Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset isovanhemmilla enemmän kuin kotonaan

Vierailija
29.07.2015 |

Mitä mieltä: perheen lapset 3kpl viettävät isovanhemmilla enemmän aikaa kuin kotonaan. Isovanhemmat työelämässä ja kaiken vapaa-aikansa hoitavat lapsenlapsia. Jos yrittävät edes kyläillä, lapset tungetaan mukaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää hyväksikäyttöä

Vierailija
2/13 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä tuon perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin näin mutta isovanhemmat eivät ole töissä:) helpottaa elämää

Vierailija
4/13 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:18"]Meilläkin näin mutta isovanhemmat eivät ole töissä:) helpottaa elämää
[/quote]

Tai no kyllä isovanhemmille jää sitä omaakin aikaa, mutta näin ovat itse halunneet

Vierailija
5/13 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun perheessä on tilanne. Lasten vanhemmista toinen on kotona omasta halustaan (ei halua ns. paskahommiin), joten kyse ei ole hätäavusta. Lapset vain viedään isovanhemmille. Tai jos isovanhemmilla on jokin painava este, soitellaan tutuille. On kuulemma isovanhempien velvollisuus hoitaa.
-ap

Vierailija
6/13 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:18"]Meilläkin näin mutta isovanhemmat eivät ole töissä:) helpottaa elämää [/quote] Tai no kyllä isovanhemmille jää sitä omaakin aikaa, mutta näin ovat itse halunneet

[/quote]Ovat itse halunneet, että lapsesi ovat enemmän isovanhempien luona kuin kotonaan? 

Vierailija
7/13 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:22"]Tutun perheessä on tilanne. Lasten vanhemmista toinen on kotona omasta halustaan (ei halua ns. paskahommiin), joten kyse ei ole hätäavusta. Lapset vain viedään isovanhemmille. Tai jos isovanhemmilla on jokin painava este, soitellaan tutuille. On kuulemma isovanhempien velvollisuus hoitaa.
-ap
[/quote]

Kyllä nää tutun tutun jutut tiedetään.. Munkin yks tuttu levitti pitkin kaveripiiriä paskaa tietoa koska oli tietävinään kaikesta kaiken..

Vierailija
8/13 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:18"]Meilläkin näin mutta isovanhemmat eivät ole töissä:) helpottaa elämää [/quote] Tai no kyllä isovanhemmille jää sitä omaakin aikaa, mutta näin ovat itse halunneet

[/quote]Ovat itse halunneet, että lapsesi ovat enemmän isovanhempien luona kuin kotonaan? 
[/quote]

Niin itse ehdottivat ettei laiteta ulkopuoliseen hoitoon..

Vierailija
9/13 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:21"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:18"]Meilläkin näin mutta isovanhemmat eivät ole töissä:) helpottaa elämää [/quote] Tai no kyllä isovanhemmille jää sitä omaakin aikaa, mutta näin ovat itse halunneet [/quote]Ovat itse halunneet, että lapsesi ovat enemmän isovanhempien luona kuin kotonaan?  [/quote] Niin itse ehdottivat ettei laiteta ulkopuoliseen hoitoon..

[/quote]Joo, mutta se että ovat siellä isovanhemmilla enemmän kuin kotonaan? 

Vierailija
10/13 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy isovanhempia. Varmasti rakastavat lastenlapsia ja oikeasti haluavatkin viettää heidän kanssaan aikaa, kun huoli lasten pärjäämisestä on kova mutta onhan tuo taakka, jonka todella ajattelemattomat ja itsekkäät vanhemmat ovat vanhemmilleen luoneet. Ansa.

Naapurilleni on käynyt näin, ja vaikka hän on niin pahassa ansassa, että itse vielä kaiken päätteeksi pyytää niitä lapsia kylään lisää, niin ei se poista sitä tosiasiaa, että hän on väsynyt ja ahdistunut eikä pysty/uskalla edes myöntää, että omat lapset ovat kyvyttömiä vanhempia ja siksi hän heitä paikkailee.  Lapsia en tavallaan sääli, koska heillä on aivan huippu isovanhempi, joka ei pala loppuun, ei väsy, ei uuvu niin kuin heikkotekoiset lapsensa. En tajua, mitä näiden vanhempien päässä liikkuu, kun isovanhempi on niin vahvasti arjessa mukana ja valjastettu perheen arkeen hakemaan lapsia päiväkodista, tarjoamaan näille vapaapäiviä, järjestämään yökyläilyjä lähes joka viikonloppu, kuskaamaan harrastuksiin ja ylipäätään tekemään aikuisten ihmisten arjesta toimivan. Eikö hävetä?

Naapurini tapauksen jälkeen katson jokaista vanhempaa tiukasti, kun näen, että isovanhempi hakee lapsia päiväkodista säännöllisesti. Arjen hallinta on pielessä, jos ei selvitä ilman vanhuksen apua. Kokeilkaapa kuukausi niin, että isovanhempi saa olla mukana arjessa mutta ei pyörittämässä sitä eli kokkaatte hänelle ateriat ja kutsutte kylään tapaamaan lapsia ilman, että hänen on niitä vahdittava. Onnistuisiko teiltä?

Vierailija
11/13 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko kyseessä oleva isovanhempi vai isovanhemman ystävä (joka ei halua pilttejä kotiinsa) vai isovanhempien oma lapsi vai isovanhempien miniä?

Isovanhempien on syytä itse tehdä rajat lasten hoidolle, jotat jaksavat. osa isovahemmista nauttii lasten hoidosta ja osa sitten kärsii. Ulkopuolisen on vaikea tietää kumpaan kategoriaan kuvaamasi isovanhemmat kuuluvat.

Vierailija
12/13 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:21"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:18"]Meilläkin näin mutta isovanhemmat eivät ole töissä:) helpottaa elämää [/quote] Tai no kyllä isovanhemmille jää sitä omaakin aikaa, mutta näin ovat itse halunneet [/quote]Ovat itse halunneet, että lapsesi ovat enemmän isovanhempien luona kuin kotonaan?  [/quote] Niin itse ehdottivat ettei laiteta ulkopuoliseen hoitoon..

[/quote]Joo, mutta se että ovat siellä isovanhemmilla enemmän kuin kotonaan? 
[/quote]

Valitettavasti näin siis jos puhutaan hereillä olo ajasta viikolla, tietty viikonloput ollaan yhdessä mutta viikolla vien heidät sinne 7.30 ja haen 16.30 ja yleensä istutaan siinä vielä tunti kahvitellen

Vierailija
13/13 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki viettää enemmän aikaa isovanhemmilla kuin kotonaan.. Varmaan tästäkin joku juoruakka kertoo tarinaa pitkin kylää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän