Oletko käynyt Venäjällä koskaan?
Minä en ole enkä tule käymäänkään mikäli se yhtään itsestäni riippuu. Vietin lapsuuteni itärajan kunnassa ja vaikka Venäjälle oli vain muutama kymmenen kilometriä, ei olisi koskaan tullut mieleenkään sinne lähteä. Lapsuudessa tämä toki oli vanhemmilta opittu asenne, mutta nykypäivä näyttää että asenne oli ihan oikea.
Kommentit (95)
Oon käynyt muutaman kerran.Eka asia minkä huomaa kun ajaa rajan yli on teiden huononeminen. Sitten alkaa näkyä kurjia taloja. Sitten kun päästään vaikka Pietariin ollaankin ihan Eurooppalaoisessa kaupungissa. Hienoja rafloja, supermarketteja etc.
Kerran, NL:n aikaan.
Tulin vakuuttuneeksi siitä, ettei koskaan enää...
Kävin muutama vuosi sitten Viipurissa ja Pietarissa, mikä on hieno kaupunki. Pietarhovi, Mariinskiteatteri, Nevan risteily, hyvää ruokaa jne. Moskovaankin piti jo mennä, mutta ensin korona ja nyt Venäjän aloittama sota siirsi suunnitelmat hamaan tulevaisuuteen.
Vaikka Putin hallintonsa kanssa olisi millainen vallanhaluinen diktaattori, ei se poista tosiasiaa, että Venäjällä on paljon hienoa kulttuuria ja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset käy? Huomaisit kuinka ihmiset uskaltavat elää Venäjällä ja samalla huomaisit kuinka ahdasmielistä elämä on Suomessa Venäjään verrattuna.
Ahdasmielistä 😂😂😂😂😂
Joo, meillä saa tosiaan esittää kritiikkiä valtaapitäviä kohtaan tarvitsematta pelätä vankileiriä tai salamurhaa.
Ja tosiaan vaimon hakkaaminen on rangaistava teko meillä. Niin ahdasmielisiä me ollaan 😊
Vierailija kirjoitti:
Ap lisää vielä, että en vihaa venäläisiä ihmisiä sinänsä, mutta maana Venäjä on läpimätä paska.
Mikä sitten venäjästä maana on tehnyt paskan ellei ihmiset?
Vierailija kirjoitti:
Mikset käy? Huomaisit kuinka ihmiset uskaltavat elää Venäjällä ja samalla huomaisit kuinka ahdasmielistä elämä on Suomessa Venäjään verrattuna.
Todella ahdasmielistä, kun sotaa vastustavasta mielipiteestä ei saakaan 15 vuoden linnatuomiota.
Tankkaamassa olen kulkenut 1 vuoden viisumin verran. Bensa asemat 2kpl oli heti parin kilometrin päässä tullista. Bensa oli silloin 2014 e98 0.70 €/l
Vierailija kirjoitti:
Ap lisää vielä, että en vihaa venäläisiä ihmisiä sinänsä, mutta maana Venäjä on läpimätä paska.
Ja näin siis tietää sanoa ihminen joka ei ole koskaan käynyt Venäjällä. Tämä on joko Provo tai sitten junttius on nostettu ihan uudelle tasolle.
Pikkulapsena Leningradissa v. 1984 ja myöhemmin Pietarissa muutama vuosi sitten.
Matkailija kirjoitti:
Kävin muutama vuosi sitten Viipurissa ja Pietarissa, mikä on hieno kaupunki. Pietarhovi, Mariinskiteatteri, Nevan risteily, hyvää ruokaa jne. Moskovaankin piti jo mennä, mutta ensin korona ja nyt Venäjän aloittama sota siirsi suunnitelmat hamaan tulevaisuuteen.
Vaikka Putin hallintonsa kanssa olisi millainen vallanhaluinen diktaattori, ei se poista tosiasiaa, että Venäjällä on paljon hienoa kulttuuria ja ihmisiä.
Näiden hienojen kulttuuri-ihmisten olisi nyt aika lähteä kaduille, miljoonittain.
Olen käynyt usein, yllätyin kuinka ihania ihmiset siellä ovat suomella pärjää rajantuntumassa ja Sortavalassa, nyt häpeän vanhempini kun kasvattivat minut ryssävihassa, onneksi kävin ja huomasin itse että näinhän ei voi ajatella muut kuin idiootit.
Matkailija kirjoitti:
Ja myös paljon paskaa kulttuuria ja paskoja ihmisiä.
Olin Pietarissa töissä 5 vuotta, enkä jäänyt kaipaamaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt usein, yllätyin kuinka ihania ihmiset siellä ovat suomella pärjää rajantuntumassa ja Sortavalassa, nyt häpeän vanhempini kun kasvattivat minut ryssävihassa, onneksi kävin ja huomasin itse että näinhän ei voi ajatella muut kuin idiootit.
Metkat vanhemmat sinulla. Minun vanhempani olivat molemmat evakkoja mutta tekivät aina selvän eron siihen miten suhtaudutaan Neuvostoliittoon/Venäjään valtiona ja sitten tavallisiin ihmisiin siellä.
En ole koskaan käynyt. Olen jo pitkään halunnut nähdä Moskovan, mutta taitaa jäädä väliin tässä elämässä.
Yhden kerran ehdin käymään 10 vuotta sitten. Mielenkiintoinen reissu. Olisin tahtonut uudestaankin käydä Karjalassa katsomassa suvun vanhoja asuinpaikkoja ja muuta, mutta tuskin tulee vähään aikaan mentyä.
Olen käynyt monesti töiden takia! Mutta en silti ole tiennyt tällätteistä asioista mitä tuosa videossa kerrotaan Linkki alla, suosittelen katsomaan ihan koko luennon!
En ole enkä vapaaehtoisesti menekään.
Minäkin olen kasvanut lähellä rajaa, ihan parin km päässä.
Ihan eri ilmansuunnat on kiinnostaneet matkailumielessä.