Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit, kun yksi työntekijä poistuu aina tasan klo 16:00 Teamsistä, Slackistä jne, eikä vastaa puhelimeen tai sähköpostiin sen jälkeen?

Vierailija
10.03.2022 |

Esim. eilen tuli yksi kiireinen asia klo 16:11. Tämä henkilö joka on melkein ainut kuka sen ongelman osaa hoitaa oli tietysti poistunut taas tasan klo 16:00. Yritin laittaa viestiä whatsapilla eikä vastannut (työpuhelin). Olemme siis etätöissä kaikki. En viitsinyt henk.koht. numeroon soittaa edes. Alkaa pikku hiljaa loppumaan kärsivällisyys. Kyseinen henkilö toki yleensä aloittaa tasan kasilta aamulla ja tekee työnsä hyvin. Mutta tuollainen väliinpiittaamattomuus ei anna hyvää kuvaa. Olen siis alle 20 henkilön IT firmassa töissä esimiesasemassa.

Kommentit (199)

Vierailija
101/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää päivystää joidenkin iltavirkkujen takia, jotka herää hommiin vasta puolen päivän jälkeen. Aloittaa ne hommat heti aamusta vaan. 

Miksi päivystää heti aamusta aamuvirkujen takia. Ne virkut nukkuukin jo alkuillasta.

Aloittaa ne hommat päivällä ja jatkaa hyvää työaikaa iltaan.

Koska niitä asiakkaita on eri Euroopan maista ja Aasiasta. Turha napista ilta- tai aamuvirkkuudesta, koska niitä töitä tehdään silloin kun asiakas haluaa. Jokaiselle työntekijälle tulee tasapuolisesta aamu, ilta ja yövuoroja. Sun kaltainen valittaja saa potkut aika nopeasti, jos suostuu vaan yhtä vuoroa tekemään.

Vierailija
102/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä otsikon kysymystä. "Mitä tekisit, kun yksi työntekijä poistuu aina tasan klo 16:00 Teamsistä, Slackistä jne, eikä vastaa puhelimeen tai sähköpostiin sen jälkeen..." Mitä pitäisi tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden päästä voitkin itkeä palstalla miten työttömät ovat laiskoja ja on niin vaikeaa saada kaikki heti osaavaa työntekijää, koska et viitsinyt etsiä korvaajaa ajoissa ja yksi eronnut työntekijä itsekkäästi poistuu tasan viimeisenä työpäivänään eikä suostu tekemään sen jälkeen tulleita kiireisiä asioita. 🤬🤬🤬

Vierailija
104/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole tehtäviensä tasalla. Miksi kukaan täysijärkinen pitäisi teamsia tai slaxkia vapaalla päällä? Pitäisi ohjata moiset henkilöt työterveyteen ajanhallintakurssille. Jos haluat kuormittaa avainhenkilöitä, niin tessistä (onko tuttu?) löytyy jo mainittuja avainsanoja varallaolo, päivystys, ylityöt ja typerän esimiehen irtisanominen lyhyellä varoitusajalla.

Vierailija
105/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä otsikon kysymystä. "Mitä tekisit, kun yksi työntekijä poistuu aina tasan klo 16:00 Teamsistä, Slackistä jne, eikä vastaa puhelimeen tai sähköpostiin sen jälkeen..." Mitä pitäisi tehdä?

Pitäisi lukea, mitä kirjaa työsopimukseen. Näin ei tule yllätyksenä, milloin työntekijöiden työaika päättyy. 

Vierailija
106/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole tehtäviensä tasalla. Miksi kukaan täysijärkinen pitäisi teamsia tai slaxkia vapaalla päällä? Pitäisi ohjata moiset henkilöt työterveyteen ajanhallintakurssille. Jos haluat kuormittaa avainhenkilöitä, niin tessistä (onko tuttu?) löytyy jo mainittuja avainsanoja varallaolo, päivystys, ylityöt ja typerän esimiehen irtisanominen lyhyellä varoitusajalla.

Kyllä minä ihan täysijärkinen olen, vaikka pidänkin Teamsia päällä vapaalla. En toki työtiliä. Katsos, Teamsia voi käyttää muuhunkin kuin työn tekoon. 

Vierailija
107/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen varmaan ainoa täällä, joka ymmärtää ap:ta.

Ei tietenkään aina tarvitse päivystää 24h, mutta kyllähän nyt pieniin yksittäisiin ja kiireellisiin pyyntöihin voi vastata, ainakin joskus. Todella typerää jos ihan periaatteen vuoksi ei koskaan ole tavoitettavissa 16 jälkeen. Nyt tuon periaatteen takia, toisen työt jää jumittamaan.

Tätä ei tietysti IT-alan ulkopuolella ymmärretä, mutta IT-alalla ihan normaalia.

Olen IT-alalla ja toki voin illalla vilkaista sähköpostit ja muut viestit, jos näin on sovittu. Muuten jätän työkännykän työhuoneeseen, enkä todellakaan kuljeta sitä mukanani, enkä käy illalla kurkkimassa, joten miten voisin vastata viestiin, jos en edes tiedä, että sellainen on tullut.

Vierailija
108/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pelkkä trolli. Miten te jaksatte uskoa aina kaiken....

Vierailija
109/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille kenkää. Ei se toiminta ole siitä yhdestä tyypistä kiinni. Toivottavasti.

Vierailija
110/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna sille kenkää. Ei se toiminta ole siitä yhdestä tyypistä kiinni. Toivottavasti.

Irtisanomiselle pitää olla laillinen syy. Se, ettei vastaa työasioihin vapaa-ajalla, ei ole laillinen syy irtisanomiselle. Esimies kirjaa työsopimukseen ENNEN työsuhteen alkamista toisenlaisen työajan, jos haluaa, että töitä tehdään klo 16 jälkeen. 

Vierailija
111/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/274ffe64-3640-42b7-9263-8f0a9f8e3e29

Ennen oli helppo kun työt loppui 16.00 niin lähdit kotiin ja ei tullu perään soittoja tai sähköpostia.

Vierailija
112/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin on äärimmäisen riskialtistamjps firmassa vain YKSI osaa jonkun homman. Yksittäinen työntekijä kun voi vaihtaa työpaikkaaa, tai vaikka sairastua/menehtyä yllättäen --> kuka sitten hoitaa hänen hommansa...?!

Tämä on valitettavasti tätä päivää IT-alalla. Ei ole varaa pitää yhtään ylimääräistä ukkoa. Itsekin olen tämmöinen lähes korvaamaton kaveri. Asiakkaat ei tiedä, kuinka pienestä on kiinni, että heidän palvelut pyörii.

Vierailija
113/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on ollut it-alan etätyössä yli 20 v. Työpuhelin  menee kiinni, kun työaika loppu ellei ole palavereja ulkomaille eivätkä ne tietysti silloinkaan puhelimitse ole.

Vierailija
114/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/274ffe64-3640-42b7-9263-8f0a9f8e3e29

Ennen oli helppo kun työt loppui 16.00 niin lähdit kotiin ja ei tullu perään soittoja tai sähköpostia.

Ei se ole vaikeaa nytkään. Riittää, ettei käytä työpuhelinta ja työsähköpostia klo 16 jälkeen, jos on sovittu, että työaika päättyy klo 16. 

Vierailija
115/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin työpuhelin on sama kuin oma puhelin. Vain yksi laite. Ja se sitten piippailee 24/7, tuoden viestejä Teamsista/släckistä/yms. ja vapaa-ajan viestit myös.

Toki noi työpiippaukset voi laittaa hiljaiselle jos on sellainen hetki, että ei halua että ne häiritsee. Mutta muussa tapauksessa, ei minua häiritse sen piippaus jos nyt teen ruokaa tai vien lapsia harrastuksiin. Ja voin siis kurkata mitä viestissä on. Ja todellakin voin siihen vastata, jos minulla on siihen aikaa.

En tajua miten joustamatonta sakkia täällä on. Monesti olen esim. lasten ratsastustallilla kirjoitellut työviestejä tai terveyskeskuksen odotuspenkillä tai jopa ruokakaupassa.

Meidän firmassa on noin 50 henkeä, ja ihan normaalia on, että työkavereita voi tavoitella iltaisin. Sitten niitä saa kiinni tai ei saa kiinni, jolloin sitten palataan aamulla asiaan.

Niin ja sitten ihmetellään, kun saikut lisääntyy ja työntekijät on burn outin partaalla, kun työpuhelin kilkattaa 24/7, ja viesteihin vastaillaan kaiken muun tekemisen ohella.

Uupuminen on ihan oman pään sisällä eikä riipu mistään viestiin vastaamisesta. Nukkua toki yöllä pitää, mutta silloin puhelin voi olla äänettömällä.

Vierailija
116/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin työpuhelin on sama kuin oma puhelin. Vain yksi laite. Ja se sitten piippailee 24/7, tuoden viestejä Teamsista/släckistä/yms. ja vapaa-ajan viestit myös.

Toki noi työpiippaukset voi laittaa hiljaiselle jos on sellainen hetki, että ei halua että ne häiritsee. Mutta muussa tapauksessa, ei minua häiritse sen piippaus jos nyt teen ruokaa tai vien lapsia harrastuksiin. Ja voin siis kurkata mitä viestissä on. Ja todellakin voin siihen vastata, jos minulla on siihen aikaa.

En tajua miten joustamatonta sakkia täällä on. Monesti olen esim. lasten ratsastustallilla kirjoitellut työviestejä tai terveyskeskuksen odotuspenkillä tai jopa ruokakaupassa.

Meidän firmassa on noin 50 henkeä, ja ihan normaalia on, että työkavereita voi tavoitella iltaisin. Sitten niitä saa kiinni tai ei saa kiinni, jolloin sitten palataan aamulla asiaan.

Niin ja sitten ihmetellään, kun saikut lisääntyy ja työntekijät on burn outin partaalla, kun työpuhelin kilkattaa 24/7, ja viesteihin vastaillaan kaiken muun tekemisen ohella.

Uupuminen on ihan oman pään sisällä eikä riipu mistään viestiin vastaamisesta. Nukkua toki yöllä pitää, mutta silloin puhelin voi olla äänettömällä.

Väärin. Työelämän vaatimukset ovat yksi merkittävimmistä uupumisen aiheuttajista. Ei sitä turhaan ole olemassa termiä TYÖuupumus. 

Vierailija
117/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamalaa millaisia pomoja sitä onkin. Meillä alkaa työt klo. 8 virallisesti. Minä menen klo 6.40 jotta ehdin käydä salilla heti aamusta. Toki ovat työaikaa nuo salitunnit niin pääsen ajoissa kotiin :D Klo.15 pakkailen eväsrasiat ja hilpaisen kotiin. Ei työ saa olla mikään elämän päätarkoitus.

Vierailija
118/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Työelämän vaatimukset ovat yksi merkittävimmistä uupumisen aiheuttajista. Ei sitä turhaan ole olemassa termiä TYÖuupumus. 

Kyllä se on ihan ihmisestä kiinni, enkä toisaalta ole nähnyt yhtäkään tapausta, jossa kotiolot olisi olleet kunnossa. Toiset nyt uupuu siitäkin, että työpöydällä on kolme postit lappua kahden sijaan..

Vierailija
119/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainiin, niinhän se olikin! Uupuminen on vain omaa kuvitelmaa, kuten myös muut mielenterveyden ongelmat. Ei muutaku lenkille niin sillä siitä piristyy!!

Vierailija
120/199 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihan ihmisestä kiinni, enkä toisaalta ole nähnyt yhtäkään tapausta, jossa kotiolot olisi olleet kunnossa. Toiset nyt uupuu siitäkin, että työpöydällä on kolme postit lappua kahden sijaan..

Älä jaksa trollata vakavalla asialla pentunen.