Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
1/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäiset repsahdukset eivät pilaa koko loppuelämän kestävää matkaa, vaan kuuluvat normaalina osana elämään.

Vierailija
2/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta vaikka tuleekin syötyä herkkuja.

Ei vaikka niitä olisi pari päivääkin putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta Whole Foods Plant Based.

Vierailija
4/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta laihdutus. Muuta ruokatapojasi pysyvästi, pikkuhiljaa. Jos teet radikaaleja muutoksia per heti, epäonnistut taas kerran. 

Vierailija
5/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltti on valttia. Kilot kertyneet pikkuhiljaa ja lähtevät pikkuhiljaa. Itse aloitin kesäkuussa elämäntapamuutoksen, minkä myötä tavoite keventyä vajaasta 103:sta kilosta vajaaseen 88 kiloon.  Nyt paino noin 93 kiloa ja tilanne alkanut vikkelämmin kuin oletin. Ajallisesti tavoitteeni oli vuodenvaihteessa ja syömisen sekä urheilun osalta tavoite loppuiäksi. 

Vierailija
6/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok myös vaan olla tekemättä mitään. Ei joka päivä tarvitse liikkua.

Vierailija
7/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi netistä terveellisiä, mutta herkullisia ruokareseptejä, ettei harmita syödä terveellisemmin.

Vierailija
8/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laihduta. Uudenlainen syöminen ei perustu kielloille, vaan ruuan koostumuksen muuttamiselle. Terveellisen ja vähärasvaisen kasvisruuan lisääminen auttaa saamaan kuituja ja kylläisyyttä. Perehdy siis kasvisruokaan kunnolla. Iso kulho kasviksia jokaisella aterialla kauniisti värien ja muotojen mukaan aseteltuna on pysyvä elämäntapamuutos. Arkisen liikunnan vähittäinen lisääminen ohjelmaan.

Vierailija
9/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain alkuvuodesta 13 kiloa pois kun pidin muutaman kuukauden todella tiukkaa linjaa siitä ettei mitään herkkuja (karkit, leivonnaiset, sipsit, limut) syödä. Jätin 3 kuukaudeksi myös kokonaan pois riisin, perunan, pastan ja kaikki leivät. Lautanen täyttyy kyllä runsaasta salaatista ja siitä pääruosta (kana, kala, liha). Pidin tarkkaa huolta siitä että kalorivajetta oli tämän 3 kuukauden aikana.

Tässä välissä olen taas syönyt kaikkea ja yrittänyt opetella sitä minulle sopivassa päiväkalorimäärässä pysymistä (1500 - 1600cal/päivä).

Otan loppuvuodesta vielä uuden spurtin, sillä vielä pitäisi saada 10 kiloa alas.

Tsemppiä sulle.

Vierailija
10/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee liian isoa muutosta kerralla. Yksi iso sudenkuoppa on rasvan ja suolan karsiminen pois. Seurauksena heikko ja vetämätön olo.

Vierailija
11/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vain sellaisia muutoksia joiden kanssa pystyt ja oikeasti haluat elää loppuelämäsi. Hetken kestävistä muutoksista ei ole mitään pidempiaikaista hyötyä.

Vierailija
12/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa puhelimeen Fat secret ja seuraa  pikkusen kalorinkulutusta. Älä syö liian vähän, säästöliekillä aineenvaihdunta jumittaa eikä paino putoa. Eli aloita maltillisilla miinuskaloreilla (-300/500). Älä kyttää vaakaa liikaa, meluummin senttejä. Reippaita kävelylenkkejä ja salille jos suinkin maltat. Tässä useampi vinkki mutta toimii. Älä pelkää hyviä hiilareita. Tsemppiä!

Vierailija
13/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti itsellesi joku motto tai voimalause, minkä pidät mielessäsi kirkkaana joka päivä. Omalla painonpudotustaipaleella se oli "viisaita valintoja", koska siitähän loppujen lopuksi on kyse. Sinulla on valta tehdä viisaita valintoja <3

Vierailija
14/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin muutoksin sellaiseen elämää jota aioit elää loppuelämäsi.

Jossain oli ohje, jos aikoo aloittaa lenkkeilyn ensin riittää että laittaa tossut jalkaan.

Vierailija
15/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että se 20 kg ei lähde viikossa, siihen menee tiukallakin dieetillä (ja tällä tarkoitan energiavajetta) useita kuukausia. Tulee päiviä jolloin olet epätoivoinen kun painonlasku on hidasta, mutta jatka vaan sitkeästi.  Pidä kuitenkin huolta (vaalla viikottain ainakin), että paino laskee koko ajan (edes vähän), jos useita viikkoja on junnannut samasssa niin sinun pitää tehdä jotain muutoksia tavassais laihduttaa.

Vierailija
16/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kuidut ja hyvä rasva. Minä korjasin näiden saannin ja sen jälkeen painonpudotus on sujunut tasaisen mukavasti eikä nälkä vaivaa ja maha toimii.

Vierailija
17/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi kaikki lisätty sokeri ja höttö hiilarit kokonaan pois. Paljon vihreitä kasviksia. Pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä, mieluummin metsässä poissa jääkaapin ulottuvilta.

Jos olet nuori elimistö reagoi nopeasti terveisiin elintapoihin.

Vierailija
18/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän

Vierailija
19/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maltti on valttia. Kilot kertyneet pikkuhiljaa ja lähtevät pikkuhiljaa. Itse aloitin kesäkuussa elämäntapamuutoksen, minkä myötä tavoite keventyä vajaasta 103:sta kilosta vajaaseen 88 kiloon.  Nyt paino noin 93 kiloa ja tilanne alkanut vikkelämmin kuin oletin. Ajallisesti tavoitteeni oli vuodenvaihteessa ja syömisen sekä urheilun osalta tavoite loppuiäksi. 

Olet laihtunut kahdessa kuukaudessa 10 kg ja kehuskelet maltilla? Just joo. Itse pääsin tuohon tulokseen päivittäisellä kalorien tarkkailulla kahdeksassa kuukaudessa.

Vierailija
20/2329 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta laihdutus. Muuta ruokatapojasi pysyvästi, pikkuhiljaa. Jos teet radikaaleja muutoksia per heti, epäonnistut taas kerran. 

Jos liikakiloja on useita kymmeniä, auttaa oikeasti vain laihdutus. Ruokatapojen pysyvä muutos voi saada hyvän alun kun pitää muutaman kuukauden ensin tiukkaa linjaa ja sitten opettelee pitämään sen kerran viikossa sopivan herkuttelupäivän.

Ja sitten liikunnasta ja sen lisäämisestä:

Liikunta auttaa lähinnä siihen että pysyy kunnossa. Itse olen liikkunut koko ajan, vaikka kiloja on kertynytkin. Itse tuskastuisin näihin "lisää liikuntaa" - neuvoihin. Kilot karisevat lähinnä sillä että syö vähän, oikein ja monipuolisesti.