Ex-vaimo syyllistää kun en ole isä hänen syrjähyppynsä tulokselle
Olimme yhdessän 8 vuotta, ja liiton aikana syntyi tytär joka on nyt 5-vuotias. Syksyllä minulle selvisi että en olekaan lapsen biologinen isä, ja koko maailmani romahti...Erosimme ja minä muutin pois.
Nyt ex-vaimo syyllistää minua siitä kun en pidä yhteyttä lapseen. Hän sanoo etten saa tehdä näin lasta kohtaan, ja ettei lapsi ymmärrä muuta kuin että minä olen isänä ollut syntymästä asti.
En vain kykenen tämän petoksen jälkeen tapaamaan tuot lasta...Kumpi tässä on kohtuuton, ex-vaimo vai minä?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Eikö nämä Kylä-harakka jutut ole jo puitu tällä palstalla?
En tiedä mistä puhut. Tämä on ensimmäinen kerta kun kykenen tästä edes anonyymisti avautumaan
Kai ap. on sitten vaatinut oikeudelta isyytensä kumoamista ja todisteena on DNA-testit, joiden mukaan ap. ei ole lapsen biologinen isä?
Onhan sillä pennulla joku biologinen isä joten mitä ihmettä eksä marisee?
No jos sinulle ei ole viidessä vuodessa tullut mitään tunnesidettä edes sinä aikana kun pidit lasta omanasi, niin kai se parasta on että poistut takavasemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Kai ap. on sitten vaatinut oikeudelta isyytensä kumoamista ja todisteena on DNA-testit, joiden mukaan ap. ei ole lapsen biologinen isä?
Tässä on enemmänkin kyse siitä miten wx-vaimon mielestä en saa hylätä lasta tällä tavalla, kun olen ollut sosiaalinen isä tytön syntymästä asti
Äiti itse on toiminut väärin ja syyllistää sinua. Äidin pitäis yrittää löytää lapsen biologinen isä ja koittaa järjestää lapselle mahdollisuus tutustua häneen.
Olitko isä lapselle edes silloin kun olit hänen äitinsä kanssa yhdessä?
Olet toiminut täysin oikein. Mä vaihtaisin numeroa ja muuttaisin, jotta saisin jatkaa rauhassa omaa elämääni.
Vierailija kirjoitti:
No jos sinulle ei ole viidessä vuodessa tullut mitään tunnesidettä edes sinä aikana kun pidit lasta omanasi, niin kai se parasta on että poistut takavasemmalle.
Totta kai on tullut vahva tunneside, ja siksi irrouttautuminen onkin niin vaikeaa ja raskasta.
On hankala tilanne, mutta tyttöhän ei ole syyllinen mihinkään! Jos mahdollista pidä ihmeessä yhteyttä häneen, tytölle olet kuitenkin numero yksi, vaikket ylin ystävä hänen äitinsä kanssa olekaan.
Ei tietysti ole lapsen vika, että äiti on käynyt vieraissa, mutta ei myöskään hänellä ole oikeutta syyllistää sinua, koska hän itse on tilanteen aiheuttanut. Surku lapsen puolesta, mutta eihän ketään voi laittaa toimimaan vasten tahtoaan. Kyllä lapsikin sen jossain vaiheessa vaistoaa, että hänestä ei oikeasti pidetä.
Vierailija kirjoitti:
Äiti itse on toiminut väärin ja syyllistää sinua. Äidin pitäis yrittää löytää lapsen biologinen isä ja koittaa järjestää lapselle mahdollisuus tutustua häneen.
Lapsi on siis syntynyt avioliitossa ja nyt maksat vieraan miehen lapsesta elareita??
Näitä ankkurilapsi-onnenonkijoita riittää joiden elintason takaa aina ex-joku..
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on, mutta vastaan silti. Kyllä minä ihmettelen jos lapsi jota olet rakastanut, kuin omaasi, on sinulle nyt yhdentekevä, vaikka et hänen biologinen isänsä olekkaan.
Ja lapselle olet ainoa isä jonka hän tietää.
Missä sanottiin että olisi yhdentekevä? Lue mitä ap jo vastasi tunnesiteeseen liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Et sä voi pysyä tuollaisessa suhteessa vain sen takia että oot saanut tunnesiteen lapseen joka ei ole sinun. Kun ihmiset joilla on lapsia aiemmista suhteista eroaa, eivät hekään ylläpidä suhdetta kumppanin lapsiin, pelkästään yhteisiin, jos heitä on.
Olisit toiminut niin kuin mies ja kasvattanut lapsen omanasi. Ero tuossa tilanteessa on pelkuruutta.
Miten asia selvisi ja saitko isyyden kumottua?
Ap saattaa olla trolli, mutta kyllähän noin toimivia naisia on. En ole koskaan ymmärtänyt miten jotkut naiset pystyy tekemään noin. En ymmärrä myöskään sitä, että jotkut valehtelee käyttävänsä ehkäisyä ja sitten tulevatkin raskaaksi. Mä tunsin suurta syyllisyyttä jo siitä, että pari päivää seksin jälkeen huomasin, että oli jäänyt pari pilleriä ottamatta.
Tsemppiä ja voimia ap. Toivottavasti asia ratkeaa kannaltasi parhain päin. Isyystesti jokaiselle synnytyssairaalassa olisi oikeudenmukainen, kuten täällä on jo siitä keskusteltu aiemmin. Tällöin mies saisi päättää adoptoiko käenpoikasen tietoisesti.
Eikö nämä Kylä-harakka jutut ole jo puitu tällä palstalla?