Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapahtui Stockkan ruokajonossa

Vierailija
29.09.2006 |

Nuori, ylimielisen oloinen ja trendikäs poika (merkkivaatteet viimeisen päälle) yritti maksaa ostoksensa Stockkan kortilla. Kortti ei jostain syystä toiminut ja kassaneiti kertoi, ettei voi myydä koska tili on ylittynyt ja kortti olisi palautettava välittömästi. Pojalla ei kuitenkaan ollut toista korttia eikä käteistäkään matkassa, joten sinne jäivät kalliit ruokaostokset tiskille.



Vaikka olisi nälissään, niin hyvä opetus mielestäni.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla saldoa vaikka kuinka paljon, mutta päätteet ei sitä tajua.. Been there, done that!

Vierailija
2/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Nuori, ylimielisen oloinen ja trendikäs poika (merkkivaatteet viimeisen päälle) yritti maksaa ostoksensa Stockkan kortilla. Kortti ei jostain syystä toiminut ja kassaneiti kertoi, ettei voi myydä koska tili on ylittynyt ja kortti olisi palautettava välittömästi. Pojalla ei kuitenkaan ollut toista korttia eikä käteistäkään matkassa, joten sinne jäivät kalliit ruokaostokset tiskille.

Vaikka olisi nälissään, niin hyvä opetus mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa teki varmistussoiton ja kävi ilmi, että kortin saldo todellakin oli ylittynyt.



ap

Vierailija
4/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimi todellakin törkeästi, asiakasta ei saa muiden silmissä nolata. Jos kortti ei mene varmistuskeskuksesta läpi, ei kassa saa koskaan sanoa ääneen, että tilisi on ylittynyt. Pitää vain todeta, että kortti ei nyt kelpaa...



Vaikka kysymyksessä olisikin ärsyttävä ihminen.

Vierailija
5/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassan osalta olisi pitänyt olla, mutta itseäni huvitti, ei voi mitään :) Kassa ei siis saa sanoa ääneen, että korttisi saldo on ylittynyt?



ap

Vierailija
6/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tuo poika, tekisin asiasta valituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassaohjelmahan läväyttää sellaiset sloganit koneen ruudulle ko. tilanteessa, että kokematon myyjä ei ehkä pysy housuissaan. Kuitenkin asiakkaalle päin on muistettava pysyä rauhallisen asiallisena ja kehotettava ottamaan yhteys omaan tilipankkiin tämän valitettavan sattumuksen vuoksi. Samalla voi tosiaan vaikka todeta, että näitä aina välillä sattuu, mutta asia varmaan selviää siellä pankissa jne. Ja kaikki tämä tietenkin niin, etteivät muut asiakkaat kuule kaikkea.



Jopa siinä tilanteessa, kun asiakkaalta otetaan maksukortti kassalla pois, on noudatettava asiallisuutta ja asiakasta ei saa esim. haukkua varkaaksi tai huijariksi.



Toinen juttu on kokonaan se, että joillakin ihmisillä alkaa olla kotitalous kovin korttivetoista. Jos samalla hämärtyy käsitys tavaroiden hintatasosta eri kaupoissa, voi olla vaikeuksia edessä.

Vierailija
8/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

helvetillinen jono takana. Kortti oli päivätty umpeutumaan jo monta kuukautta aiemmin, kuin sen edes sain. Meinasi mennä täydellisesti hermo, mutta Stocka hoiti asian lopulta ihan hienosti. Yksi riuskemmanpuoleinen miesmyyjä pakkasi ostokseni ja vei ne autooni sillä välin kun toinen myyjä juoksutti minut takakautta asiakaspalveluun, missä sain heti uuden kortin. Kassallekaan ei tarvinnut enää palata, vaan veloittivat luvallani summan tililtä ja lähettivät kuitin kotiin. Parkkiaikani maksettiin ja sain myös nipun 4 euron arvoisia kahvilakuponkeja.



Vaikka tilanne oli vähintäänkin v-mäinen, olen yhä hyvästä virheen paikkaamisesta johtuen Stockan tyytyväinen kanta-asakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


kassan osalta olisi pitänyt olla, mutta itseäni huvitti, ei voi mitään :) Kassa ei siis saa sanoa ääneen, että korttisi saldo on ylittynyt?

ap

Vierailija
10/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


kassan osalta olisi pitänyt olla, mutta itseäni huvitti, ei voi mitään :) Kassa ei siis saa sanoa ääneen, että korttisi saldo on ylittynyt?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en myöskään ostele yli varojeni, joka ei ole myöskään fiksua käytöstä.



Ysin kohdalla on Stockka hoitanut homman hienosti. Hyvä, että ovat osanneet myöntää virheensä.



Toivottavasti tämä kyseinen poikakin osaa.



ap

Vierailija
12/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaan kortti hälytti kassakoneessa, soitin pankkiin, käskettiin ottamaan kortti heti pois ja leikkaamaan kahtia.



En viitsinyt kuitenkaan nolata asiakasta tällä tavalla, vaan menin hänen kanssaan kyseisen pankin naapurissa sijaitsevaan konttoriin, ojensin kortin pankkivirkailijalle ja jätin heidät jatkamaan asian puintia.



En nyt muista jäikö ostokset maksamatta vai maksoiko asiakas jollain muulla välineellä. (Kollegani jäi siis hoitamaan kassaa.)



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä näet vielä tarvetta tulla tänne asiaa puimaan. Tapaus on mielestäsi " huvittava" ihan hymiöillä ryyditettynä. Eikö tuollaisessa tilanteessa tunne lähinnä myötähäpeää ja kiusaantuneisuutta toisen puolesta ?

Vierailija
14/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla exclusive ollut jo vuosia ja aina välillä menee kortti yli luottorajan. näissä tapauksissa kassa vain soittaa tilipalveluun ja korttia voi edelleen vinguttaa.



mikäli olen jättänyt laskun maksamatta (tätäkin sattuu unohduksessa satunnaisesti), kassa pyytää ottamaan yhteyttä 7-kerroksen tilipalveluun. ei todellakaan ala siinä muiden kuullen selvittelemään miksi korttini ei toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempiakin ihmiskohtaloita kun olen nähnyt. Mielestäni on vain hyvä, että ihminen oppii kantapään kautta, jos ei oma järki sano, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.



ap



Ps. Ja sille, joka sanoi että olen kateellinen merkkivaatteista. Ei tarvitse kuule olla. Voit itse miettiä, että miksi.

Vierailija
16/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näissä tilanteissa kanta-asiakaspalvelu ei kertaakaan kertonut minulle,miksi ei saa myydä. Se onko til ylittynyt, ei ole myyjän asia, ainoastaan se,saako mydä vai ei. epäilen siishiemabn ap:n kertomusta...

Vierailija
17/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa sanoi pojalle:" kuule, sun tilisi on ylittynyt ja et voi nyt tällä maksaa. Oisko sulla vaikka käteistä?" Kun poika kertoi, ettei käteistä ollut ja oli lähdössä, kassa sanoi " ja muista sitten palauttaa välittömästi toi kortti" .



En todellakaan keksi tätä päästäni.



ap

Vierailija
18/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla että kortti oli vanhempien rinnakkaiskortti (mikä on HYVIN yleistä) ja vanhemmilta jäänyt lasku maksamatta.



Tai sitten kortti oli pelkästään pankkikortti-kantiskortti yhdistelmä ja pojan käyttötili oli ylitetty mutta pojalla on toisella tilillä rahaa.



Tilanteeseen voi löytyä miljoona muuta syytä.



En tajua pointtiasi. Taidat tosiaan olla ilkeä ja kateellinen ihminen.

Vierailija
19/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa on soittanut kantispalveluun ja sen jälkeen olen mennyt käymään 7. kerroksessa. Ostorajaa on väliaikaisesti korotettu ja sillä hyvä.



En halua pitää normaalikäytössä korkeaa rajaa mm. kortin katoamisen tai varastamisen vuoksi.

Vierailija
20/65 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


Kassa on soittanut kantispalveluun ja sen jälkeen olen mennyt käymään 7. kerroksessa. Ostorajaa on väliaikaisesti korotettu ja sillä hyvä.



En halua pitää normaalikäytössä korkeaa rajaa mm. kortin katoamisen tai varastamisen vuoksi.

[/quote]






Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi