Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko oikeasti ainoa pariskunta, joka ei "suojele" puhelintaan?

Vierailija
03.08.2015 |

Mies tietää mun kännykän salasanat, sähköpostin salasanan ja facen salasanan.Samoin mä tiedän hänen.

Kyllä, olen lukenut hänen viestejään. Ihan huvin vuoksi. Silleen, että mies istuu vieressä. Oon tullut huoneeseen silleen, että mies ettii mun puhelin kädessään jotain viestiketjua mistä tarvitsee tietoa (esim. sanon, että mennään vanhemmilleni tänään syömään, mies kysyy monelta, mä sanon et voitko tarkistaa mun puhelimesta).

Jaetaan rahat, sänky, koti, ajatusmaailma, arvot. Puhutaan päivittäin monista vaikeistakin asioista.

Minkä hiton takia sen puhelimen pitää olla jotenkin varjeltu valtiosalaisuus, jonka yksityisyyttä pitää vaalia tiukemmin kauan odotettua esikoispoikaa? Miks täälläkin riehutaan siitä, miten iso synti jonkun puhelimen tutkiminen on?

Mulla ei ole _mitään_ salattavaa, jännää tai yksityistä, mikä pitäos pitää miehen silmiltä. Ei näköjään miehelläkään. En oikeastaan käy miehen facessa, mutta jos haluaisin, niin pääsisin. Mitä hiton väliä?

Kun on oltu 8 vuotta naimisissa, tietää toisesta ihan kaiken ja on nähnyt toisen esim. ripulipaskalla ja oksennustaudissa, itkemässä, leikkaamassa varpaankysiä pytyllä tai tuijottamassa hääohjelmia (mun miehen salainen pahe) nii eiköhän ne rajat oo kadonnu jo.

Kysymys kuuluu, mitä te suojaatte toisen katseilta sieltä puhelimesta? Ja miksi?

Kommentit (223)

Vierailija
181/223 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällaiset ei-salattavaa henkilöt jotka "ihan hyvin voivat lukea toistensa viestejä" niitä joilla on yhteinen Facebook-tili? Miksi pitää erilliset olla, miksi ei vain yhtä jos kerran kaikki asiat ja viestit on avoimia ja yhteisiä?

Markku ja Minna Peltonen - facebook-käyttäjä!!!!

Vierailija
182/223 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:06"]Mulla on firman kännykkä ja työmeili puhelimessa. Puhelimen on oltava suojattu. [/quote] Tätä on turha yrittää selittää tälle massalle.

[/quote]

AV-mamma vaatii miehen työnantajaa muuttamaan käytäntöjää ettei pikku-pikku-vaimon tarvitse olla alistettu ja elää epäilyksessä vaan saa stalkata miehen luuria aina kun haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/223 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä niin, että puhelimissa ei salasanoja, eikä s.postissa. Mutta facessa on. Eipä kyllä ole tarvinnut tutkia puhelinta eikä s.posteja vaikka pääsy niihin tarvittaessa onkin.

Vierailija
184/223 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:27"]Meillä niin, että puhelimissa ei salasanoja, eikä s.postissa. Mutta facessa on. Eipä kyllä ole tarvinnut tutkia puhelinta eikä s.posteja vaikka pääsy niihin tarvittaessa onkin.
[/quote]
Siis on salasanat tietenkin s.postissa mutta siis tiedän sen. :) Facen salasanaa taas en, eikä tarvitsekkaan tietää.

Vierailija
185/223 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuolaisessa suhteessa ja se kesti 10 vuotta. Suhde päättyi hyvässä yhteisymmärryksessä kun tietoja ei enää jaettu ja jakamattomuus johtui uudesta ihastuksesta.

Todella vapauttavaa ja suositeltavaa tuo suhde jossa kaikki on avointa. Nyt olen suhteessa jossa kaikki on salaista ja tämä ahdistaa ja kun asiasta puhuu niin mutistaa, että sä et luota!

Vierailija
186/223 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:39"]

Olen ollut tuolaisessa suhteessa ja se kesti 10 vuotta. Suhde päättyi hyvässä yhteisymmärryksessä kun tietoja ei enää jaettu ja jakamattomuus johtui uudesta ihastuksesta.

Todella vapauttavaa ja suositeltavaa tuo suhde jossa kaikki on avointa. Nyt olen suhteessa jossa kaikki on salaista ja tämä ahdistaa ja kun asiasta puhuu niin mutistaa, että sä et luota!

[/quote]

Voithan sinä aina lähteä jos et luota.

Vierailija
187/223 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen pettämiseen tarvita puhelinta tai facea... Tuo on sellaista "kaikki avoimuus tuo turvaa"-olettamukseen tuudittautumista. Toisesta ei koskaan voi olla 100% varma mistään ja aikuinen ihminen oppii elämään sen epävarmuuden kanssa ja luottaa, kunnes toisin osoitetaan.

Vierailija
188/223 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 08:59"]

Te ketkä puolustelette tätä puhelinsalaisuutta kavereiden ja ystävien henkilökohtaisten viestien/tietojen paljastumisella kumppanille; ettekö te luota itse kumppaniinne niin paljon, että tiedätte ettei hän lukisi tuollaisia keskusteluja? Minun puhelimeni on nytkin ollut miehelläni lainassa pari viikkoa hänen omansa mentyä rikki, ja todellakin luotan häneen niin paljon että tiedän ettei hän lue mitään sellaisia viestejä mitä ei saisi. Myös minä käytän hänen puhelintaan jos omani ei ole lähtettyvillä, enkä todellakaan selaile hänen ja kavereidensa viestiketjuja, varsinkaan jos ne näyttävät yhtään henkilökohtaisilta asioilta.

[/quote]Näkyykö ne jotenkin päälle päin, että tässä viestissä Mirkku kertoo jotain sellaista, mitä ei ole tarkoitettu miehen silmille ja tämä viesti on ihan ok katsoa? Puhelimen lainaaminen on ihan eri asia, kuin se, mistä tässä ketjussa puhuttiin (sähköpostit, fb-tilit jne).

[/quote]

Otsikossa puhuttiin puhelimesta, vastasin siihen lähinnä. Minun miestäni ei voisi vähempää kiinnostaa Mirkun viestit minulle tai minua kiinnosta miehen kavereiden viestit hänelle. Siinäpä se luottamus onkin avainasemassa; luotan siihen, että vaikka mieheni voisi lukea viestini, hän ei niin tee ellen pyydä. Samoin minä en lue hänen viestikeskustelujaan jos nimenomaisesti hän ei pyydä sieltä jotain katsomaan.

Mutta täytyy myöntää, että minua ei kiinnosta puhelimitse tai viestitse juoruaminen tai avautuminen muutenkaan, joten ei minun puhelimessani mitään yksityisluonteisia tilityksiä ole ollutkaan ainakaan muutamaan vuoteen, keneltäkään. Hoidan yksityisluonteiset keskustelut ihan kasvokkain.

Vierailija
189/223 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo saakin lähteä,aikuisia kuitekin ollaan.

Vierailija
190/223 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mepä emme ole mieheni kanssa ikinä sulautumassa yhdeksi entiteetiksi, vaan me molemmat olemme kaksi erillistä ihmistä, joilla on oikeus henkilökohtaisiin juttuihin, jotka haluaa pitää vain itsellään. Hulluksihan siitä tulisi, jos KAIKKI pitäisi jakaa. Kauhuskenaario!

Vierailija
191/223 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:00"]

Tiedän kyllä miehen salasanoja ja hänkin minun, mutta ei kävisi mielessäkään käydä lukemassa viestejä ja facebookia. Katsos ap, meillä luotetaan toisiimme ja siihen, että puoliso kertoo kyllä itse toiselle kaiken kertomisen arvoisen. 

[/quote]

Mut sehän on hyvä! Ette päädy numeroksi tilastoon Suomen kammottavan suureen avioerotilastoon.

Vierailija
192/223 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:53"]

"ja avaisitko kyt, että miten se päätyy sinne firman tietoon? Ja yllättävää, ettet naisena tiedä , ettei raskaus ja lapsen saanti oikeuta syrjimiseen ja/tai irtisanomiseen."

Tuo miehensä viestien huvikseen lukija ei ole pelkästään hölmö ja naiivi, hän on ihan super-hölmö ja -naiivi :D

[/quote]

Oon ihan niin hölmö, että pelkkä kuittailu ei nyt auta. Sun pitää avata, mitä hullua viestissäni oli :)

Vierailija
193/223 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:03"]

Tiedän kyllä miehen salasanoja ja hänkin minun, mutta ei kävisi mielessäkään käydä lukemassa viestejä ja facebookia. Katsos ap, meillä luotetaan toisiimme ja siihen, että puoliso kertoo kyllä itse toiselle kaiken kertomisen arvoisen. 

[/quote]

Mut sehän on hyvä! Ette päädy numeroksi tilastoon Suomen kammottavan suureen avioerotilastoon.

[/quote]

Teilläkö tuota kohtaloa jo odotellaan?

Vierailija
194/223 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:05"]Mies tietää mun kännykän salasanat, sähköpostin salasanan ja facen salasanan.Samoin mä tiedän hänen.

Kyllä, olen lukenut hänen viestejään. Ihan huvin vuoksi. Silleen, että mies istuu vieressä. Oon tullut huoneeseen silleen, että mies ettii mun puhelin kädessään jotain viestiketjua mistä tarvitsee tietoa (esim. sanon, että mennään vanhemmilleni tänään syömään, mies kysyy monelta, mä sanon et voitko tarkistaa mun puhelimesta).

Jaetaan rahat, sänky, koti, ajatusmaailma, arvot. Puhutaan päivittäin monista vaikeistakin asioista.

Minkä hiton takia sen puhelimen pitää olla jotenkin varjeltu valtiosalaisuus, jonka yksityisyyttä pitää vaalia tiukemmin kauan odotettua esikoispoikaa? Miks täälläkin riehutaan siitä, miten iso synti jonkun puhelimen tutkiminen on?

Mulla ei ole _mitään_ salattavaa, jännää tai yksityistä, mikä pitäos pitää miehen silmiltä. Ei näköjään miehelläkään. En oikeastaan käy miehen facessa, mutta jos haluaisin, niin pääsisin. Mitä hiton väliä?

Kun on oltu 8 vuotta naimisissa, tietää toisesta ihan kaiken ja on nähnyt toisen esim. ripulipaskalla ja oksennustaudissa, itkemässä, leikkaamassa varpaankysiä pytyllä tai tuijottamassa hääohjelmia (mun miehen salainen pahe) nii eiköhän ne rajat oo kadonnu jo.

Kysymys kuuluu, mitä te suojaatte toisen katseilta sieltä puhelimesta? Ja miksi?
[/quote]

Amen! Kuin mun kynästä.

Vierailija
195/223 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:05"]Mies tietää mun kännykän salasanat, sähköpostin salasanan ja facen salasanan.Samoin mä tiedän hänen. Kyllä, olen lukenut hänen viestejään. Ihan huvin vuoksi. Silleen, että mies istuu vieressä. Oon tullut huoneeseen silleen, että mies ettii mun puhelin kädessään jotain viestiketjua mistä tarvitsee tietoa (esim. sanon, että mennään vanhemmilleni tänään syömään, mies kysyy monelta, mä sanon et voitko tarkistaa mun puhelimesta). Jaetaan rahat, sänky, koti, ajatusmaailma, arvot. Puhutaan päivittäin monista vaikeistakin asioista. Minkä hiton takia sen puhelimen pitää olla jotenkin varjeltu valtiosalaisuus, jonka yksityisyyttä pitää vaalia tiukemmin kauan odotettua esikoispoikaa? Miks täälläkin riehutaan siitä, miten iso synti jonkun puhelimen tutkiminen on? Mulla ei ole _mitään_ salattavaa, jännää tai yksityistä, mikä pitäos pitää miehen silmiltä. Ei näköjään miehelläkään. En oikeastaan käy miehen facessa, mutta jos haluaisin, niin pääsisin. Mitä hiton väliä? Kun on oltu 8 vuotta naimisissa, tietää toisesta ihan kaiken ja on nähnyt toisen esim. ripulipaskalla ja oksennustaudissa, itkemässä, leikkaamassa varpaankysiä pytyllä tai tuijottamassa hääohjelmia (mun miehen salainen pahe) nii eiköhän ne rajat oo kadonnu jo. Kysymys kuuluu, mitä te suojaatte toisen katseilta sieltä puhelimesta? Ja miksi? [/quote] Amen! Kuin mun kynästä.

[/quote]

No tietenkin, sun kynästähän se onkin ;)

Vierailija
196/223 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:05"]Mies tietää mun kännykän salasanat, sähköpostin salasanan ja facen salasanan.Samoin mä tiedän hänen. Kyllä, olen lukenut hänen viestejään. Ihan huvin vuoksi. Silleen, että mies istuu vieressä. Oon tullut huoneeseen silleen, että mies ettii mun puhelin kädessään jotain viestiketjua mistä tarvitsee tietoa (esim. sanon, että mennään vanhemmilleni tänään syömään, mies kysyy monelta, mä sanon et voitko tarkistaa mun puhelimesta). Jaetaan rahat, sänky, koti, ajatusmaailma, arvot. Puhutaan päivittäin monista vaikeistakin asioista. Minkä hiton takia sen puhelimen pitää olla jotenkin varjeltu valtiosalaisuus, jonka yksityisyyttä pitää vaalia tiukemmin kauan odotettua esikoispoikaa? Miks täälläkin riehutaan siitä, miten iso synti jonkun puhelimen tutkiminen on? Mulla ei ole _mitään_ salattavaa, jännää tai yksityistä, mikä pitäos pitää miehen silmiltä. Ei näköjään miehelläkään. En oikeastaan käy miehen facessa, mutta jos haluaisin, niin pääsisin. Mitä hiton väliä? Kun on oltu 8 vuotta naimisissa, tietää toisesta ihan kaiken ja on nähnyt toisen esim. ripulipaskalla ja oksennustaudissa, itkemässä, leikkaamassa varpaankysiä pytyllä tai tuijottamassa hääohjelmia (mun miehen salainen pahe) nii eiköhän ne rajat oo kadonnu jo. Kysymys kuuluu, mitä te suojaatte toisen katseilta sieltä puhelimesta? Ja miksi? [/quote] Amen! Kuin mun kynästä.

[/quote]

No tietenkin, sun kynästähän se onkin ;)

[/quote]

Äh, sä ehdit kommentoimaan ekana! Mutta samaa piti sanoa; ehkäpä se onkin samasta kynästä :D

Vierailija
197/223 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juuri näin. TÄMÄ on luottamusta, ei se että niitä toisen juttuja pitää voida vapaasti lukea.

Itse laitoin kerran ystävälleni vähän härskihkön huumoriviestin. Oli uusi ukko kuvioissa hänellä silloin. Vastaus tuli melko pian: "Meidän mamma on nyt nukkumassa, on vähän kipee. Kerron että tavoittelit." Voi jumalauta! Laitoin viesti ystävälleni, en tälle miehelle! No, mies osoittautuikin tosin kontrolloivaksi kussipääksi muutenkin ja on nyt historiaa ystäväni elämässä. Onneksi.

Vierailija
198/223 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään suojella, mutta eipä ole tarvetta kyylätäkään toisten henkilökohtaisia juttuja. Se luottamus katsos...

Vierailija
199/223 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään viesteissä yms. salattavaa, mutta en halua, että KUKAAN saa tietää että olen AV-mamma!!! (Aina muutama ketju luurissa auki)

Vierailija
200/223 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ot kysyä. Te ketkä kerrotte ja näytätte ystävien viestit miehelle, kun ei teidän välillä ole salaisuuksia, niin kerrotteko työasioitakin vaikka teillä olisi vaitiolovelvollisuus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi