Voiko lenkkeillä jos on saikulla? Käräytänkö työkaverin...
..joka tän viikon saikulla, pomo ei sanonut miks. Juoksulenkillä oli, päällisin puolin ei mitään vialla. Käräytänkö?
Kommentit (51)
Joo ei tietenkään saa. Sl todistuksessahan lukee, ettei minkäänlaista liikuntaa eikä kotoa poistumista. Kaikkihan tuon tietää. Käräytä ihmeessä.
Sairauslomalla voi olla vaikka henkistenkin ongelmien takia. Mikä siinä on, kun teillä ei ole omaa elämää. Eikä tietenkään ole työnantajan asia huudella kaikille, mistä syystä se Mirkku nyt on saikulla.
Sairausloman syy ei kuulu sinulle, joten anna olla. On muitakin syitä olla pois töistä kuin liikkumista estävät sairaudet.
Kun mun ranne leikattiin, olin kuukauden saikulla, ja todellakin kävin sinä aikana lenkillä yms. Tarvitsin vain apua vähän kaikessa kuten hiusten pesussa ja pukemisessa, mutta ulkona minusta ei huomannut mitään outoa, kun ohut kipsi oli tuulitakin hihan alla.
Jos haluat, että pomosi saa tietää sinun olevan yksinkertainen ja pahantahtoinen. Muuten ei kannata.
Henkisiin ongelmiin lenkkeily tekee hyvää. Myös niska-selkäongeömiin.
Kuulostaa siltä että työntekijä pyrkii sairaudestaan huolimatta pitämään itsensä iskussa, henkisesti ja fyysisesti. Työnantajasi varmaan pistää naaman muistiin jos kerrot hänelle. Siis juoruajan, joka pilaa vielä työpaikan ilmapiirin. Sairastajalle varmaan lähettää tsemppitekstarin.
Et sä mitään pysty "käräyttämään": Sairasloman määrää lääkäri eikä esimies puhumattakaan työkaverista. Mutta voithan sä kertoa tuosta esimiehelle jos haluat.
Meidänkin työpaikalta yksi tyyppi saikuttaa laittaen Instaan kuvia kuinka on taas painot salilla noussu :D
Keskenmeno, läheinen kuollut, burn out uhkaa, unettomuutta...? Ei se sairaus kuulu esimiehellekään muuta kuin siltä osin, että vaikuttaako se työkykyyn. Jos menet "käräyttämään" ja esimies tietää tilanteen ja asia on hoidossa, niin vaikutat aika pikkumaiselta kuspiältä, joka voi äkkiä olla monojonon kärjessä. Mietipä sitä.
Olen ollut selän takia sairauslomalla kohta 6 vko ja tällä hetkellä vaiheessa, jossa kuntoutuksessa pääpaino on juoksussa ja kävelyssä eli olen noussut pois uima-altaasta, jossa edelliset viikot vesijuoksin. Käräytä ihmeessä työkaveri, joka tekee fysioterapeutin määräämiä harjoituksia.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:57"]
Et sä mitään pysty "käräyttämään": Sairasloman määrää lääkäri eikä esimies puhumattakaan työkaverista. Mutta voithan sä kertoa tuosta esimiehelle jos haluat.
[/quote]
Lääkäri ei määrää sairauslomaa, hän määrittelee työkyvyttömyysajan. Työnantaja voi sitten päättää, siirtääkö esim. toisiin tehtäviin, antaako palkatonta vai palkallista vapaata. Jos näyttelijän kasvoista poistetaan isoja luomia, on sairausloma paikallaan, mutta jos sama tehdään puhelinpalvelussa olevalle, ei lomaa tarvita.
Mä lenkkeilin saikulla varmaan enemmän kuin normaalisti. Saikun syy oli selkä joka veti itsensä niin jumiin etten mä voinut istua 8 tuntia näpyttämässä konetta ja liikunta auttoi.
Niin. Et tiedä syytä. Muitakin syitä voi olla, ku jalka poikki tai flunssa. Mieti kannattaako.. saatat nolata itses.