Mikä satsaus omaan hyvinvointiisi on oikeasti kannattanut?
Mikä yksittäinen, pieni tai iso asia on vaikuttanut huomattavasti terveyteesi tai hyvinvointiisi? Vinkkaa meille muillekin!
Itse sanoisin, että hyvä, laadukas sänky on ollut jokaisen euron arvoinen.
Kommentit (958)
Mirtazapin, nyt uusin sen 6 kk koska se paransi unta ja vähensi alkoholia ja raivokohtauksia. Näin se vain on. Kemialla voinee korjata huonoa tilaa.
Minulle pelkojen kohtaaminen on helpottanut elämää.
Tupakoinnin lopettaminen ja treenaus.
Silarit, itsetunto nousi kohisten ja pystyn olla miehen kanssa alasti. Ennen itseinhoni määrä häiritsi elämää todella paljon.
Ikävien ihmisten seuran välttely ja niiden samat ahdistavat ajatukset sinusta ja niiden elämän kaavasta. Paras lääke omaan terveyteen. Pitäis vaihtaa lääniä.
Vierailija kirjoitti:
Päivittäinen sauvakävely. Joku voi pitää mummojen harrastuksena tai minua mummomaisena, nelikymppinen kun olen. Olen vakuuttunut sen terveysvaikutuksista. Jos ei muuta niin ainakin raitista ilmaa
Täällä sama, paitsi olen mummo 76v. Mieluummin raittiissa ilmassa, kuin juoksumatolla kävely. Tunnin päivässä tallustamme vaarin kanssa, sää kuin sää. Tulee hyvä olo.
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyin lihavuuteni.
Tämä korjasi valtavasti suhdetta liikuntaan ja ruokaan.
Nyt liikun tavoilla mistä nautin, enkä vaan sen takia että voin polttaa mahdollisimman paljon kaloreita. Nautin ulkona kävelystä ja luonnosta ihan eri tavalla, kun ei tarvitse suorittaa. Painoja nostelen kehoa kuunnellen ja pyrkien parantamaan kroppaa eikä vaan saadakseni lihasta polttamaan kaloreita. Uskaltauduin takaisin uimaan - asia mitä rakastan aivan mielettömästi, mutta vihatessani kroppaani en voinut kuvitellakaan meneväni uimaan. Nyt uin ja vesijuoksen säännöllisesti.
Syön ruokaa vapaasti. Vuosikausia jatkunut paasto - ahmiminen - ortoreksinen ruokavalio -kierre on vihdoin loppu. En pyri välttämään mitään, en syyllistä itseäni siitä jos syön.
Lisäksi olen vihdoin päässyt kammosta liikkua ihmisjoukoissa. Aikaisemmin halusin verhota itseni ja pelkäsin jonkun huomaavaan. Nyt pukeudun kuten haluan ja en anna muiden ihmisten määritellä minua.
v
Mielenterveys on kunnossa - ensimmäistä kertaa sitten lapsuuden. Olen oppinut arvostamaan itseäni ja oikeasti välittämään itsestäni. Odotan niin kesää ja kesämekkoja, aurinkoa ja rannalle menoa <3 Elämä on kaunista ja ihanaa!
👍
Silmien laserleikkaus ja botox.
Miesten poistaminen elämästä lähes täysin. En oikeastaan ole kenenkään muun miehen kanssa säännöllisesti tekemisissä kuin isäni. Olen naisvaltaisella alalla töissä ja poistin somet joissa ennen oli paljon miehiä seuraajina. Nykyään on ihana vapaa olo kun ei nää enää itseä miesten mielipiteiden kautta, kukaan ei vähättele eikä esineellistä. Olen onneksi biseksuaali niin voin valita myös deittailla muita kuin miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Se etten yritä enää syödä virallisten ravitsemusohjeiden mukaan. Kivut loppui seinään kun siirryin vähäkuituiselle ruokavaliolle. Otan mieluummin vitamiinipillereitä ja syön vähemmän terveellisesti kuin annan oireiden rajoittaa elämää ja otan kipulääkkeitä.
Miten saat vatsan toimimaan?
Säännölliset terveystsekkaukset yksityislääkärillä. Esim. gynellä ja hammaslääkärillä käynti vuosittain. Päädyin käymään yksityisellä, koska minulla oli varaa siihen ja totesin, että saan hyvää palvelua ja nopeasti sopivan ajan. Yksityislääkäriltä saa lisätutkimuksia, silti he osaavat torpata ihan turhat huolet eikä tule fiilis, että olet liukuhihnalla vain numero joka häiritsee turhilla kysymyksillä. Saati että joutuisi odottamaan kuukausitolkulla lääkäriin pääsyä kun on huolissaan tai haluaa perustarkastuksen.
Omatoimisista asioista parasta on ollut hyvä huolenpito hampaista. Hammasvälien putsaaminen lankaamalla tai niillä pienillä harjoilla sen jälkeen, kun hyvä hammaslääkäri on hoitanut hampaat ja tarkistanut, että joka väliin saa esim. sen langan. Tämän seurauksena olen säästänyt rahaa, hampaitani ja saanut nyt aikuisena niitä ihania "nolla reikää" -kokemuksia, mitä EN KOSKAAN saanut lapsena. Aivan ihanaa!
Juoksumatto. Toki se raitis ilma tekee hyvää, mutta joskus on vaan sellaisia hetkiä, ettei halua nähdä yhtään ihmistä (hieman epäsosiaalinen luonne), ei panna edes housuja jalkaan. Tai ulkona on kaamea helle. Tai jotain.
Silloin laitan tabletin tai läppärin juoksumaton etuosaan kiinni ja netflixistä tms pyörimään jokin kiva sarja tai dokkari. Tai kuulokkeista audiokirja pyörimään. Ja sitten vaan löntystelen tai hölkkäilen matolla. Alushousut ja t-paita päällä :D
Mattoliikuntakin on parempaa kuin ei mitään.
Uusi polkupyörä. Oli kallis, mutta sillä polkeminen on niin suuri ilo, että jo kolmatta kesää lähden hymyssä suin pyöräilemään, kilometrejä kertynyt tuhansia.
Seksin ostaminen säännöllisesti. Olen nykyisin paljon useammin hyvällä tuulella ja huomaavaisempi muita kohtaan. Henkisesti se oli myös satsaus, joka on kannattanut.
Ostin paljon vessapaperia 24.2.
Kyl kannatti
Vierailija kirjoitti:
Silmien laserleikkaus ja botox.
-Laita botoksia silmiin?
- Ei saa
- Anna mennä
-??
no haistatin pscat yhteiskunnan epärealistisille ja kiusaajatyylisile vaatimuksille. ja voin sanoa että edelleen on hyvä diili!! ei oo varallisuutta, mutta paljonko SINÄ maksat???
Se, kun älysin alkaa juoksemaan ylämäet ja portaat. Hetkessä kunto parani isoin askelin. Ylipitkät lenkit voi jättää pois kuluttamasta lonkkia ja polvia. Yritän sisällyttää kävelylenkin loppupäähän portaita. Niitä voi ravata ylös ja alas, niin kauan kuin huvittaa. Aloitus pikku hiljaa. Eikä näitäkään liikaa.
Ystäväpiirin raakkaus. Olin roskakori, joka kelpasi silloin, kun oli hätä tai muuten vaan vaikeaa. Karsin kaikki nämä ihmiset elämästäni pois ja se oli paras päätös ikinä.
Sain kuulla tulleeni kovaksi ja kylmäksi, kun en enää tähän rooliin suostunut. Mielessäni hymyilin kommenteille ja ajattelin, että really?😁