Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asukkaat muuttavat pois Vanhan Radiotehtaan talosta?

Vierailija
05.08.2015 |

Sattuuko kukaan tietämään, miksi Helsingissä pitäjämäellä vanhan radiotehtaan talossa, jossa vain 39 asuntoa, on niin suuri vaihtuvuus? Jatkuvasti on useampi asunto kaupan, vaikka asunnot aika uusia, hienoja lofteja? Luulisi että tuollaiset olisivat himottuja, mutta siellä ei ainakaan lukuisten myynti-ilmoitusten perusteella näytä väki viihtyvän? Tietääkö joku mikä vikana?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/21 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä juuri tuosta, mutta itse ainakin kyllästyin loft-asumiseen lähes heti. Onneksi asuin loftissa vain vuokralla, joten pääsin eroon helposti. Nyt on omistusastunto perinteisemmällä huoneratkaisulla.

Vierailija
4/21 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa.

Asunnot ovat upean näköisiä!

Vierailija
5/21 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti häiriöitä. Klassista suomessa. Häirikköjä ei saa pois niin muut muuttavat. Jos aikoisin hakea asuntoa vastaavilta alueilta kuluttaisin mieluusti kokonaisen päivän pihoilla tutustumassa iltaan asti mikä meininki on. Ei riitä enää asunto näyttö nykyään kun modernia meininkiä on olla noudattamatta normaaleja muita huomioivia sääntöjä.

Vierailija
6/21 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kysyin samaa suomi24:ssäkin, mutta huomasin, että koko palsta on aika hiljainen, joten sieltä on turha odottaa pikaista vastausta. Vastaus olisi kiva saada nopeasti, jotta tietää kannattaako mennä enää näyttöihin....Kiinnostaa juurikin se, onko alueen ympäristössä jotakin häiriötekijöitä (ruuhka, autot, epämääräiset hiipparit tms.) Vai onko talossa sen rakenteellisiin puoliin tai taloyhtiöön liittyviä asioita, jotka alkavat pitemmän päälle rasittaa asukkaita. Toki voihan se olla, että se on vain "sattumaa", että tuosta pienehköstä talosta on niin paljon asuntoja myynnissä...

Vierailija
7/21 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jututa asukkaita, käy pihalla. Ihan kevyesti: oletteko viihtyneet, kivoja naapureita, millainen paikka asua. Isännöitsijältä kannattaa ensimmäisenä kysyä, hän ei saa valehdella.

Vierailija
8/21 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:47"]

Joo, kysyin samaa suomi24:ssäkin, mutta huomasin, että koko palsta on aika hiljainen, joten sieltä on turha odottaa pikaista vastausta. Vastaus olisi kiva saada nopeasti, jotta tietää kannattaako mennä enää näyttöihin....Kiinnostaa juurikin se, onko alueen ympäristössä jotakin häiriötekijöitä (ruuhka, autot, epämääräiset hiipparit tms.) Vai onko talossa sen rakenteellisiin puoliin tai taloyhtiöön liittyviä asioita, jotka alkavat pitemmän päälle rasittaa asukkaita. Toki voihan se olla, että se on vain "sattumaa", että tuosta pienehköstä talosta on niin paljon asuntoja myynnissä...

[/quote]

Olen siinä lähellä töissä ja ei kyllä epämääräiset hiipparit vaivaa eikä varmasti ylenpalttinen liikennekään. 

Vierailija
9/21 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:41"]

Varmasti häiriöitä. Klassista suomessa. Häirikköjä ei saa pois niin muut muuttavat. Jos aikoisin hakea asuntoa vastaavilta alueilta kuluttaisin mieluusti kokonaisen päivän pihoilla tutustumassa iltaan asti mikä meininki on. Ei riitä enää asunto näyttö nykyään kun modernia meininkiä on olla noudattamatta normaaleja muita huomioivia sääntöjä.

[/quote]

Minusta yleisempi on se toisinpäin, eli turhanvalittajia. Varsinkin näissä hinnakkaissa omistusasunnoissa harvemmin on ainakaan monia sellaisia klassisia häiriköitä, tyyliin juoppoja, narkkeja, yötä myöten musiikkia soittavia nuoria tai mamuja tms. 

Mutta koko yhtiötä voi piinata jokunen itsenimitetty taloyhtiöpoliisi, joka tekee liukuhihnalta valituksia isännöintiin. Itse jouduin kerran muuttamaan pois tykkäämästäni asunnosta kun siellä terrorisoi 3:n vanhemman naisen ryhmä, jotka kyttäsivät kaikkien asioita ja valittivat pienestäkin. Esim. vessaa ei olisi saanut vetää yöllä, minua syytettiin maksulliseksi naiseksi joka pilaan talon maineen (olen kyllä ihan konttorityössä), parvekkeella ei olisi saanut olla sitä ja tätä kun se ei heidän makuunsa sovi jne.

Vierailija
10/21 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn kautta tuttu pariskunta asui tuossa. Ihastuivat tietenkin ensin, mutta sanoivat että siellä kuului jotakin outoja ääniä eikä kumpikaan heistä saanut nukuttua öisin niiden takia. Heidän mukaansa naapureita vaivasivat myös öiset äänet ja "valoilmiöt seinillä". Tällaista minä kuulin..
M32

Vierailija
11/21 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy siinä vastapäätä olevan pikku kauppakeskuksen ruokakaupassa lauantaina iltapäivällä, niin saat erinomaisen kuvan ympäristön asukaskunnasta. Tämä voi olla myös vastaus kysymykseesi.

Vierailija
12/21 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:26"]

En tiedä juuri tuosta, mutta itse ainakin kyllästyin loft-asumiseen lähes heti. Onneksi asuin loftissa vain vuokralla, joten pääsin eroon helposti. Nyt on omistusastunto perinteisemmällä huoneratkaisulla.

[/quote]mikä on loft-asuminen?

Vierailija
13/21 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:58"]Käy siinä vastapäätä olevan pikku kauppakeskuksen ruokakaupassa lauantaina iltapäivällä, niin saat erinomaisen kuvan ympäristön asukaskunnasta. Tämä voi olla myös vastaus kysymykseesi.
[/quote]
Ei kai sielläkin... Rikastusta?

Vierailija
14/21 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Radiotehtaalla asuvana voin kertoa, että en ole milloinkaan ollut tyytyväisempi asuntoni toimivuuteen. Kaikki on kunnossa, asunto on hieno ja yhteisistä tiloista pidetään huolta. En tiedä mikä on tilanne muissa rapuissa, mutta ainakaan omassa rapussani eivät naapurit ole vaihtuneet kuin tilantarpeen kasvaessa (perhokoko muuttunut tms.). Olen kaikinpuolin tyytyväinen hankintaani ja minua ei saisi pois Radiotehtaalta kulumallakaan. "Oudot valoilmiöt" ovat tod.näk. peräisin autojen ajovaloista (niitä meidänkin seinissä välillä vilisee), mutta ne mielestäni kuuluvat urbaaniin asumiseen. Joskus pihalta kuulen leikkivien lasten ääntä, mutta nekään eivät ole minua liiemmin häirinneet. Lähellä on Talin jalkopallohalli ja -kentät ja siellä tietty harrastajia liikkuu, mutta eipä heistä minulle ole häiriötä ollut. Päinvastoin olen itse ollut tyytyväinen, että ulkoilumahdollisuudet ovat parin askeleen päässä kotiovelta. :-)

Vierailija
15/21 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija

06.08.2015 klo 11:58

Käy siinä vastapäätä olevan pikku kauppakeskuksen ruokakaupassa lauantaina iltapäivällä, niin saat erinomaisen kuvan ympäristön asukaskunnasta. Tämä voi olla myös vastaus kysymykseesi.

Ei kai sielläkin... Rikastusta?

Naapurin pari vokkia eivät ainakaan lisää asuntosi arvoa. Ja alueella valmiiksi asuvat tuhannet mamut.

Vierailija
16/21 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä aikakin yhdessä asunnossa ollut lutikkaongelma,liekö sitten levinnyt muihinkin asuntoihin.

Sellainen riesa kyllä, että en ottaisi riskiä.

Vierailija
17/21 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä aikakin yhdessä asunnossa ollut lutikkaongelma,liekö sitten levinnyt muihinkin asuntoihin.

Sellainen riesa kyllä, että en ottaisi riskiä.

Vierailija
18/21 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Loft"-tyyppinen asumismuoto ei sovi kasvaville perheille. Pienentyville perheille sitäkin paremmin.

Vierailija
19/21 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan päivitettyä tietoa tästä yhtiöstä? Nytkin näyttää olevan 2 asuntoa myynnissä?

Vierailija
20/21 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä kyseisessä talossa ennenkuin se muutettiin asuintaloiksi. Silloin ikkunat olivat vetoisia ja museovirasto esti niiden muuttamisen nykyaikaisemmiksi. Talvella kylmä, kesällä kuuma, ilmastointi toimi aivan miten sattuu. Kellareissa oli vesivahinkoja säännöllisesti ja kaikesta näkyi että koko tönö oli käyttöikänsä lopussa. Siellä on käsitelty vaarallisia aineita, koska paikassa on tehty radioiden lisäksi myös televisioita. Näiden valmistuksessa on käytetty jos jonkinmoisia myrkkyjä ja raskasmetalleja joiden tiedän kyllä imeytyneen betoniin, etenkin ykköskerroksen kulmaosassa.

En tiedä sitten paljonko sieltä on purettu ja onko edes purettu saastunutta rakennetta, mutta oma mielipiteeni oli silloinkin jo se, että koko paikka olisi pitänyt purkaa maan tasalle ja rakentaa uusi. Kun kuulin että se muutetaan asuintaloksi, totesin vain että voi ihmisparat..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan