Ehkäisyongelma!
Tekis niin mieli lopettaa e-pillerit ja katsoa, miten vaikuttaa. Oon ollu puolisen vuotta vähän väliä tosi ärtynyt, kärsinyt melkein päivittäisestä päänsärystä ja turvotuksesta ja vaikka mitä muuta!
-
On kuitenkin ongelma. Me poikaystävän kanssa vihataan kondomia, se on niin teennäisen tuntuinen. Kierukka ei ole edes vaihtoehto. Sit jää jotain naisten kondomeita mut nekin kuulostaa aika oudoilta..
-
Onko ketään vastaavassa tilanteessa ollut koskaan? Mihin päädyitte?
Kommentit (26)
Parempihan se on nyt nuorena. Olet 24, kun kierukka vaihdettaisiin, eli ihan hyvässä "lapsentekoiässä", jos sulle vauvakuume ja mahdollisuudet sille tulevat. tämä siis hypoteettisesti, ei ole pakko lapsia hankkia, jos ei halua. :)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:50"]Parempihan se on nyt nuorena. Olet 24, kun kierukka vaihdettaisiin, eli ihan hyvässä "lapsentekoiässä", jos sulle vauvakuume ja mahdollisuudet sille tulevat. tämä siis hypoteettisesti, ei ole pakko lapsia hankkia, jos ei halua. :)
[/quote]
Nimenomaan haluan lapsia jo aiemmin :D
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:02"]
No minä lopetin huhtikuussa pillerit koska en enää kestänyt syödä niitä. Kauhea vauvakuume ja joka ilta pillerin ottaessa tuntui pahalta nielasta. Sanoin sit miehelle että ehkäisy on kohta sun vastuulla, en enää uusi reseptiä ja kortsua käytettii muutama kerta. No mies sit sanoi et eihä kortsun kaa tunnu seksi miltää ku tottunu paljaalta. No nyt ollaa siitä lähtien käytetty keskeytettyä yhdyntää, mutta tätä en suosittele jos raskaus olisi katastrofi. Minä vauvakuumeessa ja mies ei rahatilanteen takia suostu vauvaa tekemään, mutta tietää kyllä keskeytetyn riskin ja jos raskaaksi pamahtaisin niin pystyisi elämään asian kanssa.
[/quote]
Meillä vähän sama tilanne :D Lopetin pillerit kohta kaksi vuotta sitten ja tähän asti keskeytetty yhdyntä ei ole tuottanut tulosta.. Itselleni nuo minipillerit aiheuttivat mm. korkeaa verenpainetta, joten päätös lopettamisesta oli helppo. Olemme molemmat jo yli kolmekymppisiä, joten raskaaksi tuleminen ei olisi enää niin kammottavaa.
Pillereiden lopettamisen jälkeen itselläni oli selvästi noin vuoden verran aivan järkyttävää hormonimyrskyä, mentiin kyllä sellaisilla tunnetiloilla välillä että huhuh. Myös menkkojen säännöllistyminen kesti melkein vuoden.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:50"]Parempihan se on nyt nuorena. Olet 24, kun kierukka vaihdettaisiin, eli ihan hyvässä "lapsentekoiässä", jos sulle vauvakuume ja mahdollisuudet sille tulevat. tämä siis hypoteettisesti, ei ole pakko lapsia hankkia, jos ei halua. :) [/quote] Nimenomaan haluan lapsia jo aiemmin :D
[/quote]
Ja sen kierukan voi ottaa pois, jos haluaa lapsia.
No kuparikierukka on hormoniton vaihtoehto, taitaa tosin olla ainoa kondomin lisäksi.. Sanoit, että et kierukkaa halua, niin vaihtoehdot on vähissä.
EHKÄISYTIETOKONE on paras. Olen käyttänyt vuoden ajan ja toimii hyvin, kun vain noudattaa "valoja". Hormooniton ja varma.