Miehen lapsi aiemmasta liitosta
Kommentit (116)
Täällä on sanottu, että isällä on oikeus tavata lastaan. Aivan oikein, mutta on jotain vieläkin tärkeämpää: lapsella on oikeus tavata isäänsä. Sitä oikeutta ei kukaan voi ottaa häneltä pois. Terv. Isättä kasvanut
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:43"]
Täällä on sanottu, että isällä on oikeus tavata lastaan. Aivan oikein, mutta on jotain vieläkin tärkeämpää: lapsella on oikeus tavata isäänsä. Sitä oikeutta ei kukaan voi ottaa häneltä pois. Terv. Isättä kasvanut
[/quote]
Ketä lasten oikeudet kiinnostaa?
Sille joka luulee elävänsä ydinperheessä, niin pitkään kun miehellä on lapsi, ette elä ydinperheessä. Ja sille joka puhui miehen entisestä lapsesta, onko miehen isyys kumottu vai miten lapsi on entinen?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:49"]
Sille joka luulee elävänsä ydinperheessä, niin pitkään kun miehellä on lapsi, ette elä ydinperheessä. Ja sille joka puhui miehen entisestä lapsesta, onko miehen isyys kumottu vai miten lapsi on entinen?
[/quote]
Äidillä ja lapsilla on ydinperhe, isä on uusperheellinen.
Aivan järkyttäviä äiti-ihmisiä (oletettavasti) täällä. Ilkkuvat miehensä "entisten" lasten jäävän puille paljaille isänsä kuoltua. Naureskelevat, miten ei kiinnosta "muiden mukulat". Tuskinpa osaatte rakastaa edes omia lapsianne tai miestänne, kun ei oman rakkaan miehen jälkeläinen kiinnosta.
Muutenkaan en ymmärrä, miksi pitää ottaa mies, jolla on jo lapsia? Kyllä niitä lapsettomia löytyy, ottakaa sellainen. Melkoinen moraali kyllä näillä ilkkuvilla naisilla. Voin kertoa, että suuttuisin ihan helvetisti ja katkaisisin välit vanhempiini, jos selviäisi, että ovat pimittäneet multa sisaruksia. Miten te voitte katsoa lapsianne silmiin? Ei tarvitse vastata, eihän tuommoisilla ole mitään käsitystä empatiasta, moraalista, rakkaudesta. Kylmiä kaloja.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:55"]
Aivan järkyttäviä äiti-ihmisiä (oletettavasti) täällä. Ilkkuvat miehensä "entisten" lasten jäävän puille paljaille isänsä kuoltua. Naureskelevat, miten ei kiinnosta "muiden mukulat". Tuskinpa osaatte rakastaa edes omia lapsianne tai miestänne, kun ei oman rakkaan miehen jälkeläinen kiinnosta. Muutenkaan en ymmärrä, miksi pitää ottaa mies, jolla on jo lapsia? Kyllä niitä lapsettomia löytyy, ottakaa sellainen. Melkoinen moraali kyllä näillä ilkkuvilla naisilla. Voin kertoa, että suuttuisin ihan helvetisti ja katkaisisin välit vanhempiini, jos selviäisi, että ovat pimittäneet multa sisaruksia. Miten te voitte katsoa lapsianne silmiin? Ei tarvitse vastata, eihän tuommoisilla ole mitään käsitystä empatiasta, moraalista, rakkaudesta. Kylmiä kaloja.
[/quote]
Uuuh, miten dramaattista! Mieli katsos tuppaa muuttumaan kun asiat oikeasti osuu kohdille. Elämää.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:55"]
Aivan järkyttäviä äiti-ihmisiä (oletettavasti) täällä. Ilkkuvat miehensä "entisten" lasten jäävän puille paljaille isänsä kuoltua. Naureskelevat, miten ei kiinnosta "muiden mukulat". Tuskinpa osaatte rakastaa edes omia lapsianne tai miestänne, kun ei oman rakkaan miehen jälkeläinen kiinnosta. Muutenkaan en ymmärrä, miksi pitää ottaa mies, jolla on jo lapsia? Kyllä niitä lapsettomia löytyy, ottakaa sellainen. Melkoinen moraali kyllä näillä ilkkuvilla naisilla. Voin kertoa, että suuttuisin ihan helvetisti ja katkaisisin välit vanhempiini, jos selviäisi, että ovat pimittäneet multa sisaruksia. Miten te voitte katsoa lapsianne silmiin? Ei tarvitse vastata, eihän tuommoisilla ole mitään käsitystä empatiasta, moraalista, rakkaudesta. Kylmiä kaloja.
[/quote]
Ei tässä ketjussa käsittääkseni kuin tuo aloittaja! Tai näin kommentteja tulkitsen. Mutta sitäkin vastenmielisempi tyyppi...
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:39"]
Ottaa vaan hermoon! Poika on taas tunkemassa meille! ap
[/quote]
Mulla on sulle neuvo. Lakatkaa yhteydenpito poikaan ja jos ihmiset ihmettelee, niin sanokaa että sen äiti on vieraannuttaja. Tepsi meillä eikä kukaan kysele enempää, tai jos kyselee niin voi vaikka sanoo kuten mun mies että aihe on liian kipee, ei voi puhua tms. Voi olla jonkun mielestä moraalitonta, mut oikeesti ainoa 'toimiva' ratkaisu jos haluu elää rauhassa ilman entisiä lapsia! Kaikki nykyisin tietää mikä on vieraannuttaja ja yh:t nyt muutenkin on mitä on, joten perään harvoin kysellään.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:35"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:20"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:05"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:00"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:52"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:34"] Onko pakko sietää? Meillä on omiakin lapsia.. [/quote] Ei onneksi. Mun mies hylkäsi edellisen suhteen lapsensa kun sen äiti alko vaikeuttaa elämää, eletään yhteisten lasten kanssa onnellista ydinperhe-elämää. [/quote] Uusperheessänne ei ole ydinperheestä tietoakaan. Yritä nyt jo viimeinkin ymmärtää se harhaisessa mielessäsi. [/quote] Yritä sisäistää lukemasi, yritä. Miehen entinen lapsi ei ole osallisena elämäämme, lapsemme eivät edes tiedä hänen olemassaolostaan. Elämme siis täysin ydinperhe-elämää. [/quote] Kyllä yhteisillä lapsillanne on oikeus tietää sisaruspuolestaan. Ja aivan törkeää hylätä lapsi noin kuin miehesi on tehnyt. Mutta ilmeisesti olette molemmat jotenkin tunne-elämältään vajaita, kun sinäkin oikein iloitset tilanteesta. Minua surettaisi ja tekisin kaikkeni, jotta välit lapseen normalisoituisivat. [/quote] Totta kai minä iloitsen, ei minua kiinnosta muiden mukulat. Lapsilla ei ole mitään tarvetta ennen aikuisuutta tietää miehen entisestä lapsesta. Asia ei myöskään aiheuta ikäviä yllätyksiä perunkirjoituksessa, koska olemme osanneet hoitaa omaisuusasiamme niin, että miehen edellinen lapsi ei tule perimään muutamia satasia enempää. (Tämä informaatio siksi, että joku sen kohta vetää esiin.) [/quote] Ihan sama miten olette järjestelleet, perunkirjaan listataan kaikki jälkeläiset.
[/quote]
Listataan, listataan. Mutta miehen edellinen lapsi jakaa meidän lastemme kanssa isänsä omaisuuden. Jota ei ole. Ei omaisuutta, ei perittävää.
[/quote]
Ikävä juttu, että olette noin helvetin köyhiä!
Mutta jos kyse on omaisuudensiirroista lahjoituksena tai ennakkoperintönä, niin ne kyllä otetaan huomioon. Ei omaisuuden kätkeminen niin vain onnistu, kun tutkimaan ruvetaan. Toivottavasti perillinen osaa pitää puolensa, kun isästä aika jättää...
[/quote]
Kyllä miehen kannattaa pysyä köyhänä kunnes lapsi täyttää 18. Sen jälkeen kannattaa kuluttaa paljon. Turha on entisten lasten tulla kitisemään jälkikäteen, jos mies on käyttänyt rahansa matkusteluun tai museoissa ja ravintoloissa käynteihin ydinperheen kanssa.
[/quote]
Ihanko oikeasti aikuinen ihminen sanoo "entiset lapset"?! Kyllä nyt viiraa kirjoittajalla päästä ja pahasti! Lapset ovat kyllä lähes 100%:sen varmasti edelleen miehesi lapsia - ja tulevat ikuisesti olemaan -, ei entisiä vaikka sinä asialle tekisit mitä! Kuinka naurettava voikaan ihminen olla! Ei tollasella pitäisi olla oikeutta lisääntyä, ja tän mä sanon ihan tosissani. Jos joskus päädyn yhteen miehen kanssa jolla on jo lapsia, en ikinä, en ikinä tule erottamaan lapsia heidän isästään. Siinä vaiheessa jos tilanne niin pahaksi kärjistyisi, se olisin minä joka tilanteesta kävelisi pois, ei lapset joilla on elinikäinen oikeus saada olla vanhempansa kanssa! Ehkä tämä juontaa juurensa siihen, että olen itse eroperheen lapsi, mutta aina lapset ovat menneet uusien nais-/miesystävien ohi vanhempieni arvomaailmassa. Ja näin se tulee itsellänikin tilanteen tullessa tarpeelliseksi olemaan.
-N21
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:39"]
Ottaa vaan hermoon! Poika on taas tunkemassa meille! ap
[/quote]
Mulla on sulle neuvo. Lakatkaa yhteydenpito poikaan ja jos ihmiset ihmettelee, niin sanokaa että sen äiti on vieraannuttaja. Tepsi meillä eikä kukaan kysele enempää, tai jos kyselee niin voi vaikka sanoo kuten mun mies että aihe on liian kipee, ei voi puhua tms. Voi olla jonkun mielestä moraalitonta, mut oikeesti ainoa 'toimiva' ratkaisu jos haluu elää rauhassa ilman entisiä lapsia! Kaikki nykyisin tietää mikä on vieraannuttaja ja yh:t nyt muutenkin on mitä on, joten perään harvoin kysellään.
[/quote]
Eikä siitä tarvitse mitään moraalisia tuskia ottaa, se on ihan nykyaikaa, että lapset hylätään uuden onnen tieltä. Sitä tekee niin äidit kuin isät ja se on kasvava ongelma lastensuojelussa.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:35"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:31"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:20"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:05"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:00"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:52"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:34"] Onko pakko sietää? Meillä on omiakin lapsia.. [/quote] Ei onneksi. Mun mies hylkäsi edellisen suhteen lapsensa kun sen äiti alko vaikeuttaa elämää, eletään yhteisten lasten kanssa onnellista ydinperhe-elämää. [/quote] Uusperheessänne ei ole ydinperheestä tietoakaan. Yritä nyt jo viimeinkin ymmärtää se harhaisessa mielessäsi. [/quote] Yritä sisäistää lukemasi, yritä. Miehen entinen lapsi ei ole osallisena elämäämme, lapsemme eivät edes tiedä hänen olemassaolostaan. Elämme siis täysin ydinperhe-elämää. [/quote] Kyllä yhteisillä lapsillanne on oikeus tietää sisaruspuolestaan. Ja aivan törkeää hylätä lapsi noin kuin miehesi on tehnyt. Mutta ilmeisesti olette molemmat jotenkin tunne-elämältään vajaita, kun sinäkin oikein iloitset tilanteesta. Minua surettaisi ja tekisin kaikkeni, jotta välit lapseen normalisoituisivat. [/quote] Totta kai minä iloitsen, ei minua kiinnosta muiden mukulat. Lapsilla ei ole mitään tarvetta ennen aikuisuutta tietää miehen entisestä lapsesta. Asia ei myöskään aiheuta ikäviä yllätyksiä perunkirjoituksessa, koska olemme osanneet hoitaa omaisuusasiamme niin, että miehen edellinen lapsi ei tule perimään muutamia satasia enempää. (Tämä informaatio siksi, että joku sen kohta vetää esiin.) [/quote] Ihan sama miten olette järjestelleet, perunkirjaan listataan kaikki jälkeläiset. [/quote] Listataan, listataan. Mutta miehen edellinen lapsi jakaa meidän lastemme kanssa isänsä omaisuuden. Jota ei ole. Ei omaisuutta, ei perittävää. [/quote] Ikävä juttu, että olette noin helvetin köyhiä! Mutta jos kyse on omaisuudensiirroista lahjoituksena tai ennakkoperintönä, niin ne kyllä otetaan huomioon. Ei omaisuuden kätkeminen niin vain onnistu, kun tutkimaan ruvetaan. Toivottavasti perillinen osaa pitää puolensa, kun isästä aika jättää... [/quote] Kyllä miehen kannattaa pysyä köyhänä kunnes lapsi täyttää 18. Sen jälkeen kannattaa kuluttaa paljon. Turha on entisten lasten tulla kitisemään jälkikäteen, jos mies on käyttänyt rahansa matkusteluun tai museoissa ja ravintoloissa käynteihin ydinperheen kanssa. [/quote] Ihanko oikeasti aikuinen ihminen sanoo "entiset lapset"?! Kyllä nyt viiraa kirjoittajalla päästä ja pahasti! Lapset ovat kyllä lähes 100%:sen varmasti edelleen miehesi lapsia - ja tulevat ikuisesti olemaan -, ei entisiä vaikka sinä asialle tekisit mitä! Kuinka naurettava voikaan ihminen olla! Ei tollasella pitäisi olla oikeutta lisääntyä, ja tän mä sanon ihan tosissani. Jos joskus päädyn yhteen miehen kanssa jolla on jo lapsia, en ikinä, en ikinä tule erottamaan lapsia heidän isästään. Siinä vaiheessa jos tilanne niin pahaksi kärjistyisi, se olisin minä joka tilanteesta kävelisi pois, ei lapset joilla on elinikäinen oikeus saada olla vanhempansa kanssa! Ehkä tämä juontaa juurensa siihen, että olen itse eroperheen lapsi, mutta aina lapset ovat menneet uusien nais-/miesystävien ohi vanhempieni arvomaailmassa. Ja näin se tulee itsellänikin tilanteen tullessa tarpeelliseksi olemaan. -N21
[/quote]
Anteeksi, onko tämä lasten oikeus kirjoitettu johonkin lakiin ja miten sitä täytäntöönpannaan tuomioistuimissa? Tässä ketjussahan oli joku käräjäsihteeri, joka oli asiantuntija ja pystyy varmaan kertomaan?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:34"]
Onko pakko sietää? Meillä on omiakin lapsia..
[/quote]
Jos tarkkaan ajattelet niin miehesi omahan se edellinenkin on. Typerys.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:55"]
[/quote]
Uuuh, miten dramaattista! Mieli katsos tuppaa muuttumaan kun asiat oikeasti osuu kohdille. Elämää.
[/quote]
Ei vaan valintoja. Voit valita, vieraannutatko miehesi muista lapsistaan vai et. Kuinka edes huolitte mieheksenne moisia pellejä, jotka skippaa osan lapsistaan herran huomaan? Mä en arvosta tuollaista miestä pätkääkään, enkä ottaisi miehekseni. Kertoo melkoisen paljon miehen moraalista.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:16"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:35"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:31"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:20"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:05"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:00"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:52"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:34"] Onko pakko sietää? Meillä on omiakin lapsia.. [/quote] Ei onneksi. Mun mies hylkäsi edellisen suhteen lapsensa kun sen äiti alko vaikeuttaa elämää, eletään yhteisten lasten kanssa onnellista ydinperhe-elämää. [/quote] Uusperheessänne ei ole ydinperheestä tietoakaan. Yritä nyt jo viimeinkin ymmärtää se harhaisessa mielessäsi. [/quote] Yritä sisäistää lukemasi, yritä. Miehen entinen lapsi ei ole osallisena elämäämme, lapsemme eivät edes tiedä hänen olemassaolostaan. Elämme siis täysin ydinperhe-elämää. [/quote] Kyllä yhteisillä lapsillanne on oikeus tietää sisaruspuolestaan. Ja aivan törkeää hylätä lapsi noin kuin miehesi on tehnyt. Mutta ilmeisesti olette molemmat jotenkin tunne-elämältään vajaita, kun sinäkin oikein iloitset tilanteesta. Minua surettaisi ja tekisin kaikkeni, jotta välit lapseen normalisoituisivat. [/quote] Totta kai minä iloitsen, ei minua kiinnosta muiden mukulat. Lapsilla ei ole mitään tarvetta ennen aikuisuutta tietää miehen entisestä lapsesta. Asia ei myöskään aiheuta ikäviä yllätyksiä perunkirjoituksessa, koska olemme osanneet hoitaa omaisuusasiamme niin, että miehen edellinen lapsi ei tule perimään muutamia satasia enempää. (Tämä informaatio siksi, että joku sen kohta vetää esiin.) [/quote] Ihan sama miten olette järjestelleet, perunkirjaan listataan kaikki jälkeläiset. [/quote] Listataan, listataan. Mutta miehen edellinen lapsi jakaa meidän lastemme kanssa isänsä omaisuuden. Jota ei ole. Ei omaisuutta, ei perittävää. [/quote] Ikävä juttu, että olette noin helvetin köyhiä! Mutta jos kyse on omaisuudensiirroista lahjoituksena tai ennakkoperintönä, niin ne kyllä otetaan huomioon. Ei omaisuuden kätkeminen niin vain onnistu, kun tutkimaan ruvetaan. Toivottavasti perillinen osaa pitää puolensa, kun isästä aika jättää... [/quote] Kyllä miehen kannattaa pysyä köyhänä kunnes lapsi täyttää 18. Sen jälkeen kannattaa kuluttaa paljon. Turha on entisten lasten tulla kitisemään jälkikäteen, jos mies on käyttänyt rahansa matkusteluun tai museoissa ja ravintoloissa käynteihin ydinperheen kanssa. [/quote] Ihanko oikeasti aikuinen ihminen sanoo "entiset lapset"?! Kyllä nyt viiraa kirjoittajalla päästä ja pahasti! Lapset ovat kyllä lähes 100%:sen varmasti edelleen miehesi lapsia - ja tulevat ikuisesti olemaan -, ei entisiä vaikka sinä asialle tekisit mitä! Kuinka naurettava voikaan ihminen olla! Ei tollasella pitäisi olla oikeutta lisääntyä, ja tän mä sanon ihan tosissani. Jos joskus päädyn yhteen miehen kanssa jolla on jo lapsia, en ikinä, en ikinä tule erottamaan lapsia heidän isästään. Siinä vaiheessa jos tilanne niin pahaksi kärjistyisi, se olisin minä joka tilanteesta kävelisi pois, ei lapset joilla on elinikäinen oikeus saada olla vanhempansa kanssa! Ehkä tämä juontaa juurensa siihen, että olen itse eroperheen lapsi, mutta aina lapset ovat menneet uusien nais-/miesystävien ohi vanhempieni arvomaailmassa. Ja näin se tulee itsellänikin tilanteen tullessa tarpeelliseksi olemaan. -N21
[/quote]
Anteeksi, onko tämä lasten oikeus kirjoitettu johonkin lakiin ja miten sitä täytäntöönpannaan tuomioistuimissa? Tässä ketjussahan oli joku käräjäsihteeri, joka oli asiantuntija ja pystyy varmaan kertomaan?
[/quote]
Lapsen oikeus tavata vanhempaansa on kirjattu lastensuojelulakiin.
Mutta minkäs teet, jos vanhempi ei suostu tapaamaan. Ei häntä kahleissa roudata lapsen eteen.
Perintökaaressa on sitten pykäliä, joissa ei paina vastentahtoisuus.
(Tod. siis käräjäsihteeri, en millään muotoa asiantuntija, mutta prosessit seuraan usein haasteesta tuomioon ja siten kokenut sivustakatsoja)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:55"] Aivan järkyttäviä äiti-ihmisiä (oletettavasti) täällä. Ilkkuvat miehensä "entisten" lasten jäävän puille paljaille isänsä kuoltua. Naureskelevat, miten ei kiinnosta "muiden mukulat". Tuskinpa osaatte rakastaa edes omia lapsianne tai miestänne, kun ei oman rakkaan miehen jälkeläinen kiinnosta. Muutenkaan en ymmärrä, miksi pitää ottaa mies, jolla on jo lapsia? Kyllä niitä lapsettomia löytyy, ottakaa sellainen. Melkoinen moraali kyllä näillä ilkkuvilla naisilla. Voin kertoa, että suuttuisin ihan helvetisti ja katkaisisin välit vanhempiini, jos selviäisi, että ovat pimittäneet multa sisaruksia. Miten te voitte katsoa lapsianne silmiin? Ei tarvitse vastata, eihän tuommoisilla ole mitään käsitystä empatiasta, moraalista, rakkaudesta. Kylmiä kaloja. [/quote] Uuuh, miten dramaattista! Mieli katsos tuppaa muuttumaan kun asiat oikeasti osuu kohdille. Elämää. [/quote] Ei vaan valintoja. Voit valita, vieraannutatko miehesi muista lapsistaan vai et. Kuinka edes huolitte mieheksenne moisia pellejä, jotka skippaa osan lapsistaan herran huomaan? Mä en arvosta tuollaista miestä pätkääkään, enkä ottaisi miehekseni. Kertoo melkoisen paljon miehen moraalista.
[/quote]
Ensinnäkin, turha naisia syyttää, jos mies hylkää lapsensa. Se on miehen valinta.
Toisekseen, tiedän monta hyvää tai suorastaan mahtavaa isää, jotka ovat hyljänneet edellisten suhteiden lapset. Syy hylkäämiseen voi olla myöskin lapsen äiti, miettikää sitä ja omaa käytöstänne.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:16"]
[/quote]
[/quote]
Lapsen oikeus tavata vanhempaansa on kirjattu lastensuojelulakiin.
Mutta minkäs teet, jos vanhempi ei suostu tapaamaan. Ei häntä kahleissa roudata lapsen eteen.
Perintökaaressa on sitten pykäliä, joissa ei paina vastentahtoisuus.
(Tod. siis käräjäsihteeri, en millään muotoa asiantuntija, mutta prosessit seuraan usein haasteesta tuomioon ja siten kokenut sivustakatsoja)
[/quote]
Mikä kohta lastensuojelulaissa? Koskeeko muita tilanteita kuin lapsen sijais- tai laitoshoitoa?
Huoh, ymmärrän kyllä nuo negatiiviset tunteet, itsekin uusperheellisenä. Miehen lapsi entisestä liitosta on huomattavan ärsyttävä, tai sanotaanko että vuosien mittaan on tullut mitta täyteen sitä, että äitipuolena tulee rakastaa, ymmärtää, kannustaa, mutta negatiivinen tulee vaan sulloa jonnekin. Itsehän olen tilanteeni "valinnut", muistaa ympäristö aina. Hyvänen aika, kyllähän sitä omiinkin lapsiin välillä tuskastuu ja silloin sentään on oikeus ja velvollisuus kasvattaa tiukastikin, eikä kukaan väitä vihamieliseksi.
Aluksi kaikki oli ihan mukavaa, mutta kun aikaa on kulunut, on olo jo omassa kodissa vieras, kun yhdelle ei voi kuin hymistellä ettei saa biologista äitiä kimppuunsa. Jos hankit jotain uutta omillesi, kohtelet lapsia epätasa-arvoisesti. Jos viet lapsesi huvipuistoon, kun miehen lapsi on poissa muutenkin, kohtelet lapsia epätasa-arvoisesti jne.
Silti ei kyllä tulisi mieleenkään kieltää miestä ja lasta tapaamasta ihan niin paljon kuin haluavat. Välillä vaan toivoo, että itse voisi haihtua jonnekin kauas kun lapsi tulee.
Useasta kommenteista päätellen, näyttää vielä vuonna 2015, ettei monen nuoren naisen päässä paljon sivistystä ja viisautta liiku, ei edes sydämensivistystä, vaikka veronmaksajat ovat laittaneet jos toisenkin lantin naisten koulutukseen ja sivistämiseen, eikä koskaan ole ollut mahdollisuutta opiskeleuun kuin tänäpäivänä, mutta kaikki näyttää menneen hukkaan, toisin kuin miehillä, sillä en ole nähnyt ainuttakaan aloitusta, jossa MIES panettelisi tai inhoasi valittunsa puolisonsa entisiä lapsia.
Ennen pidettiin kunnia-asiana, erityisesti naisilla, huolehtia ja kohtella hyvin kaikkia lapsia, oli heidän taustansa mikä tahansa tai oli ne omia tai ei. Sylvi Kekkosen sanoin: sellaisen äidin syli on pieni, johon ei mahdu kuin omat lapset.
Ikävää, että tälläinen maine leviää monen naisen ylle, vaikka siihen ei joidenkin kohdalla ole edes aihetta tai naisen asema ja maine on se mikä on, vaikka esiäidit ovat tehneet kovaa työtä jo yli 100-vuotta, mutta mitä tekee tämän päivän nainen - romottaa kaiken esiäitiensä työt omalla oma hyväisellä käytöksellään ja mikä pahinta, antaa vielä esimerkin jälkipolville omalla käytäksellään.
t. ydinperheen äiti ja isoäiti
Pitkään mietin onko tämä ketju provo. Onneksi omalle kohdalle on sattunut mitä parhain äitipuoli, vaikkei aina helppoa olekaan ollut.
Nimim. Erään miehen entinen lapsi ja erään äitipuolen tytärpuoli.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:34"]
Onko pakko sietää? Meillä on omiakin lapsia..
[/quote]
Ei onneksi. Mun mies hylkäsi edellisen suhteen lapsensa kun sen äiti alko vaikeuttaa elämää, eletään yhteisten lasten kanssa onnellista ydinperhe-elämää.
[/quote]
Uusperheessänne ei ole ydinperheestä tietoakaan. Yritä nyt jo viimeinkin ymmärtää se harhaisessa mielessäsi.
[/quote]
Yritä sisäistää lukemasi, yritä. Miehen entinen lapsi ei ole osallisena elämäämme, lapsemme eivät edes tiedä hänen olemassaolostaan. Elämme siis täysin ydinperhe-elämää.
[/quote]
Kyllä yhteisillä lapsillanne on oikeus tietää sisaruspuolestaan.
Ja aivan törkeää hylätä lapsi noin kuin miehesi on tehnyt. Mutta ilmeisesti olette molemmat jotenkin tunne-elämältään vajaita, kun sinäkin oikein iloitset tilanteesta. Minua surettaisi ja tekisin kaikkeni, jotta välit lapseen normalisoituisivat.
[/quote]
Totta kai minä iloitsen, ei minua kiinnosta muiden mukulat. Lapsilla ei ole mitään tarvetta ennen aikuisuutta tietää miehen entisestä lapsesta. Asia ei myöskään aiheuta ikäviä yllätyksiä perunkirjoituksessa, koska olemme osanneet hoitaa omaisuusasiamme niin, että miehen edellinen lapsi ei tule perimään muutamia satasia enempää. (Tämä informaatio siksi, että joku sen kohta vetää esiin.)
[/quote]
Miksi haluat noin kovasti tälle lapselle pahaa? Oletko jonkin tason psykopaatti?
Ja odottele nyt juristeja... Jos olette siirtäneet omaisuutta sinulle sen vuoksi, että rintaperillinen jää osattomaksi, niin voipi olla, ettei sopimukset ole päteviä. Hän on aivan tasavertainen yhteisten lastenne kanssa lain edessä, vaikka kuinka kieroilisitte.
Yhteiset lapsenne voivat joutua velkakierteeseen, jos esim. ennakkoperintönä annetut rahat on pantu taivaan tuuliin ja oikeus määrää maksamaan edellisen liiton lapselle osuutensa.
Usko pois! En ole juristi, mutta käräjäoikeuden sihteerinä nähnyt kyllä vastaavia yrityksiä.
[/quote]
Mitä pahaa tässä taas on? Yhtä lailla tämä koskee meidän lapsiamme. Jos heidän isänsä ei elinaikanaan saa omaisuutta kerättyä, ei ole mitä jakaa. Mikä on ongelma?
[/quote]
Ei mitään ongelmaa, jos ei mitään saa yhteisetkään lapsenne. Annoit käsityksen, että heille junaillaan kaikki ja sen voin sanoa, ettei onnistu laillisesti ja tuskin laittomastikaan.
Aika ihme äijä kyllä kyseessä, jos nyt pelaatte vain sinun pussiisi. Jos teille tulee välirikko, niin hän jää täysin puille paljaille.
[/quote]
Ehkä jotkut liitot on tehty kestämään?