Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsepalvelukassat "Satunnaistarkastus"

Vierailija
07.03.2022 |

Onko kaupan kassoja paikalla? onko teillä nappi mistä voitte painaa satunnaistarkastuksen itsepalvelukassalle epäilyttäville tai ärsyttäville asiakkaille?

Mietityttää kun se tarkastus aina osuu minuun.

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asiallisesti pukeutuva iäkäs professori, ja juuri taannoin Easton Citymarketissa vähäisiä lisäostoksiani maksaessani maksu keskeytyi itsepalvelukassalla ja sain maksuruutuun ilmoituksen tarkastuksesta. Maksuyhteys oli jumissa. Nuori likka ryntäsi viereeni, kimitti satunnaistarkastuksesta, tutki avonaista ostoskassiani, jossa oli kolme täydennystuotetta ja mumisi sitten jotain, mistä en saanut selvää. Kehotin häntä hoitamaan välittömästi maksuyhteydet kuntoon. Likka kimitti lisää, sorkki kortillaan näyttöä ja katosi. Ihmettelin hetken kyseistä törkeää halvan oloista asiakkaan alentamista ja päätin etten enää astu kyseiseen Citymarkettiin. Pitikö ostaa enemmän että ei tarkastettaisi? 

En koskaan mene itsepalvelukassalle. Miksi menisin?

Ja nyt kun tuollainen idioot timainen "satunnaistarkastus" on lisätty, niin ei voi koskaan näköjään olla varma, pääseekö ip-kassoilla nopeammin läpi kuin kassajonossa.

Tänään katselin ip-kassa-alueen ohi kulkiessani, kuinka K-supermarketin ip-kassa-alueen "tarkkailija" kulki eestaaseestaas alueella ja odotti josko saisi kilauksen mukaan luvan tarkastaa jonkun.

Surkeaa.

Vierailija
102/148 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vastaa kustannuksista jos matkalippu menee vanhaksi? Asia erikseen jos on etukäteen varoitettu, mutta jos muuten vaan menee kassalle? Taidanpa käyttää kassoja ja palvelua jatkossa ellei vain pari ostosta ja pitkät jonot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en suostu tarkastukseen koskaan, vaan pyydän soittamaan poliisin, sillä myyjillä saati vartijoillakaan ei ole valtuuksia käydä tavaroitani läpi. Kerran on soitettu ja mitään ei löytynyt. Muilla kerroilla on vain sanottu, että ok ja annettu mennä.

Turhaa hienostelua ja oman erinomaisuuden korostamista tuollainen. Myyjät/vartijat tekevät vain työtään.

"tekee vain työtään" EI KOSKAAN (never ever) ole oikeutus mihinkään lainvastaiseen omavaltaisuuteen

eri

Vierailija
104/148 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen kerta osuu satunnaistarkastus kohdalleni. En tiedä onko sattumaa vai onko mussa jotain niin epäilyttävää. Mä kerään aina tuotteet omiin kestokasseihin, en pakkaa niitä siinä kassalla. En tiedä voisko johtua siitä. 

Vierailija
105/148 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran on tullut tuo satunnaistarkastus, ja vain muutaman, vaikka käytännössä joka kauppareissullani menen sen kautta. Mutta mikä virka noilla tarkastuksilla on, kun yhdelläkään kerralla ei ole syynätty ostoksia, hyvä kun myyjä on edes päin katsonut ja tervehtinyt, kun on äkkiä vaan täpännyt näytöltä ilmoituksen pois? Tarkistakaa ne ostokset sitten tai lopettakaa turha keskeyttäminen. Typerää touhua.

Vierailija
106/148 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä joutunut tarkastukseen. En varmaan näytä niin epäilyttävältä kuin eräät.

Vierailija
107/148 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei ole koskaan tarkastettu laukkua tai edes tuotteitani, kun on tullut satunnaistarkastus. Myyjä vain kävelee paikalle ja kuittaa tarkastuksen, vähän ehkä vilkaisee jos pakkaustasolla on tuotteita. En kyllä toisaalta näytä yhtään epäilyttävältä, joka varmaan auttaa.

Vierailija
108/148 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa ap, juuri sinua kytätään. Olet erityinen! Uniikki! Koko kaupan henkilökunta kohisee kun astut taloon ja vapaa-ajallaan pohtii että mitähän nyt teet. Olet huomion keskipiste!

Senhän sä halusit kuulla. 

Vierailija
109/148 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran on tullut tuo satunnaistarkastus, ja vain muutaman, vaikka käytännössä joka kauppareissullani menen sen kautta. Mutta mikä virka noilla tarkastuksilla on, kun yhdelläkään kerralla ei ole syynätty ostoksia, hyvä kun myyjä on edes päin katsonut ja tervehtinyt, kun on äkkiä vaan täpännyt näytöltä ilmoituksen pois? Tarkistakaa ne ostokset sitten tai lopettakaa turha keskeyttäminen. Typerää touhua.

Mä olen tuo edellinen joka on satunnaistarkastuksessa joka toinen kerta. Multa on tarkastettu joka kerta muutama tuote. Kauppakohtaisia eroja varmaan, itse käyn aina samassa. 

Vierailija
110/148 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko foliohattu estämään seurantasignaalin läpimenon? Jollainhan niiden on pakko tarkkailla liikkeitäni, kun "satunnais" tarkastus osuu aina omalle kohdalle. Aivoissa olevalla mikrosirulla ihminen voidaan jäljittää metrin tarkkuudella vaikka Amazonin sademetsästä, niin saati sitten lähikaupan kassalta. 

Siis jos vuoraisin esimerkiksi pipon sisustan foliolla, ettei se näkyisi ulkopuolisille.

Vai onko käytössä kiinalaiset kasvojentunnistus softat kameravalvonnassa?

Vierailija
111/148 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vastaa kustannuksista jos matkalippu menee vanhaksi? Asia erikseen jos on etukäteen varoitettu, mutta jos muuten vaan menee kassalle? Taidanpa käyttää kassoja ja palvelua jatkossa ellei vain pari ostosta ja pitkät jonot.

Nähdään pian! näin minäkin ajattelin.

Olen käynyt tasan yhden kerran itsepalvelukassalla. Kyse kaupasta, jossa olen käynyt 15 vuotta eli siitä asti kun muutin naapuritaloon, mutta eka kerta otsepalvelukassalla kun kamalassa kiireessä ostin kääretortun yllätysvierasta varten. Eli kun oli se mainitsemasi pari ostosta tai siis vain yksi ja ajatus, että nyt teen periaatteitani vastaan ja näpyttelen tämän ostoksen ihan itte.

No ei kannattanut!

Ensiksikin piti alkaa miettiä, miten se ostos oikein siinä itsepalvelukassalla merkitään eli ensiksi raavittiin päätä ja luettiin ohjeet ja sitten osasin (meni aikaa ehkä puolikkaan edessä olevan asiakkaan verran normikassalla).

Sitten yritin maksaa mutta siinä vaiheessa häly hälytti - satunnaistarkastus!

Siinä sitten seisoin yhden surkean kääretortun ostavana odottamassa henkilökuntaa paikalle (aikaa kului yhden edessä olevan normikassakonolaisen verran ennen kuin henkilökunnan "edustaja" tuli paikalle).

Ja sitten sain vielä seuraavan hälyn aikaan kun en tajunnut, että eihän siitä karsinasta pääse ulos muuta kuin skannaamalla kuitin. Joo, oma vika, kun en ymmärtänyt-tiennyt.

Joten eikun kääretorttu sivuun, lompakko käteen ja kuitin kaivaminen esille, skannaaminen ja uudelleen skannaaminen kun kuitti oli ehtinyt rutistua siinä kiireessä ja sitten vihdoin olin vapautettu kulkemaan ulos.

Oli kyllä niin idioottimainen ostostapahtuma ettei toiste kyllä tule kokeiltua.

Ei sitäpaitsi kukaan, joka todellakin ajattelee myyjien työpaikkoja suostu käyttämään noita itsepalvelukassoja.

Vierailija
112/148 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein odotan hetkeä, nimittäin sitten kyllä ehdottomasti vaadin , että laukkuni tarkastetaan niin perusteellisesti, ettei epäilykselle jää sijaa. Jokainen pussukka ja tyhjä koirankakkapussi käännetään ympäri. On muuten melkoinen määrä , mitä keskikokoiseen marimekkolaukkuun kaikkine taskuineen saa sopimaan. Olen järjestänyt kaiken pieniin klipsautettaviin kukkaroihin, joiden sisällä saattaa olla pari pienempää kukkaroa ja rasioita ja pieniä minigrip-pusseja. Joutuu todellakin tarkastamaan ihan kaiken  :) Jokaisen saksi-neula-lääke-terveyssidepussin ja koiranherkut tietysti myös ja pussit pitää tyhjentää, etten ole tunkenut mitään ylimääräistä sinne sisään. Ehkä näytän hankalalta mummolta, kun minua ei ole kukaan kehdannut pysäyttää

Pitäisi vielä kysäistä kuluttajaviranomaisilta, voitko tarkistuksesta vaatia kirjallisen pöytäkirjan

Voithan sä vaatia. Eri asia on, että pitääkö ne sua pomonaan siinä tilanteessa vai ei ja ottaako ne sun vaatimuksia kuuloonsa. Parempi että äänestät etukäteen jaloillasi, etkä mene kauppojen itsepalvelukassoille. Sitähän se kuitennii loppuviimein karenina huutaisit nenille saatuasi, että et enää koskaan asioi tässä liikkeessä. Ole siis kaukaa viisas ja nokkela, tee se jo ennakkoon. Älä enää mene sinne. 

Vierailija
113/148 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen kerta osuu satunnaistarkastus kohdalleni. En tiedä onko sattumaa vai onko mussa jotain niin epäilyttävää. Mä kerään aina tuotteet omiin kestokasseihin, en pakkaa niitä siinä kassalla. En tiedä voisko johtua siitä. 

Miksi sä menet edes itsepalvelukassoille? Ei sieltä pääse nopeammin läpi tai saattaahan sitä päästä silloin jos ei joudu niihin sun sanomin joka toinen kerta satunnaistarkastuksiin?

Vierailija
114/148 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä menet edes itsepalvelukassoille? Ei sieltä pääse nopeammin läpi tai saattaahan sitä päästä silloin jos ei joudu niihin sun sanomin joka toinen kerta satunnaistarkastuksiin?

Pääsee siitä silti nopeammin. Kuten sanoin mä pakkaan ostokset jo siellä kaupassa joten kassalla mä vaan maksan. Ja satunnaistarkastukset on olleet 3-5 tuotteen skannauksia. Voi niihin se ylimääräinen minuutti mennä mutta ei niin paljon että sen vuoksi jättäisin menemättä. 

Vierailija
115/148 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus. Kysyin myyjältä mistä on kyse. Hän sanoi että kone pyytää tarkastusta jos on ostanut ikäraja-tuotteita. 

Tulitikut ja energiajuomat esim. hälyttävät tarkastamaan. 

Tietenkin olisi kohteliasta jos tämä tarkastava kassan valvoja tervehtisi ja selittäisi siinä samalla mistä on kyse. Koen käytöksen epäystävälliseksi kun ei katso päin eikä tervehdi. 

Vierailija
116/148 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli aikoinaan ikeassa tämä satunnaistarkastus pari kertaa kun oltiin lasten ja miehen kans. Mitään ei olla koskaan varastettu, mut jännästi osui meihin. Jopa lapsen vaippakassi tarkastettiin. 

Miten niin jännästi osui teihin? Johonkin ne aina osuu.

Niin, ja sanoi että "mitään ei olla koskaan varastettu"....

Vierailija
117/148 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo voi olla jollekin ongelma?

Vierailija
118/148 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle osuu tämä silloin tällöin lähikaupassa. Eivät kuitenkaan edes tarkasta kassiani, vaikka avaan sen. 

Vierailija
119/148 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran sattunut satunnaistarkastus ip-kassalla.

Käytän sen mukaan tarviiko jonottaa vai ei, jostain syystä ajaudun helposti itsepalveluun jos pääsee suoraan skannerin tykö, eli aika usein. Se ei ole mikään periaateasia vaan ehkä joku vaivattomuusasia. 

Vierailija
120/148 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kerran sattunut satunnaistarkastus ip-kassalla.

Käytän sen mukaan tarviiko jonottaa vai ei, jostain syystä ajaudun helposti itsepalveluun jos pääsee suoraan skannerin tykö, eli aika usein. Se ei ole mikään periaateasia vaan ehkä joku vaivattomuusasia. 

Joo paitsi sitten kun kauppias päättää lopettaa kaikki kassat kun "ihmiset on tottuneet itsepalveluun". Sittennpä sinne kertyykin jonoa ihan harmiksi asti. Joten ehkä taistelen tuulimyllyjä vastaan mutta minä menen kassajonon hännille, niin en joudu sitten jatkossa seisomaan itsepalvelukassajonon hännillä.