Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsi aiemmasta liitosta

Vierailija
12.08.2015 |

Onko pakko sietää? Meillä on omiakin lapsia..

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:52"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:34"] Onko pakko sietää? Meillä on omiakin lapsia.. [/quote] Ei onneksi. Mun mies hylkäsi edellisen suhteen lapsensa kun sen äiti alko vaikeuttaa elämää, eletään yhteisten lasten kanssa onnellista ydinperhe-elämää.  [/quote] Uusperheessänne ei ole ydinperheestä tietoakaan. Yritä nyt jo viimeinkin ymmärtää se harhaisessa mielessäsi. [/quote]   Yritä sisäistää lukemasi, yritä. Miehen entinen lapsi ei ole osallisena elämäämme, lapsemme eivät edes tiedä hänen olemassaolostaan. Elämme siis täysin ydinperhe-elämää. [/quote] Odotapas kun on perinnönjaon aika joskus tulevaisuudessa. Aijai :D

[/quote]

Tulihan se perinnönjakokorttisieltä. :)))) Selvensinkin asian valmiiksi, miehen kaikki lapset jakavat keskenään mieheltä jälkeenjäävän omaisuuden. Sitä on sen verran, että käteen jää kymppejä, ehkä jopa vähän reilu satanen. Että ei nyt kannata yhdestä perinnönjaosta märkiä unia nähdä.

En myöskään näe mitään syytä, miksi lapseni katkeroituisivat siitä, että heille ei ole kerrottu isänsä edellisestä lapsesta. Kyseinen henkilö ei ole koskaan kuulunut heidän elämäänsä eikä enää vuosikausiin edes isänsä elämään. Miksi näin on, on mieheni tahto. Kyllä, olen siitä todella kiitollinen. 

Vielä yksi asia. Tiedän, että te haukkujat olette vain kateellisia. Vaikka elämä etälasten kanssa voidaan romantisoida kuinka ihanaksi, totuus kuitenkin on, että se on pääsääntöisesti rasite ja stressaa perhettä ja myös sitä etälasta. Etälapsen elämä on pilalla siitä hetkestä, kun hänen vahempansa päättävät erota. Eronneet lapselliset, oletteko koskaan miettineet kuinka itsekkäitä itse olitte kun päätitte perheenne rikkoa? Miksette silloin ajatelleet lapsen parasta? (Jokainen tajuaa poislukea väkivalta- ja muut hengenvaaralliset tilanteet.)
[/quote]
Huomaatko ollenkaan että olet yhdessä eronneen miehen kanssa? Ja perinnönjaosta sanottiin siksi että perunkirjoituspapereissa lukee kaikkien lasten nimet. Kiva sitten miettiä edesmenneen suremisen sijaan sellaista, ettei tuntenut omaa vanhempaansa näköjään ollenkaan.

Vierailija
102/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap luksushuoralta pitäisi otta lapsi veke.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten voitte elää ittenne kanssa. Ootte vaan katkeria ja kostatte LAPSILLE.
Pitäähän siinä olla jotain päässä vialla, jos ei äiti voi rakastaa muita lapsia kuin omiaan.

Vierailija
104/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista lukea näitä juttuja, aivan yököttävää suorastaan. Mutta niin totista totta monessakin uusperheessä, aiheesta ei vaan aina kehdata puhua eikä tunnustaa miten asia on. Aloittaja sentään kehtaa sanoa suoraan miten asia on. Tunnen useammankin perheen jossa on se yksi tai kaksi ulkopuolista, jommankumman vanhemman aiemmat lapset. Tiedän tapauksia jossa samassa taloudessa asuva uusiovanhempi jättää lapsen kokonaan huomiotta kuin ei häntä olisikaan. Lapselle aivan kauheaa elämää joka jättää jälkensä se on taattu. Ajatelkaa niitä kaltoin kohdeltuja lapsia, tästä asiasta pitää puhua enemmän.

Itse olen elänyt onnellisen ydinperhelapsuuden, omilla lapsillani on ydinperhe ja nyt lapsenlapsilla oma mummo ja isoisä, kaikki samaa perhettä, sekin on onnea! Ihmiset ovat ajattelemattomia kun hyppäävät kenen tahansa kelkkaan, eivät ajattele mikä on tilanne jos kumppanilla on aiemmista liitoista lapsia. Miettikää ennen kuin teette pahaa lapsille, hävetkää!

Vierailija
105/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan inhimillistä. Itse aloin seurustelemaan totaali yh:n kanssa, tällä 3v. lapsi.
Nyt yhteisiäkin siunaantunut ja eipä miehen lapsi tunnukaan enää niin rakkaalta.
Oikeastaan vain rasittavalta kitisijältä:D
Onneksi tällä alkoi koulu maanantaina niin edes hetken rauhaan ydinperheen kesken ;)

Vierailija
106/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse eronneiden vanhempien lapsi ja molemmilla vanhemmillani on uudet liitot. Isäni uusi vaimo oli joskus selittänyt pikkusisarelleni (sama isä, eri äiti), että "ei sun tarvii piirtää siihen kuvaan Mikkoa ja Liisaa, kun ei ne kuulu oikeesti meidän perheeseen". Sisareni piirsi siis kuvaa perheestään. Mikko ja Liisa olisi ns veljeni ja minä isäni liitosta äitini kanssa.Ollaan kumminkin asuttu osa lapsuusajasta isän ja uuden vaimon luona ja todella läheiset välit on isään ja näihin uuden liiton kautta syntyneisiin sisaruksiin.
Tuo lause todella satutti! Ja harmitti kun " äitipuoli" sanoi sen pikkusisarelleni,joka kuitenkin piti meitä täysin osana perhettään.
Miettikää "uudet vaimot" niitä lapsia, ennekuin menette laukomaan typeryyksiä. Jos ei tykkää miehen lapsista, adios! Toivottavasti se isä tajuaa, että uusia naisia löytyy, mutta omat lapset ei saa uutta isää.

Vierailija
107/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:04"]

"Ottaa vaan hermoon! Poika on taas tunkemassa meille! ap

[/quote]

Mulla on sulle neuvo. Lakatkaa yhteydenpito poikaan ja jos ihmiset ihmettelee, niin sanokaa että sen äiti on vieraannuttaja. Tepsi meillä eikä kukaan kysele enempää, tai jos kyselee niin voi vaikka sanoo kuten mun mies että aihe on liian kipee, ei voi puhua tms. Voi olla jonkun mielestä moraalitonta, mut oikeesti ainoa 'toimiva' ratkaisu jos haluu elää rauhassa ilman entisiä lapsia! Kaikki nykyisin tietää mikä on vieraannuttaja ja yh:t nyt muutenkin on mitä on, joten perään harvoin kysellään."

Eikö sua koskaan pelota, pelata noilla korteilla, mitä olet elämääsi valinnut?

Kohtalo, karma, sattuma.... ihminen on kuin pisara suuressa valtameressä tai maailman kaikkeudessa, sitten kun oma tahto tai voimat eivät enää riitä, vaan muut määräävät kohtalosi, johon et enää voi vaikuttaa. Ihminen niittää sitä on myös kylvänyt ja vaikutus näkyy monen sukupolven yli, tahdotko sen myös lapsellesi, koska asenteet siirtyvät sukupolvelta toiselle. Kylmät väreet tulevat selkäpiihini, kun luen kommentisi, niin kylmää kyytiä se on.

[/quote]

Mieluummin perättömät vieraannuttamisväitteet ja rauha omistautua omalle perheelle viikonloput ja lomat kuin että uskoo ufo-olijoihin ja pelkää universumin kostoa :D

Mies joutuu joka tapauksessa maksaan elarit entisestä kakarasta, siinä tarpeeks rangaistusta tälle porukalle, jonka tulot ei oo järin isot.
[/quote]

Jos ne tulot on tarpeeksi pienet, ei se mies maksa mitään vaan Kela kuittaa. Ajattele, se hyljätty lapsi ei ole olemassa edes elarin vertaa isälleen.

Vierailija
108/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:45"]Hän on kuitenkin miehen ykköslapsi. Luulisi kakkosten ja kolmosten osaavan kunnioittaa tilannetta. [/quote] Kyllä, tässä mielessä pojalla on aivan erityinen paikka isän sydämessä. Sellainen mitä ap sinun lapset eivät voi saada ;)

[/quote]

öön tätäkään mä en ihan ymmärrä. Täällä älähdetään välittömästi siitä jos edes vihjataan että nykyisen suhteen yhteiset lapset olisivat tärkeämpiä kun edellisen suhteen jämälapsi. Sitten kuitenkin on ihan ok ja hyväkyttävää väittää että tämä edellinen on erityinen/tärkeämpi jne. kuin muut?? Mulla ei luojan kiitos ole lapsia eikä miehellänikään, mutta ymmärtääkseni lasten pitäisi olla TASA-ARVOISIA. Vai tarkoittaako se sinulle sitä että kunhan hajonneen suhteen lapsi on etusijalla niin kaikki on hyvin. Taidat itse olla ex rouva vai kuka noin ajattelee? Ihan realistisesti, JOS joku lapsista olisi tärkeämpi niin todennäköisesti ne "uudet" joiden äidin kanssa sentään ollaan vielä yhdessäkin. Mutta pointti kuitenkin, että jos ei ole ok sanoa että uudet lapset ovat jämälasta tärkeämpiä niin ihan yhtä väärin se on toisinkin päin. Ihme kaksinaismoralismia. Myöskään uuden vaimon ja lasten vika ei ole se, että edellinen suhde on päättynyt eroon, joten miksi ihmeessä aina lynkkaus mentaliteetti tai ajatus että ovat ansainneet kaiken vittuilun exältä yms.

Sinulle tiedoksi, lapsesi tuskin on isälleen mikään "ykköslapsi" vaikka sinulle varmasti onkin jos on ainokainen. Miehellä jos on useampi siunautunut niin mitään ykkösasemaa ei ole kellään, varsinkaan sinun lapsellasi. Voin heittää esimerkin, veljelläni on edellisen suhteen lapsi ja nykyisen suhteen lapset. Kaikki rakkaita, mutta kertoi kerran että tuon edellisen suhteen lapsen kanssa oleminen on aina vaan hankalampaa mitä enemmän äitinsä vaatii ja vaatii. Vaatii juurikin "meidän lapsi on sitten tärkein kaikista" ja haukkuu uutta vaimoa ja lapsia. On opettanut lapselleenkin että hän on se "oikea lapsi" ja muut on vaan ylimääräisiä. Voin kertoa ettei ole parantanut isän ja lapsen välejä, eikä todellakaan ole taannut lapselle mitään ykkösasemaa vaikka äiti sitä kuinka toivoo ja yrittää väkipakolla uskotella asian olevan niin. Sellainen olo näistäkin kirjoitteluista tulee.

Sinänsä vähän OT, en jaksa ottaa kantaa itse ap:n "ongelmaan"

Vierailija
109/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksät, nyksät, tulevat eksät,ja tulevat eksät ja tulevat eksät..... ja kaikille mukeloita.

Vierailija
110/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:39"]Todella surullista lukea näitä juttuja, aivan yököttävää suorastaan. Mutta niin totista totta monessakin uusperheessä, aiheesta ei vaan aina kehdata puhua eikä tunnustaa miten asia on. Aloittaja sentään kehtaa sanoa suoraan miten asia on. Tunnen useammankin perheen jossa on se yksi tai kaksi ulkopuolista, jommankumman vanhemman aiemmat lapset. Tiedän tapauksia jossa samassa taloudessa asuva uusiovanhempi jättää lapsen kokonaan huomiotta kuin ei häntä olisikaan. Lapselle aivan kauheaa elämää joka jättää jälkensä se on taattu. Ajatelkaa niitä kaltoin kohdeltuja lapsia, tästä asiasta pitää puhua enemmän.

Itse olen elänyt onnellisen ydinperhelapsuuden, omilla lapsillani on ydinperhe ja nyt lapsenlapsilla oma mummo ja isoisä, kaikki samaa perhettä, sekin on onnea! Ihmiset ovat ajattelemattomia kun hyppäävät kenen tahansa kelkkaan, eivät ajattele mikä on tilanne jos kumppanilla on aiemmista liitoista lapsia. Miettikää ennen kuin teette pahaa lapsille, hävetkää!
[/quot

Ydinperheellisyyden ympäröimänä sinä tuskin ymmärrät uusperheitä. Harva meistä kelkkaan hypätessään pystyy oikeasti arvaamaan, missä se kelkka vuosien päästä on. Lapset kasvaa ja muuttuu ihan siinä missä olosuhteetkin. Uusperheissä liikkuvia osia on paljon, moni juttu voi mennä mönkään. Vähän nyt ymmärrystä tämän perhemuodon haasteellisuudellekin.

Vierailija
111/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi puhua "jämälapsista" onko tämä nykyajan vastine entisaikain huutolaislapsille joista ei piitattu, toki ei yhteiskunnan tukiakaan ollut.

Tulee mieleen koiranpennut jotka heitetään mäkeen kun eivät enää ole pikkusia ja suloisia mutta että ihmislapset!

Onneksi on ollut vain ydinperhe, ei ole tarvinnut tämmöisistä murhetta kantaa.

Varmasti olisi parempi sille jämälapselle sitten olla vain sen toisen vanhemman hoivissa, mitä sitä tunkemaan perheeseen joka pitää jonain jämänä. Kauhea kohtalo liian monilla lapsilla. Koirille on jo omat pelastuspartonsa, olisiko jo aika Pelastetaanjämälapset?

Vierailija
112/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 21:36"]Miten joku voi puhua "jämälapsista" onko tämä nykyajan vastine entisaikain huutolaislapsille joista ei piitattu, toki ei yhteiskunnan tukiakaan ollut.

Tulee mieleen koiranpennut jotka heitetään mäkeen kun eivät enää ole pikkusia ja suloisia mutta että ihmislapset!

Onneksi on ollut vain ydinperhe, ei ole tarvinnut tämmöisistä murhetta kantaa.

Varmasti olisi parempi sille jämälapselle sitten olla vain sen toisen vanhemman hoivissa, mitä sitä tunkemaan perheeseen joka pitää jonain jämänä. Kauhea kohtalo liian monilla lapsilla. Koirille on jo omat pelastuspartonsa, olisiko jo aika Pelastetaanjämälapset?
[/quote]

Niin. Mutta mitä sitten kun tästä jämälapsesta tulee jämälapsi myös lähivanhempansa luona? Entä kun lähi saa lisää lapsia? Ei taida lapsella olla todellista sijaa missään.

Vierailija
113/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tai vaihda miestä.

Vierailija
114/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:36"]On tai vaihda miestä.
[/quote[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:36"]On tai vaihda miestä.
[/quote]
Näin!

Vierailija
115/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa vaan hermoon! Poika on taas tunkemassa meille! ap

Vierailija
116/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska homma, mutta näin se menee. Jämä mikä jämä. On nykylapsilla kuitenkin asiat hyvin verrattuna monien maiden ja entisajan lapsiin. Osaa ihan ydinperheidenkin lapsista pahoinpidellään tai hyväksikäytetään. Ei ole pahin kohtalo olla jämälapsi.

Olin kai itse aikoinaan myös ns. jämä mutta enpä jaksa olla katkera kenellekään. Ei ole siskopuolten vika että omat vanhemmat erosi eikä mulla näin ollen ollut ydinperhettä. Kaikki oli mulle ihan ok mukavia mutta varmaanhan olen ollut tavallaan ylimääräinen kummassakin perheessä, mutta enpä tuota lapsena ajatellut. Oikeasti lapset sopeutuu ja itsekin elin ihan hyvän lapsuuden, enhän muusta tiennyt kuin reppuelämästä. Olin niin pieni kun vanhemmat erosi etten edes muista aikaa jolloin minulla oli ehjä perhe. Ihan hyvä aikuinen musta kuitenkin tuli. Maisteritutkinto on ja kaksi lasta sekä mies. Eli aika tavis olen ja ihmettelen tätä vouhotusta ja liikaakin dramatisointia asian ympärillä.

- Entinen jämälapsi