Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monen sentin korot on korkeat?

Vierailija
06.08.2015 |

Käytän suht harvoin korkkareita, ja tilasin nettikaupasta Marco Tozzin korkokengät joiden korko oli kuvauksen mukaan 7,5 cm. Kun kävelin kengillä, kesti jonkin aikaa totutella... tuntui tosi vaikealta tepastella niillä ihmisten ilmoilla!

Mikä teille on "ehdoton maksimi" koroissa? itselläni näköjään 7,5 sentissä tuli raja vastaan :D... (yleensä käytän kiilakorkoisia ballerinoja, joissa ehkä 5 cm korkoa)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee nilkat kipeiksi, jos on 11cm (tai yli) korkoa ilman mitään platoa, joten 7-10cm on aika sopiva. 

Vierailija
22/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:10"]

Oikeasti 10 cm?? Apua, en pystyisi :).. No ehkä pitkällisen harjoittelun tuloksena.

Ennen lapsia tuli aina kuljettua koroissa, mm. töissä ja koulussa. Lasten myötä sitten ihanat saapikkaat ja avokkaat vaihtuivat ballerinoihin ja talvella mataliin kävelykenkiin... Nyt olen lähdössä taas työelämään, joten korot on taas ajankohtaiset :).

On muuten vaikea löytää siroja mutta samalla tukevia kenkiä, kun koko on 39 ja lesti todella leveä.. -ap

[/quote]

Oletko tutustunut suomalaisen Janita -merkin malleihin? Minusta sillä on kivannäköisiä ja kuitenkin kohtuuhintaisia kenkiä. Löytyy malleja myös kohtalaisella korolla.

Otsikon kysymykseen sanoisin, että yli 10 cm korot on korkeat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kohtaa se korko mitataan tarkalleen?

Vierailija
24/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 175cm ja käytän välillä 10cm korkoja. Useimmiten kuitenkin jotain 5-7cm väliltä (luulisin)

Mitä enemmän paksuutta myös päkiän alla, sitä helpompi yleensä kävellä.

Vierailija
25/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6cm korot on vielä mukavat ja niillä pystyy kävelemään, mutta 12cm aiheuttaa mulla jo paljon vaikeuksia :D Satuin ostamaan talvikengät joissa on korkea korko, silmämääräisesti yli 10cm ja ajattelin että pystyn niillä kävelemään ihan hyvin. Noh, pystyn toki kävelemään niillä jos pidän miestä kädestä kiinni koko ajan :D Harjoituksen puutetta!

Vierailija
27/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:42"]6cm korot on vielä mukavat ja niillä pystyy kävelemään, mutta 12cm aiheuttaa mulla jo paljon vaikeuksia :D Satuin ostamaan talvikengät joissa on korkea korko, silmämääräisesti yli 10cm ja ajattelin että pystyn niillä kävelemään ihan hyvin. Noh, pystyn toki kävelemään niillä jos pidän miestä kädestä kiinni koko ajan :D Harjoituksen puutetta!
[/quote]
Ja lisään vielä että kenkien koko 40-42, pituutta itelläni 179cm ja peruskengät tennarit joissa pohjaa just ja just nimeksi. En oo ehkä paras käyttämään korkkareita näiden monien tekijöiden takia; isoja kokoja hankala löytää, koroilla näytän hemmetin pitkältä ja en ole tottunut korkojen käyttöön.

Vierailija
28/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12cm mulla menee kaikkialla, paitsi töissä tarkastuksissa yms joissa joutuu mahdollisesti juoksemaan. En oikeastaan saisi käyttää silloinkaan korkoja mutta kyllä ne 8cm menee helposti. Käytän aina korollisia, vaikka olenkin 175cm pitkä :)

Vierailija
29/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottepa te taitavia kävelemään koroilla! Mulla joku 5-6cm sopii, sen korkeammilla meno on pelottavaa. Kengännumero on joku 36/37 ja korkeutta 161cm

Vierailija
30/33 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 36,5 jalka ja käytän ehkä muuraman kerran kesällä korkeita kenkiä, kiilakorollolisia ja muuten vain juhlissa.

Voime viikonloppuna oli yhdet 10cm kiilakorolliset kengät jalassa ja piti kesken illan vaihtaa mataliin kenkiin, niin paljon väsyi jalat ni.

Sitten taas mulla on yhdet Lidlistä (!!) Ostetut vastaavat 10cm kiilakorolla varustetut kengät ja niissä voisin varmaan kävellä, vaikka koko päivän. Riippuu niin paljon lestistä ja kwngän mallista.

Vierailija
31/33 |
08.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota askeltakaan alle 12cm korkoja.

Aamutossutkin on 13cm stiletto pistokkaista, yleisimmät arki kengät on 14cm korko , 2-3cm platform. Bileissä ym juhlissa 15-18cm plattarit stiletto koroilla. Kenkiä on n. 120 paria.

Vierailija
32/33 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queen you dropped this 👑

Vierailija
33/33 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 11-12cm korkoja käytän 13-14cm on jo hankalaa kävellä eikä jalat oikein tykkää, noi kaikki siis ilman mitään platform korkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi