Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsi aiemmasta liitosta

Vierailija
12.08.2015 |

Onko pakko sietää? Meillä on omiakin lapsia..

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT

Käräjäsihteeri on työaikanaan aihe vapaalla. Eikö ole töitä tehtäväksi? Julkinen sektori alas!

Vierailija
62/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko sietää? Meillä on omiakin lapsia.. [/quote] Ei onneksi. Mun mies hylkäsi edellisen suhteen lapsensa kun sen äiti alko vaikeuttaa elämää, eletään yhteisten lasten kanssa onnellista ydinperhe-elämää.  [/quote] Uusperheessänne ei ole ydinperheestä tietoakaan. Yritä nyt jo viimeinkin ymmärtää se harhaisessa mielessäsi. [/quote]

Yritä sisäistää lukemasi, yritä. Miehen entinen lapsi ei ole osallisena elämäämme, lapsemme eivät edes tiedä hänen olemassaolostaan. Elämme siis täysin ydinperhe-elämää. [/quote] Kyllä yhteisillä lapsillanne on oikeus tietää sisaruspuolestaan.  Ja aivan törkeää hylätä lapsi noin kuin miehesi on tehnyt. Mutta ilmeisesti olette molemmat jotenkin tunne-elämältään vajaita, kun sinäkin oikein iloitset tilanteesta. Minua surettaisi ja tekisin kaikkeni, jotta välit lapseen normalisoituisivat.  [/quote]   Totta kai minä iloitsen, ei minua kiinnosta muiden mukulat. Lapsilla ei ole mitään tarvetta ennen aikuisuutta tietää miehen entisestä lapsesta. Asia ei myöskään aiheuta ikäviä yllätyksiä perunkirjoituksessa, koska olemme osanneet hoitaa omaisuusasiamme niin, että miehen edellinen lapsi ei tule perimään muutamia satasia enempää. (Tämä informaatio siksi, että joku sen kohta vetää esiin.) [/quote] Ihan sama miten olette järjestelleet, perunkirjaan listataan kaikki jälkeläiset. [/quote]   Listataan, listataan. Mutta miehen edellinen lapsi jakaa meidän lastemme kanssa isänsä omaisuuden. Jota ei ole. Ei omaisuutta, ei perittävää. [/quote] Ikävä juttu, että olette noin helvetin köyhiä! Mutta jos kyse on omaisuudensiirroista lahjoituksena tai ennakkoperintönä, niin ne kyllä otetaan huomioon. Ei omaisuuden kätkeminen niin vain onnistu, kun tutkimaan ruvetaan. Toivottavasti perillinen osaa pitää puolensa, kun isästä aika jättää...  [/quote]

Kyllä miehen kannattaa pysyä köyhänä kunnes lapsi täyttää 18. Sen jälkeen kannattaa kuluttaa paljon. Turha on entisten lasten tulla kitisemään jälkikäteen, jos mies on käyttänyt rahansa matkusteluun tai museoissa ja ravintoloissa käynteihin ydinperheen kanssa. [/quote] Ihanko oikeasti aikuinen ihminen sanoo "entiset lapset"?! Kyllä nyt viiraa kirjoittajalla päästä ja pahasti! Lapset ovat kyllä lähes 100%:sen varmasti edelleen miehesi lapsia - ja tulevat ikuisesti olemaan -, ei entisiä vaikka sinä asialle tekisit mitä! Kuinka naurettava voikaan ihminen olla! Ei tollasella pitäisi olla oikeutta lisääntyä, ja tän mä sanon ihan tosissani. Jos joskus päädyn yhteen miehen kanssa jolla on jo lapsia, en ikinä, en ikinä tule erottamaan lapsia heidän isästään. Siinä vaiheessa jos tilanne niin pahaksi kärjistyisi, se olisin minä joka tilanteesta kävelisi pois, ei lapset joilla on elinikäinen oikeus saada olla vanhempansa kanssa! Ehkä tämä juontaa juurensa siihen, että olen itse eroperheen lapsi, mutta aina lapset ovat menneet uusien nais-/miesystävien ohi vanhempieni arvomaailmassa. Ja näin se tulee itsellänikin tilanteen tullessa tarpeelliseksi olemaan. -N21

[/quote]

Anteeksi, onko tämä lasten oikeus kirjoitettu johonkin lakiin ja miten sitä täytäntöönpannaan tuomioistuimissa? Tässä ketjussahan oli joku käräjäsihteeri, joka oli asiantuntija ja pystyy varmaan kertomaan?"

Myös lapsi nauttiin lain tuomaa turvaa ja oikeutta. Tämä kiusan tie on tukittu jo 2000-luvun alussa uudella lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:32"]

OT

Käräjäsihteeri on työaikanaan aihe vapaalla. Eikö ole töitä tehtäväksi? Julkinen sektori alas!

[/quote]

Lomalla! Olikin hyvä valinta ottaa tässä kohden.. rantsulla istuskelen. Vartin kuluttua saan seuraa. 

Kyllä oikeuslaitosta tarvitaan ja siellä myös sihteereitä. En lähtisi julkista sektoria ihan tästä päästä alasajamaan. 

Vierailija
64/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei vaan valintoja. Voit valita, vieraannutatko miehesi muista lapsistaan vai et. Kuinka edes huolitte mieheksenne moisia pellejä, jotka skippaa osan lapsistaan herran huomaan? Mä en arvosta tuollaista miestä pätkääkään, enkä ottaisi miehekseni. Kertoo melkoisen paljon miehen moraalista. "

Olen samaa mieltä, millaisten luusereiden kanssa nämä naiset elävät. Onko tosiaan noin kova tarve saada mies, jolloin kelpaa mikä tahansa ja tehdään vielä lapsia. En iki päivänä voisi kuvitella jakavani tuollaien miehen kanssa elämääni, joka hylkää omat jälkeläisensä ja tunne-elämältään ja moraaliltaan noin heikko.

Kyllä tulisi lähtö passit miehelle, jos käyttäytyisi noin alhaisesti, vaikka olen lapseton ja elän eronneen ja lapsellisen miehen kanssa, jos on noin kylmä jälkeläisiin kohtaan, sillä sama kohtelun voisin saada minä heikkona hetkenä. Mihin se kissa karvoistaan pääsee.

Vierailija
65/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaiset miehet jotka hylkäävät lapsensa, saavat mitä ansaitsevat k*sipäisissä muijissa.

Vierailija
66/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:42"]

"Ei vaan valintoja. Voit valita, vieraannutatko miehesi muista lapsistaan vai et. Kuinka edes huolitte mieheksenne moisia pellejä, jotka skippaa osan lapsistaan herran huomaan? Mä en arvosta tuollaista miestä pätkääkään, enkä ottaisi miehekseni. Kertoo melkoisen paljon miehen moraalista. "

Olen samaa mieltä, millaisten luusereiden kanssa nämä naiset elävät. Onko tosiaan noin kova tarve saada mies, jolloin kelpaa mikä tahansa ja tehdään vielä lapsia. En iki päivänä voisi kuvitella jakavani tuollaien miehen kanssa elämääni, joka hylkää omat jälkeläisensä ja tunne-elämältään ja moraaliltaan noin heikko.

Kyllä tulisi lähtö passit miehelle, jos käyttäytyisi noin alhaisesti, vaikka olen lapseton ja elän eronneen ja lapsellisen miehen kanssa, jos on noin kylmä jälkeläisiin kohtaan, sillä sama kohtelun voisin saada minä heikkona hetkenä. Mihin se kissa karvoistaan pääsee.

[/quote]

Juu juu, kyllä kyllä.

Vierailija
67/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi ihmetellä kun näitä juttuja lukee, että miksi Suomessa löytyy niin paljon onnettomia ja masentuneita nuoria.

Surullista. Lapsellani on muutama kaveri, jotka menevät kodista kotiin, mutta missään eivät oikein viihdy kun tuntevat kai olevansa epätoivottuja. Kavereillaankin viihtyvät paremmin.

Vierailija
68/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ottaa vaan hermoon! Poika on taas tunkemassa meille! ap

[/quote]

Mulla on sulle neuvo. Lakatkaa yhteydenpito poikaan ja jos ihmiset ihmettelee, niin sanokaa että sen äiti on vieraannuttaja. Tepsi meillä eikä kukaan kysele enempää, tai jos kyselee niin voi vaikka sanoo kuten mun mies että aihe on liian kipee, ei voi puhua tms. Voi olla jonkun mielestä moraalitonta, mut oikeesti ainoa 'toimiva' ratkaisu jos haluu elää rauhassa ilman entisiä lapsia! Kaikki nykyisin tietää mikä on vieraannuttaja ja yh:t nyt muutenkin on mitä on, joten perään harvoin kysellään."

Eikö sua koskaan pelota, pelata noilla korteilla, mitä olet elämääsi valinnut?

Kohtalo, karma, sattuma.... ihminen on kuin pisara suuressa valtameressä tai maailman kaikkeudessa, sitten kun oma tahto tai voimat eivät enää riitä, vaan muut määräävät kohtalosi, johon et enää voi vaikuttaa. Ihminen niittää sitä on myös kylvänyt ja vaikutus näkyy monen sukupolven yli, tahdotko sen myös lapsellesi, koska asenteet siirtyvät sukupolvelta toiselle. Kylmät väreet tulevat selkäpiihini, kun luen kommentisi, niin kylmää kyytiä se on.

Vierailija
69/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niilla surkeilla kakaroilla, kun on parempiaki tehty. Pidän parhaat.

Vierailija
70/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teinithän on ärsyttäviä. Oli omia tai ei. Mutta silti niiden kanssa on elettävä, niitä on ohjattava parhaansa mukaan ja yritettävä vaan jaksaa. Yrittäkääpä nyt saada se poika takaisin raiteilleen ja varastelut loppumaan niin eiköhän se siitä sitten taas.

Vierailija
71/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:34"]

[/quote]

Ei onneksi. Mun mies hylkäsi edellisen suhteen lapsensa kun sen äiti alko vaikeuttaa elämää, eletään yhteisten lasten kanssa onnellista ydinperhe-elämää. 

[/quote]

ydinperhe-elämää hohoijaa taitaa olla aikaisemmat lapset sinun itsetunnolle kova paikka. Säälittävä mies, kun hylkää lapsensa ei tuollainen ole tosi mies lainkaan.

Vierailija
72/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:34"]

[/quote]

Ei onneksi. Mun mies hylkäsi edellisen suhteen lapsensa kun sen äiti alko vaikeuttaa elämää, eletään yhteisten lasten kanssa onnellista ydinperhe-elämää. 

[/quote]

Uusperheessänne ei ole ydinperheestä tietoakaan. Yritä nyt jo viimeinkin ymmärtää se harhaisessa mielessäsi.

[/quote]

Yritä sisäistää lukemasi, yritä. Miehen entinen lapsi ei ole osallisena elämäämme, lapsemme eivät edes tiedä hänen olemassaolostaan. Elämme siis täysin ydinperhe-elämää.
[/quote]

Odotapas kun on perinnönjaon aika joskus tulevaisuudessa. Aijai :D

Vierailija
73/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:30"]

Useasta kommenteista päätellen, näyttää vielä vuonna 2015, ettei monen nuoren naisen päässä paljon sivistystä ja viisautta liiku, ei edes sydämensivistystä, vaikka veronmaksajat ovat laittaneet jos toisenkin lantin naisten koulutukseen ja sivistämiseen, eikä koskaan ole ollut mahdollisuutta opiskeleuun kuin tänäpäivänä, mutta kaikki näyttää menneen hukkaan, toisin kuin miehillä,  sillä en ole nähnyt ainuttakaan aloitusta, jossa MIES panettelisi tai inhoasi valittunsa puolisonsa  entisiä lapsia.

Ennen pidettiin kunnia-asiana, erityisesti naisilla,  huolehtia ja kohtella hyvin kaikkia lapsia, oli heidän taustansa mikä tahansa tai oli ne omia tai ei. Sylvi Kekkosen sanoin: sellaisen äidin syli on pieni, johon ei mahdu kuin omat lapset.

Ikävää, että tälläinen maine leviää monen naisen ylle, vaikka siihen ei joidenkin kohdalla ole edes aihetta tai naisen asema ja maine on se mikä on, vaikka esiäidit ovat tehneet kovaa työtä jo yli 100-vuotta, mutta mitä tekee tämän päivän nainen - romottaa kaiken esiäitiensä työt omalla oma hyväisellä käytöksellään ja mikä pahinta, antaa vielä esimerkin jälkipolville omalla käytäksellään.  

t. ydinperheen äiti ja isoäiti

[/quote]

Se on katsos sitä tasa-arvoa. Enää ei jokaisen naisen tarvitse olla oman elämänsä muiden puolesta uhraava äiti, vaan voi olla jopa oma itsensä. Tiedän todella monia uusperheen miehiä, jotka eivät millään tapaa huomioi naisen lapsia, eivät osallistu millään tapaa eikä heitä vaikuta kiinnostavan muiden lapset. Tänne he eivät ehkä tee aloituksia niin paljon kuin naiset, koska tällä palstalla lukijakunta on naisvoittoista. Onneksi elän nykyaikaa että voin olla oma itseni (ei ole omia lapsia enkä vihaa muiden lapsia vaikken niistä niin välitäkään), eikä tarvitse väkisin teeskennellä jotain pullantuoksuista kotiäitiä kaikille naapuruston kakaroille.

Vierailija
74/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on helposti korjattu. Otat vaan eron miehestäsi ja sun ei tartte hänen poikaa enää nähdä.

Vierailija
75/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:45"]Hän on kuitenkin miehen ykköslapsi. Luulisi kakkosten ja kolmosten osaavan kunnioittaa tilannetta.
[/quote]
Kyllä, tässä mielessä pojalla on aivan erityinen paikka isän sydämessä. Sellainen mitä ap sinun lapset eivät voi saada ;)

Vierailija
76/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:52"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:34"] Onko pakko sietää? Meillä on omiakin lapsia.. [/quote] Ei onneksi. Mun mies hylkäsi edellisen suhteen lapsensa kun sen äiti alko vaikeuttaa elämää, eletään yhteisten lasten kanssa onnellista ydinperhe-elämää.  [/quote] Uusperheessänne ei ole ydinperheestä tietoakaan. Yritä nyt jo viimeinkin ymmärtää se harhaisessa mielessäsi. [/quote]   Yritä sisäistää lukemasi, yritä. Miehen entinen lapsi ei ole osallisena elämäämme, lapsemme eivät edes tiedä hänen olemassaolostaan. Elämme siis täysin ydinperhe-elämää. [/quote] Odotapas kun on perinnönjaon aika joskus tulevaisuudessa. Aijai :D

[/quote]

Tulihan se perinnönjakokorttisieltä. :)))) Selvensinkin asian valmiiksi, miehen kaikki lapset jakavat keskenään mieheltä jälkeenjäävän omaisuuden. Sitä on sen verran, että käteen jää kymppejä, ehkä jopa vähän reilu satanen. Että ei nyt kannata yhdestä perinnönjaosta märkiä unia nähdä.

En myöskään näe mitään syytä, miksi lapseni katkeroituisivat siitä, että heille ei ole kerrottu isänsä edellisestä lapsesta. Kyseinen henkilö ei ole koskaan kuulunut heidän elämäänsä eikä enää vuosikausiin edes isänsä elämään. Miksi näin on, on mieheni tahto. Kyllä, olen siitä todella kiitollinen. 

Vielä yksi asia. Tiedän, että te haukkujat olette vain kateellisia. Vaikka elämä etälasten kanssa voidaan romantisoida kuinka ihanaksi, totuus kuitenkin on, että se on pääsääntöisesti rasite ja stressaa perhettä ja myös sitä etälasta. Etälapsen elämä on pilalla siitä hetkestä, kun hänen vahempansa päättävät erota. Eronneet lapselliset, oletteko koskaan miettineet kuinka itsekkäitä itse olitte kun päätitte perheenne rikkoa? Miksette silloin ajatelleet lapsen parasta? (Jokainen tajuaa poislukea väkivalta- ja muut hengenvaaralliset tilanteet.)

Vierailija
77/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:35"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:31"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:20"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:05"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:00"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:52"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:34"] Onko pakko sietää? Meillä on omiakin lapsia.. [/quote] Ei onneksi. Mun mies hylkäsi edellisen suhteen lapsensa kun sen äiti alko vaikeuttaa elämää, eletään yhteisten lasten kanssa onnellista ydinperhe-elämää.  [/quote] Uusperheessänne ei ole ydinperheestä tietoakaan. Yritä nyt jo viimeinkin ymmärtää se harhaisessa mielessäsi. [/quote]   Yritä sisäistää lukemasi, yritä. Miehen entinen lapsi ei ole osallisena elämäämme, lapsemme eivät edes tiedä hänen olemassaolostaan. Elämme siis täysin ydinperhe-elämää. [/quote] Kyllä yhteisillä lapsillanne on oikeus tietää sisaruspuolestaan.  Ja aivan törkeää hylätä lapsi noin kuin miehesi on tehnyt. Mutta ilmeisesti olette molemmat jotenkin tunne-elämältään vajaita, kun sinäkin oikein iloitset tilanteesta. Minua surettaisi ja tekisin kaikkeni, jotta välit lapseen normalisoituisivat.  [/quote]   Totta kai minä iloitsen, ei minua kiinnosta muiden mukulat. Lapsilla ei ole mitään tarvetta ennen aikuisuutta tietää miehen entisestä lapsesta. Asia ei myöskään aiheuta ikäviä yllätyksiä perunkirjoituksessa, koska olemme osanneet hoitaa omaisuusasiamme niin, että miehen edellinen lapsi ei tule perimään muutamia satasia enempää. (Tämä informaatio siksi, että joku sen kohta vetää esiin.) [/quote] Ihan sama miten olette järjestelleet, perunkirjaan listataan kaikki jälkeläiset. [/quote]   Listataan, listataan. Mutta miehen edellinen lapsi jakaa meidän lastemme kanssa isänsä omaisuuden. Jota ei ole. Ei omaisuutta, ei perittävää. [/quote] Ikävä juttu, että olette noin helvetin köyhiä! Mutta jos kyse on omaisuudensiirroista lahjoituksena tai ennakkoperintönä, niin ne kyllä otetaan huomioon. Ei omaisuuden kätkeminen niin vain onnistu, kun tutkimaan ruvetaan. Toivottavasti perillinen osaa pitää puolensa, kun isästä aika jättää...  [/quote] Kyllä miehen kannattaa pysyä köyhänä kunnes lapsi täyttää 18. Sen jälkeen kannattaa kuluttaa paljon. Turha on entisten lasten tulla kitisemään jälkikäteen, jos mies on käyttänyt rahansa matkusteluun tai museoissa ja ravintoloissa käynteihin ydinperheen kanssa. [/quote] Ihanko oikeasti aikuinen ihminen sanoo "entiset lapset"?! Kyllä nyt viiraa kirjoittajalla päästä ja pahasti! Lapset ovat kyllä lähes 100%:sen varmasti edelleen miehesi lapsia - ja tulevat ikuisesti olemaan -, ei entisiä vaikka sinä asialle tekisit mitä! Kuinka naurettava voikaan ihminen olla! Ei tollasella pitäisi olla oikeutta lisääntyä, ja tän mä sanon ihan tosissani. Jos joskus päädyn yhteen miehen kanssa jolla on jo lapsia, en ikinä, en ikinä tule erottamaan lapsia heidän isästään. Siinä vaiheessa jos tilanne niin pahaksi kärjistyisi, se olisin minä joka tilanteesta kävelisi pois, ei lapset joilla on elinikäinen oikeus saada olla vanhempansa kanssa! Ehkä tämä juontaa juurensa siihen, että olen itse eroperheen lapsi, mutta aina lapset ovat menneet uusien nais-/miesystävien ohi vanhempieni arvomaailmassa. Ja näin se tulee itsellänikin tilanteen tullessa tarpeelliseksi olemaan. -N21

[/quote]

Anteeksi, onko tämä lasten oikeus kirjoitettu johonkin lakiin ja miten sitä täytäntöönpannaan tuomioistuimissa? Tässä ketjussahan oli joku käräjäsihteeri, joka oli asiantuntija ja pystyy varmaan kertomaan?

[/quote]

Lapsen oikeus tavata vanhempaansa on kirjattu lastensuojelulakiin. 

Mutta minkäs teet, jos vanhempi ei suostu tapaamaan. Ei häntä kahleissa roudata lapsen eteen. 

Perintökaaressa on sitten pykäliä, joissa ei paina vastentahtoisuus. 

(Tod. siis käräjäsihteeri, en millään muotoa asiantuntija, mutta prosessit seuraan usein haasteesta tuomioon ja siten kokenut sivustakatsoja)

[/quote]

Mikä kohta lastensuojelulaissa? Koskeeko muita tilanteita kuin lapsen sijais- tai laitoshoitoa?
[/quote]

Ainakin näin äkkiseltään laki lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta pitää sisällään mm. kohdan 1.1§ "--huollon tulee turvata myönteiset ja läheiset ihmissuhteet erityisesti lapsen ja hänen vanhempiensa välillä. " Tämän lisäksi samaisen lain kohdassa 2.1§ sanotaan "tapaamisoikeuden tarkoituksena on turvata lapselle oikeus pitää yhteyttä ja tavata vanhempaansa, jonka luona lapsi ei asu."
Mutta niinkuin edeltäjäkin kirjoitti, ei niitä vanhempia aleta kahleissa roudaamaan lapsen luo.

Vierailija
78/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:26"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:16"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:09"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:35"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:31"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:20"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:05"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:00"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:52"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:34"] Onko pakko sietää? Meillä on omiakin lapsia.. [/quote] Ei onneksi. Mun mies hylkäsi edellisen suhteen lapsensa kun sen äiti alko vaikeuttaa elämää, eletään yhteisten lasten kanssa onnellista ydinperhe-elämää.  [/quote] Uusperheessänne ei ole ydinperheestä tietoakaan. Yritä nyt jo viimeinkin ymmärtää se harhaisessa mielessäsi. [/quote]   Yritä sisäistää lukemasi, yritä. Miehen entinen lapsi ei ole osallisena elämäämme, lapsemme eivät edes tiedä hänen olemassaolostaan. Elämme siis täysin ydinperhe-elämää. [/quote] Kyllä yhteisillä lapsillanne on oikeus tietää sisaruspuolestaan.  Ja aivan törkeää hylätä lapsi noin kuin miehesi on tehnyt. Mutta ilmeisesti olette molemmat jotenkin tunne-elämältään vajaita, kun sinäkin oikein iloitset tilanteesta. Minua surettaisi ja tekisin kaikkeni, jotta välit lapseen normalisoituisivat.  [/quote]   Totta kai minä iloitsen, ei minua kiinnosta muiden mukulat. Lapsilla ei ole mitään tarvetta ennen aikuisuutta tietää miehen entisestä lapsesta. Asia ei myöskään aiheuta ikäviä yllätyksiä perunkirjoituksessa, koska olemme osanneet hoitaa omaisuusasiamme niin, että miehen edellinen lapsi ei tule perimään muutamia satasia enempää. (Tämä informaatio siksi, että joku sen kohta vetää esiin.) [/quote] Ihan sama miten olette järjestelleet, perunkirjaan listataan kaikki jälkeläiset. [/quote]   Listataan, listataan. Mutta miehen edellinen lapsi jakaa meidän lastemme kanssa isänsä omaisuuden. Jota ei ole. Ei omaisuutta, ei perittävää. [/quote] Ikävä juttu, että olette noin helvetin köyhiä! Mutta jos kyse on omaisuudensiirroista lahjoituksena tai ennakkoperintönä, niin ne kyllä otetaan huomioon. Ei omaisuuden kätkeminen niin vain onnistu, kun tutkimaan ruvetaan. Toivottavasti perillinen osaa pitää puolensa, kun isästä aika jättää...  [/quote] Kyllä miehen kannattaa pysyä köyhänä kunnes lapsi täyttää 18. Sen jälkeen kannattaa kuluttaa paljon. Turha on entisten lasten tulla kitisemään jälkikäteen, jos mies on käyttänyt rahansa matkusteluun tai museoissa ja ravintoloissa käynteihin ydinperheen kanssa. [/quote] Ihanko oikeasti aikuinen ihminen sanoo "entiset lapset"?! Kyllä nyt viiraa kirjoittajalla päästä ja pahasti! Lapset ovat kyllä lähes 100%:sen varmasti edelleen miehesi lapsia - ja tulevat ikuisesti olemaan -, ei entisiä vaikka sinä asialle tekisit mitä! Kuinka naurettava voikaan ihminen olla! Ei tollasella pitäisi olla oikeutta lisääntyä, ja tän mä sanon ihan tosissani. Jos joskus päädyn yhteen miehen kanssa jolla on jo lapsia, en ikinä, en ikinä tule erottamaan lapsia heidän isästään. Siinä vaiheessa jos tilanne niin pahaksi kärjistyisi, se olisin minä joka tilanteesta kävelisi pois, ei lapset joilla on elinikäinen oikeus saada olla vanhempansa kanssa! Ehkä tämä juontaa juurensa siihen, että olen itse eroperheen lapsi, mutta aina lapset ovat menneet uusien nais-/miesystävien ohi vanhempieni arvomaailmassa. Ja näin se tulee itsellänikin tilanteen tullessa tarpeelliseksi olemaan. -N21 [/quote]   Anteeksi, onko tämä lasten oikeus kirjoitettu johonkin lakiin ja miten sitä täytäntöönpannaan tuomioistuimissa? Tässä ketjussahan oli joku käräjäsihteeri, joka oli asiantuntija ja pystyy varmaan kertomaan? [/quote] Lapsen oikeus tavata vanhempaansa on kirjattu lastensuojelulakiin.  Mutta minkäs teet, jos vanhempi ei suostu tapaamaan. Ei häntä kahleissa roudata lapsen eteen.  Perintökaaressa on sitten pykäliä, joissa ei paina vastentahtoisuus.  (Tod. siis käräjäsihteeri, en millään muotoa asiantuntija, mutta prosessit seuraan usein haasteesta tuomioon ja siten kokenut sivustakatsoja) [/quote]   Mikä kohta lastensuojelulaissa? Koskeeko muita tilanteita kuin lapsen sijais- tai laitoshoitoa? [/quote] Ainakin näin äkkiseltään laki lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta pitää sisällään mm. kohdan 1.1§ "--huollon tulee turvata myönteiset ja läheiset ihmissuhteet erityisesti lapsen ja hänen vanhempiensa välillä. " Tämän lisäksi samaisen lain kohdassa 2.1§ sanotaan "tapaamisoikeuden tarkoituksena on turvata lapselle oikeus pitää yhteyttä ja tavata vanhempaansa, jonka luona lapsi ei asu." Mutta niinkuin edeltäjäkin kirjoitti, ei niitä vanhempia aleta kahleissa roudaamaan lapsen luo.

[/quote]

Lapsella on oikeus pitää yhteyttä, eli käytännössä lähivanhemman tulee edistää tätä yhteyttä. Eli etävanhempi ei tee mitään lain hengen vastaista hylkäämällä lapsen, varsinkin jos lapsi ei pidä lähivanhemman avustuksella yhteyttä. 

Vierailija
79/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:39"]Todella surullista lukea näitä juttuja, aivan yököttävää suorastaan. Mutta niin totista totta monessakin uusperheessä, aiheesta ei vaan aina kehdata puhua eikä tunnustaa miten asia on. Aloittaja sentään kehtaa sanoa suoraan miten asia on. Tunnen useammankin perheen jossa on se yksi tai kaksi ulkopuolista, jommankumman vanhemman aiemmat lapset. Tiedän tapauksia jossa samassa taloudessa asuva uusiovanhempi jättää lapsen kokonaan huomiotta kuin ei häntä olisikaan. Lapselle aivan kauheaa elämää joka jättää jälkensä se on taattu. Ajatelkaa niitä kaltoin kohdeltuja lapsia, tästä asiasta pitää puhua enemmän. Itse olen elänyt onnellisen ydinperhelapsuuden, omilla lapsillani on ydinperhe ja nyt lapsenlapsilla oma mummo ja isoisä, kaikki samaa perhettä, sekin on onnea! Ihmiset ovat ajattelemattomia kun hyppäävät kenen tahansa kelkkaan, eivät ajattele mikä on tilanne jos kumppanilla on aiemmista liitoista lapsia. Miettikää ennen kuin teette pahaa lapsille, hävetkää! [/quote]

Ydinperheellisyyden ympäröimänä sinä tuskin ymmärrät uusperheitä. Harva meistä kelkkaan hypätessään pystyy oikeasti arvaamaan, missä se kelkka vuosien päästä on. Lapset kasvaa ja muuttuu ihan siinä missä olosuhteetkin. Uusperheissä liikkuvia osia on paljon, moni juttu voi mennä mönkään. Vähän nyt ymmärrystä tämän perhemuodon haasteellisuudellekin.

[/quote]

Jatkanpa vielä vähän. Ei tämä uusperhe mikään onnen auvola ole niille yhteisille "uusille" lapsillekaan. Meillä ainakin pikkusisarus itkee katkeria eron kyyneleitä aina kun isommat sisarukset lähtevät äitinsä luo. Ja kyselee sitten lähes päivittäin monta yötä siihen on, kun taas tulevat. Ne uudet lapset saavat toki nauttia molempien vanhempiensa seurasta päivittäin, mutta itse ainakin voin sanoa, että uusperheen äitinä olen kyllä varmasti väsyneempi, lyhytpinnaisempi ja ylipäänsä paskempi, kuin mitä keskiverto ydinperheen äidit ovat. Lähiäitikin saa sentään levätä edes joka toinen viikonloppu, mutta minulla sitä kokonaan lapsivapaata aikaa on huomattavasti harvemmin. Ja aina on vain pakko jaksaa, vaikka pää meinaisi räjähtää, koska etäviikonloppuja ei voi koskaan siirtää, muuttaa tai lykätä sen äitipuolen voinnin takia. Mutta itsepä olen osani valinnut, niinhän ne sanoo. Nyt ehkä valitsisin toisin, jos voisin kääntää aikaa taaksepäin.

Vierailija
80/116 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Destroy it with love :D