Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimollani ei ole mitään asiaa puhelimeeni tai muihin viestimiin

Vierailija
04.08.2015 |

Onnellisesti naimisissa ja lapsiakin on. Tein alussa heti selväksi, että mulle kuulee yksityisyys. Vaimo ei koske puhelimeeni, tietokoneeseeni eikä availe postejani. Postit saa toki tuoda laatikosta, mutta eipä niitä toisen posteja ole lupa tutkiskella.

Minusta on hyvä kun molemmilla on yksityisyys niin on myös luottamus vahva.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on työpaikan puhelin ja suurin osa sähköposteista tulee työpostiin. Ja näihin vaimolla ei ole mitään asiaa ja rikkoon tietoturvasääntöjä, jos annan hänelle salasanani. Joten eipä tästäkään asiasta tarvitse sen enempää keskustella meidän taloudessa.

Vierailija
22/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus perustuu kyllä aivan muihin arvoihin kuin yksityiseen.

Aloituksesta päätellen, et kuitenkaan pysty luottamaan edes omaan vaimoosi, onnellisessa ja tasapainoisessa suhteessa kun ei tulisi edes mieleen noinkin vahva epäluottamuslause puhelimen käytöstä tai postissa, jos suhde perustuu toisen kunnioittamiseen, arvostukseen ja luottamukseen. 

Meillä puhelimet, postit ovat vapaasti kumppanin käytössä ja joskus saatetaan jopa vastata toisen puhelimeen, kun nähdään tuttu numero, ilman että siitä syntyisi epäluuloa tai se pitäisi kieltää kumppanilta ja puhelimet lojuvat milloin missäkin ja ovat täysin kumppanin käytössä, jos niin haluttaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:30"]

Ja aloittaja ilmeisesti luulee että sitä vaimoa kiinnostaa hänen puhelimensa, viestinsä ja postinsa?

Olisin yläpeukuttanut jos otsikko olisi ollut "Olemme sopineet että toisen puhelinta, viestejä jne. ei tutkita ilman lupaa" ja sitten viestissä olisi tullut ilmi, että tahto oli yhteinen eikä tyrannin määräämä. Tai vielä parempaa, ettei mitään sopimusta ole edes tarvinnut tehdä vaan suhteessa on kaksi aikuista jjotka kunnioittavat yhtä paljon toistensa yksityisyyttä että harkintakykyä.

[/quote]

Miksi tuollaisesta asiasta pitää "yhdessä sopia"? Jos naiselle ei ole kovin tärkeää yksityisyys niin ehkä hän ei sitä edes ota puheeksi, jos minulle oli niin saanen kai asian ihan neutraalisti ILMOITAA? Vai pitäisikö "istua alas ja yhdessä sopia"?

Vierailija
24/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:41"]

Luottamus perustuu kyllä aivan muihin arvoihin kuin yksityiseen.

Aloituksesta päätellen, et kuitenkaan pysty luottamaan edes omaan vaimoosi, onnellisessa ja tasapainoisessa suhteessa kun ei tulisi edes mieleen noinkin vahva epäluottamuslause puhelimen käytöstä tai postissa, jos suhde perustuu toisen kunnioittamiseen, arvostukseen ja luottamukseen. 

[/quote]

Tämän palstan ketjujen mukaan naisten mielestä voi ihan hyvin availla miehen kirjeet ja lukea meilit koska ollaan yhdessä. Näin jos ei erikseen tätä kielletä. Jos haluaa itse lukea omat postiinsa niin MIKSI sitä ei voi erikseen ja etukäteen kieltää naiselta, niin ymmärtää tämäkin yksityisyyden ja sen rajat? Nainen kokee tuleensa loukatuksi jos mies pitää yksityisyytensä??? Naisen logiikkaa...

Vierailija
25/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli ihan normaalia, että mies käytti mun luona ollessa mun konetta ja mä hänen luonaan hänen konetta. Nykyään meillä on yhteinen kone ja yhteinen tabletti. 

En varsinaisesti etsi ja lue mitään miehen viesteistä, mutta kun puhelin soi niin kyllä mä sen usein miehelle vien ja kurkkaan kuka soittaja on. Ja sama toimii toisinpäin. Me myös toisinaan vaihdetaan puhelimet, jos toiselta on esim akkuloppu ja tarvis naviaattoria niin ollaan vaihdettu puhelimet ja kortit päikseen siksi aikaa. 

Mies ei taida yleensä avata mun posteja, mutta mä kyllä aina avaan sen nimellä tulevat, kun ne on lähinnä palkkanauha, mainokset ja laskut. Raha-asiat hoidan meillä pääasiassa minä, joten minä ne laskutkin maksan. 

En koe, ettei mulla tai hänellä silti olis yksityisyyttä. Ja kyllä meillä luottamustakin on. Molemmat esim. tietää toistensa kaikki salasanat yms. Mutta ei me käydä toistemme facebookeja tai muita tutkimassa. Tai viestejä lukemassa.

Vierailija
26/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsi muuten tiedän useamman miehen, jotka valittaa siitä että naiset penkoo niiden housujen taskuja. Ja loppupeleissä ne on ne naiset, jotka yleensä ne pyykit pesee ja tyhjentää ne taskut. Tietty vaihtoehtona olis pestä taskunsisältöineen tai antaa miehen kulkea paskasissa housuissa :D

Vierailija
27/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:51"]Ai vitsi muuten tiedän useamman miehen, jotka valittaa siitä että naiset penkoo niiden housujen taskuja. Ja loppupeleissä ne on ne naiset, jotka yleensä ne pyykit pesee ja tyhjentää ne taskut. Tietty vaihtoehtona olis pestä taskunsisältöineen tai antaa miehen kulkea paskasissa housuissa :D
[/quote]

Joo exä suuttui kun otin taskuista tavarat ulos kun laitoin housut pesukoneeseen. Oli kuulemma stalkkaamista. Sanoin että tyhjentää ne sitten itse jos haluaa housut puhtaaksi. Näin kävikin yllätyksekseni. No, sen jälkeen niitä ryppyisiä kuitteja ja lappuja oli ihan joka puolella asuntoa ja mieshän ei tietenkään pystynyt viemään niitä itse roskikseen. Minä sitten siivosin ne pois. Tulin sitten heittäneeksi pois jonkun tärkeän kuitin joka olisi pitänyt toimittaa työnantajalle. Olin asiasta luonnollisesti erittäin pahoillani. Jatkossa aloin katsomaan tarkemmin onko kyseessä taxikuitti, ruokakaupan lasku tai työnantajalle menevä kuitti. Etten vain heitä roskiin mitään tärkeää. Taas väärin! Se oli jälleen stalkkaamista, olin mustasukkainen, etsin merkkejä pettämisestä jne. Meni liian vaikeaksi, lopetin suhteen.

Vierailija
28/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tuollaisesta erikseen sopia? :s 
Kai pitkässä parisuhteessa tuleekin ennen pitkää luontevaksi, että on esim. yhteinen tietokone, tai että lainaa toisen puhelinta, jos omasta on vaikka akku loppu. Mutta salasanoihin, viesteihin ja kirjeisiin minulla on kyllä ehdoton asenne. Niihin ei kajota, ja piste. En yksinkertaisesti keksi, miksi parisuhteen pitäisi olla niin tiivis symbioosi, että myös henkilökohtaiset viestit tulisi jakaa - saati, että niiden jakamattomuus olisi epäluottamuslause. Esim. minä itse en halua, että mieheni selailee mitään viestejäni, käyttää faceani, avaa postejani tai tutkii koneeni tiedostoja, vaikka näissä missään ei ole mitään ns. arkaluonteista. Ne vain ovat minun reviiriäni.

Eikä tuo tarkoita, ettei luottamusta olisi. Faceni saattaa olla päällä, ja luotan siihen, että mies sulkee sen, eikä käytä sitä. Ja jos hän tarvitsee puhelintani, hän kysyy luvan ja soittaa puhelunsa tutkimatta viestejä. Ei tarvitse epäillä, että hänelle tulisi edes tarvetta tutkia tuollaisia asioita. Ja toivon mukaan hänkin luottaa, että minä kunnioitan samalla tavalla hänen yksityisyyttään. :)

Vierailija
29/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen ihminen ja en avaa mieheni postit, en myöskään katso mieheni viestejä ja en tiedä hänen sähköpostin salasanaa. Ei minua kiinnosta. Joskus olen vastanut hänen puhelimeen kun soi, mutta vain sisksi että ehdin toimittaa puhelimen hänelle.

Jos minulle olisi pidetty puhuttelu ja, tehty minulle täysin selvät asiat minulle selväksi, olisin varmaan nostanut kytkintä. Osaan kohdella miestäni luottamuksella ja arvostan hänen aikuisuutta ja yksityisyyttä, jos mies puhuttelee minua kuin lapsi, niin hän ei arvosta minua.

Sehän on täysin selvä että toisen posteihin jne ei kosketa ilman lupaa.

Vierailija
30/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:03"]

Olen aikuinen ihminen ja en avaa mieheni postit, en myöskään katso mieheni viestejä ja en tiedä hänen sähköpostin salasanaa. Ei minua kiinnosta. Joskus olen vastanut hänen puhelimeen kun soi, mutta vain sisksi että ehdin toimittaa puhelimen hänelle.

Jos minulle olisi pidetty puhuttelu ja, tehty minulle täysin selvät asiat minulle selväksi, olisin varmaan nostanut kytkintä. Osaan kohdella miestäni luottamuksella ja arvostan hänen aikuisuutta ja yksityisyyttä, jos mies puhuttelee minua kuin lapsi, niin hän ei arvosta minua.

Sehän on täysin selvä että toisen posteihin jne ei kosketa ilman lupaa.

[/quote]

Tuohon tummennettuun: näinpä minäkin ajattelin, kunnes luin täältä keskustelua aiheesta.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4545020/ketju/ollaanko_oikeasti_ainoa_pariskunta_joka_ei_suojele_puhelintaan

Että ei se sitten kai olekaan niin selvä juttu. :D 

Ohis

Vierailija
31/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luottamus perustuu kyllä aivan muihin arvoihin kuin yksityiseen.

[/quote]

Tämän palstan ketjujen mukaan naisten mielestä voi ihan hyvin availla miehen kirjeet ja lukea meilit koska ollaan yhdessä. Näin jos ei erikseen tätä kielletä. Jos haluaa itse lukea omat postiinsa niin MIKSI sitä ei voi erikseen ja etukäteen kieltää naiselta, niin ymmärtää tämäkin yksityisyyden ja sen rajat? Nainen kokee tuleensa loukatuksi jos mies pitää yksityisyytensä??? Naisen logiikkaa..."

Voi, voi..  eipä ole ollut kiinnostusta kymmenien vuosien aikana lukea toisten meilejä, kun omassakin on tarpeeksi, saati puhelimen viestejä. Ja tosiaan meillä ei ole edes keskusteltu ja puhelimet lojuvat milloin missäkin ja tietokonekkin on yhteinen, päinvastoin kiellot herättäisi kyllä ihmetystä ja epäluuloa.

"MIKSI sitä ei voi erikseen ja etukäteen kieltää naiselta" Onnellinen ja pitkä parisuhde tuskin pysyy koossa KIELLOILLA, vaan toisen luottamuksella, kunnioittamisella ja arvostuksella, jotka ovat itsestään selviä,  jolloin kieltoja ja ehtoja ei edes tarvita ja ovat täysin tarpeettomia.

Vierailija
32/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:20"]

"Luottamus perustuu kyllä aivan muihin arvoihin kuin yksityiseen.

[/quote]

Tämän palstan ketjujen mukaan naisten mielestä voi ihan hyvin availla miehen kirjeet ja lukea meilit koska ollaan yhdessä. Näin jos ei erikseen tätä kielletä. Jos haluaa itse lukea omat postiinsa niin MIKSI sitä ei voi erikseen ja etukäteen kieltää naiselta, niin ymmärtää tämäkin yksityisyyden ja sen rajat? Nainen kokee tuleensa loukatuksi jos mies pitää yksityisyytensä??? Naisen logiikkaa..."

Voi, voi..  eipä ole ollut kiinnostusta kymmenien vuosien aikana lukea toisten meilejä, kun omassakin on tarpeeksi, saati puhelimen viestejä. Ja tosiaan meillä ei ole edes keskusteltu ja puhelimet lojuvat milloin missäkin ja tietokonekkin on yhteinen, päinvastoin kiellot herättäisi kyllä ihmetystä ja epäluuloa.

"MIKSI sitä ei voi erikseen ja etukäteen kieltää naiselta" Onnellinen ja pitkä parisuhde tuskin pysyy koossa KIELLOILLA, vaan toisen luottamuksella, kunnioittamisella ja arvostuksella, jotka ovat itsestään selviä,  jolloin kieltoja ja ehtoja ei edes tarvita ja ovat täysin tarpeettomia.

[/quote]

Vaan kun luet tätä palstaa niin suurelle osalle naisista tuo luottamus ei todellakaan ole itsestään selvää. Jos mies ei kiellä niin luottamuksen saavuttaakseen nainen saattaa vähän tarkistella miehen meilejä jne. Koska eihän siellä pitäisi olla mitään salattavaa...

Vierailija
33/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkässä liitossa, hyvässä ja avoimessa sellaisessa. Kuitenkaan kumpikaan ei koske toisen puhelimeen tai sähköpostiin. Ei katsota keneltä viesti tuli tai mihin on soiteltu. Perustuu myös ystävien luottamukseen. Se mitä ystäväni viestii minulle, ei kuulu puolisolleni. Ja toisinpäin.

Vierailija
34/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kun ei ole mitään salattavaa. Rahatkin on yhteiset ja molemmat voi käyttää myös toisen tiliä ja kaikki tilit näkyy molempien nettipankissa. Omat tietokoneet mutta niitäkin käytetään molemmat sen mukaan missä huoneessa sattuu olemaan...miehen kone makkarissa ja minun läppäri keittiössä.

Puhelimissa ei ole salasanoja mutta ei ole tarvetta stalkata. Jos mulle tulee viesti tai puhelin soi ja mies on lähempänä luuria niin pyydän aina miestä katsomaan kuka läh. viestin tai soittaa ym.

Postit avaa se joka ne lootasta hakee jos jaksaa tai viskaa ne vaan pöydälle ja avataan myöhemmin. Yhteinen elämä ollut jo 24 vuotta niin ei olla turhan tarkkoja kun kaikki jaetaan muutenkin.

Vierailija
35/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:39"]

No minulla on työpaikan puhelin ja suurin osa sähköposteista tulee työpostiin. Ja näihin vaimolla ei ole mitään asiaa ja rikkoon tietoturvasääntöjä, jos annan hänelle salasanani. Joten eipä tästäkään asiasta tarvitse sen enempää keskustella meidän taloudessa.

[/quote]

Meidän taloudessa on pitänyt keskutella tuostakin - lähinnä työkoneen käytön osalta. Ai miten niin sun sähköposteja ei saa lukea? Ai sä voit saada potkut? Eiks ne töissä tajuua, että me ollaan yksi yksikkö? 

Joo, ei ne taitaitais tajuta. Suomessa kun työsopimukset solmitaan yhden ihmisen, ei pariskunnan kanssa. 

Vierailija
36/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiätkö kuule että mua ei edes KIINNOSTA mieheni puhelin, sähköposti, face tai kirjeet. Jos mieheni puhelin soi sisällä ja mies on itse pihalla, niin en todellakaan kiikuta puhelinta miehelle saati käy katsomassa kuka soittaa! Mulla on omia paljon mielenkiintoisempia asioita meneillään. Kännykkään jää jälki kuka on soittanut ja milloin, mies huomaa sen sitten kun huomaa. En ole hänen sihteerinsä.
.
Pyykit pesen minä. Silloin käyn taskut läpi. Jos siellä on jotain, otan ne pois nyrkkini sisällä ja laitan koko läjän miehen työpöydälle, en katso mitä ne on koska mua ei yksinkertaisesti kiinnosta.
.
Mitä omiin viesteihini tulee, niin mulla ei ole mitään salattavaa mutta mun ystävillä voi olla. Joskus jos innokkaasti viestittelen puhelimella, mies saattaa ohimennen kysyä, kenen kanssa viestittelen. Tähän kysymykseen vastaan aina. Joskus mies sitten hyväntahtoisesti kysyy, että mitäs sille kuuluu. Tähän joudun joskus vastaamaan että puhutaan kyseisen ihmisen henk.koht. asioista enkä voi niitä jakaa.
.
Ollaan oltu naimisissa 15 vuotta ja homma on aina toiminut. Mitään "pelisääntöjä" ei ole sovittu. Ihan automaattisesti on tällaiset käytännöt tullu.

Vierailija
37/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:14"]Mulle pitkä parisuhde tarkoittaa että kaksi erillistä ihmistä elää yhdessä ja kummallakin saa olla myös omia asioita joita toinen ei vahdi eikä kyttää. Kuten puhelin, tietokone tai käsilaukku. On toiminut oikein hyvin ja luottamuksella jo 35 vuotta.
[/quote]

Ei se meillä ainakaan mitään kyttäämistä ole, että toinen saa käydä toisen puhelimesta, lompakosta tai käsilaukusta etsimässä jos jotain tarvitsee. Kun luotto pelaa ja toinen on luottamuksen arvoinen, ei mitään erillisiä kyttäämisiä edes tarvita. Sitä kutsutaan avoimuudeksi.

Vierailija
38/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:20"]

[/quote]Koetko että tällä keskustelupalstalla vallitsee joku konsensus siitä miten asioiden pitää olla ja sinä olet ainoa joka on vallitsevaa mielipidettä vastaan? 

Otahan rennommin, mielipiteitä on monia ja sinunkin mielipiteesi mahtuu tähän soppaan jossa niitä vaihtelemme. Tässäkään asiassa kukaan ei ole oikeassa, jokainen vaan taaplaa tavallaan.

Vierailija
39/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asiantuntija tietotekniikan salausalallakin ja en epäile naistani tai sukulaisia joiden koneella olen vaan tallennan salasanani niilekin koneille, eli isäni koneelta pääsee minun maileja lukemaan ihan napu napu systeemillä.
Vastaa siis sama turvallisuutta, kun pistin kotona jonkin kirjeen omaan lipastoon minun ei pitänyt lipastoa lukita ja sain olla turvallisin mielin. Tidän kyl että jos olisin laittanut lukolliseen lipaston laatikkoon niin murtaminen ei olisi minuuttiakaan kestänyt.
Minä en harrasta salaisuuksia, siis normi elämässä,tunnen deep webin ja salaus tekniikat jos tulee vaihe et tahdon salata, niin Suomen poliisi ei löydä ja CIAkaan tuskin kaikkia koneitaan valjastaa sadoiksi vuosiksi salaisuuksiani selvittämään.
No kävi naiselleni käry mimun viestieni urkkimisesta.
Olin laittanut vuoraemännälle tekstarin että odotamme sinua terveisin, minun nimi, ja sitten sana joka tarkoittaa isoa kyr

Vierailija
40/66 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:08"]

Niin, että mikä siinä sitten on, että kaikki pitää olla niin yksityistä? Mulle pitkäaikainen parisuhde tarkoittaa sitä, että "kasvetaan yhteen", pelataan yhteen hiileen, luotetaan toisiin eikä tarvitse salata mitään.

[/quote]

Siekö näytät kakalla käynninkin jälkeen miehelles, et mitä tuotosta tuli? Ettet vaan sais mitään.

M39
[/quote]

itseasiassa tämäkin on tehty...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä