Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt työkkäri meni liian pitkälle! Pakko ottaa karenssi!

Vierailija
06.08.2015 |

Työkkäri tarjosi 12-tuntisia työvuoroja paikassa, jonne matkustamiseen menee mukamas nippa nappa alle 1,5 tuntia suuntaansa. Mutta kun mukaan lasketaan bussien odotteluajat ja siirtymät pysäkeille/pysäkeiltä, joutuisin käyttämään n. 4-5 tuntia päivässä kodin ja työpaikan välillä päivästä riippuen. Lisäksi työ on fyysisesti rasittavaa - ei mitään maailman raskainta, mutta esim. istumaan pääsee vain tauoilla. Töissä käymiseen kuluisi siis 16-17 tuntia vuorokaudessa ja olisin päivän päätteeksi aivan puhki!

Miten ihmeessä työkkäri kuvittelee, että selviäisin tuollaisesta työstä? Olen 8-vuotiaan pojan yksinhuoltaja ja hyvä jos ehtisin vaihtamaan pyjaman päälle ja nukkumaan ennen kuin täytyy taas lähteä töihin. Miten lapseni pärjäisi niin pitkät päivät yksin kotona, kun en ehtisi edes eväitä laittaa aamulla, mistään muusta puhumattakaan? Miten tällaisesta työstä kieltäytymisestä voidaan rangaista karenssilla???

Kommentit (205)

Vierailija
181/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tympii veronmaksajana tämä asenne! Eikö ole itsestäänselvyys, että jos asuu hankalien kulkuyhteyksien päässä, hankitaan auto? Minulla ei itselläni ole autoa eikä edes ajokorttia, mutta työpaikkani onkin vajaan kilometrin päässä. Minulle on aivan selvä asia, että jos joskus menetän työpaikkani ja joudun töihin kauemmaksi, käyn autokoulun ja hankin auton. Samoin jos sopiva työ löytyy kaukana olevasta kaupungista, työn perässä muutetaan. En todellakaan jäisi odottelemaan kotisohvalla, että joku tulee tarjoamaan täydellisesti aikatauluihini ja mieluisimpiin matkustusmuotoihini sopivaa työtä.

Vierailija
182/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta lapsesi kokkaamaan ruokaa, niin ei tarvitse sun laittaa. Jos Junior Masterchef-ohjelmassakin 8-vuotiaat osaa laittaa oikeaa ruokaa (eivät vain lämmittää einestä mikrossa), osaa kyllä sinunkin lapsi, kun opetat. Kyllä jo tokaluokkalaisen pitää osata ravita itsensä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:17"]

Kyllä tympii veronmaksajana tämä asenne! Eikö ole itsestäänselvyys, että jos asuu hankalien kulkuyhteyksien päässä, hankitaan auto? Minulla ei itselläni ole autoa eikä edes ajokorttia, mutta työpaikkani onkin vajaan kilometrin päässä. Minulle on aivan selvä asia, että jos joskus menetän työpaikkani ja joudun töihin kauemmaksi, käyn autokoulun ja hankin auton. Samoin jos sopiva työ löytyy kaukana olevasta kaupungista, työn perässä muutetaan. En todellakaan jäisi odottelemaan kotisohvalla, että joku tulee tarjoamaan täydellisesti aikatauluihini ja mieluisimpiin matkustusmuotoihini sopivaa työtä.

[/quote]Haista sinä vittu. Kaikilla ei ole rahaa edes kunnon ruokaan ja auto pitäisi ostaa. Mikset sinä lahjoita autoa autottomalle, idiootti?

Vierailija
184/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:22"]

[/quote]Haista sinä vittu. Kaikilla ei ole rahaa edes kunnon ruokaan ja auto pitäisi ostaa. Mikset sinä lahjoita autoa autottomalle, idiootti?

[/quote]

Mee vaikka töihin sieltä kotoa loisimasta niin ei tarvii kituutella pikkusummilla. Samalla itsetunto nousee sen verran ettei tarvii polttaa käämejään jostain anonyymistä nettikommentista. 

Vierailija
185/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja paratkoon. Ensinnäkin, työkkäri ei ole mennyt pätkääkään liian pitkälle. Heidän järjestelmä haravoi automaattisesti sun antamien kriteerien mukaisesti avoimia paikkoja, ja lähettää sulle ehdotuksen. Sinä haet paikkaa, tai perustelet hyvin syin mikdi et hae. Jos päätät hakea, työnantaja käy läpi hakemukset ja kutsuu mielestään sopivat haastatteluun, joista sutten valitser sopivat tai sopivan työhön.
.
Eli, rautakangesta väännettynä: työkkärin järjestelmän lähettämästä lapusta on aika vitun pitkä matka työsopimuksen allekirjoitukseen, ja sulla on vielä monta tsäänssiä ryssiä hommat kunnolla ja välttyä karenssilta.

Vierailija
186/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä tympii sellaisten ihmisten asenne, joilla ei kertakaikkiaan voi olla mitään tajua siitä, mitä vähävaraisen elämä voi olla!! Kerro pliis mulle, jos työsuhde 6 kk mittainen,ni millä rahalla ostat auton, maksat katsastukset, verot ja huollot? 

Onko ihan ok susta, että noin lyhyelle työpätkälle on velvoitettu ostamaan auto. Ei sulla varmasti ole autottomana käsitystä siitä, millaiset kulut siitä on. Se kun ei pelkästään ole se ostohinta.

AP:lle kyllä sanoisin, että haet vaan töitä, et sä sitä kuitenkaan saa kun oot vähä flegmaattisen oloinen ja pohdiskelet haastattelussa (jos edes sinne pääset) ääneen työmatka- ja hoito-ongelmia. Älä ota karenssia turhasta!

Vierailija
187/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 06:43"]

Työkkäri tarjosi 12-tuntisia työvuoroja paikassa, jonne matkustamiseen menee mukamas nippa nappa alle 1,5 tuntia suuntaansa. Mutta kun mukaan lasketaan bussien odotteluajat ja siirtymät pysäkeille/pysäkeiltä, joutuisin käyttämään n. 4-5 tuntia päivässä kodin ja työpaikan välillä päivästä riippuen. Lisäksi työ on fyysisesti rasittavaa - ei mitään maailman raskainta, mutta esim. istumaan pääsee vain tauoilla. Töissä käymiseen kuluisi siis 16-17 tuntia vuorokaudessa ja olisin päivän päätteeksi aivan puhki!

Miten ihmeessä työkkäri kuvittelee, että selviäisin tuollaisesta työstä? Olen 8-vuotiaan pojan yksinhuoltaja ja hyvä jos ehtisin vaihtamaan pyjaman päälle ja nukkumaan ennen kuin täytyy taas lähteä töihin. Miten lapseni pärjäisi niin pitkät päivät yksin kotona, kun en ehtisi edes eväitä laittaa aamulla, mistään muusta puhumattakaan? Miten tällaisesta työstä kieltäytymisestä voidaan rangaista karenssilla???

[/quote]

Taas yks siivelläeläjä, jolta pitäis ottaa kaikki tuet pois.

Vierailija
188/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:17"]

[/quote]

Kyllä tympii sellaisten ihmisten asenne, joilla ei kertakaikkiaan voi olla mitään tajua siitä, mitä vähävaraisen elämä voi olla!! Kerro pliis mulle, jos työsuhde 6 kk mittainen,ni millä rahalla ostat auton, maksat katsastukset, verot ja huollot? 

Onko ihan ok susta, että noin lyhyelle työpätkälle on velvoitettu ostamaan auto. Ei sulla varmasti ole autottomana käsitystä siitä, millaiset kulut siitä on. Se kun ei pelkästään ole se ostohinta.

AP:lle kyllä sanoisin, että haet vaan töitä, et sä sitä kuitenkaan saa kun oot vähä flegmaattisen oloinen ja pohdiskelet haastattelussa (jos edes sinne pääset) ääneen työmatka- ja hoito-ongelmia. Älä ota karenssia turhasta!
[/quote]

Aivan. Miksi ihminen jolla ei ole autoa, kokee edes tarvetta tulla pätemään että hanki auto, jos ei ole edes harmainta haisua paljonko se auton omistaminen ja käyttö kustantaa. Tosiaan bensakulut, vakuutukset, autovero, huollot, katsastukset.... eipä ole mitään halpaa hommaa.

Vierailija
189/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 06:43"]

[/quote]

Taas yks siivelläeläjä, jolta pitäis ottaa kaikki tuet pois.

[/quote]

Totta. Sinähän sen päätät, sinulla on valtaa... ~

Vierailija
190/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:22"]

[/quote]

Mee vaikka töihin sieltä kotoa loisimasta niin ei tarvii kituutella pikkusummilla. Samalla itsetunto nousee sen verran ettei tarvii polttaa käämejään jostain anonyymistä nettikommentista. 

[/quote]Olen päätoiminen opiskelija, ja teen satunnaisia työkeikkoja opintojen ohella. En ole loisija. Sinä sen sijaan olet henkinen loisija, joka nävertää yhteiskuntamme asenneilmapiiriä muita syyttelemällä tuntematta heidän tilannettaan. Sinun kaltaistesi ymmärtämättömien takia Suomi vajoaa alas päin.

Vierailija
191/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:17"] Kyllä tympii veronmaksajana tämä asenne! Eikö ole itsestäänselvyys, että jos asuu hankalien kulkuyhteyksien päässä, hankitaan auto? Minulla ei itselläni ole autoa eikä edes ajokorttia, mutta työpaikkani onkin vajaan kilometrin päässä. Minulle on aivan selvä asia, että jos joskus menetän työpaikkani ja joudun töihin kauemmaksi, käyn autokoulun ja hankin auton. Samoin jos sopiva työ löytyy kaukana olevasta kaupungista, työn perässä muutetaan. En todellakaan jäisi odottelemaan kotisohvalla, että joku tulee tarjoamaan täydellisesti aikatauluihini ja mieluisimpiin matkustusmuotoihini sopivaa työtä. [/quote]   Kyllä tympii sellaisten ihmisten asenne, joilla ei kertakaikkiaan voi olla mitään tajua siitä, mitä vähävaraisen elämä voi olla!! Kerro pliis mulle, jos työsuhde 6 kk mittainen,ni millä rahalla ostat auton, maksat katsastukset, verot ja huollot?  Onko ihan ok susta, että noin lyhyelle työpätkälle on velvoitettu ostamaan auto. Ei sulla varmasti ole autottomana käsitystä siitä, millaiset kulut siitä on. Se kun ei pelkästään ole se ostohinta.   AP:lle kyllä sanoisin, että haet vaan töitä, et sä sitä kuitenkaan saa kun oot vähä flegmaattisen oloinen ja pohdiskelet haastattelussa (jos edes sinne pääset) ääneen työmatka- ja hoito-ongelmia. Älä ota karenssia turhasta! [/quote] Aivan. Miksi ihminen jolla ei ole autoa, kokee edes tarvetta tulla pätemään että hanki auto, jos ei ole edes harmainta haisua paljonko se auton omistaminen ja käyttö kustantaa. Tosiaan bensakulut, vakuutukset, autovero, huollot, katsastukset.... eipä ole mitään halpaa hommaa.

[/quote]

Joo, tämä oli aika tyypillinen "Minä en ole sellaisessa tilanteessa, mutta jos olisin, minä toimisin taatusti ihan eri tavalla!". :) Sitten työttömänä korvessa pikkusummilla maksetaan helposti autokortti + auto + kulut + muutto, ja vielä silloin tällöin bensaa koneeseen. Ja jos sattuu olemaan ajoja paljon, niin se 20:n seteli ei paljon mitään tankissa sano. ;) Ai niin, pitäisi vielä löytää se työpaikka, jonka perässä muuttaa, ja jonka perässä muutto olisi järkevää.

Tervetuloa todellisuuteen!

Vierailija
192/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:07"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:32"]Aina samat vitun syyt. "mullon 4 lasta ja joka paikkaan meneminen kestää vähintään 3 tuntia kun ei ole kuin tuo potkukelkka". Pistä se kakarasi hoitoon ja osta palkallasi auto niin pääset kulkemaan. 12 tunnin työssä muuten jää sitten enemmän vapaapäiviä  kun viikossa on 3-4 työpäivää. [/quote] Minne voi tuon ikäisen laittaa hoitoon?! Ja oletko sinä niin vitun pälli että otat velkaa jos työsuhteen luvataan kestävän 6kk?!? Saatana näitä apinoita joilla on kommentointi mahdollisuus!

[/quote]

8-vuotias on jo koulussa ja sen jälkeen voi mennä esim. päiväkotiin tai muuhun järjestettyyn iltapäivähoitoon. 8-vuotias ei ole mikään sylilapsi jota pitää paapoa ympäri vuorokauden.

Tosiasiassa tuo kakara on silkka tekosyy joilla tämä panikoiva äiti koittaa välttää väistämättömän elämänmuutoksen. Samoja oireita on valittaminen siitä että se duuni ei just ollutkaan siinä 2 minuutin kävelymatkan päässä yms.

Jos on halua saada homma onnistumaan, silloin se laitetaan onnistumaan. Aloituksessa oli ainoastaan iso kasa tekosyitä jotka kertovat että aloittaja on liian laiska edes yrittämään perheensä elatusta itse. Minkä helvetin takia yhteiskunnan pitäisi elättää kouluikäisen lapsen koko perhettä jos vanhempia ei huvita itse tehdä elantonsa vuoksi mitään?
[/quote]
Ei kannattaisi kommentoida jos ei oikeasti tiedä mistään mitään.

Vierailija
193/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitat vain haussa notta palkkatoive 30e! so simply. Työhönhän ei voi määrätä vaan työhön ositetaan mikä tarkoittaa että menet hakemaan ko.työtä ja sitten työnantaja valitsee jos valitsee. voit myös tutustua lakiin.

esim. virkamiselakiin joka koskee näitä tv-virkailijoita! max 2 v vankeutta virkarikos!

Vierailija
194/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 06:50"]

Ne laskee työmatkat niin että teet ne omalla autolla...

[/quote] :D voi moro, entä jos ei edes autoa saati korttia?

Vierailija
195/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 06:50"]

Ne laskee työmatkat niin että teet ne omalla autolla...

[/quote] :D voi moro, entä jos ei edes autoa saati korttia?

[/quote]Ei mullakaan ole ajokorttia. Mutta totta kai kaikilla työttömillä on varaa mennä autokouluun ja ostaa auto ja ottaa asianmukaiset vakuutukset. Kuka nyt ei lainaa myöntäisi näin hyvään tarkoitukseen, ja tietysti määräaikaisia ja osa-aikaisia duuneja tehneellä on aina riittävästi säästöjä. Ja ne säästöt on tietysti sukanvarressa, ettei sossu tiedä ja vyörytä kuukaudelta toiselle, ettei tarvitse toimeentulotukea maksaa. Ai niin, mutta sittenhän on myös loisija... Eli jos on rahaa, on loisija, ja jos ei ole rahaa, niin sittenkin on loisija.

Vierailija
196/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä nuorkokoomusloisten paskaa!  kokoomusloisilta 650 000e puoluetuki pois! Menköön vaikka risusavottaan tai marjanpoimijaksi tienaamaan nekin rahat,loset!

KOKloinen Korhola 8500 €/kk:Olen ansainnut työttömyystukeni tuhansiksi vuosiksi eteenpäin!!

KOKloinen Korhola tyrmistyi 8500 €/kk -kohusta:Olen ansainnut työttömyystukeni tuhansiksi vuosiksi eteenpäin!!

Europarlamentista pudonnut Eija-Riitta Korhola avautui blogissaan hänen kuukausikorvauksestaan aiheutuneesta kohusta.
Korhola kertoi perjantain Helsingin Sanomissa, että hän on etuoikeutettu voidessaan makoilla sohvalla tekemättä mitään

tehdä väitöskirjaansa EU:n ilmastopolitiikasta aikana,
jolloin Euroopan parlamentti maksaa hänelle niin sanottua siirtymäsossukorvausta 8500 euroa kuukaudessa 15 kuukauden ajan.

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288771652851.html

Vierailija
197/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ilmoita työkkärin tietoihin myös ettei sulla ole autoa enää käytettävissä, joutuvat laskemaan julkisten mukaan matkan : aika ylittyy. Sanot vaikka syyksi että meni jokj osa rikki, ei ole rahaa korjata.

Vierailija
198/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, eli jos mä jäisin työttömäksi, mun pitäisi a) maksaa autokoulu, b) päästä läpi siitä autokoulusta ja hankkia ajokortti ja c) ostaa auto. Juuh.

Vierailija
199/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjauksena monen väärinluuloon, TE-toimisto kyllä laskee työmatkoihin käytetyn ajan julkisten mukaan. Yleisimmin kyllä käytetään 80 kilometrin rajaa.
Ja uusavuttomille tiedoksi jos et asu aseman tai bussipysäkin vieressä niin liittymiin kannattaa käyttää polkupyörää. Eli sen sijaan että kävelee aamuisin 4 kilometriä pysäkille niin sen hurauttaa aika paljon nopeammin pyörällä.

Vierailija
200/205 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 15:03"]

Taas tätä nuorkokoomusloisten paskaa!  kokoomusloisilta 650 000e puoluetuki pois! Menköön vaikka risusavottaan tai marjanpoimijaksi tienaamaan nekin rahat,loset!

KOKloinen Korhola 8500 €/kk:Olen ansainnut työttömyystukeni tuhansiksi vuosiksi eteenpäin!!

KOKloinen Korhola tyrmistyi 8500 €/kk -kohusta:Olen ansainnut työttömyystukeni tuhansiksi vuosiksi eteenpäin!!

Europarlamentista pudonnut Eija-Riitta Korhola avautui blogissaan hänen kuukausikorvauksestaan aiheutuneesta kohusta.
Korhola kertoi perjantain Helsingin Sanomissa, että hän on etuoikeutettu voidessaan makoilla sohvalla tekemättä mitään

tehdä väitöskirjaansa EU:n ilmastopolitiikasta aikana,
jolloin Euroopan parlamentti maksaa hänelle niin sanottua siirtymäsossukorvausta 8500 euroa kuukaudessa 15 kuukauden ajan.

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288771652851.html

[/quote]

mees heittelemään vaikka pyörätelineitä välillä kun aikuiset keskustelee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi