Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

90kg-yli 100kg painoiset naiset

Vierailija
11.08.2015 |

90-yli 100kg naiset, mitä syötte päivän mittaan ja paljonko. Olen utelias tietämään, koska oma painoni on alkanut nousta todella paljon. Kertokaa vain rohkeasti, tämähän on anonyymi palsta. :)

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pidin 5:2- mukaisen viidensadan kalorin päivän ja söin: aamulla kahvia, päivällä kesäkurpitsasosekeittoa,

illemmalla tomaattia, kinkkua, muna ja mustikoita.  Puoli desiä maustamatonta jugurttia.

Tänään aamulla juustoa ja voita, päivällä chorizo makkaraa ja kesäkurpitsasipulipaistosta, tomaattia, kurkkua.

Illalla joku marja+turkkilainen jogurttijuttu pähkinöillä.

Pudotan painoa, nyt 92.

Vierailija
2/59 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin n. 5 macadamia pähkinää, munariisi pasteijan, 4 pientä perunaa tuorejuustolla täytetyn lihamurekkeen kanssa, n. 10 pientä irtokarkkia, 1 viipale reissumiestä, päälle margariinia, 2 siivua juustoa, kinkku ja kurkkua. Lisäksi reilu 3 litraa nestettä (250ml kaurasuklaa juomaa ja loput vettä.)

Pitäisi syödä paljon enemmän kasviksia. Karkkeja en syö päivittäin ja pasteijakin oli ylimääräinen herkku.

Paino 114kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihomiseen ei tarvita epäterveellistä ruokaa ja valtavia määriä.

Jos syö esimerkiksi 100kcal päivässä liikaa (1 banaani tai 10ml öljyä), saa viikossa liikaa +700kcal.

10 viikossa siis lihoo yhden kilon.(+7000kcal= +1kg) Vuodessa 5 kiloa.

Puhumattakaan siitä, että söisi 200kcal ylimääräistä eli koko päivän aikana -joka aterialla vaikkapa vaivaisen 50kcal liikaa. Silloin lihookin jo 10 kiloa vuodessa.

Vierailija
4/59 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla sellaista että ette tunne milloin on nälkä tai milloin on kylläinen?

Minulla on koko elämäni ajan ollut vaikeuksia tässä.

Voisin millä hetkellä tahansa syödä ison sacherkakun yhdellä istumalla. Ei haittaisi vaikka olisin juuri syönyt kunnon ruokaa paljon.

Olen koittanut lääkärille puhua tästä, minua ei oteta vakavasti koska olen normaalipainoinen (165/58). Olen koittanut myös paastota (paasto onnistui tosi hyvin eikä ollut edes nälkä). Ajattelin että paaston kautta olisin jotenkin oppinut kuuntelemaan kehoani että milloin on nälkä.

Uskon että olisin todella isokokoinen jos en muistuttaisi itseäni että riittää, olen syönyt tarpeeksi. Syön ihan perusterveellisesti, lautasmallin mukaan.

Vierailija
5/59 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotan painoa:

aamupalaksi jogurtti, mustikoita, auringonkukansiemeniä

päiväruuaksi fetasalaatti (fetakuutiot mausteöljyssä, koko rasia), kasviksia, 1 keitetty muna, Caesar-kastiketta

illalla: 3 lämmintä kauravoileipää, päällä vuohenjuustoa, tomaattia, Tilsit-Oltermannia. Leffan äärellä voipopcorneja

Olen juonut vettä ja Pepsi Maxia.

Paino 101,5kg

Vierailija
6/59 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan nyt raskaani ollessani 93kg ja normisti yli 80kg.

Eilen söin yhteensä neljä palaa leipää, juustolla ja kalkkunaleikkeellä. Ruuaksi söin perunan ja kaksi jotain porsaan grillipihviä ja kaksi nakkia
. Jälkkäriksi vähän jätskiä.
Kupin kahvia iltapäivällä
Iltaruuaksi kulhollisen kanasalaattia.

Vierailija
7/59 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 03:21"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 03:05"]Eilen söin:
3 leipää, eri levitteillä
yhden kiiwin
falafelpullia, riisiä ja vihanneksia (rasvassa paistettuja kaikki)
2 isoa lasia appelsiinimehua
1 pienen palan suklaa-maapähkinävoi-kakkua
puolikkaan pussin poppareita.
sunnuntaina söin:
4 karjalanpiirakkaa, itse leivoin
pastaa ja italialaisesti maustetulla linssikastikkeella ja parmesaaniraasteella
Mangojäätelöä kermavaahdolla ja mansikoilla
Täytetyn bagelin

Tänään en ole syönyt vielä mitään
Painan 87-90 kiloa, aamu- ja iltapaino vaihtelee aika paljon...
[/quote] Minusta tuo ei kuulosta edes niin paljolta !
[/quote]

Ei se varmaan kuulosta paljolta mutta laatu on kovin lihottavaa

Vierailija
8/59 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 07:27"]

Miten on mahdollista että mä, reilu kuuskyt kiloa painava syön saman verran kuin te satakiloiset :o Liikunnalla en hirveästi kuluta.

[/quote]

ei sen massan ylläpito paljon enemmän kaloreita vie. Minulla ainakin on niin hyvä ruuan hyväksikäyttö, että lihon helposti. (olin vatsahaavan takia myös kolonoskopiassa ja se letku loppui kesken. Lääkäri kyysi olenko itäsuomalaista sukua: "siellä on pärjänneet vain ne, joiden suolisto on kyennyt käyttämään kaiken ravinnon energiaksi"!) Syön paljon vähemmän kuin liikunnallisesti laiskja mieheni, hän on normaalipainoinen, minä olen 25 yhteisen vuoden aikana lihonut yli 30 kiloa. Toisaalta se on hiukan yli kilo vuodessa, keskimäärin, ja se ei paljon vaadi. Mieheni on tukevoitunut 7 kiloa, olikin liki alipainoinen. 

Vierailija
9/59 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan se ja sama mitä syö, liiat kalorit lihottavat.

Söi ne sitten wienerinä, superkalliina pihvinä, pähkinöinä, banaanina, ruisleipänä, samppanjanana tai Pirkka-oluena.

Vierailija
10/59 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin totta, ettei läskinä pysyminen tai lisälihominen mitään älytöntä mässytystä tarvi päivittäin. Painon lisäännyttyä yleisaktiivisuus vähenee ja loppujen lopuksi peruskulutus ei ole paljonkaan suurempi kuin hoikemman.

Itse olen jonkinlainen ahmimisongelmainen. Syön epäsäännöllisesti. Aamupala on poikkeuksetta kahvi, lounaaksi jotain pientä kuten yksi sämpylä tai omena tai joskus ei mitään. Alkuillasta syön tukevan aterian ja sitten nälkä jatkuu niin, että syön vielä jotain tukevampaa siinä klo 21-22 kuten pari isoa leipää tai leivän ja pullan. Ongelmana on, että viikonloppuna helposti syön 2500-3000 kcal päivässä. Se tulee siitä, että ensin käydään syömässä ulkona joku ruoka, johon menee helposti 1000-1500 kcal, sitten joku herkku kotona kuten leivos ja illalla sidukkaa, olutta ja viiniä. Ei se sen kummoisempaa vaadi kuin, että viikossa on yksi päivä, jolloin kerää massaa lisää. Lomilla sitten helposti enemmän.

Toisena ongelmana on se, etten osaa lopettaa, kun pääsen alulle. Jos leivon vaikka mokkapalapellin (harvoin toki), niin mulle ei riitä pieni pala vaan napsin ja napsin sitä pitkin päivää. Tai jos jossain on herkullista kakkua, niin minä santsaan.

Lyhyesti:

1. yksittäiset mässypäivät

2. herkuttelun rajattomuus, kun pääsen alulle

Ja jos vaikka joka viikko syö sen 1000 kcal enemmän kuin tarve, niin se tekee jo vuositasolla 6kg. Parissa vuodessa 12kg. Ja tuo 1000 kcal tulee helposti yhtenä päivänä, kun relaa.

Vierailija
11/59 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ongelmaa sen kanssa, että en tunnista milloin olen kylläinen. Tykkään ruoasta, teen ihan terveellistäkin ruokaa, mutta kun kaikki tahtoo maistua ja tulee syötyä liikaa. Siksi noutopöydät lounaalla tms. ovat ihan poissuljettuja vaihtoehtoja, parasta on jos saan rajallisen annoksen jotain ruokaa. Valmisruokakin toimii, kun sitä on vain esim. 300-350g. 

Koskaan ei tule sellainen olo että olisi kylläinen/täynnä. Hankaloittaa huomattavasti annoskoon pienentämistä.

Vierailija
12/59 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin
Litran mansikoita,
Litran herneitä,
Makaroonilaatikkoa,
Lettuja,
Sipsejä,
Colaa ja
Puoli litraa jäätelöä
Annoskoot on aivan liian isot ja vaikka olen juuri syönyt vatsan täyteen niin koko ajan tekee mieli herkkuja. Yleensä päivään kuuluu jonkun verran suklaata mutta eilen en jostain syystä syönyt.

Vierailija
13/59 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on itse itseään ruokkiva kierre.

Normaali kylläisyysmekanismi rikkoutuu jatkuvalla ylensyömisellä, mm. leptiini ja insuliini voivat olla kroonisesti koholla ja kehon hormonivasteet lakkaavat toimimasta oikein.

Vierailija
14/59 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin aamusta 4 ruisleipäviipaletta rasvalla, juustolla, kasviksilla. Söin myös vähän myöhemmin muutaman desin mansikoita. Sitten tuli joku oikosulku päässä ja kävin kaupassa ostamassa paketin paahtoleipää ja suklaalevyn. Mässäsin yhteen menoon kahdeksan paahtoleipäpalaa rasvalla ja juustolla ja siihen vielä puolet suklaalevystä (tänään söin nyt aamulla loput suklaat). Ei mikään ihme siis, että olen yli 100 kg.

18

Vierailija
15/59 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:34"]

Lihavuus on itse itseään ruokkiva kierre.

Normaali kylläisyysmekanismi rikkoutuu jatkuvalla ylensyömisellä, mm. leptiini ja insuliini voivat olla kroonisesti koholla ja kehon hormonivasteet lakkaavat toimimasta oikein.

[/quote]

Jeh. Normaalisti leptiininin ollessa koholla ihminen tuntee itsensä kylläiseksi.

Lihavilla leptiini on kroonisesti koholla eli kaiken järjen mukaan heidän pitäisi tuntea itsensä erityisen kylläisiksi, mutta näin ei olekaan vaan heillä kroppa ei enää osaa käsitellä hormonia.

Vierailija
16/59 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aamulla 2 karjalanpiirakkaa juustolla ja vihreää teetä hunajalla. Lounaaksi palan lasagnea ja salaattia. Jokunen kuppi kaffia maidolla ja ilman sokuria. Kahvilla jäätelötuutti. Illasta jämät lasagnesta ja salaattia. Illalla pari mukia teetä hunajalla. Aika normaali päivä. Syön harvoin ja annokset usein kasvaa liikaa. Fyysinen työ ja harrastan 3 kertaa viikossa liikuntaa. Paino 110kg. Usein arvioidaan kevyemmäksi.

Vierailija
17/59 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aamupalalla kreikkalaista jugurttia kera mustikoiden, mansikoiden ja vattujen. Lounaaksi karitsanlihapullia ja kermaperunaa.
Välipalaksi täytekakkupala ja kahvi (pyörähdettiin synttärijuhlissa)
Illalla sipulipiirakkaa ja appelsiini

Toissapäivänä aamulla reali voilla,juustolla,tomaatilla ja kurkulla.
Lounasaikaan maitorahkaa vattuhillolla ja mustikoilla. Jälkkäriksi solero.
Päivälliseksi jauhelihakastiketta tomaattikatikkeella. Lisukkeena porkkanaa ja parsakaalia.
Illalla omena ja 2 suklaapatukkaa :)

Annoskoot ihan normaaleja mutta jotain makeaa tulee syötyä joka päivä :/

Painoa 95kg ja pituutta 184cm. Olen kyllä rv38 ja paino ennen raskautta n80kg.

Vierailija
18/59 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupalaksi kahvi ja 2 leipäpalaa jossa juustoa ja makkaraa, välipalaksi jogurtti, 13-15 välillä päivällinen jossa esim 3 perunaa, pihvi kastikkeessa ja salaattia reilusti, maitoa, iltapäivällä usein pelkkä kahvi, välipalana hedelmä tai jogurtti, iltapalana pari leipäpalaa ja maitoa... kuitenkin todella harvoin mitään makeaa, meillä syödään leivoksia vähän, samoin karkit, sipsit, jäätelöt menee viikkoja välillä ilman. t 158/100

Vierailija
19/59 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama huomio näistä ruokalistoista: moni syö paljon leipiä rasvaisilla päällysillä, isoja salaattikulhollisia joissa tosi raskaat täytteet (vuohenjuusto, kokonainen fetarasia, ceasar-kastike) sekä kermaisia pastoja/peruna-annoksia. Luulisin että näissä on vielä annoskoot pielessä yläkanttiin. Sitten ovat nämä jotka jättävät aamiaisen tai lounaan väliin, ja illalla otetaan menetys takaisin. 

En halua ilkkua, avasin ketjun mielenkiinnosta vaikka itse painan 70 kg. Olen aina syönyt hyvällä ruokahalulla ja myös makeaa. Olen kala/kasvissyöjä ja laitan itse paljon kotiruokaa. Yllä olevat huomiot pistivät silmään suurena erona siihen, mitä itse pidän "normaalina" ruokarytminä ja ruokailuna. Varsinkin kasvissyöjälle tyrkytetään usein sellaisia vuohenjuustomöhkäleitä että huh huh. Eli mun mielestä kokonainen juustopaketti saisi riittää usealle aterialle/syöjälle. 

Vierailija
20/59 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää kanaa syökää kanaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme