma. Toiset sairastavat järkyttäviä jne.
Lisäksi syynä voi olla ihan petetty kohde itse. On katsottava peiliin, miksei itse toista kiinnosta ulkoisesti ja sisäisesti (eli mitä päässä liikkuu).
[/quote]
Jos toinen ei kiinnosta niin sitten erotaan. Ei petetä.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:03"] [quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:35"] [quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:28"] Moraali on ihmisten keksimä [/quote] Kuten lait, käytöstavat ja sosiaaliset normit. Pitäisikö niitä kaikkia jättää noudattamatta, koska ovat ihmisten keksimiä? [/quote] Kyse on tässä vain tunteiden satuttamisesta. Ei puhuta menetyksistä tai poistumista. Pettämiseen ei päädytä sekunnista, vaan siihen johtaa melko aina jokin prosessi [/quote] No eihän esim. kunnianloukkauksessa tai kiusaamisessakaan ole muusta kuin aineettomasta satuttamisesta kyse. Ja eiköhän iso osa pettämisistä ole tuollaista hetken mielijohteesta tapahtunutta hässimistä. [/quote] Pettäminen ei ole kiusaamista eikä kunnianloukkaamista. Hetken mielijohde ei ylläpidä tunteita. Sinun pitäisi olla pahoillasi, kun toisen tunteet muuttuvat. Se, että kohde on lihaa syönyt ja unohtanut on kylläkin paljon keveämpi vaihtoehto kuin se, että se kohde alkaa tuntee toista kohdetta kohtaan jotain. Siinä sitä kelkkaa ei enää hevillä käännetä. [/quote] Ei niin mutta pettäminen on samallalailla moraalisesti väärin kuin kunnianloukkaus ja kiusaaminen. Ja nyt alat puhua kyllä jostain muusta: useinkaan pettämiseen ei liity mitään tunteita vaan ainoa tarkoitus on vain saada seksiä. Toisaalta tunteita jotain muuta kohtaan voi myös olla ilman seksiä. Nyt käsittääkseni puhutaan tästä, että puoliso (mies nyt ilmeisesti) hakee seksiä muualta.
[/quote]
Näin on. Mutta edelleen kuten ensimmäisessä lähetteessä, moraali on ihmisten keksintö.
Jos haluaa pelkkää seksiä, puoliso ei anna, niin sitä sitten haetaan muualta. Ratkaisun avaimet ovat yleensä parilla, mutta ratkaisujen eteen täytyy joskus tehdä aika lailla kummankin töitä ulkoisesti ja/tai sisäisesti.
Edelleen. Kylmä naiminen vieraissa ei ole niin paha asia, kuin että rakastuu toiseen. Monesti (stereotypioita) miespuolinen henkilö hakee ulkoista kauneutta ja naispuolinen henkilö sisäistä. Välillä toistepäin. Jos kummatkin tekevät asian eteen jotain, kenenkään ei tarvitse juosta vieraissa. Toki tunnen sellaisia kohteita, jotka menevät vieraisiin vaikka miten sitä ruokkisi.
Aina kun sattuu, niin ei se ole mukavaa. Myönnän. Läpikäynnyt saman. Olen miettinyt asiaa jälkeenpäin ja tehnyt johtopäätökset. Mutta, jos joku lähtee vieraisiin, et saa estettyä vaikka mikä olisi. Tässä tilanteessa kannattaa tutkia tilanne loppuun asti, eikä "polttaa siltoja".
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:59"] [quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:54"] [quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:35"] [quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:28"] Moraali on ihmisten keksimä [/quote] Kuten lait, käytöstavat ja sosiaaliset normit. Pitäisikö niitä kaikkia jättää noudattamatta, koska ovat ihmisten keksimiä? [/quote] Kyse on tässä vain tunteiden satuttamisesta. Ei puhuta menetyksistä tai poistumista. Pettämiseen ei päädytä sekunnista, vaan siihen johtaa melko aina jokin prosessi [/quote] joten...? mikä pointti sinulla on? [/quote] Pettäminen on monien muiden asioiden joukossa niin pieni asia, että hävettää kaikkien vauhkojien puolesta. Varsinkin kun siitä tehdään suurin ongelma. Toiset sairastavat järkyttäviä jne. Lisäksi syynä voi olla ihan petetty kohde itse. On katsottava peiliin, miksei itse toista kiinnosta ulkoisesti ja sisäisesti (eli mitä päässä liikkuu). [/quote] Jaaha taas ruvetaan vetoamaan Afrikan hätäänäkeviin lapsiin kun täällä ei saisi mistään valittaa, niinkö? Pettäminen on varmasti sille ko. kohteelle aivan älyttömän iso juttu. Toisekseen, tuolla joku sanoi hyvin että onko hän tyytyväinen parisuhteeseensa pettäjän kanssa jos ei tiedä, että pettääkö hänen miehensä. Vaimon täytyy ensin saada tietää että häntä petetään, jotta voi srvioida onko tyytyväinen.
[/quote]
joo, ei tarvi Afrikoiden nälkäihmisistä puhua, enkä sitä tarkoittanut. Mutta kansssi samaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:59"] [quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:54"] [quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:35"] [quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:28"] Moraali on ihmisten keksimä [/quote] Kuten lait, käytöstavat ja sosiaaliset normit. Pitäisikö niitä kaikkia jättää noudattamatta, koska ovat ihmisten keksimiä? [/quote] Kyse on tässä vain tunteiden satuttamisesta. Ei puhuta menetyksistä tai poistumista. Pettämiseen ei päädytä sekunnista, vaan siihen johtaa melko aina jokin prosessi [/quote] joten...? mikä pointti sinulla on? [/quote] Pettäminen on monien muiden asioiden joukossa niin pieni asia, että hävettää kaikkien vauhkojien puolesta. Varsinkin kun siitä tehdään suurin ongelma. Toiset sairastavat järkyttäviä jne. Lisäksi syynä voi olla ihan petetty kohde itse. On katsottava peiliin, miksei itse toista kiinnosta ulkoisesti ja sisäisesti (eli mitä päässä liikkuu). [/quote] Jaaha taas ruvetaan vetoamaan Afrikan hätäänäkeviin lapsiin kun täällä ei saisi mistään valittaa, niinkö? Pettäminen on varmasti sille ko. kohteelle aivan älyttömän iso juttu. Toisekseen, tuolla joku sanoi hyvin että onko hän tyytyväinen parisuhteeseensa pettäjän kanssa jos ei tiedä, että pettääkö hänen miehensä. Vaimon täytyy ensin saada tietää että häntä petetään, jotta voi srvioida onko tyytyväinen.
[/quote]
joo, ei tarvi Afrikoiden nälkäihmisistä puhua, enkä sitä tarkoittanut. Mutta kansssi samaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:03"] [quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:35"] [quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:28"] Moraali on ihmisten keksimä [/quote] Kuten lait, käytöstavat ja sosiaaliset normit. Pitäisikö niitä kaikkia jättää noudattamatta, koska ovat ihmisten keksimiä? [/quote] Kyse on tässä vain tunteiden satuttamisesta. Ei puhuta menetyksistä tai poistumista. Pettämiseen ei päädytä sekunnista, vaan siihen johtaa melko aina jokin prosessi [/quote] No eihän esim. kunnianloukkauksessa tai kiusaamisessakaan ole muusta kuin aineettomasta satuttamisesta kyse. Ja eiköhän iso osa pettämisistä ole tuollaista hetken mielijohteesta tapahtunutta hässimistä. [/quote] Pettäminen ei ole kiusaamista eikä kunnianloukkaamista. Hetken mielijohde ei ylläpidä tunteita. Sinun pitäisi olla pahoillasi, kun toisen tunteet muuttuvat. Se, että kohde on lihaa syönyt ja unohtanut on kylläkin paljon keveämpi vaihtoehto kuin se, että se kohde alkaa tuntee toista kohdetta kohtaan jotain. Siinä sitä kelkkaa ei enää hevillä käännetä. [/quote] Ei niin mutta pettäminen on samallalailla moraalisesti väärin kuin kunnianloukkaus ja kiusaaminen. Ja nyt alat puhua kyllä jostain muusta: useinkaan pettämiseen ei liity mitään tunteita vaan ainoa tarkoitus on vain saada seksiä. Toisaalta tunteita jotain muuta kohtaan voi myös olla ilman seksiä. Nyt käsittääkseni puhutaan tästä, että puoliso (mies nyt ilmeisesti) hakee seksiä muualta.
[/quote]
Näin on. Mutta edelleen kuten ensimmäisessä lähetteessä, moraali on ihmisten keksintö.
Jos haluaa pelkkää seksiä, puoliso ei anna, niin sitä sitten haetaan muualta. Ratkaisun avaimet ovat yleensä parilla, mutta ratkaisujen eteen täytyy joskus tehdä aika lailla kummankin töitä ulkoisesti ja/tai sisäisesti.
Edelleen. Kylmä naiminen vieraissa ei ole niin paha asia, kuin että rakastuu toiseen. Monesti (stereotypioita) miespuolinen henkilö hakee ulkoista kauneutta ja naispuolinen henkilö sisäistä. Välillä toistepäin. Jos kummatkin tekevät asian eteen jotain, kenenkään ei tarvitse juosta vieraissa. Toki tunnen sellaisia kohteita, jotka menevät vieraisiin vaikka miten sitä ruokkisi.
Aina kun sattuu, niin ei se ole mukavaa. Myönnän. Läpikäynnyt saman. Olen miettinyt asiaa jälkeenpäin ja tehnyt johtopäätökset. Mutta, jos joku lähtee vieraisiin, et saa estettyä vaikka mikä olisi. Tässä tilanteessa kannattaa tutkia tilanne loppuun asti, eikä "polttaa siltoja".
[/quote]
En nyt oikein tajunnut selostustasi, mutta haluaa seksi ja puoliso ei sitä anna niin sitten olisi varmasti syytä etsiä uusi puoliso.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
tuska, kipu ja mielipaha ovat yksilön tuntemuksia, ei jotain universaalisti mitattavia määreitä joita sitten peitellään, jos löytyy joku, jolla on asiat vielä huonommin. Muutenhan maailmassa olisi vain yksi henkilö kerrallaan, joka saisi tuntea tuskaa, kun on se jolla asiat on kaikkein huonoiten.
Jotakuta nyppii, kun mies jättää sukat lattialle ja toista se, että mies hakkaa ja panee vieraita naisia. Jälkimmäinen on moraalisesti oikeutetumpi tuskaansa, mutta silti sitä edellistä vituttaa, halusit sinä sitä tai et.
[/quote]
Jeps, näin :).
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:16"] [quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:03"] [quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:35"] [quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:28"] Moraali on ihmisten keksimä [/quote] Kuten lait, käytöstavat ja sosiaaliset normit. Pitäisikö niitä kaikkia jättää noudattamatta, koska ovat ihmisten keksimiä? [/quote] Kyse on tässä vain tunteiden satuttamisesta. Ei puhuta menetyksistä tai poistumista. Pettämiseen ei päädytä sekunnista, vaan siihen johtaa melko aina jokin prosessi [/quote] No eihän esim. kunnianloukkauksessa tai kiusaamisessakaan ole muusta kuin aineettomasta satuttamisesta kyse. Ja eiköhän iso osa pettämisistä ole tuollaista hetken mielijohteesta tapahtunutta hässimistä. [/quote] Pettäminen ei ole kiusaamista eikä kunnianloukkaamista. Hetken mielijohde ei ylläpidä tunteita. Sinun pitäisi olla pahoillasi, kun toisen tunteet muuttuvat. Se, että kohde on lihaa syönyt ja unohtanut on kylläkin paljon keveämpi vaihtoehto kuin se, että se kohde alkaa tuntee toista kohdetta kohtaan jotain. Siinä sitä kelkkaa ei enää hevillä käännetä. [/quote] Ei niin mutta pettäminen on samallalailla moraalisesti väärin kuin kunnianloukkaus ja kiusaaminen. Ja nyt alat puhua kyllä jostain muusta: useinkaan pettämiseen ei liity mitään tunteita vaan ainoa tarkoitus on vain saada seksiä. Toisaalta tunteita jotain muuta kohtaan voi myös olla ilman seksiä. Nyt käsittääkseni puhutaan tästä, että puoliso (mies nyt ilmeisesti) hakee seksiä muualta. [/quote] Näin on. Mutta edelleen kuten ensimmäisessä lähetteessä, moraali on ihmisten keksintö. Jos haluaa pelkkää seksiä, puoliso ei anna, niin sitä sitten haetaan muualta. Ratkaisun avaimet ovat yleensä parilla, mutta ratkaisujen eteen täytyy joskus tehdä aika lailla kummankin töitä ulkoisesti ja/tai sisäisesti. Edelleen. Kylmä naiminen vieraissa ei ole niin paha asia, kuin että rakastuu toiseen. Monesti (stereotypioita) miespuolinen henkilö hakee ulkoista kauneutta ja naispuolinen henkilö sisäistä. Välillä toistepäin. Jos kummatkin tekevät asian eteen jotain, kenenkään ei tarvitse juosta vieraissa. Toki tunnen sellaisia kohteita, jotka menevät vieraisiin vaikka miten sitä ruokkisi. Aina kun sattuu, niin ei se ole mukavaa. Myönnän. Läpikäynnyt saman. Olen miettinyt asiaa jälkeenpäin ja tehnyt johtopäätökset. Mutta, jos joku lähtee vieraisiin, et saa estettyä vaikka mikä olisi. Tässä tilanteessa kannattaa tutkia tilanne loppuun asti, eikä "polttaa siltoja". [/quote] En nyt oikein tajunnut selostustasi, mutta haluaa seksi ja puoliso ei sitä anna niin sitten olisi varmasti syytä etsiä uusi puoliso.
[/quote]
Kukin tavallaan. Jos kuitenkin viitataan alkuperäiseen viestiin, niin tämä asia on siis edelleen kahden juttu.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:15"]
Jotenkin omituinen oletus että jokainen nainen haluaisi tietää jos mies käy vieraissa, ja tällä verukkeella on ok käräyttää pettänyt ukko. Kaikki eivät todellakaan halua tietää, miksi ulkopuolisella olisi jokin oikeus leikkiä jumalaa ja viedä pohja toisen elämältä.
[/quote]
Viestinviejä ei todellakaan vie pohjaa yhtään kenenkään elämältä, vaan se pettävä ukko.
Vältteletkö lääkäreitäkin, kun kuolisit mieluummin tietämättäsi "onnellisena" syöpään parissa vuodessa, vaikka voisit hankkiutua sairaalaan ja hoidon kautta jatkaa elämääsi paremmassa kunnossa?
[/quote]
Tämä on hyvä vertaus. Mitä vastaavat naiset jotka ampuvat viestintuojan?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:16"] [quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:03"] [quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:35"] [quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:28"] Moraali on ihmisten keksimä [/quote] Kuten lait, käytöstavat ja sosiaaliset normit. Pitäisikö niitä kaikkia jättää noudattamatta, koska ovat ihmisten keksimiä? [/quote] Kyse on tässä vain tunteiden satuttamisesta. Ei puhuta menetyksistä tai poistumista. Pettämiseen ei päädytä sekunnista, vaan siihen johtaa melko aina jokin prosessi [/quote] No eihän esim. kunnianloukkauksessa tai kiusaamisessakaan ole muusta kuin aineettomasta satuttamisesta kyse. Ja eiköhän iso osa pettämisistä ole tuollaista hetken mielijohteesta tapahtunutta hässimistä. [/quote] Pettäminen ei ole kiusaamista eikä kunnianloukkaamista. Hetken mielijohde ei ylläpidä tunteita. Sinun pitäisi olla pahoillasi, kun toisen tunteet muuttuvat. Se, että kohde on lihaa syönyt ja unohtanut on kylläkin paljon keveämpi vaihtoehto kuin se, että se kohde alkaa tuntee toista kohdetta kohtaan jotain. Siinä sitä kelkkaa ei enää hevillä käännetä. [/quote] Ei niin mutta pettäminen on samallalailla moraalisesti väärin kuin kunnianloukkaus ja kiusaaminen. Ja nyt alat puhua kyllä jostain muusta: useinkaan pettämiseen ei liity mitään tunteita vaan ainoa tarkoitus on vain saada seksiä. Toisaalta tunteita jotain muuta kohtaan voi myös olla ilman seksiä. Nyt käsittääkseni puhutaan tästä, että puoliso (mies nyt ilmeisesti) hakee seksiä muualta. [/quote] Näin on. Mutta edelleen kuten ensimmäisessä lähetteessä, moraali on ihmisten keksintö. Jos haluaa pelkkää seksiä, puoliso ei anna, niin sitä sitten haetaan muualta. Ratkaisun avaimet ovat yleensä parilla, mutta ratkaisujen eteen täytyy joskus tehdä aika lailla kummankin töitä ulkoisesti ja/tai sisäisesti. Edelleen. Kylmä naiminen vieraissa ei ole niin paha asia, kuin että rakastuu toiseen. Monesti (stereotypioita) miespuolinen henkilö hakee ulkoista kauneutta ja naispuolinen henkilö sisäistä. Välillä toistepäin. Jos kummatkin tekevät asian eteen jotain, kenenkään ei tarvitse juosta vieraissa. Toki tunnen sellaisia kohteita, jotka menevät vieraisiin vaikka miten sitä ruokkisi. Aina kun sattuu, niin ei se ole mukavaa. Myönnän. Läpikäynnyt saman. Olen miettinyt asiaa jälkeenpäin ja tehnyt johtopäätökset. Mutta, jos joku lähtee vieraisiin, et saa estettyä vaikka mikä olisi. Tässä tilanteessa kannattaa tutkia tilanne loppuun asti, eikä "polttaa siltoja". [/quote] En nyt oikein tajunnut selostustasi, mutta haluaa seksi ja puoliso ei sitä anna niin sitten olisi varmasti syytä etsiä uusi puoliso.
[/quote]
Kukin tavallaan. Jos kuitenkin viitataan alkuperäiseen viestiin, niin tämä asia on siis edelleen kahden juttu.
[/quote]
Kyllä mutta sen petetyn vaimon täytyy saada ensin tiettää että häntä petetään, sitten vasta voi arvioida että onko hän tyytyväinen suhteeseen pettäjän kanssa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:15"]
Miksi en kertoisi, haluaisin että mullekkin kerrotaan. Jos et halua että vaimo saa tietää niin lakkaa pettämästä. Jos tiedän että jotain naista/miestä petetään niin varmasti kerron asiasta hänen puolisolleen.
[/quote]
No siis tämä,totta kai jos itse elää "tyytyväisenä" siinä uskossa,että on onnellisessa,yksiavioisessa parisuhteessa niin hyvä jos joku oikaisee asian ja kertoo jos oikeasti tietää että toinen osapuoli pettää.Nämä "älkää kertoko,ei tarvitse puuttua toisten asioihin"-lässytykset nyt ovat vain pettäjien ja toisten naisten puolustelua,miksi heidän puuhiinsa ei saa puuttua.Eri asia,jos on esimerkiksi avoin suhde,mutta jos on päätetty ettei olla muiden kanssa ja toinen yksipuolisesti rikkoo sopimuksen,sellaisen kuuluukin menettää perhe, talot,autot ja muut.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:23"]
Minä en haluaisi vaimona tietää, jos puolisoni pettää. Meillä on pitkä liitto takana, ei kuitenkaan mitään suurta intohimoa enää, lähinnä kumppanuutta, arki sujuu. Haluan pitää yllä saavuttamaamme elintasoa ja elämänrytmiä, jakaa arkea ja omaisuutta puolisoni kanssa. Tietoisuun mahdollisesta sivusuhteesta pilaisi tämän kuvion täysin. Joten, en edes haluaisi tietää, vaikka en syrjähyppyjä hyväksykään.
[/quote]
Meillä myös pitkä liitto takana ja haluaisin ehdottomasti tietää, koska edelleen RAKASTAN miestäni enkä ole hänen kanssaan minkään mukavuuden tai elintason takia. Jos luottamukseni ja rakkauteni petettäisiin, pitkä liitto päättyisi siihen paikkaan aiheuttaen monenlaista taloudellista ja henkistä vahinkoa monelle eri osapuolelle.
[/quote]
En ole tuo jota lainasit, mutta huomautan etten minäkään haluaisi tietää. Meitä ihmisiä on niin moneen junaan, että vaikka itse olisikin jotain mieltä aiheesta niin se ei tarkoita että kaikki ajattelisivat samalla tavalla. Meissä kaikissa on vikoja, minulle olisi ihan ok elää pettävän miehen kanssa niin kauan kun en tietäisi pettämisistä. Tämä ei tarkoita että miehellä olisi "lupa" pettää, mutta jos niin kävisi niin asia olisi sinänsä ok, minä koen elämäni helpommaksi kun ei tarvitsisi miettiä onko suhde jatkamisen arvoinen - totta kai se on niin kauan kunnes joku hyvää tarkoittava "vaimolla on oikeus tietää" -vinkuja tulee kertomaan tosiasioita.
[/quote]
Eli olisit valmis elämään valheessa jos se tarkottaisi että maailmankuva ei järkkyisi. Tavallaan ymmärrän tämän näkökulman mutta se on hieman vääristynyt tapa katsoa asiaa mielestäni. Melkein epätoivoinen jopa.
[/quote]
Jos minä olen onnellinen suhteessa, joka saattaisi perustua valheeseen, niin millä oikeudella joku täysin ulkopuolinen tulisi sekoittamaan elämääni? Millä perustein ihmiset kokevat oikeudekseen aloittaa paskamyrskyn toisen elämässä? Menee ohi aiheen, mutta tämän voisi laajentaa koskemaan muutakin elämää: jos minä olen tyytyväinen elämääni tietämättä _lisää tähän mikä tahansa epämukava tai maailmankaatava asia_ niin miksi jonkun täysin asiaankuulumattoman pitäisi tulla siitä kertomaan? Tätä en ymmärrä :)
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta kysyn haluaisitko tietää ennemmin vai myöhemmin, jos pettäminen kuitenkin joskus jotenkin tulisi ilmi? Ei ne aina piilossa pysy, vaikka kuinka yrittäisi. Minunkin mieheni paljastui, vaikkei kukaan paljastanut. Ihan vahingossa, kun tuli huolimattomaksi.
[/quote]
Ehdottomasti vasta myöhemmin. Olen tyytyväinen ja onnellinen tässä suhteessa ja jos kävisi joskus ilmi että kaikki onkin kulissia ja olen vuosia elänyt valheessa, niin todennäköisesti myöhemmin silti muistelisin näitä elämäni parhaina vuosina.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:39"]
[/quote]
[/quote]
Vaimolla ei kuitenkaan ole oikeutta toimia tavallaan kun pitää faktoja pimittää?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jaaha taas ruvetaan vetoamaan Afrikan hätäänäkeviin lapsiin kun täällä ei saisi mistään valittaa, niinkö? Pettäminen on varmasti sille ko. kohteelle aivan älyttömän iso juttu. Toisekseen, tuolla joku sanoi hyvin että onko hän tyytyväinen parisuhteeseensa pettäjän kanssa jos ei tiedä, että pettääkö hänen miehensä. Vaimon täytyy ensin saada tietää että häntä petetään, jotta voi srvioida onko tyytyväinen.