Vaimollani ei ole mitään asiaa puhelimeeni tai muihin viestimiin
Onnellisesti naimisissa ja lapsiakin on. Tein alussa heti selväksi, että mulle kuulee yksityisyys. Vaimo ei koske puhelimeeni, tietokoneeseeni eikä availe postejani. Postit saa toki tuoda laatikosta, mutta eipä niitä toisen posteja ole lupa tutkiskella.
Minusta on hyvä kun molemmilla on yksityisyys niin on myös luottamus vahva.
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:38"]
Ihan sama kun ei ole mitään salattavaa. Rahatkin on yhteiset ja molemmat voi käyttää myös toisen tiliä ja kaikki tilit näkyy molempien nettipankissa. Omat tietokoneet mutta niitäkin käytetään molemmat sen mukaan missä huoneessa sattuu olemaan...miehen kone makkarissa ja minun läppäri keittiössä.
Puhelimissa ei ole salasanoja mutta ei ole tarvetta stalkata. Jos mulle tulee viesti tai puhelin soi ja mies on lähempänä luuria niin pyydän aina miestä katsomaan kuka läh. viestin tai soittaa ym.
Postit avaa se joka ne lootasta hakee jos jaksaa tai viskaa ne vaan pöydälle ja avataan myöhemmin. Yhteinen elämä ollut jo 24 vuotta niin ei olla turhan tarkkoja kun kaikki jaetaan muutenkin.
[/quote]
Näin meilläkin, yhtä paljon vuosiakin takana. Saattaisi tulla miehelle aika kalliiksi, jos en hänen postejaan avaisi. On työmatkalla välillä viikkotolkulla ja vesikin saattaisi tästä ok-talosta katketa jos en miehen nimellä tulevaa vesilaskua avaisi (ei saa e-laskuna). Hammaslääkäristä tulisi lasku peruuttamattomasta ajasta jne., mutta kukin tavallaan.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:20"]Itse a asiantuntija tietotekniikan salausalallakin ja en epäile naistani tai sukulaisia joiden koneella olen vaan tallennan salasanani niilekin koneille, eli isäni koneelta pääsee minun maileja lukemaan ihan napu napu systeemillä.
Vastaa siis sama turvallisuutta, kun pistin kotona jonkin kirjeen omaan lipastoon minun ei pitänyt lipastoa lukita ja sain olla turvallisin mielin. Tidän kyl että jos olisin laittanut lukolliseen lipaston laatikkoon niin murtaminen ei olisi minuuttiakaan kestänyt.
Minä en harrasta salaisuuksia, siis normi elämässä,tunnen deep webin ja salaus tekniikat jos tulee vaihe et tahdon salata, niin Suomen poliisi ei löydä ja CIAkaan tuskin kaikkia koneitaan valjastaa sadoiksi vuosiksi salaisuuksiani selvittämään.
No kävi naiselleni käry mimun viestieni urkkimisesta.
Olin laittanut vuoraemännälle tekstarin että odotamme sinua terveisin, minun nimi, ja sitten sana joka tarkoittaa isoa kyr
[/quote] kyrpää tai peenistä tämä oli sananmuunnos naisen miesystävän nimestä.
Naiseni oli siis itse viestejäni lukenut ja pahoittanut mielensä niin että oli valmis siirtymään pois uuden tieltä.
Hieman nauratti syystä kärsi,mutta onko pakko mennä katsomaan, vaikka kaikki on avointa.
Kammottavin ajatus on että epäili minulla olevan tuon naisen kanssa jotain menossa ja sitten löysi suoran todisteen. Varmasti olikin kullalle kauhea paikka keväällä.
En tajunnut ajatella asiaa hänen kannaltaan kuin vasta tätä kirjoittaessani.
Nyt nämä naiset ovat parhaat ystävät.
Vaimollani ei ole ollut mitään ongelmaa lukea minun postejani, käyttää minun puhelintani tai antaa lapsille rahaa minun lompakostani. Siinä ei kuulemma ole mitään pahaa, kun meillä ei ole mitään salattavaa ja rahatkin on yhteisiä. Jostain kumman syystä hän ei kuitenkaan tykkää että minä välillä luen hänen facebookkiaan tabletilta tai lainaan hänen puhelintaan. Ei hänellä tietenkään mitään salattavaa ole, mutta jotkut asiat vaan ovat kuulemma yksityisiä. Itse en näe juurikaan eroa siinä miten sitä viestintäsalaisuutta rikkoo tai varsinkaan siinä lukeeko hän minun tekstiviestejä vai minä hänen face-viestejä. Johtuu varmaan minun putkiaivoistani.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:14"]Mulle pitkä parisuhde tarkoittaa että kaksi erillistä ihmistä elää yhdessä ja kummallakin saa olla myös omia asioita joita toinen ei vahdi eikä kyttää. Kuten puhelin, tietokone tai käsilaukku. On toiminut oikein hyvin ja luottamuksella jo 35 vuotta. [/quote] Ei se meillä ainakaan mitään kyttäämistä ole, että toinen saa käydä toisen puhelimesta, lompakosta tai käsilaukusta etsimässä jos jotain tarvitsee. Kun luotto pelaa ja toinen on luottamuksen arvoinen, ei mitään erillisiä kyttäämisiä edes tarvita. Sitä kutsutaan avoimuudeksi.
[/quote]
Mitähän sellaista toisen puhelimessa tai lompakossa/käsilaukussa voisi olla mitä ihminen tarvitsee?
Meillä on kyllä molemmilla lupa lukea viestejä kännykästä ja facebookista jne. On vaihdettu tunnussanat. Jos pitää noin tiukasti varjella yksityisyyttään, niin herättää kyllä epäilyn siitä, että jotain salattavaa. Valitan.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:14"]Mulle pitkä parisuhde tarkoittaa että kaksi erillistä ihmistä elää yhdessä ja kummallakin saa olla myös omia asioita joita toinen ei vahdi eikä kyttää. Kuten puhelin, tietokone tai käsilaukku. On toiminut oikein hyvin ja luottamuksella jo 35 vuotta. [/quote] Ei se meillä ainakaan mitään kyttäämistä ole, että toinen saa käydä toisen puhelimesta, lompakosta tai käsilaukusta etsimässä jos jotain tarvitsee. Kun luotto pelaa ja toinen on luottamuksen arvoinen, ei mitään erillisiä kyttäämisiä edes tarvita. Sitä kutsutaan avoimuudeksi.
[/quote]
Mitähän sellaista toisen puhelimessa tai lompakossa/käsilaukussa voisi olla mitä ihminen tarvitsee?
[/quote]
Käteistä otan usein mieheni lompakosta ja hän särkylääkkeitä käsilaukustani.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:09"]
Meillä on kyllä molemmilla lupa lukea viestejä kännykästä ja facebookista jne. On vaihdettu tunnussanat. Jos pitää noin tiukasti varjella yksityisyyttään, niin herättää kyllä epäilyn siitä, että jotain salattavaa. Valitan.
[/quote]
Miksi ihmeessä pitäisi lukea tai edes olla lupa lukea toisen viestejä? Koska te pässit tajuatte, että ne viestit kuuluvat myös teidän kaverille jonka kanssa viestitte?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:14"]
[/quote]
Miksi ihmeessä pitäisi lukea tai edes olla lupa lukea toisen viestejä? Koska te pässit tajuatte, että ne viestit kuuluvat myös teidän kaverille jonka kanssa viestitte?
[/quote]
Ota huomioon, että kaikki eivät viesti ystävien kanssa tärkeistä asioista, ne keskustallaan kasvotusten.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:14"]
[/quote]
[/quote]
Ota huomioon, että kaikki eivät viesti ystävien kanssa tärkeistä asioista, ne keskustallaan kasvotusten.
[/quote]
Ota huomioon, että hyvin harva haluaa että viestit leviää oli ne sitten mitä vaan. Minä löisin kaveria nekkuun jos levittelee viestejäni muille.
Minusta tuo on ihan itsestäänselvyys, että kenenkään puhelinta, sähköposteja, facebookia ja posteja ei tutki kukaan toinen. Ei edes se kumppani. Ihan jo senkin takia, että ainakin minulla saattaa olla esim. puhelimessa sellaisia viestejä kavereilta, jotka ovat heille arkaluontoisesta asiasta eivätkä varmaan halua kenenkään randomin niitä näkevän.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:27"]
Ota huomioon, että hyvin harva haluaa että viestit leviää oli ne sitten mitä vaan. Minä löisin kaveria nekkuun jos levittelee viestejäni muille.
[/quote]Ja hyvä kaverikin olet. Etkö osaa keskustella mistään kenenkään kanssa?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:04"]
Mikä niissä on sitten sellaista, ettei vaimo saa vahingossakaan nähdä? En minä mitään mieheni viestejä lue, jollen huomaa että viesti tuli ja saatan katsoa puhelimen päältä keneltä ja vien miehelle. Tai katson mitä kuvia mies ottanut. Ei mulle kuulu mitä mies kavereiden kanssa jutellut, ei kiinnosta edes, mutta jos erikseen on joku sääntö etten vahingosaakaan saa nähdä, niin alkais epäilyttää. Meillä on yhteinen tietokone. Osan posteista avaan, jos itsekin odotan sitä postia. Veronpalautukset jne. Meillä on laskut mun nimellä. Ei miehelle paljon postia tule.
[/quote]
Vieläkö teille tulee laskut postina? Meillä on aktiivisesti pyritty eroon paperipostista.
Niin myös meillä. Me emme mene toisen kaapillekkaan ilman toisen lupaa. Tämä on opetettu myös lapsille. En koskaan ole ymmärtänyt miksi mennään toisen puhelinta, tietokonetta, kaappeja ja laukkuja tutkimaan. Samoin miksi täytyy kysyä lupa saako mennä ulos kavereiden kanssa. Tai puoliso kieltää lähtemästä ulos, lomalle ym. Kavereiden kanssa. Sairasta hallitsemista.
Meillä mies menee jos haluaa kavereiden kanssa metsästys- ja kalastus matkoille ja minä käyn myös omien kavereiden kanssa ulkona ja matkoilla. Ei meillä lupia kysellä sovitaan vain ajat niin ettei satu päällekkäin. Miksi jotkut tekee puolisosta orjan itselleen. Vangin.
Meillä myös viestimet yksityisiä, mutta pokemonkortit on yhteisiä.
Mun mies saa lukea viestini ja katsoo sivuhistoriaani, itse teen samoin. Mies ei ole pettänyt, mutta luottamus on molemmin puolin kadonnut. Avioliitto on paskaa ilman luottamusta, mutta rakastan miestä enkä tahdo erotakkaan, toivon että luottamus joskus korjaantuisi.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:15"]Niin myös meillä. Me emme mene toisen kaapillekkaan ilman toisen lupaa. Tämä on opetettu myös lapsille. En koskaan ole ymmärtänyt miksi mennään toisen puhelinta, tietokonetta, kaappeja ja laukkuja tutkimaan. Samoin miksi täytyy kysyä lupa saako mennä ulos kavereiden kanssa. Tai puoliso kieltää lähtemästä ulos, lomalle ym. Kavereiden kanssa. Sairasta hallitsemista.
Meillä mies menee jos haluaa kavereiden kanssa metsästys- ja kalastus matkoille ja minä käyn myös omien kavereiden kanssa ulkona ja matkoilla. Ei meillä lupia kysellä sovitaan vain ajat niin ettei satu päällekkäin. Miksi jotkut tekee puolisosta orjan itselleen. Vangin.
[/quote]
Ai sä oot niitä naisia keiden miehet menee miten tykkää eikä lupia kysellä. Tälläisen kun näkis vielä livenä
Eikös se laki mennyt niin päin, että viestin lähettäjä ja vastaaanottaja saa julkaista sen vaikka hesarin sunnuntainumerossa jos huvittaa. Ei kai kukaan ole niin typerä että lähettää asioita, jotka haulaa pitää salassa s-postilla tai tekstarina...kun ei siitä vastaanottajasta ja hänen puhelinpolitiikstaan kuitenkaan tiedä.
Mulla esim eräs mies jonka kanssa seurustelin, tutki aina salaa sivuhistoriat koneelta ja halusi kytätä kaiken minkä teen ja epäilikin kaikesta, siinä ei ole mitään vikaa jos on joku tuttu joka soittaa ja toinen vastaa. Riippuu onko kumppanille normaalit aikeet ja vilpittömät vai onko kyseessä mustasukkaisuus tai esim toisen tahallinen ärsyttäninen sillä, että luo sääntöjä koko ajan mitkä ei ole normaaleja. Avoimessa hyvässä parisuhteessa ei kyllä tarvi olla varuillaan koko ajan ja miettiä plakkarissa, että uskallankohan vastata tähän puheluun. Ja tuolla miehellä oli kyse kontrolloimisesra ja mustasukkaisuudesta, mutta samalla tavalla sitä voi toteuttaa tekemällä aivan naurettavia kieltoja, kun korostaa, että tähän et koske ja tähän ei saa mennä...lähinnä tulee mieleen, joku paniikkipete, joka ei tajua, että oma kumppani kyllä voi itsekkin tajuta missä kulkee raja, ja mikä ei ole sallittua. Itselle ainakin omatunto jo sanelee, luenki toisen viestit vaiko en, mutta jos kyseessä on mies, joka selailee asioita, niin aivan varmasti kyseenalaistaisin, että onko jotain mistä pitäisi olla huolissaan. Yksityisyyteen on jokaisella kuitenkin. Parisuhteessa avoimuus kuitenkin helpottaa yhdessäoloa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:51"]Ai vitsi muuten tiedän useamman miehen, jotka valittaa siitä että naiset penkoo niiden housujen taskuja. Ja loppupeleissä ne on ne naiset, jotka yleensä ne pyykit pesee ja tyhjentää ne taskut. Tietty vaihtoehtona olis pestä taskunsisältöineen tai antaa miehen kulkea paskasissa housuissa :D
[/quote]
Joo exä suuttui kun otin taskuista tavarat ulos kun laitoin housut pesukoneeseen. Oli kuulemma stalkkaamista. Sanoin että tyhjentää ne sitten itse jos haluaa housut puhtaaksi. Näin kävikin yllätyksekseni. No, sen jälkeen niitä ryppyisiä kuitteja ja lappuja oli ihan joka puolella asuntoa ja mieshän ei tietenkään pystynyt viemään niitä itse roskikseen. Minä sitten siivosin ne pois. Tulin sitten heittäneeksi pois jonkun tärkeän kuitin joka olisi pitänyt toimittaa työnantajalle. Olin asiasta luonnollisesti erittäin pahoillani. Jatkossa aloin katsomaan tarkemmin onko kyseessä taxikuitti, ruokakaupan lasku tai työnantajalle menevä kuitti. Etten vain heitä roskiin mitään tärkeää. Taas väärin! Se oli jälleen stalkkaamista, olin mustasukkainen, etsin merkkejä pettämisestä jne. Meni liian vaikeaksi, lopetin suhteen.
[/quote] En ihmettele vaikka lopetti suhteen. Niin olisin tehnyt itsekkin, jos tuolla tolalla.
Kyllä on ylevähenkinen ihminen tämä ap.