Voiko lenkkeillä jos on saikulla? Käräytänkö työkaverin...
..joka tän viikon saikulla, pomo ei sanonut miks. Juoksulenkillä oli, päällisin puolin ei mitään vialla. Käräytänkö?
Kommentit (51)
Minut käräytti työkaveri, että olin jonkun jätkän kans kaupungilla saikulla menossa kapakkaan. Kun tulin töihin, minua odotti puhuttelu. Ihmettelin ensin, että mistä on kyse, kunnes tajusin, että työkaveri oli nähnyt, kun kävelin veljeni kanssa (joka oli apunani, kun olin niin huonossa kunnossa) matkalla iltapäivystyksestä apteekkiin hakemaan antibioottikuuria. Oli todella ikävä tilanne olla syytettyjen penkillä ja joutua todistamaan, kuka oli kanssani ja mitä tein. Annoin veljeni numeron, että voivat soittaa hänelle. Asia uskottiin, mutta kukaan ei pyytänyt anteeksi. Lähdinkin tuosta paikasta nopeaa uuteen työpaikkaan.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:49"]..joka tän viikon saikulla, pomo ei sanonut miks. Juoksulenkillä oli, päällisin puolin ei mitään vialla. Käräytänkö?
[/quote] NOT OF YOUR BUSINESS! Sulle ei kuulu pätkän vertaa jos joku on sai kyllä. Antaisin ite sulle potkut jos sekaantuisit noin toisten asioihin! Se mitä lääkäri kirjoittaa ja antaa papereihin salkkua, ei kuulu sulle! Ihmisillä on oikeus tehdä mitä haluaa sairaslomalla, esim itsellänikin on eräs vaiva, ja nimenomaan liikunnalla saan "kipeää" oloa pois. Vain ääliö edes pohtii tuommoista ja kieroilee selän takana käräyttämistä. Mitä se sun perhettä kutittaa yhtään. Keskity omiin töihin :)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:13"]Mä en käräyttänyt työkaveria joka oli oksennustaudissa ja ripulissa kolme päivää pois töistä. Menin tuuraamaan häntä ja näin hänet lenkillä pari tuntia sen jälkeen kun se oli ilmoittanut pomolle sairastuneensa. Näin bussin ikkunasta kun olin menossa töihin. Kukaan ei ole ripulissa lenkillä, se on ihan fakta. Harmittaa kun en käräyttänyt sitä. Se ämmä saikutti joka kuukausi jonkun syyn takia ja muut joutu tekemään sen työt.
Toinen kaveri oli lenkillä saikun aikana myös, mutta loman syy oli se että löi puukolla kämmenestä läpi. Ei pysty olemaan töissä, mutta ei se ulkoilua estä.
[/quote] Esim kuukautiset tai endometrioosi voi aiheuttaa ripulin ja moniä muita sairauksia, ihmisillä on oikeus hoitaa omia vaivoja omalla tavallaan, ilman että muut sekaantuvat. Uskomattoman aivottomia mielipiteitä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:17"]Minä pomona annan tuollaisesta ilmiannosta boonusta, joko vapaapäivän tai tuntiliksan siltä tunnilta kun informaatio tuli. Euro lisää sille tunnille ja saa pitää pari minuuttia pidempiä taukoja kuin muut. Se on hyvä kun voi asennoitua tulevaisuudessa paremmin kyseisiin tapauksiin.
Toimitusjohtaja
[/quote] Paska ja pomo!!!Jostain pikkufirmasta??? Ei anna omille työntekijöille yksityisyyttä! ;)
Lääkäri määräsi minulle vaivaani liikuntaa, ja se piti hoitaa todellakin myös sairausloman aikana.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:17"]Minä pomona annan tuollaisesta ilmiannosta boonusta, joko vapaapäivän tai tuntiliksan siltä tunnilta kun informaatio tuli. Euro lisää sille tunnille ja saa pitää pari minuuttia pidempiä taukoja kuin muut. Se on hyvä kun voi asennoitua tulevaisuudessa paremmin kyseisiin tapauksiin. Toimitusjohtaja [/quote] Paska ja pomo!!!Jostain pikkufirmasta??? Ei anna omille työntekijöille yksityisyyttä! ;)
[/quote]Olisiko ihan huumoria ollut?
Jaa. Olin flunssan takia saikulla ja lääkärissä sanottiin, että kävelyllä voi käydä. Pakkohan sitä on kaupassakin käydä. Ei sairausloma tarkoita sitä, että istutaan neljän seinän sisällä 24/7. Eri asia sitten jos ei pääse sängystä mihinkään.
Miksei voisi? Minulle lääkäri oikein ehdotti lenkkeilyä sairaslomalla.
Ei kuulu muille miksi ihmiset on poissa töistä.
Pidä nokkasi omissa asioissa vaan.
Olen tällä hetkellä saikulla, vielä pari viikkoa saikkua jäljellä. Ihan normaalisti pystyn lenkkeilemään yms. Sairausloman syy se, että toinen käsi täysin paskana. En pysty ihan kaikkea kotonakaan normaalisti tekemään, monissa asioissa on vaan apua pyydettävä. Ei se silti minua lenkkeilemästä estä, en minä käsilläni juokse vaan jaloilla.
Exäni teki aikanaan fyysistä työtä jossa kädet olivat avainasemassa. Hänelle tuli pieni rasitusvamma toiseen käteen niin, että sen osalta hän oli täysin työkyvytön noin viikon ajan, vaikka muuten oli fyysisesti ja psyykkisesti täysin normaalitilassa.
Elimme ihan normaalia elämää, kävimme ravintolassakin ja jopa lasillisilla, kaupassa ja luojaties missä saikun aikana. Itse asiassa eräänä päivänä pomokin käveli vastaan eikä muuta kuin moikannut iloisesti. Tiesihän hänkin ettei sillä kädellä onnistunut työ, mutta siviilielämässä kun riitti kevyempikin käyttö/toinen käsi vain.
Siinä olisi käräyttäjälle tullut vain ehkä tyydyttynyt mieli muttei muuta, kun ei ex mitään väärää tehnyt.