Te jotka kavallatte pettävän miehen hänen vaimolleen: lopettakaa!
Jokainen tekee itse omat virheensä, teidän ei tarvitse puuttua toisten elämään! Jos nainen on tyytyväinen suhteessa missä mies köyrii toista, miten se on teiltä pois? Sitten ihmetellään kun liitto kaatuu ja ollaan niin tekopyhiä kun ollaan saatu päivän hyvä työ tehtyä.
Minä en ikinä kavalla pettäviä miehiä naisille.
Kommentit (143)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:23"]
Minä en haluaisi vaimona tietää, jos puolisoni pettää. Meillä on pitkä liitto takana, ei kuitenkaan mitään suurta intohimoa enää, lähinnä kumppanuutta, arki sujuu. Haluan pitää yllä saavuttamaamme elintasoa ja elämänrytmiä, jakaa arkea ja omaisuutta puolisoni kanssa. Tietoisuun mahdollisesta sivusuhteesta pilaisi tämän kuvion täysin. Joten, en edes haluaisi tietää, vaikka en syrjähyppyjä hyväksykään.
[/quote]
Meillä myös pitkä liitto takana ja haluaisin ehdottomasti tietää, koska edelleen RAKASTAN miestäni enkä ole hänen kanssaan minkään mukavuuden tai elintason takia. Jos luottamukseni ja rakkauteni petettäisiin, pitkä liitto päättyisi siihen paikkaan aiheuttaen monenlaista taloudellista ja henkistä vahinkoa monelle eri osapuolelle.
[/quote]
En ole tuo jota lainasit, mutta huomautan etten minäkään haluaisi tietää. Meitä ihmisiä on niin moneen junaan, että vaikka itse olisikin jotain mieltä aiheesta niin se ei tarkoita että kaikki ajattelisivat samalla tavalla. Meissä kaikissa on vikoja, minulle olisi ihan ok elää pettävän miehen kanssa niin kauan kun en tietäisi pettämisistä. Tämä ei tarkoita että miehellä olisi "lupa" pettää, mutta jos niin kävisi niin asia olisi sinänsä ok, minä koen elämäni helpommaksi kun ei tarvitsisi miettiä onko suhde jatkamisen arvoinen - totta kai se on niin kauan kunnes joku hyvää tarkoittava "vaimolla on oikeus tietää" -vinkuja tulee kertomaan tosiasioita.
[/quote]
Eli olisit valmis elämään valheessa jos se tarkottaisi että maailmankuva ei järkkyisi. Tavallaan ymmärrän tämän näkökulman mutta se on hieman vääristynyt tapa katsoa asiaa mielestäni. Melkein epätoivoinen jopa.
[/quote]
Jos minä olen onnellinen suhteessa, joka saattaisi perustua valheeseen, niin millä oikeudella joku täysin ulkopuolinen tulisi sekoittamaan elämääni? Millä perustein ihmiset kokevat oikeudekseen aloittaa paskamyrskyn toisen elämässä? Menee ohi aiheen, mutta tämän voisi laajentaa koskemaan muutakin elämää: jos minä olen tyytyväinen elämääni tietämättä _lisää tähän mikä tahansa epämukava tai maailmankaatava asia_ niin miksi jonkun täysin asiaankuulumattoman pitäisi tulla siitä kertomaan? Tätä en ymmärrä :)
Minä en haluaisi vaimona tietää, jos puolisoni pettää. Meillä on pitkä liitto takana, ei kuitenkaan mitään suurta intohimoa enää, lähinnä kumppanuutta, arki sujuu. Haluan pitää yllä saavuttamaamme elintasoa ja elämänrytmiä, jakaa arkea ja omaisuutta puolisoni kanssa. Tietoisuun mahdollisesta sivusuhteesta pilaisi tämän kuvion täysin. Joten, en edes haluaisi tietää, vaikka en syrjähyppyjä hyväksykään.
[/quote]
Anna kun veikkaan, miehellä aika paljon kovempi palkka kuin sulla?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:15"]
En hyväksy pettämistä ja kerron sen heti tapailemilleni miehille.
[/quote]
Jos sinä et hyväksy niin ei se tarkoita sitä että saat pilata muiden elämän...
[/quote]
Se pettävä mieshän siinä pilaa muiden elämän. Itse tapasin harrastuksen yhteydessä miehen, tapailtiin, sitten mies lipsautti että on naimisissa. Suhde päättyi siihen. Olisin kertonut vaimolle, jos olisin tuntenut hänet, mutta joku ehti ensin ja mies oli harrastuskaverille vinkunut kun vaimo vei lapset ja potki pihalle. En ollut eka jota mies tapaili vaimonsa tietämättä, enkä varmaan edes ainoa kun minua tapaili.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:23"]
[/quote]
Anna kun veikkaan, miehellä aika paljon kovempi palkka kuin sulla?
[/quote]
Niin. Ja tämä on väärin, koska...?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:26"]
[/quote]
Meillä myös pitkä liitto takana ja haluaisin ehdottomasti tietää, koska edelleen RAKASTAN miestäni enkä ole hänen kanssaan minkään mukavuuden tai elintason takia. Jos luottamukseni ja rakkauteni petettäisiin, pitkä liitto päättyisi siihen paikkaan aiheuttaen monenlaista taloudellista ja henkistä vahinkoa monelle eri osapuolelle.
[/quote]
En ole tuo jota lainasit, mutta huomautan etten minäkään haluaisi tietää. Meitä ihmisiä on niin moneen junaan, että vaikka itse olisikin jotain mieltä aiheesta niin se ei tarkoita että kaikki ajattelisivat samalla tavalla. Meissä kaikissa on vikoja, minulle olisi ihan ok elää pettävän miehen kanssa niin kauan kun en tietäisi pettämisistä. Tämä ei tarkoita että miehellä olisi "lupa" pettää, mutta jos niin kävisi niin asia olisi sinänsä ok, minä koen elämäni helpommaksi kun ei tarvitsisi miettiä onko suhde jatkamisen arvoinen - totta kai se on niin kauan kunnes joku hyvää tarkoittava "vaimolla on oikeus tietää" -vinkuja tulee kertomaan tosiasioita.
[/quote]
Ei hätiä mitiä: siinä kohtaa voi sitten sinisin silmin uskoa miehen selitykset asiaan, sillä niitä tullaan kyllä tarjoilemaan. Se kavaltaja on sitten teidän yhteinen vihollisenne, käärme rakkautenne paratiisissa. Ehkä kriisi ja yhteinen taistelunne vain lujittaisi ihannesuhdettanne.
No siksihän minä vaimolle juuri kerronkin, että hän voi sitten itse arvioida että onko hän tyytyväinen suhteessa jossa häntä petetään. Miten sitä muuten voi arvioida, jos ei tiedä tulleensa petetyksi? Siinä ei mitään sitten jos asia on naiselle ok, toisten elämä kuten sanoitkin eikä kuulu mulle.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:12"]
Ja sä tiedät ja määrittelet sen, että nainen on tyytyväinen?
[/quote] No näitä kattellut viis kappaletta ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Hehkuttaneet onneaan. Näistä ainoastaan yhdelle paljastui pettäminen ja siinä meni liitto, lapset, talo, yritys. Neljä muuta elävät vielä onnellisna, enkä aijo heidän onneaan pilata.
[/quote]
Ja se, mitä nämä naiset kertovat sinulle onnestaan, on tietenkin täyttä totta, eikä missään nimessä voi olla ulospäin näyteltyä kulissia?
[/quote]Eikö täällä juuri pitkässä ketjussa tultu siihen päätökseen, että onnelliset hehkuttavat suhdettaan sosiaalisessa mediassa ja ne joilla menee huonosti, ovat vain hiljaa.
[/quote]
No jaa, itse ainakin olen onnellisessa suhteessa mutta ei me mitään vastarakastuneita olla, jotka hehkuttavat joka paikassa kaikille ja koko ajan... Kun edellisessä meni huonosti, niin siitä kyllä mainitsin useinkin silloisessa somessa eli chattihuoneissa ja mesessä. Ja kasvokkain toki kavereille.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:23"]Minä en haluaisi vaimona tietää, jos puolisoni pettää. Meillä on pitkä liitto takana, ei kuitenkaan mitään suurta intohimoa enää, lähinnä kumppanuutta, arki sujuu. Haluan pitää yllä saavuttamaamme elintasoa ja elämänrytmiä, jakaa arkea ja omaisuutta puolisoni kanssa. Tietoisuun mahdollisesta sivusuhteesta pilaisi tämän kuvion täysin. Joten, en edes haluaisi tietää, vaikka en syrjähyppyjä hyväksykään.
[/quote]
Vaikuttaisiko se pettäminen sitten olennaisesti mitenkään mihinkään? Jos ei kerran ole intohimoa ja yhdessä ollaan rahan ja seuran vuoksi, eikä kuvitellakaan enää mitään ruusuista ihanaa yhteistä tulevaisuutta niin mitä pettäminen "haittaa"?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:23"] Minä en haluaisi vaimona tietää, jos puolisoni pettää. Meillä on pitkä liitto takana, ei kuitenkaan mitään suurta intohimoa enää, lähinnä kumppanuutta, arki sujuu. Haluan pitää yllä saavuttamaamme elintasoa ja elämänrytmiä, jakaa arkea ja omaisuutta puolisoni kanssa. Tietoisuun mahdollisesta sivusuhteesta pilaisi tämän kuvion täysin. Joten, en edes haluaisi tietää, vaikka en syrjähyppyjä hyväksykään. [/quote] Anna kun veikkaan, miehellä aika paljon kovempi palkka kuin sulla? [/quote] Niin. Ja tämä on väärin, koska...?
[/quote]
Henkilökohtaisesti inhottaisi nainen, joka jäisi suhteeseen kanssani rahan takia. Toivottavasti onnistun pysymään erossa heistä. Tosi niljakasta touhua josta romantiikka kaukana.
Itsekkin usean varatun miehen kanssa olen ollut. Enkä ikinä ole miestä käräyttänyt, ei tulisi pieneen mieleenkään. Ja ihan vain siksi, että olen itsekkin varattu.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:23"]Minä en haluaisi vaimona tietää, jos puolisoni pettää. Meillä on pitkä liitto takana, ei kuitenkaan mitään suurta intohimoa enää, lähinnä kumppanuutta, arki sujuu. Haluan pitää yllä saavuttamaamme elintasoa ja elämänrytmiä, jakaa arkea ja omaisuutta puolisoni kanssa. Tietoisuun mahdollisesta sivusuhteesta pilaisi tämän kuvion täysin. Joten, en edes haluaisi tietää, vaikka en syrjähyppyjä hyväksykään. [/quote] Vaikuttaisiko se pettäminen sitten olennaisesti mitenkään mihinkään? Jos ei kerran ole intohimoa ja yhdessä ollaan rahan ja seuran vuoksi, eikä kuvitellakaan enää mitään ruusuista ihanaa yhteistä tulevaisuutta niin mitä pettäminen "haittaa"?
[/quote]
Tuossahan hän jo kertoi: rahat menee! Mies tienaa enemmän, joten naisen elintaso laskisi. Tai siis "saavuttamamme elintaso" ;D Jos nainen tienaisi tuossa yhtä hyvin kuin mies, niin ei olisi mikään ongelma lähteä. Elintaso ei juuri laskisi, mutta omaa aikaa ja vapautta olisi enemmän ja voisi vaikka hankkia rakastajan jonka kanssa kokea intohimoa. Mutta ei, nainen pysyy yhdessä pankkikorttinsa kanssa.
Verrataan nyt tällaseen. Puoliso myy huumeita vaimon selän takana ja vaimo ei tiedä mitään. Rahaa tulee taloon ja kaikki on onnellisia.
Tai puoliso tekee työkseen ihmiskauppaa ja myy naisia ja lapsia. Saa hyvät rahat, liitto on onnellinen.
On kyse ihan samasta asiasta. Etkä haluaisi kuulla asiasta?
Jotenkin omituinen oletus että jokainen nainen haluaisi tietää jos mies käy vieraissa, ja tällä verukkeella on ok käräyttää pettänyt ukko. Kaikki eivät todellakaan halua tietää, miksi ulkopuolisella olisi jokin oikeus leikkiä jumalaa ja viedä pohja toisen elämältä.
[/quote]
Viestinviejä ei todellakaan vie pohjaa yhtään kenenkään elämältä, vaan se pettävä ukko.
Vältteletkö lääkäreitäkin, kun kuolisit mieluummin tietämättäsi "onnellisena" syöpään parissa vuodessa, vaikka voisit hankkiutua sairaalaan ja hoidon kautta jatkaa elämääsi paremmassa kunnossa?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:16"] Nämä kaikki kuuluvat parhaimpiin ystäviini (ollaan tunnettu yli 30 vuotta), että enköhän tiedä milloin kusetetaan ja milloin ei. Ikävä että sinulla ei ole niin harjaantunutta silmää että tietäisit milloin asia on kulissia ja milloin ei.
[/quote]
Erikoinen kommentti. Moitit jotain anonyymiä siitä, ettei hänellä ole (sinun mielestäsi) harjaantunutta silmää huomaamaan kulissia. Naureskelet ilmeisesti näille "parhaimmille ystävillesikin", koska hekään eivät huomaa kulissia, jossa elävät.
Provona sinua pidän, mutta leikin tuossa hetken, että uskon juttuihisi.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:23"]Minä en haluaisi vaimona tietää, jos puolisoni pettää. Meillä on pitkä liitto takana, ei kuitenkaan mitään suurta intohimoa enää, lähinnä kumppanuutta, arki sujuu. Haluan pitää yllä saavuttamaamme elintasoa ja elämänrytmiä, jakaa arkea ja omaisuutta puolisoni kanssa. Tietoisuun mahdollisesta sivusuhteesta pilaisi tämän kuvion täysin. Joten, en edes haluaisi tietää, vaikka en syrjähyppyjä hyväksykään. [/quote] Vaikuttaisiko se pettäminen sitten olennaisesti mitenkään mihinkään? Jos ei kerran ole intohimoa ja yhdessä ollaan rahan ja seuran vuoksi, eikä kuvitellakaan enää mitään ruusuista ihanaa yhteistä tulevaisuutta niin mitä pettäminen "haittaa"?
[/quote]
Tuossahan hän jo kertoi: rahat menee! Mies tienaa enemmän, joten naisen elintaso laskisi. Tai siis "saavuttamamme elintaso" ;D Jos nainen tienaisi tuossa yhtä hyvin kuin mies, niin ei olisi mikään ongelma lähteä. Elintaso ei juuri laskisi, mutta omaa aikaa ja vapautta olisi enemmän ja voisi vaikka hankkia rakastajan jonka kanssa kokea intohimoa. Mutta ei, nainen pysyy yhdessä pankkikorttinsa kanssa.
[/quote]
Mihin ne rahat menee? Avioerossa kyllä, mutta eihän ylempi ollut eroamassa siis miksi siinä tilanteessa pitäisi erota jos vain rahan ja seuran takia ollaan yhdessä?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:59"]
Verrataan nyt tällaseen. Puoliso myy huumeita vaimon selän takana ja vaimo ei tiedä mitään. Rahaa tulee taloon ja kaikki on onnellisia. Tai puoliso tekee työkseen ihmiskauppaa ja myy naisia ja lapsia. Saa hyvät rahat, liitto on onnellinen. On kyse ihan samasta asiasta. Etkä haluaisi kuulla asiasta?
[/quote]
Tietääkseni pettäminen ei ole rikos, mutta huumeet ja ihmiskauppa ovat.
Jos mua petettäis niin kyllä mää siitä haluaisin tietää vaikka se kuinka sattuis.
Kamalampaa ois jos jotku muut tietäis siitä pettämisestä ja kattois säälien kun minä typeränä hehkuttaisin suhdetta missä mua ei selvästi arvosteta yhtään.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:19"]
Jonkun pettäjämiehen aloitus :D
[/quote]
Luulen että AP on varmaan itse ollut toisena naisena kaikissa noissa viidessä tapauksessa, joista puhui. Siksi sitä sapettaa. "Nämä kaikki kuuluvat parhaimpiin ystäviini", just joo. Tai sitten se on maailman surkein ystävä.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:23"] Minä en haluaisi vaimona tietää, jos puolisoni pettää. Meillä on pitkä liitto takana, ei kuitenkaan mitään suurta intohimoa enää, lähinnä kumppanuutta, arki sujuu. Haluan pitää yllä saavuttamaamme elintasoa ja elämänrytmiä, jakaa arkea ja omaisuutta puolisoni kanssa. Tietoisuun mahdollisesta sivusuhteesta pilaisi tämän kuvion täysin. Joten, en edes haluaisi tietää, vaikka en syrjähyppyjä hyväksykään. [/quote] Anna kun veikkaan, miehellä aika paljon kovempi palkka kuin sulla? [/quote] Niin. Ja tämä on väärin, koska...?
[/quote]
ei se väärin ole, kertoo mikä motiivi sinulla on elää valheessa. Raha.
Olen kavaltanut pettäjämiehen ja aion vastaisuudessakin kavaltaa! Kyllä se pettäjä ihan itse pilaa parisuhteensa ja asiansa touhuillaan, turha syyttää ketään toista.