Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä satsaus omaan hyvinvointiisi on oikeasti kannattanut?

Vierailija
09.03.2022 |

Mikä yksittäinen, pieni tai iso asia on vaikuttanut huomattavasti terveyteesi tai hyvinvointiisi? Vinkkaa meille muillekin!

Itse sanoisin, että hyvä, laadukas sänky on ollut jokaisen euron arvoinen.

Kommentit (958)

Vierailija
481/958 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon merkkilaukku. Kiva lähteä aamulla töihin ja joka paikkaan kun ottaa sen olalle.

Vierailija
482/958 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rööki ja keskikalja. Heti on huonommin kun kumpikin jäi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/958 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhensin työaikaa 80 prosenttiseksi. Ei näy lopulta paljoa palkassa, koska veroprosentti laski, mutta kyllä kuulkaa 3 vapaapäivää viikossa on jotain luxusta! Tuntuu, että vapaa-aikaa on tosi paljon enemmän kuin ennen, palaudun paremmin, nukun paremmin, ei ahdista yhtään niin paljoa ja jaksan paremmin kaikin puolin.

Toinen juttu oli se, että karsin elämästäni kaikki toksisen negatiiviset ankeuttajat. Valitettavasti tämä käsitti myös perheenjäseniä, mutta kummasti mieliala parani, kun ei tarvitse olla muiden tunnetunkiona.

Vierailija
484/958 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisesta mediasta luopuminen.

Vierailija
485/958 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni äiti on aina ollut ylipainoinen. Pääsi lihavuusleikkaukseen ja en tuntenut, kun nähtiin. Sanoi käy 2 x vuodessa vaalla. Jos paino on noussut, laihduta.

Käyn kerran kk ja paino saa liikkua n 5 kg.

Talvella painan enemmän, kuin kesällä.

Pyrin aina liikkumaan illalla. Naapurin koiraa olen tämän viikon vienyt ulos. Otan fillarin ja tehdään 30 min lenkki. Se jo tekee sen, että uni tulee nopeasti.

Vierailija
486/958 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin, tupakan, viljatuotteiden, haitallisten rasvojen sekä valkoisen sokerin käytön lopettaminen.

Korvasin kaikki päihteet ja paheet liikunnalla.

Kaikki kehossa oleva turvotus laski, ihon kunto parani huomattavasti. Nukun yöni hyvin ja rauhassa. Ei masennusta, ei ahdistusta. Ei enää päänsärkyä tai väsymystä. Suosittelen lämpimästi

Eikä muuten ole enää hermot kireällä, ennen näitä muutoksia olin aina pahalla tuulella ja kaikki vitutti. Ei enää.

+ Omille jaloille sopivien kenkien hankkiminen

Vierailija
487/958 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvafoorumin käytön lopettaminen kaksinkertaisti elämänlaatuni

Vierailija
488/958 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvafoorumin käytön lopettaminen kaksinkertaisti elämänlaatuni

Ja täällä taas elämänlaatua pilaamassa?

Vierailija
489/958 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele seksiä, pieleen menee 😬

- Nainen

Vierailija
490/958 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin joskus nuorena aikuisena jostain että kaikkea on hyvä tehdä kohtuudella ja sitä olen noudattanut (enimmäkseen). Toimii niin liikunnan, ruuan kuin nautinnon suhteen. Se on ihan sama, mitä joku toinen alkaa kehuskella treenimäärillään tai syömisillään. Toinen oivallus on itsekkyys. Vain itse voi tietää, mikä määrä liikuntaa on sopivasti tai paljostako ruuasta tulee täyteen. Antaa toisten huomautella, se ei kuulu heille.

Vierailija
491/958 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero. Olisi vain pitänyt ymmärtää erota jo 30 vuotta aikaisemmin.

Vierailija
492/958 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalion putsaaminen hiilihydraateista ja erityisesti tärkkelyksestä. Noilla olen päässyt normaalipainoon. Aikaisemmin olin yli kolmekymmentäkiloa painavampi ylipainoinen, väsynyt ja masentunut ihmispolo. Nyt jalka nousee kevyesti ja mieli on pirteä.

Vierailija
493/958 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogatuntien aloittaminen 58 vuotiaana. Vaikealta tuntui alussa, mutta kummasti alkaa keho tottua outoihin asentoihin ja lihasvoima kasvanut.

Vierailija
494/958 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita, silmien laser leikkaus, hampaiden restaurointi koska ne meni aika lailla pilalle jokailtaisesta viinin juonnista jota harrastin monta vuotta rauhoittuakseni kun jouduin olemaan tekemisissä ilkeiden ihmisten kanssa kaiket päivät, viinin juonnin selkeä vähentäminen lähes nollaan pandemian alusta asti. Eksän kanssa puhumisen lopettaminen. 25kg laihdutus ja ruokailun järkeistäminen. Työn teon lisääminen, lisää rahaa=lisää rauhaa. Kuntoilun lisääminen. Somen poistaminen.

Vierailija
495/958 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin toiminnallisen selkätreenin. AFT. Elämänlaatu parani älyttömästi. Tätä enne olin koittanut lääkärit, fyssarit, osteopaatit, hierojat, kiropraktikon ja vielä vaikka mitä muuta.

Vierailija
496/958 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto pikkukylästä kaupunkiin. Palvelut lähempänä ja itselle sopivampaa seuraa. Joukkoliikenne.

Fysioterapeutilla käyminen.

Hierojalle käyminen.

Kunnollinen tyyny.

Vierailija
497/958 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita, silmien laser leikkaus, hampaiden restaurointi koska ne meni aika lailla pilalle jokailtaisesta viinin juonnista jota harrastin monta vuotta rauhoittuakseni kun jouduin olemaan tekemisissä ilkeiden ihmisten kanssa kaiket päivät, viinin juonnin selkeä vähentäminen lähes nollaan pandemian alusta asti. Eksän kanssa puhumisen lopettaminen. 25kg laihdutus ja ruokailun järkeistäminen. Työn teon lisääminen, lisää rahaa=lisää rauhaa. Kuntoilun lisääminen. Somen poistaminen.

Mulle tuli tästä viestistä tosi hyvä fiilis tuntemattoman ihmisen puolesta: ottanut elämänsä haltuun! Ja samalla muistin, miten itse kauan sitten sain blokattua oman eksäni ja miten hurjasti energiaa sain, opiskelin tuolloin ja tein vuodessa 103 opintopistettä, kuitenkin nukkuen ja liikkuen riittävästi. Sitä voimaa vain riitti, kun oli uskaltanut repäistä itsensä omilleen. Silmien laserleikkaukseen ja hampaiden kunnostamiseen en ole vielä uskaltautunut, mutta ehkäpä nyt laitan ne vireille.

Vierailija
498/958 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyin lihavuuteni.

Tämä korjasi valtavasti suhdetta liikuntaan ja ruokaan.

Nyt liikun tavoilla mistä nautin, enkä vaan sen takia että voin polttaa mahdollisimman paljon kaloreita. Nautin ulkona kävelystä ja luonnosta ihan eri tavalla, kun ei tarvitse suorittaa. Painoja nostelen kehoa kuunnellen ja pyrkien parantamaan kroppaa eikä vaan saadakseni lihasta polttamaan kaloreita.  Uskaltauduin takaisin uimaan - asia mitä rakastan aivan mielettömästi, mutta vihatessani kroppaani en voinut kuvitellakaan meneväni uimaan. Nyt uin ja vesijuoksen säännöllisesti.

Syön ruokaa vapaasti. Vuosikausia jatkunut paasto - ahmiminen - ortoreksinen ruokavalio -kierre on vihdoin loppu. En pyri välttämään mitään, en syyllistä itseäni siitä jos syön.

Lisäksi olen vihdoin päässyt kammosta liikkua ihmisjoukoissa. Aikaisemmin halusin verhota itseni ja pelkäsin jonkun huomaavaan. Nyt pukeudun kuten haluan ja en anna muiden ihmisten määritellä minua.

Mielenterveys on kunnossa - ensimmäistä kertaa sitten lapsuuden. Olen oppinut arvostamaan itseäni ja oikeasti välittämään itsestäni. Odotan niin kesää ja kesämekkoja, aurinkoa ja rannalle menoa <3 Elämä on kaunista ja ihanaa!

Vierailija
499/958 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasremppa, isompi, ulkomailla. Julkisellä puolella ei suomessa tehdä kaikkea mitä halusin, ja yksityisellä ties millaista häärääjää jotka taas tekee kaiken ja ylimääräistäkin että saa laskuttaa lisää.

Vierailija
500/958 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin liikuntaharrastukset. Nihin kulunut aika on parempi käyttää rentoutumiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan