Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit, kun yksi työntekijä poistuu aina tasan klo 16:00 Teamsistä, Slackistä jne, eikä vastaa puhelimeen tai sähköpostiin sen jälkeen?

Vierailija
10.03.2022 |

Esim. eilen tuli yksi kiireinen asia klo 16:11. Tämä henkilö joka on melkein ainut kuka sen ongelman osaa hoitaa oli tietysti poistunut taas tasan klo 16:00. Yritin laittaa viestiä whatsapilla eikä vastannut (työpuhelin). Olemme siis etätöissä kaikki. En viitsinyt henk.koht. numeroon soittaa edes. Alkaa pikku hiljaa loppumaan kärsivällisyys. Kyseinen henkilö toki yleensä aloittaa tasan kasilta aamulla ja tekee työnsä hyvin. Mutta tuollainen väliinpiittaamattomuus ei anna hyvää kuvaa. Olen siis alle 20 henkilön IT firmassa töissä esimiesasemassa.

Kommentit (199)

Vierailija
181/199 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ap:n kaltainen työpaikkakyttääjä ja mikromanageroija ex työpaikassani. Hän ei edes ollut esimies vaan työntekijä. Suuttui jos joku ei vastannut 5 min sisällä hänen viesteihin. Oli rasittava.

Itse olen lopettanut näille nillittäjille vastaamisen kokonaan. Siinäpähän vinkuvat tarpeidensa ja halujensa kanssa.

Vierailija
182/199 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin roiman palkankorotuksen. Siinä on ihminen, joka osaa huolehtia omasta jaksamisestaan ja hyvinvoinnistaan. Ei tarvitse jäädä ennen aikojaan pois työelämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/199 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanissa tulisi lopputili, jos työntekijä lähtee ennen esimiestä.

Japanissa yritetään suitsia ylisuorittamista.

Vierailija
184/199 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että esimiehenä olet tyytyväinen työntekijään, joka välittää omasta työssä jaksamisesta arvostamalla omaa vapaa-aikaansa myös.

Vierailija
185/199 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitä teksin? Tekisin kuten sinäkin ap, tulisin kiukuttelemaan asiasta vauvapalstalle. En usko että olet oiekasti esimies. Tai hartaasti toivon, ettei noin tietämättömiä esimiehiä omalle kohdalle osu.

Vierailija
186/199 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksat hänelle palkkaa?

Vierailija
187/199 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehdottomasti olisi parempi että kaikki olisivat 24/7 tavoitettavissa ja märehtisivät työasioita koko ajan, saisivat burnoutin ja joutuisivat pitkälle sairaslomalle. Silloin varmaan olisit tyytyväinen. Oikeasti on tosi hyvä että ihmiset osaa asettaa rajat työlle ja itselleen.

Vierailija
188/199 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työajan jälkeen ei todellakaan ole velvollisuutta vastailla työpuhelimeen. Varallaolo järjestelmä on kehitelty sitä varten, että kriittiset hommat hoidellaan vaikka 24/7/365

Tietysti siitä täytyy maksaa. Itse olen vastannut työpuhelimiin vapaa-aikoinakin ja tehnyt ns. hälytystöitä tuhansia kertoja, tehnyt päivystyshommia ja varalla oloa ym ym. ja saanut niistä ihan hyvän korvauksen. Mutta nyt tullaan siihen muttaan. Tämä moodi on jäänyt päälle vaikka jäin jo eläkkeelle noista hommista. Unissa kummittelevat hälyt, viat ja ongelmat jotka on saatava ratkaistuksi heti eikä joskus. Tää ei oo kivaa. Eräs tuttu sanoi, että n. 15 vuodessa tilanne rauhoittuu, joten täytyy sinnitellä noiden painajaisten kanssa vielä kymmenkunta vuotta.

Kannattaa kouluttaa henkilökuntaa niin, että useampi osaa hoitaa samoja työtehtäviä, ettei työyhteisö ole liian riippuvainen yksittäisten tekijöiden ammattitaidosta.

Vierailija
189/199 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ap:n kaltainen työpaikkakyttääjä ja mikromanageroija ex työpaikassani. Hän ei edes ollut esimies vaan työntekijä. Suuttui jos joku ei vastannut 5 min sisällä hänen viesteihin. Oli rasittava.

Itse olen lopettanut näille nillittäjille vastaamisen kokonaan. Siinäpähän vinkuvat tarpeidensa ja halujensa kanssa.

Narkki mikä narkki ja sait ikuisen vihamiehen siitä. Narkki tykkää siitä että kun yskäisee niin toiset pompaa asentoon.

Vierailija
190/199 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa on käytössä tunti-tunnista käytäntö ylitöiden sijaan. Ja jos jäät haahuilemaan työpaikalle kello 16 jälkeen varmasti saat kiireellisen lisätyön.

Tuo, että joustamisella parantaa uralla etenemistä, on täyttä skeidaa. Kun joustat ja teet 'ylitöitä' se palkitaan lisätöillä. Työkaveri paloi loppuun tällaisessa työkierteessä, projektit jäi kesken kuukaudeksi. Pomolle ei tullut mieleen jakaa töitä saikun aikana. Sairaslomaan loputtua samat työt ja deadline lyötiin kaverille eteen. Päivän tuijotti päätteitä ennen kuin lähti.

Vierailija
191/199 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on täysin OK, jos työntekijä aloittaa myös aina työt klo 8, eikä ota sieltä päästä itselleen omaa liukumaa. Jos liukuu itse aamusta niin pitäisi JOSKUS kyetä joustamaan myös illasta työantajan hyväksi. Omalla työurallani on nimittäin ollut myös tapaus joka teki töitä 8.30 - 16 tai 8.45 - 16 ja silti oli välillä saldovapailla. Koskaan en ymmärtänyt mistä ne saldovapaat tulivat koska hyvin harvoin teki edes täyttä työpäivää. Meillä olikin taas lapanen esimiehenä, joka koskaan ei tuohon puuttunut.

Vierailija
192/199 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo, että joustamisella parantaa uralla etenemistä, on täyttä skeidaa. Kun joustat ja teet 'ylitöitä' se palkitaan lisätöillä.

Olen samaa mieltä. Voit joustaa ja joustaa vaikka loputtomiin, mutta ei siitä mitalia saa.

Vierailija
193/199 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaisin muitakin ihmisiä jotta kyseinen henkilö ei ole ainut joka osaa hoitaa kyseisen ongelman.

- oikeasti esimies ja projari

Vierailija
194/199 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin ylennyksen. Osaa huolehtia työssäjaksamisestaan ja uskaltaa vetää rajat ymmärtämättömille.

Vierailija
195/199 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että mammat ovat töissä suorittavassa portaassa. 10 sivua viestejä joissa keskitytään työaikaan ja päivystyskorvauksiin. Esimiehiä haukkuvat viestit saavat satoja, jopa tuhat tykkäystä.

Ap:n ongelman juurisyy on epätasainen osaamispooli, ei se että duunari laittaa koneen kiinni kun hänen kuuluukin.

Eiks tämä palsta pitänyt olla korkeakoulutettujen täyttämä? Missä kaikki johtamisoppia lukeneet?

Vierailija
196/199 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä esimiehen kanssa joka tunkee vapaa-ajalle vaikka työaikalaki sen kieltää?

Tämän voisi kysyä ap sinulta.

Vierailija
197/199 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin vastaust seuraavana aamuna. 

Vierailija
198/199 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdä esimiehen kanssa joka tunkee vapaa-ajalle vaikka työaikalaki sen kieltää?

Tämän voisi kysyä ap sinulta.

avaas vähän tätä? Ap ei ole laittanut viestejä siviilipuolen välineisiin.

Vierailija
199/199 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovit työntekijän kanssa korvauksen puhelinpäivystyksestä. Aloita vaikka kysymällä riittääkö 100 € per päivä siitä, että on tavoitettavissa puhelimitse pari tuntia tavallisen työajan päättymisen jälkeen.