Mikä satsaus omaan hyvinvointiisi on oikeasti kannattanut?
Mikä yksittäinen, pieni tai iso asia on vaikuttanut huomattavasti terveyteesi tai hyvinvointiisi? Vinkkaa meille muillekin!
Itse sanoisin, että hyvä, laadukas sänky on ollut jokaisen euron arvoinen.
Kommentit (958)
Tänään taas käynti osteopaatilla. Tuntuu että kroppa vetreytyi käsittämättömän paljon jo yhdellä käsittelyllä. Tähän vielä hierojalla käynti ka treeniä niin elämä voittaa jälleen. Maksaa, mutta se hyvä olo kun kroppa liikkuu ilman kipuja on sen väärti.
Hyvälaatuinen blenderi.
Hurahdin viherpirtelöihin sekä ateriankorvikejuomiin, ja sain niiden avulla painoni laskuun ensimmäistä kertaa elämässäni. Koska olen aina ollut huono juomaan vettä, tällä ruokavaliolla saan väkisinkin tarpeeksi nesteitä. Ruoansulatusvaivat ym. ovat poissa, verenpaine laskenut. Olo on hyvä ja energinen. Ajatukset eivät enää pyöri ruoassa 24/7, kun ruoanlaittoa ei tarvitse miettiä juurikaan, ja ateria kulkee kätevästi mukana, valmiina laukussa.
Syön kyllä välillä myös "oikeaa" ruokaa, lähinnä ylläpitääkseni kykyäni sietää ja sulattaa kiinteää ravintoa.
Ostin juoksumaton viime vuoden lopulla. Olen siitä lähtien kävellyt siinä noin tunnin lähes joka päivä. Lisäksi kävelen ulkona melko usein. Nyt ulkona on tosin ollut usein melko liukasta. m73.
Vierailija kirjoitti:
Se etten yritä enää syödä virallisten ravitsemusohjeiden mukaan. Kivut loppui seinään kun siirryin vähäkuituiselle ruokavaliolle. Otan mieluummin vitamiinipillereitä ja syön vähemmän terveellisesti kuin annan oireiden rajoittaa elämää ja otan kipulääkkeitä.
Itselläni sama. Ns. runsaskuituinen ruoka aiheutti jatkuvat kivut ja muut vatsavaivat.
Lihavuusleikkaus, ehdottomasti! Vuosikymmenien toivoton taistelu päättyi hyvään lopputulokseen leikkauksen ansiosta. Kymmenien kilojen painonlasku ilman jatkuvaa taistelua nousun ja laskun kanssa. Olisi vain pitänyt tulla tähän lopputulokseen paljon aikaisemmin.
Minä juoksen kotona, en hanki sitä paljon mainostettua juoksumattoa nurkkiin. Paikallajuoksua 100x erissä pitkin aamupäivää. Jalkojen nostoa minuutin erissä. Ja aamupäivisin syön kunnolla. Juures- lihakeittoa, wokpannu kasvikset, kaurapuuroa mustikoiden kera aamuin - illoin. Pyrin kävelemään ainakin puoli tuntia päivässä. En käytä paljonkaan maskia
Tämä voi kuulostaa pieneltä tai joillekin itsestäänselvältä asialta, mutta on ollut itselleni iso apu. Nimittäin se, että nykyään laitan tavarat heti käytön jälkeen paikoilleen, enkä jätä mitään lojumaan minnekään epämääräiseksi ajaksi. Koska sairastan vaikeaa masennusta, niin aika äkkiä niitä tavarakasoja alkoi kertyä, ja niiden kasojen raivaaminen tuntuikin sitten jo ylivoimaiselta, joten kodissa oli usein kaaos.
Itselleni järjestyksessä oleva koti tuo iloa ja mielenrauhaa, ja näin se järjestys pysyy yllä lähes itsestään. Siivouskin on paljon helpompaa, kun voin vain tarttua imuriin (huonoina päivinä toki sekin on iso ponnistus, mutta nyt sentään tartun siihen imuriin edes kerran viikossa), eikä tarvitse ensin järjestellä tavaroita paikoilleen. Olen nykyään joka päivä iloinen siististä ja kauniista kodistani, ja iloinen myös siitä, että minä olen sen viihtyisyyden takana. Mielialaan sillä on iso vaikutus.
Hyvä hoito Ruotsissa Karoniska sjukhuset-sairaalassa. Se pelasti henkeni n 15 vuotta sitten. Kahden viikon sairaalaassaolo, siitä alkupäivät teholla. Oikeasstaan se ei ollut oma satsaukseni, en tilanteen tullessa voinut tehdä juuri muuta kuin pyytää puolisoani soittamaan ambulanssin, vaan ruotsalaisen yhteiskunnan. Siitä suurkiitos Ruotsille! Ja puolisolleni!
Vierailija kirjoitti:
rintojen pienennys, ah nyt on ihana liikkua ja elää kun ei ole niitä megalolloja tiellä
Nyt ois Sieppi ja Maisa eri mieltä.
Säännöllisen joukkueurheilulajin aloittaminen aikuisena höntsäporukassa - iloa, liikkuvuutta ja liikuntaa
Psykologille meno kun ahdisti liikaa ja tilapäisen lääkityksen aloitus - ilman sitä epätoivosta noussutta omaa rohkeuttani olisin ajanut päin motarin tolppaa
Koulutus. Se opetti mut menestymään ja samalla oppimaan löytämään loputtomasti kiinnostavia asioita.
Liikunnan lisääminen ja ihonhoitorutiini. Otan kunnolla aikaa jo alkuillasta suihkuun ja ihonhoitoon ,kun aiemmin niin väsynyt iltaisin ettei suihkuun jaksanut saati naamaansa pessyt. Tulee kuningatar-olo ja vaikuttaa syömiseen ,uneen ja vähän kaikkeen ;)
Vierailija kirjoitti:
Hyvälaatuinen blenderi.
Hurahdin viherpirtelöihin sekä ateriankorvikejuomiin, ja sain niiden avulla painoni laskuun ensimmäistä kertaa elämässäni. Koska olen aina ollut huono juomaan vettä, tällä ruokavaliolla saan väkisinkin tarpeeksi nesteitä. Ruoansulatusvaivat ym. ovat poissa, verenpaine laskenut. Olo on hyvä ja energinen. Ajatukset eivät enää pyöri ruoassa 24/7, kun ruoanlaittoa ei tarvitse miettiä juurikaan, ja ateria kulkee kätevästi mukana, valmiina laukussa.
Syön kyllä välillä myös "oikeaa" ruokaa, lähinnä ylläpitääkseni kykyäni sietää ja sulattaa kiinteää ravintoa.
Hyvät ateriankorvikejuomilla ihmisiä huijaavat kauppiaat, mainostilasta kuuluu maksaa.
Itse kärsin unettomuutta 10 vuotta ja paikkasin sitä alkoholilla. Tuli morkkista ja taas alkoholia. Uskalsin mennä lääkäriin ja sain 30 pv mieliala/unilääkkeen. Olen nyt nukkunut kerran jopa 12 tuntia ja mielikin on piristynyt. Miksi en uskaltanut tehdä tätä aiemmin. Pitkäaikaistyötön olen myös.
Ei mikään. Aina se kaatuu toisaalta sitten kuin kostona päälle.
Laittakaa lisää näitä. Kesälomalla voisi olla aikaa panostaa itseeni.
- psykoterapia
- koira ja sen kanssa lenkkeily
- itseni hyväksyminen sellaisena kuin on
- ^ myötä irtautuminen suoritusmentaliteetista enemmän ja enemmän
- etätyöt
- hyvinvointiin negatiivisesti vaikuttavien töiden lopettaminen
- kasvisten lisääminen ruokavalioon
Kyllä se on ero toksisesta narsistikumppanista, vaikka oma olo ja hyvinvointi ei ole vielä helpottaneet juurikaan yhteisen lapsen ja meneillään olevan omaisuuden jaon takia. Lapsi estää täyden irtioton vielä pitkään, mutta ainakaan ei tarvitse asua enää saman katon alla.