Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musiikki häiritsee Helsingissä, entä muualla Suomessa?

Vierailija
07.08.2015 |

Kauhea itku ja hammasten kiristys on joillakin helsinkiläisilllä kun jaksavat valittaa esim. nyt flow- festivaalista. 

Olen itse helsinkiläinen, ja ihmettelen kovasti tätä valittamista. Mun parvekkeelle kuuluu stadionin konsertit ja aina nautin niistä:).  Nyt festarijärjestäjät aikovat etsiä jonkun muun kaupungin ensi kesäksi ja muut kaupungit ottavat riemusta kiljuen festari vastaan. Ravintolat, kaupat, hotellit ja pienimmätkin nakkikioskit tekevät tiliä. Helsingille ei kelpaa. Muutama melusta nillittäjä ajaa turistitkin pois.

Kiinnostaisi tietää, miten esim. Tampereella Tammerfest sujui? Onko melusta valittajia? Nykyään on vaikka mitä kaupunkifestareita, Helsinki taitaa olla ainoa joka rajoittaa tuota soittoaikaa noin naurettavasti.

Olen itse jo 47v. Ärsyttää silti tämä melu- höpötys. Viikonloppuiltoina vaikka 02 asti paukuttaisivat musiikkia, olis kiva heille, jotka siellä käy. Talvella ehditään mököttämään.

Kertokaa siis Tampere ja Turku, Seinäjoki jne miten teillä menee näiden festareiden kanssa??

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:55"]

Tamperelainen tässä. Just viime viikolla joku aloitteleva kiteeläinen bändi heitti keikan Ratinan stadionilla, Kissanmaalle asti kuului niin hyvin että biisit tunnisti :D Ei valittamista - roskaa ehkä tulee jonkin verran kaupungissa, mutta toisaalta pullot kyllä kerätään talteen tosi nopeasti.

[/quote

Terveisiä Treelle:). Mä olen syntynyt siellä, pakko tunnustaa nyt. Mutta helsinkiläiseksi koen itseni, lapsena muuttanut tänne. Kyllä täälläkin siivotaan, mutta melu repii ihmisten hermoja. Se on todella kummallista, muuten tämä kaupunki elää 24/7. Ja nuo alueet, missä on nYt kaupunkifestareita, on uusia alueita. Asukkaat ovat kyllä tienneet tulevista konserteista. Oliko pakko ostaa/vuokrata sieltä kämppä? 

Mä aion tulla yöpymään sinne tre uuteen tornihotelliin lokakuussa:). Ja käyn pupissa siinä asemaa vastapäätä.

Ap

Vierailija
122/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän parvekkeelle kuului juuri selvästi Elastisen keikka, mitkä lie festarit taas. Mutta siis ei haittaa yhtään. Lapsiakaan ei häiritse. Eihän noi niin montaa päivää vuodessa kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:59"]

En ymmärrä, miksi helsinkiläisille juhlat kaupungissa on aina helvetillistä melua, tärykalvoja tuhoavaa kovaäänistä musiikkia ja paljon kaljaa. Naapurin pojan perhe kun tulee viikonlopuksi mummolaan, alkaa siellä aina hirveä musiikinjytke ja meteli, kun on juhlat! Eihän ne edes kuule omaa ääntää ja lapsilla on Peltorit korvilla.

Miksi musiikkia ei voi soittaa hiljaisella ja opettaa ihmisille, että jos he ovat hiljaa, ei tarvita megaämyreitä.

[/quote]

Ei se niin mene, että juuri helsinkiläiset haluavat meteliä. Täällä on meteliä yötä päivää. Rock- tai teknofestaria on ehkä 3-5-kpl kesässä.. Et tainnut ihan ymmärtää pointtiani.

Vierailija
124/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 00:29"]

Tamperelainen tässä. Just viime viikolla joku aloitteleva kiteeläinen bändi heitti keikan Ratinan stadionilla, Kissanmaalle asti kuului niin hyvin että biisit tunnisti :D Ei valittamista - roskaa ehkä tulee jonkin verran kaupungissa, mutta toisaalta pullot kyllä kerätään talteen tosi nopeasti.

[/quote

Terveisiä Treelle:). Mä olen syntynyt siellä, pakko tunnustaa nyt. Mutta helsinkiläiseksi koen itseni, lapsena muuttanut tänne. Kyllä täälläkin siivotaan, mutta melu repii ihmisten hermoja. Se on todella kummallista, muuten tämä kaupunki elää 24/7. Ja nuo alueet, missä on nYt kaupunkifestareita, on uusia alueita. Asukkaat ovat kyllä tienneet tulevista konserteista. Oliko pakko ostaa/vuokrata sieltä kämppä? 

Mä aion tulla yöpymään sinne tre uuteen tornihotelliin lokakuussa:). Ja käyn pupissa siinä asemaa vastapäätä.

Ap

[/quote]

Ok, sä siis trollasit. Terkkuja vaan täältä 60-luvulla rakennetusta lähiöstä. Tänne ei tosiaan kuulunut musiikki, olisi ollut itsestäni kivempi, jos olisikin kuulunut. Kuului basso. Se harmitti. Kaikki festarit toivottaisin kuitenkin lämmöllä tervetulleeksi meidän kaupunginosaan. 

Vierailija
125/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 00:29"]

Ja nuo alueet, missä on nYt kaupunkifestareita, on uusia alueita. Asukkaat ovat kyllä tienneet tulevista konserteista. Oliko pakko ostaa/vuokrata sieltä kämppä? 

Ap

[/quote]

Mm. Herttoniemenranta ja Viikki ovat olleet jo kauemmin olemassa kuin Suvilahti, jossa järjestetään Flow ja Tuska. Hermanninrantakin taitaa olla vain muutaman vuoden ajan ollut festarikäytössä. Hmmm, mitähän muita festareita saatoit tarkoittaa.

Vierailija
126/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ruisrockin lähellä asuvana voisin kommentoida, että ei se musiikki/meteli ainakaan haittaa. Kerrankin olo että vau, täällä tapahtuu jotain. Ongelmana on lähinnä roskaavat ja humalaiset festarikävijät, välillä joutuu hätistelemään pois heitä omalta pihalta.

Vierailija
127/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun Kuusisaaressa on iät ja ajat pidetty festareita ja ikinä en ole kuullut niistä valitettavan.

Vierailija
128/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:14"]Jooh musiikki kuuluu koko weekend ajan tänne meille ja lapsi huutaa, kun ei saa unta.Haistakaa pitkä v/ttu . Kertokaa minne laitan palautetta?? Tällaisia roskatapahtumia ei koskaan tänne.. [/quote] Voi voi.... Kannattaa opettaa ne piltit nukkumaan melussakin, ei täydessä hiljaisuudessa. Tai annat valvoa ja nautitte musiikista koko perhe yhdessä. Nukutte aamupäivällä paremmin. Tosin nythän sen pitäisi jo olla loppunut/lopuillaan, että suht ajoissa muksu pääsee nukkumaan. Relaa vähän. ;)

[/quote]

Näin olisin itsekin muotoillut.  Viimeinen vloppu ennen koulun alkua, relax.

Vierailija
129/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muutatte isoon kaupunkiin, jos ette kestä menoa ja ärsykkeitä muutamana iltana vuodessa? Weekend tuo hemmetisti rahaa Helsingille. Pitäkää se mielessä.

Vierailija
130/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 00:43"]

Oulun Kuusisaaressa on iät ja ajat pidetty festareita ja ikinä en ole kuullut niistä valitettavan.

[/quote]

Kalevan tekstaripalsta on aina täynnä ennen ja jälkeen festareiden, kuinka kukaan koko kaupungissa ei saa unta sen "möykän" takia :D

Vierailija
131/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän helsinkiläisiäkään häiritse mikään muu kuin tämä yksi festivaali. Syyt siihen ovat selkeät, mutta vaikkei festari vaihtaisi kaupunkia, ongelma ratkeaa pian itsestään, kun tapahtumapaikalle aletaan rakentamaan asuntoja. 

Mistään muista tapahtumista emme me ikävät helsinkiläisetkään rutise rutiinisti. Weekend-festivaalin äänihäiriö on poikkeuksellinen muihin verrattuna. Se on siis erilainen kuin Ruisrockin tai Elastisen keikan aiheuttama häiriö. 

Vierailija
132/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 00:47"]

Miksi muutatte isoon kaupunkiin, jos ette kestä menoa ja ärsykkeitä muutamana iltana vuodessa? Weekend tuo hemmetisti rahaa Helsingille. Pitäkää se mielessä.

[/quote]

Koska haluan tehdä töitä elääkseni. Sori.

Vierailija
133/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:31"]

[/quote]

Kaleva komppaa tätä. Hyvin kuului ja keikan lopuksi ollut ilotulitus jytisi oikein kunnolla. Mutta ei haittaa, kuuluu minusta kaupunkielämään tällaiset ajoittaiset äänet. Minusta kaupunki on kaikkia varten, myös niitä juhlijoita. Mieluummin elävä kaupunki ja melua muutamana viikonloppuna vuodessa kuin kuollut kylänraitti. Kunhan vain kaikki muistaisivat juhlia siististi roskaamatta ja vetämättä liikaa päihteitä.

Ihan perheellinen, keski-ikäinen olen.

[/quote]

Näin, kaupungin kuuluu olla elävä! Olet perheellinen, eli sinun lapset pystyvät nukkumaan saamatta  traumoja yhdestä tekno-jumputus-musiikki- viikonlopusta:). Helsingissä ei näköjään onnistu. Ap

Vierailija
134/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:21"]

Samaa ihmettelen. Tällä hetkellä olen Viikissä asunnossani, ja tänne kuuluu Weekend festareilta musaa. Minusta on tosi kivaa että kuuluu biletyksen ääniä, tulee olo etät on oikeasti kaupungissa ja elämän ympäröimä. Se alkaisi ehkä ärsyttää jos sitä olisi viikkokausia, mutta pari päivää, ja vielä viikonloppuna, en ymmärrä miten voi ärsyttää. 

[/quote]

Minäkin asun Viikissä ja se mitä tänne kantautuu, ei ole musaa vaan älytöntä basson jytkettä. Jos kaipaat elämää, kerro tarkka osoitteesi. Minä voin tulla paukuttamaan kattilan kansia ikkunasi alle. Se on ihan samanlaista "musaa" kuin tuo kantautuva älämölö.

[/quote]

Ei minua sekään haittaisi. Laittaisin vaan ovet ja ikkunat kiinni, eikä se häiritsevästi kuuluisi. Nyt mulla on terassin ovi ja tuuletusluukkuja auki, ja kuuluu kivasti ja itseäkin biletyttävästi sitä bassonjytkettä, josta tykkään siis kovin. Mutta jos haluaisin nukkua, ovet kiinni ja ikkunat niin varmasti onnistuisi ilman häiriötä. Lisäksi kun tietää mihin aikaan on noita juttuja, voi hankkia vaikka korvatulpat ja käyttää niitä jos on tosi herkkä. Itse nukun vaan paremmin jos on vähän ääntä ympärillä.

[/quote]

Jännä. Meillä kuuluu parhaiten sisälle. Johtuuko sitten isoista ikkunoista vai mistä. Parvekkeelle ei kuulu yhtä selkeästi, mutta kolmen ikkunalasin takaa äärimmäisen tarkasti nää bassot. Tää talo on varmaan iso kaikukoppa. Ja ollaan kauempana kuin Viikissä. Meillä siis ei voi välttyä jumputukselta. Epäilen, ettei meidän talo ole ainoa vastaavanlainen.

[/quote]

Ääni käyttäytyy välillä merkillisesti. Jopa muutaman metrin siirtyminen voi muuttaa ääntä todella paljon. Esimerkiksi meillä jytisi etupihalla niin kovaa, että olisin soittanut poliisille, jos siitä olisi ollut apua. Kappaleet olivat täysin tunnistettavia. Takapihalla 15 metrin päässä kuului lähinnä bassojytinä. Jos yksikin ikkuna oli auki, ääni tunkeutui sisään. Matkaa lavalle on hieman yli viisi kilometriä.

Jostain syystä tämä yksi festivaali suututtaa ihmisiä vuodesta toiseen. Mikään muu konsertti tai festivaali ei onnistu saamaan aikaan samanlaista metakkaa. Ehkä järjestäjät haluavat oikeasti ärsyttää ihmisiä.

Toivottavasti mahdollisimman moni valittaa melusta kaupungille, jotta päästään tästä häirikkötapahtumasta. Tilalle voidaan ottaa lähes mikä tahansa muu festivaali, koska kaikki muut tuntuvat osaavan hommansa.

Vierailija
135/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 00:55"]

Näin, kaupungin kuuluu olla elävä! Olet perheellinen, eli sinun lapset pystyvät nukkumaan saamatta  traumoja yhdestä tekno-jumputus-musiikki- viikonlopusta:). Helsingissä ei näköjään onnistu. Ap

[/quote]

Miksi sä haluat kärjistää tässä keskustelussa sanotut asiat väkisin noin ikävällä tavalla? 

Vierailija
136/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:36"]

Juuri uutisoitiin että Turussa ei tullut YHTÄÄN valitusta DBTL:n melusta.

[/quote]

Niin, aivan! Tätä mä olen tässä ajanut takaa. Miksei muualla kiukutella tästä? Siksi kun muut kaupungit ymmärtää turistien tuoman rahavirran ja positiivisen imagon jne. Helsinki ei. Joku Viikistä kommentoi  teknosta ja uhkaili kattilankansilla jne jotakin kommentoijaa..No, aika huono. Mä en tod. pidä teknosta yms. Mutta ihan oikeasti, ei mulla maailma kaadu jos pari iltaa vuodessa teknoa joku paukuttaisi yöhön asti ja jengi tykkää. Bassonjytke ei kuulosta kattilankansien paukuttelulta, jopa minä, vanha rouva ymmärrän sen ( ja kuulen korvillani).

[/quote]

Siis kuuluuko tää bassonjytke sulle? Ei vissiin, jos Stadikan keikat kuuluu. Tää alkaa oikeasti puuduttamaan. Ekat neljä tuntia meni ihan ok. Nyt jo hapottaa. Ja ei, ei voida lähteä viikonlopuksi minnekään, kun lasten pitäisi päästä normaaliryhmiin, kun arki alkaa maanantaina. Ei sillä, en mä tästä valituksia tee, mutta on vähättelyä järjestäjiltä väittää, että ääni kantaisi Herttoniemeen, kuten olivat jossain todenneet. Enkä mä tästä nauti. Ikävää, jos se tekee sinut surulliseksi. Hyvin ymmärrän, jos joku tekeekin valituksen. Lähempänä on varmaan jo tosi kova jumputus.

[/quote]

Tuo lasten normaalirytmiin palauttaminen on muuten tosi hyvä huomio. Kesäloma on päättymässä ja lapset pitäisi saada maanantaina heräämään kouluun ja päiväkotiin, mutta yhden festivaalin mätäpäiset järjestäjät siitä viis veisaavat. Nytkin päiväkoti-ikäiset tenavat pysyivät heräillä puoleen yöhön, kun bassojytke kuului sisälle asti. Ei se ääni niin kauhean kova ollut, mutta riitti pitämään lapset hereillä.

Vierailija
137/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 00:57"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 00:55"]

[/quote]

Miksi sä haluat kärjistää tässä keskustelussa sanotut asiat väkisin noin ikävällä tavalla? 

[/quote]

Sehän on selvä provon merkki.

Vierailija
138/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:14"]

Jooh musiikki kuuluu koko weekend ajan tänne meille ja lapsi huutaa, kun ei saa unta.Haistakaa pitkä v/ttu . Kertokaa minne laitan palautetta?? Tällaisia roskatapahtumia ei koskaan tänne..

[/quote]

Kaupungilla on netissä palautelomake. Mitä useampi valitus, sitä varmemmin Weekend ajettua pois Helsingistä.

Jos melu on häiritsevän kovaa, niin kai siitä voi  poliisillekin ilmoittaa, vaikka tuskinpa poliisikaan uskaltaa mennä pistämään vahvistimista virtaa poikki.

Vierailija
139/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:09"]Kauhea itku ja hammasten kiristys on joillakin helsinkiläisilllä kun jaksavat valittaa esim. nyt flow- festivaalista. 

Olen itse helsinkiläinen, ja ihmettelen kovasti tätä valittamista. Mun parvekkeelle kuuluu stadionin konsertit ja aina nautin niistä:).  Nyt festarijärjestäjät aikovat etsiä jonkun muun kaupungin ensi kesäksi ja muut kaupungit ottavat riemusta kiljuen festari vastaan. Ravintolat, kaupat, hotellit ja pienimmätkin nakkikioskit tekevät tiliä. Helsingille ei kelpaa. Muutama melusta nillittäjä ajaa turistitkin pois.

Kiinnostaisi tietää, miten esim. Tampereella Tammerfest sujui? Onko melusta valittajia? Nykyään on vaikka mitä kaupunkifestareita, Helsinki taitaa olla ainoa joka rajoittaa tuota soittoaikaa noin naurettavasti.

Olen itse jo 47v. Ärsyttää silti tämä melu- höpötys. Viikonloppuiltoina vaikka 02 asti paukuttaisivat musiikkia, olis kiva heille, jotka siellä käy. Talvella ehditään mököttämään.

Kertokaa siis Tampere ja Turku, Seinäjoki jne miten teillä menee näiden festareiden kanssa??
[/quote]

Minua häiritsee täällä Kirkkonummella suuresti ajatus ylittyvistä desibelirajoista.

Vierailija
140/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä järjestetään aika paljon tapahtumia. Kaikki kuuntelijat eivät ole nuoria - tai 47-vuotiaita, joten lapsiperheissä tai vanhuksilla voi olla nukkumisvaikeuksia aika monenakin yönä.

Luulin, että alakerrassa kuunnellaan naapurille kanssa -tyylillä musiikkia, mutta jumputus tulee näköjään Viikin Latokartanoon jostain kaeumpaa.

Minua ei häiritse. Ymmärrän kuitenkin, että joitain toisia saattaa häiritä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi