Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vain 20% eroavista vanhemmista päätyy vuoroviikkosysteemiin?

Vierailija
10.08.2015 |

Itse en erotessani edes harkinnut muita vaihtoehtoja, eikä ex-mieskään.

Miksi te olette valinneet muita huoltajuusjärjestelyjä?

Kommentit (319)

Vierailija
41/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 07:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:59"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:50"]Minusta paras systeemi olisi se että lapset asuu kodissaan ja vanhempi vaihtuu vuoroviikoin. [/quote] Joo ja tosi monilla on varaa kolmeen asuntoon...

[/quote]

Ei se välttämättä tule kalliimmaksi, vanhemmillehan riittää pienet omat asunnot, kun siellä ei tarvi olla huoneita lapislle. Eli lapsille neliö ja vanhemmille yksiöt, kun vuoroviikkosysteemissä pitäisi olla kummallakin neliöt. Ja eikö se lasten etu kuitenkin pitäisi olla ykkösenä, vai eikö se vuoroviikoin muuttaminen sitten kuitenkaan ole kivaa, jos se pitääkin tehdä itse?
[/quote]

Varmaan maailmankaikkeuden typerin idea tuo, että olisi joku "lasten" koti jossa vanhemmat vuorotellen asuisivat. Kuka sen kodin siivoaisi ja ostaisi sinne tavarat ja vastaisi kuluista? Kuka tai ketkä olisivat siellä kirjoilla? Lapset keskenään? Vai toinen vanhemmista? Kelle menisivät lapsilisät?

Vierailija
42/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:52"]Itse en erotessani edes harkinnut muita vaihtoehtoja, eikä ex-mieskään.

[/quote]
Siksi että se ei sovi pienille lapsille. Siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 07:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:59"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:50"]Minusta paras systeemi olisi se että lapset asuu kodissaan ja vanhempi vaihtuu vuoroviikoin. [/quote] Joo ja tosi monilla on varaa kolmeen asuntoon... [/quote] Ei se välttämättä tule kalliimmaksi, vanhemmillehan riittää pienet omat asunnot, kun siellä ei tarvi olla huoneita lapislle. Eli lapsille neliö ja vanhemmille yksiöt, kun vuoroviikkosysteemissä pitäisi olla kummallakin neliöt. Ja eikö se lasten etu kuitenkin pitäisi olla ykkösenä, vai eikö se vuoroviikoin muuttaminen sitten kuitenkaan ole kivaa, jos se pitääkin tehdä itse? [/quote] Varmaan maailmankaikkeuden typerin idea tuo, että olisi joku "lasten" koti jossa vanhemmat vuorotellen asuisivat. Kuka sen kodin siivoaisi ja ostaisi sinne tavarat ja vastaisi kuluista? Kuka tai ketkä olisivat siellä kirjoilla? Lapset keskenään? Vai toinen vanhemmista? Kelle menisivät lapsilisät?

[/quote]

Niin, mitenkähän ihmeessä se koti on tullut siivotuksi ja tavarat hankituiksi ennen eroa? Ja minne ne lapsilisät ovat silloin menneet?

Vierailija
44/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:52"]Itse en erotessani edes harkinnut muita vaihtoehtoja, eikä ex-mieskään. Miksi te olette valinneet muita huoltajuusjärjestelyjä? [/quote] Siksi että se ei sovi pienille lapsille. Siksi.

[/quote]

Ja sinunkin mielestäsi on parempi erota vanhemmasta kuin rakennuksesta/asunnosta?

Vierailija
45/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 07:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:59"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:50"]Minusta paras systeemi olisi se että lapset asuu kodissaan ja vanhempi vaihtuu vuoroviikoin. [/quote] Joo ja tosi monilla on varaa kolmeen asuntoon... [/quote] Ei se välttämättä tule kalliimmaksi, vanhemmillehan riittää pienet omat asunnot, kun siellä ei tarvi olla huoneita lapislle. Eli lapsille neliö ja vanhemmille yksiöt, kun vuoroviikkosysteemissä pitäisi olla kummallakin neliöt. Ja eikö se lasten etu kuitenkin pitäisi olla ykkösenä, vai eikö se vuoroviikoin muuttaminen sitten kuitenkaan ole kivaa, jos se pitääkin tehdä itse? [/quote] Varmaan maailmankaikkeuden typerin idea tuo, että olisi joku "lasten" koti jossa vanhemmat vuorotellen asuisivat. Kuka sen kodin siivoaisi ja ostaisi sinne tavarat ja vastaisi kuluista? Kuka tai ketkä olisivat siellä kirjoilla? Lapset keskenään? Vai toinen vanhemmista? Kelle menisivät lapsilisät?

[/quote]

Niin, mitenkähän ihmeessä se koti on tullut siivotuksi ja tavarat hankituiksi ennen eroa? Ja minne ne lapsilisät ovat silloin menneet?
[/quote]

Eivät välttämättä tasapuolisesti. Itse en ainakaan haluaisi pitää minkäänlaista yhteistaloutta exän kanssa, koska joutuisin hoitamaan kaikki kulut ja tekemään kaikki kotityöt. Kuten ennenkin. Exän holtittomuus raha-asioissa oli yksi eron syy. En halua että meillä on mitään yhteisvastuullista kustannettavaa, koska tiedän että minä taas kaiken maksaisin kuitenkin. Nykyään hoidan yksin kaikki lasten kulut, ex maksaa minimaalisia elareita joskus kun sattuu muistamaan.

Vierailija
46/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:52"]Itse en erotessani edes harkinnut muita vaihtoehtoja, eikä ex-mieskään.

[/quote]

En aio lukea ketjua läpi.. kerron vaan kantani.

Vuoroviikkosysteemi on huono lapselle. Luo juurettomuutta, vaikeuttaa kaverisuhteita ja hämmentää lasta. Se on lapselle äärimmäisen stressaavaa, eikä lapselle muodostu kumpaankaan vanhempaan riittävän lujaa suhdetta. Vuoroviikkolapset ovat väsyneempiä ja menestyvät heikommin koulussa, sekä heillä on suurella todennäköisyydellä mielenterveysongelmia aikuisena, usein jo murrosiässä. Myös vaikeuksia pärjätä elämässä aikuisena,sekä solmia pysyviä parisuhteita.

Pysyvä koti ja vkonlopputapaamiset etävanhemman kanssa on paljon parempi vaihtoehto.

Aihetta on tutkittu ja seurauksia on nähtävissä työssäni. Työskentelen lastensuojelussa.

Vierailija
47/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:13"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 07:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:59"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:50"]Minusta paras systeemi olisi se että lapset asuu kodissaan ja vanhempi vaihtuu vuoroviikoin. [/quote] Joo ja tosi monilla on varaa kolmeen asuntoon... [/quote] Ei se välttämättä tule kalliimmaksi, vanhemmillehan riittää pienet omat asunnot, kun siellä ei tarvi olla huoneita lapislle. Eli lapsille neliö ja vanhemmille yksiöt, kun vuoroviikkosysteemissä pitäisi olla kummallakin neliöt. Ja eikö se lasten etu kuitenkin pitäisi olla ykkösenä, vai eikö se vuoroviikoin muuttaminen sitten kuitenkaan ole kivaa, jos se pitääkin tehdä itse? [/quote] Varmaan maailmankaikkeuden typerin idea tuo, että olisi joku "lasten" koti jossa vanhemmat vuorotellen asuisivat. Kuka sen kodin siivoaisi ja ostaisi sinne tavarat ja vastaisi kuluista? Kuka tai ketkä olisivat siellä kirjoilla? Lapset keskenään? Vai toinen vanhemmista? Kelle menisivät lapsilisät? [/quote] Niin, mitenkähän ihmeessä se koti on tullut siivotuksi ja tavarat hankituiksi ennen eroa? Ja minne ne lapsilisät ovat silloin menneet? [/quote] Eivät välttämättä tasapuolisesti. Itse en ainakaan haluaisi pitää minkäänlaista yhteistaloutta exän kanssa, koska joutuisin hoitamaan kaikki kulut ja tekemään kaikki kotityöt. Kuten ennenkin. Exän holtittomuus raha-asioissa oli yksi eron syy. En halua että meillä on mitään yhteisvastuullista kustannettavaa, koska tiedän että minä taas kaiken maksaisin kuitenkin. Nykyään hoidan yksin kaikki lasten kulut, ex maksaa minimaalisia elareita joskus kun sattuu muistamaan.

[/quote]

Pidät tuota systeemiä huonona koska sinä ja exäsi? OK

Vierailija
48/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:58"]

Vuoroviikkosysteemissä vanhemmat laittavat usein oman edun ja mukavuuden halun lapsen edun edelle, sillä usein se on lapselle rasittava ja lisää turvattomuutta, koska kaverit vaihtuvat vuoroviikoin ja tavarat on juuri siellä missä ei pitäisi. Sen ymmärtää jokainen aikuinen, joka asuu itse vuoroin kahdessa kodissa ja pitävät sitä yleensä hankalana ja harvat edes suostuvat siihen, kun mitään pysyvyyttä ei ole kummassakaan. 

Lapsi kaipaa pysyvyyttä ja säännöllisyyttä, eikä ole lapsen syy, jos vanhemmat eroavat. Kyllä se on aikuisen/vanhemman velvollisuus muuttaa vuoroviikoin lapsen luokse, silloin se olisi hyvä ratkaisu, muussa tapauksessa ei.

[/quote]

Hmm...mitenkähän tuo olisi meillä onnistunut...
Lapsen isä toisi lehmät rivitalon takapihalle siksi viikoksi kun olis siellä.
Vai hoitamattako ne olis pitänyt jättää sen viikon ajaksi?
Samoin kuin tilan muut työt?

Mulla kun katsos ei ole mahdollisuutta niitä hoitaa siellä ollessani kun ei ole taitoa ja sattuu olemaan päivätyö kaupungissa...

Vierailija
49/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:52"]

Itse en erotessani edes harkinnut muita vaihtoehtoja, eikä ex-mieskään. Miksi te olette valinneet muita huoltajuusjärjestelyjä?

[/quote] Lähdet siitä olettamuksesta, että kaikki aina voidaan sopia, mutta käytäntö ei mene niin.

Ketään ei voi pakottaa kiinnostumaan lapsistaan tai joskus vuoroviikko on mahdoton.

Ystäväni ex muutti 400 km päähän. Siinä ei vuoroviikko toimi. Itse asiassa tapaamiset ei toimi juuri ollenkaan. Kerran vuodessa kesälomalla.

Minulla taas vanhin on ADHD, ja hän on erityisluokalla, hänelle on tärkeää rutiinit ja sama koulu ja samat kaverit, siirtymätilanteet tekevät levottomaksi, ja ex asuu eri paikkakunnalla, mistä julkinen liikenne lapsen koulun ja harrastusten suuntaan ei toimi. Meillä on viralliseti tapaaminen viikollla ja joka toinen viikonloppu, enkä suinkaan ole estänyt tiuhempiakaan tapaamisia, koska lapsella on harrastus, jossa tarvitsee isää.

Toisella kaverillani taas oli sopuero, (olivat loppuaikoina kuin sisko ja veli), ei katsottu mitään vuoroviikkoa tarpeelliseksi, tapaamiset toimi muutenkin hyvin, koska isä muutti 100 metrin päähän. Lapset meni isälle miten huvitti, vaikka joka toinen viikonloppu virallisesti isällä.

Vierailija
50/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:13"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 07:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:59"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:50"]Minusta paras systeemi olisi se että lapset asuu kodissaan ja vanhempi vaihtuu vuoroviikoin. [/quote] Joo ja tosi monilla on varaa kolmeen asuntoon... [/quote] Ei se välttämättä tule kalliimmaksi, vanhemmillehan riittää pienet omat asunnot, kun siellä ei tarvi olla huoneita lapislle. Eli lapsille neliö ja vanhemmille yksiöt, kun vuoroviikkosysteemissä pitäisi olla kummallakin neliöt. Ja eikö se lasten etu kuitenkin pitäisi olla ykkösenä, vai eikö se vuoroviikoin muuttaminen sitten kuitenkaan ole kivaa, jos se pitääkin tehdä itse? [/quote] Varmaan maailmankaikkeuden typerin idea tuo, että olisi joku "lasten" koti jossa vanhemmat vuorotellen asuisivat. Kuka sen kodin siivoaisi ja ostaisi sinne tavarat ja vastaisi kuluista? Kuka tai ketkä olisivat siellä kirjoilla? Lapset keskenään? Vai toinen vanhemmista? Kelle menisivät lapsilisät? [/quote] Niin, mitenkähän ihmeessä se koti on tullut siivotuksi ja tavarat hankituiksi ennen eroa? Ja minne ne lapsilisät ovat silloin menneet? [/quote] Eivät välttämättä tasapuolisesti. Itse en ainakaan haluaisi pitää minkäänlaista yhteistaloutta exän kanssa, koska joutuisin hoitamaan kaikki kulut ja tekemään kaikki kotityöt. Kuten ennenkin. Exän holtittomuus raha-asioissa oli yksi eron syy. En halua että meillä on mitään yhteisvastuullista kustannettavaa, koska tiedän että minä taas kaiken maksaisin kuitenkin. Nykyään hoidan yksin kaikki lasten kulut, ex maksaa minimaalisia elareita joskus kun sattuu muistamaan.

[/quote]

Pidät tuota systeemiä huonona koska sinä ja exäsi? OK
[/quote]

Koska mitä? Etkö osaa kirjoittaa kokonaisia lauseita? En usko että ollaan ainoita, joilla on ollut tällaista. Ja itse asiassa tiedänkin, ettei olla. Tämä oli nyt vain esimerkki siitä miksi tuollainen yhteisasunto ei ole aina hyvä ajatus.

Vierailija
51/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin teini asuu äidillään naapurissa ja isällään vuorokuukausittain. Ihan hauska systeemi ainakin tuon ikäiselle.

Vierailija
52/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:52"]Itse en erotessani edes harkinnut muita vaihtoehtoja, eikä ex-mieskään. Miksi te olette valinneet muita huoltajuusjärjestelyjä? [/quote] En aio lukea ketjua läpi.. kerron vaan kantani. Vuoroviikkosysteemi on huono lapselle. Luo juurettomuutta, vaikeuttaa kaverisuhteita ja hämmentää lasta. Se on lapselle äärimmäisen stressaavaa, eikä lapselle muodostu kumpaankaan vanhempaan riittävän lujaa suhdetta. Vuoroviikkolapset ovat väsyneempiä ja menestyvät heikommin koulussa, sekä heillä on suurella todennäköisyydellä mielenterveysongelmia aikuisena, usein jo murrosiässä. Myös vaikeuksia pärjätä elämässä aikuisena,sekä solmia pysyviä parisuhteita. Pysyvä koti ja vkonlopputapaamiset etävanhemman kanssa on paljon parempi vaihtoehto. Aihetta on tutkittu ja seurauksia on nähtävissä työssäni. Työskentelen lastensuojelussa.

[/quote]

Kannatatko useinkin sitä, että lähihuoltajuus isälle?

Vierailija
53/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:52"]Itse en erotessani edes harkinnut muita vaihtoehtoja, eikä ex-mieskään. Miksi te olette valinneet muita huoltajuusjärjestelyjä? [/quote] En aio lukea ketjua läpi.. kerron vaan kantani. Vuoroviikkosysteemi on huono lapselle. Luo juurettomuutta, vaikeuttaa kaverisuhteita ja hämmentää lasta. Se on lapselle äärimmäisen stressaavaa, eikä lapselle muodostu kumpaankaan vanhempaan riittävän lujaa suhdetta. Vuoroviikkolapset ovat väsyneempiä ja menestyvät heikommin koulussa, sekä heillä on suurella todennäköisyydellä mielenterveysongelmia aikuisena, usein jo murrosiässä. Myös vaikeuksia pärjätä elämässä aikuisena,sekä solmia pysyviä parisuhteita. Pysyvä koti ja vkonlopputapaamiset etävanhemman kanssa on paljon parempi vaihtoehto. Aihetta on tutkittu ja seurauksia on nähtävissä työssäni. Työskentelen lastensuojelussa.

[/quote]

Höpö höpö. Asia on juuri päin vastoin. t. luokanopettaj

Vierailija
54/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:26"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:13"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 07:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:59"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:50"]Minusta paras systeemi olisi se että lapset asuu kodissaan ja vanhempi vaihtuu vuoroviikoin. [/quote] Joo ja tosi monilla on varaa kolmeen asuntoon... [/quote] Ei se välttämättä tule kalliimmaksi, vanhemmillehan riittää pienet omat asunnot, kun siellä ei tarvi olla huoneita lapislle. Eli lapsille neliö ja vanhemmille yksiöt, kun vuoroviikkosysteemissä pitäisi olla kummallakin neliöt. Ja eikö se lasten etu kuitenkin pitäisi olla ykkösenä, vai eikö se vuoroviikoin muuttaminen sitten kuitenkaan ole kivaa, jos se pitääkin tehdä itse? [/quote] Varmaan maailmankaikkeuden typerin idea tuo, että olisi joku "lasten" koti jossa vanhemmat vuorotellen asuisivat. Kuka sen kodin siivoaisi ja ostaisi sinne tavarat ja vastaisi kuluista? Kuka tai ketkä olisivat siellä kirjoilla? Lapset keskenään? Vai toinen vanhemmista? Kelle menisivät lapsilisät? [/quote] Niin, mitenkähän ihmeessä se koti on tullut siivotuksi ja tavarat hankituiksi ennen eroa? Ja minne ne lapsilisät ovat silloin menneet? [/quote] Eivät välttämättä tasapuolisesti. Itse en ainakaan haluaisi pitää minkäänlaista yhteistaloutta exän kanssa, koska joutuisin hoitamaan kaikki kulut ja tekemään kaikki kotityöt. Kuten ennenkin. Exän holtittomuus raha-asioissa oli yksi eron syy. En halua että meillä on mitään yhteisvastuullista kustannettavaa, koska tiedän että minä taas kaiken maksaisin kuitenkin. Nykyään hoidan yksin kaikki lasten kulut, ex maksaa minimaalisia elareita joskus kun sattuu muistamaan. [/quote] Pidät tuota systeemiä huonona koska sinä ja exäsi? OK [/quote] Koska mitä? Etkö osaa kirjoittaa kokonaisia lauseita? En usko että ollaan ainoita, joilla on ollut tällaista. Ja itse asiassa tiedänkin, ettei olla. Tämä oli nyt vain esimerkki siitä miksi tuollainen yhteisasunto ei ole aina hyvä ajatus.

[/quote]

Et taida olla penaalin terävin kynä?

Kommentoit, että lasten pysyvä koti olisi maailman kaikkeuden typerin idea ja perustelusi oli vain oma kokemus...

Vierailija
55/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:58"]

Vuoroviikkosysteemissä vanhemmat laittavat usein oman edun ja mukavuuden halun lapsen edun edelle, sillä usein se on lapselle rasittava ja lisää turvattomuutta, koska kaverit vaihtuvat vuoroviikoin ja tavarat on juuri siellä missä ei pitäisi. Sen ymmärtää jokainen aikuinen, joka asuu itse vuoroin kahdessa kodissa ja pitävät sitä yleensä hankalana ja harvat edes suostuvat siihen, kun mitään pysyvyyttä ei ole kummassakaan. 

Lapsi kaipaa pysyvyyttä ja säännöllisyyttä, eikä ole lapsen syy, jos vanhemmat eroavat. Kyllä se on aikuisen/vanhemman velvollisuus muuttaa vuoroviikoin lapsen luokse, silloin se olisi hyvä ratkaisu, muussa tapauksessa ei.

[/quote]

Hmm...mitenkähän tuo olisi meillä onnistunut...
Lapsen isä toisi lehmät rivitalon takapihalle siksi viikoksi kun olis siellä.
Vai hoitamattako ne olis pitänyt jättää sen viikon ajaksi?
Samoin kuin tilan muut työt?

Mulla kun katsos ei ole mahdollisuutta niitä hoitaa siellä ollessani kun ei ole taitoa ja sattuu olemaan päivätyö kaupungissa...

[/quote]
Jatkan vielä, että meillä vuoroviikkosysteemi toiminut loistavasti jo kahden vuoden ajan.
Kumpikin joustaa tarvittaessa työkiireiden tai yllättävien menojen vuoksi.
Lapselle tämä ei ole ikinä ollut ongelma, on todennut vaan että kiva kun hänellä on kaksi kotia.
Isä on hänelle aivan yhtä tärkeä kuin minäkin ja meille vanhemmille oli itsestään selvää, että on hänen etunsa mukaista, että saa olla yhtä paljon kummankin vanhemman luona.

Vierailija
56/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:34"]

[/quote]

Kannatatko useinkin sitä, että lähihuoltajuus isälle?

[/quote]

En ole tuo edellinen, mutta...

Naisvaltaisille (hoito)aloille tuntuu hankkiutuvan käsittämättömän konservatiivista porukkaa. En ole lastensuojelun kanssa ollut tekemisissä, mutta päiväkodissa ja neuvolassa ainakin meininki on ollut, että isä ansaitsee suunnilleen mitalin jos "auttaa lastenhoidossa". Neuvolan terkka kysyi 4-vuotiaalta, että kuka teillä kokkaa. Lapsi vastasi että isi ja äiti. Terkka alkoi päivitellä, että sehän on hienoa. Lasta ihmetytti.

Vähän pelottava ajatus, että tällaisilla asenteilla varustetut ihmiset joutuvat setvimään riitaisia erotilanteita.

Vierailija
57/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:07"]

Lähipiirin kokemuksista ja montaa nettipäiväkirjaa lukiessani, olen huomannut sellaisen asian, että vuoroviikkoasuminen toteutuu hyvin niin kauan, kunnes isä löytää uuden vaimon. Jonkin ajan perästä nyxä alkaa hiillostamaan, että lapset kävisivät vain joka toinen viikonloppu. Ei monikaan nainen halua ylimääräisiä lapsia riesaksi joka toinen viikko.

[/quote]

Se on taas se mies, joka hivuttaa itselleen heti lisää vapaa-aikaa ja uusi vaimo on kyökkipiikana. Jäähän miehelle silloin aikaa olla lasten kanssa, kun toinen tekee kotityöt mutta ei se nainen pidä asemastaan kovin paljon.

Vierailija
58/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:13"]

[/quote]

[/quote]

Siten että toinen tuhlaa ja rällää kaikki rahansa ja toinen maksaa kaiken, kuten vuokran, ruuat, lasten vaatteet jne. Ei kiitos enää. Haluan olla erossa exästä myös taloudellisesti. Onnistuu ainoastaan siten, että on aivan erilliset asunnot kummallakin. Jos ex jättää vuokran maksamatta, se ei ole sitten enää minun ongelmani.

Vierailija
59/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 07:50"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 07:44"]

Kuinka moni teistä arvostelijoista on A) itse eronnut B) eronnut henkilöstä, joka on hyvä isä/äiti? Monesta kommentista paistaa niin selvästi läpi se, ettei tajuta elämän realiteetteja.

[/quote]

Miksi pitääkään erota ihmisestä, joka on hyvä isä/äiti ja näin ollen oletettavasti ihan hyvä puoliso, eli ei ole väkivaltainen, juoppo jne.? Sehän se ihmetyttääkin, että erotaan niin helposti, kun "kasvetaan erilleen". Eikö aikuiset ihmiset kestäisi niitä muutamia vuosia kunnes lapset tulevat teini-ikään? Ei, vaan pitää kehitellä näitä naurettavia vuoroviikkoasumisia, ja vain siksi, että halutaan aina uutta ja ihanampaa elämää...
[/quote]
Teini-ikäiselle ero tuntuu helpommalle?? Huhhuh! Mieheni on paras isä, mutta ollaan täysin sopimattomia yhteen puolisoina, mikä näkyi jatkuvana riitelynä. Sekö se on lapsille hieno elinympäristö?
[/quote]olisko kannattanut tutustua puolisoon ennen lasten tekoa. Ja riitely kertoo vain aikuisen kyvyttömyydestä selvitä ongelmista. Ei ole pakko riidellä. Vähän ois kasvun paikka.

Vierailija
60/319 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:07"]

Lähipiirin kokemuksista ja montaa nettipäiväkirjaa lukiessani, olen huomannut sellaisen asian, että vuoroviikkoasuminen toteutuu hyvin niin kauan, kunnes isä löytää uuden vaimon. Jonkin ajan perästä nyxä alkaa hiillostamaan, että lapset kävisivät vain joka toinen viikonloppu. Ei monikaan nainen halua ylimääräisiä lapsia riesaksi joka toinen viikko.

[/quote]

Se on taas se mies, joka hivuttaa itselleen heti lisää vapaa-aikaa ja uusi vaimo on kyökkipiikana. Jäähän miehelle silloin aikaa olla lasten kanssa, kun toinen tekee kotityöt mutta ei se nainen pidä asemastaan kovin paljon.

[/quote]

Niin mitä sitten? Aina se lassukkaämmä voi valita tulematta perheseen lisäpyöräksi. Eiköhän miehellä ole täysi oikeus olla ja viihtyä lastensa kanssa? Vai käveleekö uusi pimu lasten yli? Jos nainen ei saa ruokaa tehtyä kun mies tekee jotain muuta niin sitten keksitään toinen ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi