Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko oikeasti ainoa pariskunta, joka ei "suojele" puhelintaan?

Vierailija
03.08.2015 |

Mies tietää mun kännykän salasanat, sähköpostin salasanan ja facen salasanan.Samoin mä tiedän hänen.

Kyllä, olen lukenut hänen viestejään. Ihan huvin vuoksi. Silleen, että mies istuu vieressä. Oon tullut huoneeseen silleen, että mies ettii mun puhelin kädessään jotain viestiketjua mistä tarvitsee tietoa (esim. sanon, että mennään vanhemmilleni tänään syömään, mies kysyy monelta, mä sanon et voitko tarkistaa mun puhelimesta).

Jaetaan rahat, sänky, koti, ajatusmaailma, arvot. Puhutaan päivittäin monista vaikeistakin asioista.

Minkä hiton takia sen puhelimen pitää olla jotenkin varjeltu valtiosalaisuus, jonka yksityisyyttä pitää vaalia tiukemmin kauan odotettua esikoispoikaa? Miks täälläkin riehutaan siitä, miten iso synti jonkun puhelimen tutkiminen on?

Mulla ei ole _mitään_ salattavaa, jännää tai yksityistä, mikä pitäos pitää miehen silmiltä. Ei näköjään miehelläkään. En oikeastaan käy miehen facessa, mutta jos haluaisin, niin pääsisin. Mitä hiton väliä?

Kun on oltu 8 vuotta naimisissa, tietää toisesta ihan kaiken ja on nähnyt toisen esim. ripulipaskalla ja oksennustaudissa, itkemässä, leikkaamassa varpaankysiä pytyllä tai tuijottamassa hääohjelmia (mun miehen salainen pahe) nii eiköhän ne rajat oo kadonnu jo.

Kysymys kuuluu, mitä te suojaatte toisen katseilta sieltä puhelimesta? Ja miksi?

Kommentit (223)

Vierailija
161/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:17"]

Te kaikki yksityisyytenne uhraavat, ja toisen yksityisyyden teurastavat: Olette sekaisin. Jokainen.

Mitä tulee salasanojen ja tunnusten toimittamisesta kuoleman varalle:

Olen antanut tietyille ihmisille USB tikut jossa on kryptattuna kaikki tunnukset ja salasanat. Krypto-avain on annettu erille ihmiselle kuin tikut, joten puoliso / kaverit ei pysty päähän piston takia heikolla hetkellä kaivella mitään, vaan petokseen tarvitaan sitten kaksi ihmistä jotka yhdessätuumin rikkovat luottamukseni.

Ei täysin pommin varma, mutta helpoin ratkaisu tähän asti.

[/quote]

Hauskinta tässä on se, että muut ovat mielestäsi sekaisin :D Tsemiä avioliittoosi, ei ihan pommin_varmalta kuullosta.

Vierailija
162/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tietokone ja tabletti käytössä,muistaa salasanat ym. Mun puhelin on pöydällä tai jossain ja akka on vielä silti salaa käynyt tutkimassa sitä.
en ymmärrä mistä tuo akkojen kyyläysinto johtuu?? Mulla ei ole mitään salattavaa ja silti vielä salaa kytätään.
muijan puhelinta tai sähköpostia en ole ikinä käynyt lukemassa,joskus olen sen puhelimella käynyt netissä ja soittanut johonkin.
t.m

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnanatajani varmasti ilahtuisi kun mies saisi pin-koodin puhelimeeni ja pääsisi tonkimaan työmeilejäni ja lukemaan esim. taloustietoja ennen tulosjulkistusta.

Ei mulla ole salaisuuksia mutta ei tulisi mieleenkään antaa miehelle salasanoja meiliin ja FB:hen. Sitä varten meillä olisi sitten joku Perhe Mutikainen- yhteistili. Minun meilitilini on henkilökohtainen ja haluan että ihmiset jotka lähettävät siihen postia tietävät ettei kaikki ole myös mieheni luettavissa.

Vierailija
164/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun jos miehesi ystävä laittaa miehellesi viestejä. Hän ei tiedä että joku kolmas osapuoli lukee niitä myös. Voit lukea toki miehesi viestit, mutta se mitä muut ihmiset hänelle kirjoittelevat ei pitäisi kuulua sinulle millään tavalla.

En minä voisi laittaa kavereilleni viestejä huoletta jos tietäisin hänen vaimonsa tutkivan niitä myös. Tulisi mietittyä tarkemmin mitä kirjoittelee. Luultavasti en kirjoittelisi kyseiselle henkilölle mitään, ei voisi oikein luottaa että tieto pysyisi meidän kahden välisenä.

Vierailija
165/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:14"]

Me ollaan seurusteltu vasta puolisen vuotta, mutta seurustelun melko alkuvaiheessa poikaystäväni kertoi mulle esim. kännykkänsä salasanan ja sähköposti- ja facebooktunnuksensa. Se tuntui aluksi tosi oudolta, koska mulla ei ole ikinä aiemmin ollut suhteessa vastaavanlaista, mutta nyt ajatukseen on jo tottunut. En mä niitä tunnuksia ikinä käytä, ei tulisi mieleenkään, paitsi jos poikaystävä erikseen pyytää mua hoitamaan jonkun jutun (esim. töissä ollessaan, kun hänellä ei saa olla puhelinta mukana).

Poikaystävällä on myös pääsy mun puhelimeen, mutta sähköposti- ja facetunnuksia en ole kertonut, eikä hän ole pyytänytkään. Ystäväni kertovat mulle usein niin arkaluontoisia juttuja, että mielelläni pidän ne vain meidän kahden välisinä :)

[/quote]

Ootteko 21 ja 23?

Vierailija
166/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:05"] Mies tietää mun kännykän salasanat, sähköpostin salasanan ja facen salasanan.Samoin mä tiedän hänen. Kyllä, olen lukenut hänen viestejään. Ihan huvin vuoksi. Silleen, että mies istuu vieressä. Oon tullut huoneeseen silleen, että mies ettii mun puhelin kädessään jotain viestiketjua mistä tarvitsee tietoa (esim. sanon, että mennään vanhemmilleni tänään syömään, mies kysyy monelta, mä sanon et voitko tarkistaa mun puhelimesta). Jaetaan rahat, sänky, koti, ajatusmaailma, arvot. Puhutaan päivittäin monista vaikeistakin asioista. Minkä hiton takia sen puhelimen pitää olla jotenkin varjeltu valtiosalaisuus, jonka yksityisyyttä pitää vaalia tiukemmin kauan odotettua esikoispoikaa? Miks täälläkin riehutaan siitä, miten iso synti jonkun puhelimen tutkiminen on? Mulla ei ole _mitään_ salattavaa, jännää tai yksityistä, mikä pitäos pitää miehen silmiltä. Ei näköjään miehelläkään. En oikeastaan käy miehen facessa, mutta jos haluaisin, niin pääsisin. Mitä hiton väliä? Kun on oltu 8 vuotta naimisissa, tietää toisesta ihan kaiken ja on nähnyt toisen esim. ripulipaskalla ja oksennustaudissa, itkemässä, leikkaamassa varpaankysiä pytyllä tai tuijottamassa hääohjelmia (mun miehen salainen pahe) nii eiköhän ne rajat oo kadonnu jo. Kysymys kuuluu, mitä te suojaatte toisen katseilta sieltä puhelimesta? Ja miksi? [/quote] entä sun ystävän asiat ja salaisuudet? [/quote] Aloittaja tosin sanoi, että toisen viestejä heillä voidaan lukea toisen luvalla. Silloin ei tietenkään anna lukea joitain viestejä, jos niissä on jotain omien ystävien yksityisasioita. Siinä voi sanoa, että älä lue Hannan viestejä koska niissä on Hannan henkilökohtaisia juttuja.

[/quote]

Jep ja silloInhan se vasta lukeekin ne hannan jutut. Ihminen on vain luonnostaan utelias paska ja noin se menee. Jos siinä ei ole salasanaa niin se lukee ne hannan jutut, varsinkin jos kiellät.

Vierailija
167/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:08"]

Meillä sama tietokone ja tabletti käytössä,muistaa salasanat ym. Mun puhelin on pöydällä tai jossain ja akka on vielä silti salaa käynyt tutkimassa sitä. en ymmärrä mistä tuo akkojen kyyläysinto johtuu?? Mulla ei ole mitään salattavaa ja silti vielä salaa kytätään. muijan puhelinta tai sähköpostia en ole ikinä käynyt lukemassa,joskus olen sen puhelimella käynyt netissä ja soittanut johonkin. t.m

[/quote]

Ottamatta mihinkään muuhun kantaa, ihan tolkuttoman vastenmielistä toi sun tapasi nimittää puolisioasi akaksi. Uskon, että jos teidän juttu joskus kariutuu niin se ei ole tonkimiseen tai kyttäämiseen, vaan peiliin kannattaa kurkata. Samoin tuo ylläoleva juoru"ämmä". Jos mun mies nimittöis mua akaksi, ämmäksi, perraksi jne niin sais olla sinkku. Onneksi riidellessäkin pidetään tiukat rajat siitä, millaista kielenkäyttöä harrastetaan. Olet vastenmielinen.

Vierailija
168/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä juttuja ollut että on ollut puhelin avoimesti vaimon luettavissa. Mutta sitten löytyikin varastosta miehen vanha puhelin jossa prepaid-liittymä. Että näin avointa.

Vierailija
169/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n pointin, mutta tota viestien lukemista en ymmärrä. Siis että huvikseen mennään lukemaan toisen viestejä. Ja mitä tarkoittaa "en OIKEASTAAN käy miehen facessa"... Eli siis joskus käyt kuitenkin kyyläämässä mitä ja kenelle mies kirjoittelee?

Minä tiedän miehen kännykän kuviokoodin ja niin myös mies minun. Mies tietää kaikki salasanat mitä käytän, mutta tuskin muistaa mikä on sähköpostin ja mikä fb:n jne. Itse tiedän suunnilleen mitä salasanoja mies käyttää mutta en koskaan muista missä muodossa ne tarkalleen on (salasanat on aina muotoa "5aLa5anA13.6" eli isoja ja pieniä kirjaimia, numeroita ja syntymäaikoja sekaisin) 

En siltikään ikinä menisi katsomaan facebookia tai sähköpostia ilman lupaa. Miksi menisin? Miehelläkin on oikeus yksityisyyteen ja samoin minulla. Suuttuisin jos mies lukisi minun viestejä ilman lupaa. Käyn parhaan (naispuolisen)ystäväni kanssa todella henkilökohtaisia keskusteluja viestien välityksellä (kumpikin vihaa puhelimessa puhumista) eikä miehellä ole oikeutta lukea meidän juttuja. Varmaan mies tietää kaiken mitä minä ystävälleni kirjoittelen, mutta ystäväni salaisuudet eivät kuulu miehelle. 

Ei meilläkään silti kännykkää vahdita. Kyllä mies saa mun kännykän ottaa halutessaan. Joskus ottaakin ja soittaa sillä tai ottaa kuvan jos oma puhelin on vaikka takin taskussa. Toisinaan mies katsoo kuka soittaa ja minä käsken vastata puolestani. Ihan normaali toimintaa mutta silti molemmilla säilyy yksityisyys. Mielestäni oletus on, että jos joku ystävä laittaa minulle viestin niin viesti on tarkoitettu MINULLE. Ei miehelle. 

Vierailija
170/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:14"]musta on mukavaa, että mulla on jotain ihan omaa. esim. oma puhelin.

se ei kuitenkaan tarkoita sitä että pettäisin miestäni tai jotain muuta vastaavaa.

samoin on miehellä, en edes osais käyttää sen iphonea saati tiedä salasanaa.

kunnioitan myös puolisoni yksityisyyttä, samoin lasten.
[/quote]

Tähän vielä hyvänä lisäyksenä kunnioitan myös ystävieni yksityisyyttä, eli se mitä ystäväni minulle kertovat luottamuksellisesti, ei kuulu miehelleni.

Vierailija
171/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans samantyylistä ku aapeella. Mut ei kyl tiedetä kaikkia toistemme salasanoja (mm.Facebook) molemmat sais ne kyllä pyydettäessä. En jotenki oo kokenu myöskään taroeelliseks lukea nitää viestejä tms.(paitsi joskus 10 vuotta sit muutaman kerran) koska koen että jos miehellä on jotain salattavaa mm.suhde niin se on hänen menetyksensä ja asioilla on tapana järjestyä. Molemmat myös saa tulla ja mennä "miten haluaa" eikä jälkeenpäin yleensä kysellä. 12 vuotta yhdessä ja 2 lasta.

Vierailija
172/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:27"]

Ymmärrän ap:n pointin, mutta tota viestien lukemista en ymmärrä. Siis että huvikseen mennään lukemaan toisen viestejä. Ja mitä tarkoittaa "en OIKEASTAAN käy miehen facessa"... Eli siis joskus käyt kuitenkin kyyläämässä mitä ja kenelle mies kirjoittelee?

Minä tiedän miehen kännykän kuviokoodin ja niin myös mies minun. Mies tietää kaikki salasanat mitä käytän, mutta tuskin muistaa mikä on sähköpostin ja mikä fb:n jne. Itse tiedän suunnilleen mitä salasanoja mies käyttää mutta en koskaan muista missä muodossa ne tarkalleen on (salasanat on aina muotoa "5aLa5anA13.6" eli isoja ja pieniä kirjaimia, numeroita ja syntymäaikoja sekaisin) 

En siltikään ikinä menisi katsomaan facebookia tai sähköpostia ilman lupaa. Miksi menisin? Miehelläkin on oikeus yksityisyyteen ja samoin minulla. Suuttuisin jos mies lukisi minun viestejä ilman lupaa. Käyn parhaan (naispuolisen)ystäväni kanssa todella henkilökohtaisia keskusteluja viestien välityksellä (kumpikin vihaa puhelimessa puhumista) eikä miehellä ole oikeutta lukea meidän juttuja. Varmaan mies tietää kaiken mitä minä ystävälleni kirjoittelen, mutta ystäväni salaisuudet eivät kuulu miehelle. 

Ei meilläkään silti kännykkää vahdita. Kyllä mies saa mun kännykän ottaa halutessaan. Joskus ottaakin ja soittaa sillä tai ottaa kuvan jos oma puhelin on vaikka takin taskussa. Toisinaan mies katsoo kuka soittaa ja minä käsken vastata puolestani. Ihan normaali toimintaa mutta silti molemmilla säilyy yksityisyys. Mielestäni oletus on, että jos joku ystävä laittaa minulle viestin niin viesti on tarkoitettu MINULLE. Ei miehelle. 

[/quote]

Ymmärrän ja kunnioitan tapaasi toimia. Meillä tää on vaan mennyt näin. Ihan mielenkiintoista kuulla muiden toimintatapoja. Toisaalta ihan virkistävää, että on päässyt aiheuttamaan vähän pahennusta. Kerta se on ensimmäibenkin, jännää tällänen. Pakko kysyä mielenkiinnosta, miten sä voit vihata puhelimessa puhumista? Sehän on rentouttavinta heti kokovartalohieronnan jälkeen :D

Vierailija
173/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans tiedetään toistemme salasanat ja tunnukset, saatetaan käydä toisen verkkopankissa jos tarve vaatii ja näin, en koe tuota mitenkään erikoisena. Olen joskus selaillut miehen fb kautta yhteisiä tuttujamme jos on sattunut olemaan päällä.

Meillä ei ole mitään salailtavaa, ei tarkoita kuitenkaan että pitäisi tonkia toisen puhelinta tai muuta mutta ei ongelmaakaan jos toinen haluaa katsoa :)

Vierailija
174/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn läpi katkeraa eroa ja olen avautunut erosta parhaille ystävilleni. Musta olisi todella nöyryyttävää, että ystäväni mies, jolle viestit eivät ole tarkoitettu, lukisi viestit. Ystävieni miesten ei tarvitse tietää tarkkoja lukuja esimerkiksi omaisuuden ositukseen liittyen, vaan haluan jakaa nämä luottamuksrllisesti ystävilleni. Arvostan avoimmuutta, mutta halusin tuoda vain yhden näkökulman keskusteluun.

Vierailija
175/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:19"]

Onhan niitä juttuja ollut että on ollut puhelin avoimesti vaimon luettavissa. Mutta sitten löytyikin varastosta miehen vanha puhelin jossa prepaid-liittymä. Että näin avointa.

[/quote]Nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä pakkomielle teillä on pettämiseen? Tai erityisesti miehen pettämiseen? Saattaishan mulla olla enemmän menoa kuin miehellä :D

Muutenkin "tositarinastasi" kuultaa läpi se, miten mielissäsi olet tapahtuneesta, tai siis, että vaimo on se oikea syyllinen kun kerran kyttää. Muutenkin annat ymmärtää, että ajatus siitä, että mies olisi aidosti rehellinen tai avoin on naurettava tai mahdoton. Vai onko se vain silloin, kun mies on eri tavalla avoin kuin sinun kulttuuriisi tai toimintatapaasi kuuluu?

Selitä? :)

Vierailija
176/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ystävääni on tällaisia jotka jakavat miestensä kanssa kaiken, joten en kerro heille enää mitään henkilökohtaisia asioitani. Kovin on pinnalliseksi mennyt "ystävyydet" näiden kanssa.

Vierailija
177/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:37"]

Käyn läpi katkeraa eroa ja olen avautunut erosta parhaille ystävilleni. Musta olisi todella nöyryyttävää, että ystäväni mies, jolle viestit eivät ole tarkoitettu, lukisi viestit. Ystävieni miesten ei tarvitse tietää tarkkoja lukuja esimerkiksi omaisuuden ositukseen liittyen, vaan haluan jakaa nämä luottamuksrllisesti ystävilleni. Arvostan avoimmuutta, mutta halusin tuoda vain yhden näkökulman keskusteluun.

[/quote]

Hyvä pointti. En kyllä ikinä lähtis raha-asioita tai varsinkaan summia puimaan. Esimerkkinä vaikka että "en saa nukuttua, kun mietin Minnan eroa ja sitä miten paha olla hänellä on.Miten mä voisin sun mielestä parhaiten tukea häntä?" Tarvitsen sen, että pääsen jakamaan stressinauhetta tai pohtimaan jotain yhdessä. En sutä, että kerron täsmälleen mitä tapahtuu.

Vierailija
178/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:37"] 

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:19"]

[/quote]Nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä pakkomielle teillä on pettämiseen? Tai erityisesti miehen pettämiseen? Saattaishan mulla olla enemmän menoa kuin miehellä :D

Muutenkin "tositarinastasi" kuultaa läpi se, miten mielissäsi olet tapahtuneesta, tai siis, että vaimo on se oikea syyllinen kun kerran kyttää. Muutenkin annat ymmärtää, että ajatus siitä, että mies olisi aidosti rehellinen tai avoin on naurettava tai mahdoton. Vai onko se vain silloin, kun mies on eri tavalla avoin kuin sinun kulttuuriisi tai toimintatapaasi kuuluu?

Selitä? :)
[/quote]

Rauhoitu. Tarkoitin vain ettei se ole suhteessa mikään avoimuuden ja rehellisyyden mittari jos salasanat on yhteisiä.

Vierailija
179/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:37"]  [quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:19"] Onhan niitä juttuja ollut että on ollut puhelin avoimesti vaimon luettavissa. Mutta sitten löytyikin varastosta miehen vanha puhelin jossa prepaid-liittymä. Että näin avointa. [/quote]Nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä pakkomielle teillä on pettämiseen? Tai erityisesti miehen pettämiseen? Saattaishan mulla olla enemmän menoa kuin miehellä :D Muutenkin "tositarinastasi" kuultaa läpi se, miten mielissäsi olet tapahtuneesta, tai siis, että vaimo on se oikea syyllinen kun kerran kyttää. Muutenkin annat ymmärtää, että ajatus siitä, että mies olisi aidosti rehellinen tai avoin on naurettava tai mahdoton. Vai onko se vain silloin, kun mies on eri tavalla avoin kuin sinun kulttuuriisi tai toimintatapaasi kuuluu? Selitä? :) [/quote] Rauhoitu. Tarkoitin vain ettei se ole suhteessa mikään avoimuuden ja rehellisyyden mittari jos salasanat on yhteisiä.

[/quote]

Ahaa, mikä sitten on? :) Et ollut totisesti ainoa joka vihjaa vastaavaa, joten ajattelin kysyä kun varmasti jaatte samanlaisen ajatusmaailman näiden muiden naisten kanssa.

Vierailija
180/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:27"]

[/quote]

Ymmärrän ja kunnioitan tapaasi toimia. Meillä tää on vaan mennyt näin. Ihan mielenkiintoista kuulla muiden toimintatapoja. Toisaalta ihan virkistävää, että on päässyt aiheuttamaan vähän pahennusta. Kerta se on ensimmäibenkin, jännää tällänen. Pakko kysyä mielenkiinnosta, miten sä voit vihata puhelimessa puhumista? Sehän on rentouttavinta heti kokovartalohieronnan jälkeen :D

[/quote]

Et sä kyllä pahennusta herättänyt minussa. Ihmetystä vain. Lähinnä ihmettelin tuota käytöstä juuri siltä kannalta, että miehesi ystävä voi laittaa jonkun VAIN miehellesi tarkoitetun viestin ja sitten sinä luet sen. Miehesi ystävän salaisuudet tulevat siis sinunkin tietoon.. Ei mene ihan oikein minun mielestä. Toivottavasti miehen ystävät (ja myös sinun) tietävät että luette toistenne viestejä puolin ja toisin. Jokainen tekee miten itse parhaaksi kokee :) Teillä toimii tuo, meillä meidän oma systeemi. Ja puhelimessa puhuminen on ollut minulle ja myös ystävälleni aina hankalaa. Ollaan siis oltu parhaita ystäviä (jos sielunsiskoja on olemassa niin tuo ystävä on mulle sellainen) 12 v. asti. Molemmat olemme sairastaneet masennuksen aikanaan ja siihen liittyi ainakin minulla ahdistustiloja, paniikkikohtauksia ja vaikka mitä kamalaa. Sosiaaliset tilanteet oli kauhistus. Tuosta ajasta jäi inho puheluja kohtaan VAIKKA siellä toisessa päässä olisi se paras ystävä. Vieläkin kauhistelen kaikkia virallisia puheluja ja vielä pari vuotta sitten mun mies hoiti ne mun puolesta (tosiaan meillä ei ole mitään salattavaa vaikka viestit onkin yksityisasia :D) Todella noloa tämmönen näin "ääneen sanottuna", mutta nykyään tilanne on onneksi parempi. Kirjoittaminen on kuitenkin kasvokkain puhumisen ohella minulle se paras ilmaisumuoto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi