Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko käyttää Chat GPT:tä tekemään työsi?

Vierailija
11.04.2023 |

Asiantuntijatehtävissä oleva tuttuni kertoi käyneensä uuden äly-Chätin kurssin ja aikovansa nyt laittaa sen tekemään työnsä. Mielestäni tuo ei ole työnantajan näkökulmasta hyväksyttävää ja sisältää liikaa riskejä, mutta mitä mieltä te olette? Käytättekö itse?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mitään mielipiteitä kenelläkään?

2/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa työntekijä voi aina tarkastaa tuotetun materiaalin, ja korjata siinä esiintyvät puutteet, asiattomuudet tai virheet. Eli siinä mielessä tekoälyn käytössä ei pitäisi olla ainakaan työn tuloksen suhteen riskejä, vaikka toki mahdollista on, että tekoälyn tekemiä töitä ei tarkasteta, tai että virheitä tehdyssä työssä on joskus vaikeampi huomata kuin työtä tehtäessä.

Itse kyllä ehdottomasti suosittelisin ihmisiä pyrkimään tehostamaan työntekoaan teknologialla, ja soveltamaan esimerkiksi tekoälyä, jos se on mahdollista. Eli itse suhtaudun myönteisesti tekoälyn käyttämiseen työpaikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajana aion käyttää tekoälyä tekemään alaisteni työt.

Ja toki muiden yritysten asiakkaana pyrin korvaamaan mahdollisimman paljon ulkopuolelta tilattuja töitä tekoälyllä.

Vierailija
4/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se osaa vielä ajaa autoa. Mutta kai sekin aika tulee.

T. taksikuski

Vierailija
5/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oikein äly-chat-kurssi. Muistuttaako se tietokoneen ajokortti kurssia jonka olette käyneet?😆🤣

Vierailija
6/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tarvitsevat kursseja jopa siihen miten suomea puhuvaa tekoälychattiä käytetään.

Vierailija
7/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt jo pitkään. Aamulla naputtelen ohjeet sille ja iltapäivällä käyn pikaisesti läpi mitä on saanut aikaan.

Vierailija
8/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa koodausongelmassa olen käyttänyt chatgpt:tä ongelman ratkaisuun sen sijaan että olisin itse käyttänyt useita tuntia ratkaisun googlaukseen.

Vierailija
9/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kysyin jo chatista miten se suoriutuisi muutamasta tehtävästä, mutta ei näyttänyt lupaavalta. Ei edes junior- tasoa. Toisaalta saattoi kysymysten asettelulla olla merkitystä, mutta ainakin toistaiseksi saa nukkua yön rauhassa.

Vierailija
10/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se osaa vielä ajaa autoa. Mutta kai sekin aika tulee.

T. taksikuski

Olen ollut Uberin kyydissä, jossa sain kuskin demoamaan Teslan autopilottia. Kyllä se auto vaan muutaman korttelinvälin itsekseen ajeli, en olisi uskonut jos en olisi omin silmin nähnyt. Uutisiinhan tuosta ominaisuudesta taitavat päästä vaan onnettomuudet. Mieluummin kuitenkin ihmisen kyytiin, ainakin toistaiseksi.

11/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset tarvitsevat kursseja jopa siihen miten suomea puhuvaa tekoälychattiä käytetään.

Tekoälyn tehokas käyttäminen työtehtäviin ei välttämättä ole niin yksinkertaista. Katso esim. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prompt_engineering .

Vierailija
12/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SK kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoälyn tehokas käyttäminen työtehtäviin ei välttämättä ole niin yksinkertaista. Katso esim. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prompt_engineering .

Suomeksi: Kysymyksenasettelusta riippuu, onko tekoälyn vastaus käyttökelpoinen.

Vierailija
13/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chat GBT:hen ei saa syöttää mitään asiakaskohtaista tietoa, joten ei voi ainakaan kovin spesifisti hyödyntää. En tosin usko, että tuloksetkaan olisivat pääosin kovin hyödyllisiä.

Vierailija
14/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä tarvitaan vähemmän ja palkkakuluissa voi säästää. Totta kai tuota tullaan käyttämään.

Vierailija
15/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki puheet siltä voinee pyytää.

Vierailija
16/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo käyttänyt. Olen asiantuntijatyössä ja kyllä siltä saa hyviä "runkoja" esityksiin, mutta pitää silti ymmärtää mitä sieltä tulee. Välillä suoltaa ihan puuta heinää, mutta sitä voi opastaakin, jolloin pyytelee anteeksi ja korjaa virheensä.

Vierailija
17/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Kohta sua ei tarvita ollenkaan.

Vierailija
18/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan olla ihminen, haluan olla tekemissä ihmisten kanssa, haluan ostaa ihmisten tekemiä tuotteita ja palveluita.

Vierailija
19/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkökulmia ja mielipiteitä tuolta on ihan turha pyytää, mutta eksakteissa ongelmissa (koodaus, fysiikka, jne) oikeinkin käyttökelpoinen avustin. Pyysin tuota verifioimaan laskelmani puunpolton tuomasta energiansäästöstä, ja sain vahvistuksen (tai sitten sekä minä että tekoäly oltiin väärässä).

20/67 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SK kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeksi: Kysymyksenasettelusta riippuu, onko tekoälyn vastaus käyttökelpoinen.

Jep. Halusin siis korostaa sitä, että kysymyksenasettelun optimointi näiden tekoälymallien suhteen voi olla hyvinkin teknistä puuhaa, josta voi varmaankin järkevästi pitää kursseja tai seminaareja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi