Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puuhamaan läheltä-piti- tilanne.

Vierailija
04.08.2015 |

Äiti altaan reunalla 1v:n kanssa ja 3-vuotias yksin liukumäessä ja altaassa.

Ja kamala narina uimavalvojan toiminnasta. Kyllä, uimavalvojan olisi pitänyt olla aktiivisempi, mutta äidin ei olisi pitänyt altaalle mennä ollenkaan, jos itse on täysin kädetön hätätilanteessa ja näinhän oli, kun pieni vauva sylissä.

On oikeasti myös äidin syytä katsoa peiliin.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottelematon kakara vailla valvontaa, äiti tuossa sössi.

Vierailija
2/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Iltalehti uutisoi perjantaina vastaavasta tapauksesta, jossa pikkutyttö meinasi hukkua Puuhamaassa, kun uimavalvoja ei ollut mennyt veteen häntä pelastamaan."

Aargh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala miten toi äiti voi olla typerä! Mitäs jos se uimavalvoja olisi just ollut pelastamassa jotain muuta?

Vierailija
4/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 08:41"]

Herranjumala miten toi äiti voi olla typerä! Mitäs jos se uimavalvoja olisi just ollut pelastamassa jotain muuta?

[/quote]

Uimavalvojan kehotus olla menemättä liukumäessä väärään suuntaan aiheutti sen, että lapsi kiipesi syvään altaaseen. Joko lapsi olisi kiivennyt tyytyväisenä "väärään suuntaan" sen liukumäen, laskenut alas jossain vaiheessa tai joku olisi laskenut hänen päälleen.

Vierailija
5/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 3-vuotias on yksin vedessä ilman kellukkeita tai muuta apuvälinettä, joka pitää lapsen pinnalla?

Vierailija
6/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli tosiaan ihan omaa varomattomuutta. Uimataidottoman kolmen vanhan kanssa on koko ajan oltava lähietäisyydellä kädet vapaina eikä istua altaan reunalla vauva sylissä. Ihan perusasia.

Tosin eipä valvojankaan toimintaa voi kehua.

Vierailija
7/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti miksi äiti päästää tuon ikäisen tottelemattoman lapsen yksinään vesiliukumäkeen? Sitten valitetaan kuinka uimavalvoja ei huolehdi.

Vierailija
8/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin tuon ikäisellä aina kellukkeita. Vaikka ne eivät ole hengenpelastusväline, on niistä kuitenkin vähän apua jos sattuu putoamaan syvään veteen. Mutta en silti jäänyt minnekään istuskelemaan vaan olin koko ajan lapsen vieressä.

Vierailija
9/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puuhamaassa ole yhtään allasta jossa olisi kaksi metriä vettä. Metrin verran vettä on enimmillään. Mutta kyllähän tuohonkin metrin mittainen hukkuu. Aikamoisen riskin on äiti ottanut.

Vierailija
10/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen yhä näitä uimataidottomia 2-3 vuotiata. Miksi ihmiset eivät opeta lapsiaan uimaan. Minulla on kolme lasta joista jokainen on oppinut uimasn ennen kuin puhumaan tai kävelemään.
Olen vetänyt vauvauinteja ja yhtään vauvaa joka ei olisi osannut en ole nähnyt.

Vierailija
11/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi ip-lehdessä kertoa jos olisin ollut noin varomaton.

Vierailija
12/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin on turha esittää järkyttynyttä, voi katsoa peiliin ja ensi kerralla jättää sen 1 veen muualle hoitoon tai menee vasta sitten näihin teemapuistoihin kun pystyy kunnolla huolehtimaan lastensa turvallisuudesta. Myös Puuhamaan on syytä katsoa peiliin. Uimavalvojien toiminta kuulostaa ala-arvoiselta. Toivottavasti siellä ei satu mitään pahempaa enää. Naurettavin kohta oli artikkelissa jonka luin, että ihan konsultti tulee seuraavana kesänä opettamaan valvojille, miten altaaseen hypätään! Tuli aamukahvit nenästä.

Vierailija
13/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pitäisi nyt tuolle äidille se turvakurssi pitää, eikä uimavahdeille. Ja kasvatuksen alkeet niin että kakara tottelisi.

Vierailija
15/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei noilla uimavalvojillakaan tietysti paljon tee, jos eivät hätätilanteissa tee mitään. Vai onko niiden tarkoituskin olla vaan jotain järkkäreitä tuolla alueella ja puuttua vaikka tuollaisiin "kiipeää liukumäkeä väärään suuntaa" -tilanteisiin?

Vierailija
16/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 08:51"]Ihmettelen yhä näitä uimataidottomia 2-3 vuotiata. Miksi ihmiset eivät opeta lapsiaan uimaan. Minulla on kolme lasta joista jokainen on oppinut uimasn ennen kuin puhumaan tai kävelemään.

[/quote]

Oletpa erinomainen.

Uimataitokaan ei tarkoita sitä etteikö lasta, varsinkin noin pientä, tarvitsisi vahtia veden äärellä.

Vierailija
17/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli periaatteena että vanhempi ei lähtenyt yksin kahden lapsen kanssa uimaan ennen kuin kumpikin osasi kunnolla uida. Juuri tuon takia että vilkkaat lapset saattavat poukkoilla yhtäkkiä altaasta toiseen. Eli aina yksi aikuinen per uimataidoton lapsi.

Vierailija
18/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 08:51"]Ihmettelen yhä näitä uimataidottomia 2-3 vuotiata. Miksi ihmiset eivät opeta lapsiaan uimaan. Minulla on kolme lasta joista jokainen on oppinut uimasn ennen kuin puhumaan tai kävelemään.

[/quote]
Ai että vauvat ui??? Höpöhöpö, noissa vauva uinneissahan vauvoja kellutetaan tms. Mutta ei ne kyllä itsenäisesti pysy pinnalla.

Vierailija
19/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo, pisti todella silmään tuo uimavalvojan uintikonsultoinnin tarve. Mitä ihmettä.

Vierailija
20/93 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuoppa se uimahalli tänne haja-asutusalueelle. Meillä lähimpään matkaa 220km