Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko oikeasti ainoa pariskunta, joka ei "suojele" puhelintaan?

Vierailija
03.08.2015 |

Mies tietää mun kännykän salasanat, sähköpostin salasanan ja facen salasanan.Samoin mä tiedän hänen.

Kyllä, olen lukenut hänen viestejään. Ihan huvin vuoksi. Silleen, että mies istuu vieressä. Oon tullut huoneeseen silleen, että mies ettii mun puhelin kädessään jotain viestiketjua mistä tarvitsee tietoa (esim. sanon, että mennään vanhemmilleni tänään syömään, mies kysyy monelta, mä sanon et voitko tarkistaa mun puhelimesta).

Jaetaan rahat, sänky, koti, ajatusmaailma, arvot. Puhutaan päivittäin monista vaikeistakin asioista.

Minkä hiton takia sen puhelimen pitää olla jotenkin varjeltu valtiosalaisuus, jonka yksityisyyttä pitää vaalia tiukemmin kauan odotettua esikoispoikaa? Miks täälläkin riehutaan siitä, miten iso synti jonkun puhelimen tutkiminen on?

Mulla ei ole _mitään_ salattavaa, jännää tai yksityistä, mikä pitäos pitää miehen silmiltä. Ei näköjään miehelläkään. En oikeastaan käy miehen facessa, mutta jos haluaisin, niin pääsisin. Mitä hiton väliä?

Kun on oltu 8 vuotta naimisissa, tietää toisesta ihan kaiken ja on nähnyt toisen esim. ripulipaskalla ja oksennustaudissa, itkemässä, leikkaamassa varpaankysiä pytyllä tai tuijottamassa hääohjelmia (mun miehen salainen pahe) nii eiköhän ne rajat oo kadonnu jo.

Kysymys kuuluu, mitä te suojaatte toisen katseilta sieltä puhelimesta? Ja miksi?

Kommentit (223)

Vierailija
221/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:27"]

Ymmärrän ap:n pointin, mutta tota viestien lukemista en ymmärrä. Siis että huvikseen mennään lukemaan toisen viestejä. Ja mitä tarkoittaa "en OIKEASTAAN käy miehen facessa"... Eli siis joskus käyt kuitenkin kyyläämässä mitä ja kenelle mies kirjoittelee?

Minä tiedän miehen kännykän kuviokoodin ja niin myös mies minun. Mies tietää kaikki salasanat mitä käytän, mutta tuskin muistaa mikä on sähköpostin ja mikä fb:n jne. Itse tiedän suunnilleen mitä salasanoja mies käyttää mutta en koskaan muista missä muodossa ne tarkalleen on (salasanat on aina muotoa "5aLa5anA13.6" eli isoja ja pieniä kirjaimia, numeroita ja syntymäaikoja sekaisin) 

En siltikään ikinä menisi katsomaan facebookia tai sähköpostia ilman lupaa. Miksi menisin? Miehelläkin on oikeus yksityisyyteen ja samoin minulla. Suuttuisin jos mies lukisi minun viestejä ilman lupaa. Käyn parhaan (naispuolisen)ystäväni kanssa todella henkilökohtaisia keskusteluja viestien välityksellä (kumpikin vihaa puhelimessa puhumista) eikä miehellä ole oikeutta lukea meidän juttuja. Varmaan mies tietää kaiken mitä minä ystävälleni kirjoittelen, mutta ystäväni salaisuudet eivät kuulu miehelle. 

Ei meilläkään silti kännykkää vahdita. Kyllä mies saa mun kännykän ottaa halutessaan. Joskus ottaakin ja soittaa sillä tai ottaa kuvan jos oma puhelin on vaikka takin taskussa. Toisinaan mies katsoo kuka soittaa ja minä käsken vastata puolestani. Ihan normaali toimintaa mutta silti molemmilla säilyy yksityisyys. Mielestäni oletus on, että jos joku ystävä laittaa minulle viestin niin viesti on tarkoitettu MINULLE. Ei miehelle. 

[/quote]

Ymmärrän ja kunnioitan tapaasi toimia. Meillä tää on vaan mennyt näin. Ihan mielenkiintoista kuulla muiden toimintatapoja. Toisaalta ihan virkistävää, että on päässyt aiheuttamaan vähän pahennusta. Kerta se on ensimmäibenkin, jännää tällänen. Pakko kysyä mielenkiinnosta, miten sä voit vihata puhelimessa puhumista? Sehän on rentouttavinta heti kokovartalohieronnan jälkeen :D

[/quote]

Et sä kyllä pahennusta herättänyt minussa. Ihmetystä vain. Lähinnä ihmettelin tuota käytöstä juuri siltä kannalta, että miehesi ystävä voi laittaa jonkun VAIN miehellesi tarkoitetun viestin ja sitten sinä luet sen. Miehesi ystävän salaisuudet tulevat siis sinunkin tietoon.. Ei mene ihan oikein minun mielestä. Toivottavasti miehen ystävät (ja myös sinun) tietävät että luette toistenne viestejä puolin ja toisin. Jokainen tekee miten itse parhaaksi kokee :) Teillä toimii tuo, meillä meidän oma systeemi. Ja puhelimessa puhuminen on ollut minulle ja myös ystävälleni aina hankalaa. Ollaan siis oltu parhaita ystäviä (jos sielunsiskoja on olemassa niin tuo ystävä on mulle sellainen) 12 v. asti. Molemmat olemme sairastaneet masennuksen aikanaan ja siihen liittyi ainakin minulla ahdistustiloja, paniikkikohtauksia ja vaikka mitä kamalaa. Sosiaaliset tilanteet oli kauhistus. Tuosta ajasta jäi inho puheluja kohtaan VAIKKA siellä toisessa päässä olisi se paras ystävä. Vieläkin kauhistelen kaikkia virallisia puheluja ja vielä pari vuotta sitten mun mies hoiti ne mun puolesta (tosiaan meillä ei ole mitään salattavaa vaikka viestit onkin yksityisasia :D) Todella noloa tämmönen näin "ääneen sanottuna", mutta nykyään tilanne on onneksi parempi. Kirjoittaminen on kuitenkin kasvokkain puhumisen ohella minulle se paras ilmaisumuoto. 

[/quoteä

Herranjumala. Miten selvisit tuosta? Tukiko esim. valtio sinua tarpeeksi? Toihan on ihan kamalaa, kuullostaa mun korviin siltä, että joka päivä tuntui painajaiselta. Ihanaa kuitenkin, että olet löytänyt ihmisen joka ymmärtää 100%, ei mikään pikkujuttu.. Oot aika kova mimmi. Huh. En tiedä, miten olisin itse selvinnyt vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
222/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tällanen hymiöprovoihin kuuluva provo :) Näitä harrastaa palstalla joko yksi tai sitten useampi kirjoittaja ;) En tiedä onko se hymiöiden tunkeminen tarkoituksellista, vai alitajuntaista, mutta aina sen näistä hymiöistä ja älyttömästä keskustelunkulusta tunnistaa. Ensiksi se kertoo jonkin jutun alkuun, joka on oikeastaan ihan järkevä, jos ei ota huomioon huonoa kielioppia. Juttu on kuitenkin lievästi provosoiva. Se sisältää aina jonkin kysymyksen, esim. "Miksi salailette puhelintanne?". Sitten kun siihen vastataan, että miksi toiset toimii eri tavalla, ja huomauttaa jostain epäkohdasta hänen toimintavassaan, niin hänelle ei kelpaa se vastaus, ja vastaa aina hymiön kanssa kertoen että hänen tapa on parempi :) :D

Tämän jälkeen alkaa yleensä riitely ketjussa. Riidan kohteena on yleensä se epäkohta, mistä muut mainitsevat (tässä tapauksessa, että ystävien jutut eivät kuulu puolisolle). Jossain vaiheessa sitten yleensä käännetäänkin, muutamien  puolintoisin tapahtuneiden solvausten jälkeen, asia päälaelleen. Kyseistä epäkohtaa ei olekaan olemassa (tässä tapauksessa, että ystäviensä kesken onkin ihan normaalia jakaa kaikki asiat kumppanien kanssa). Sitten alkaa muutaman kanssa kompromissinteko, ja toisten kanssa jatkuu sama jauhanta. Myös provon vihjailut, ettei vastakkaista mielipidettä olevilla ole kaikki hyvin omassa elämässään yltyvät. Ihan vaan sen takia, ettei ketju tyrehdy. Muutenhan provo joutuisi palamaan päivittäiseen arkeensa. :D Kun ketjun sivut alkavat jatkua jo 5,6,...,n sivuille asti, niin kukaan ei oikeastaan edes enää muista, että kaiken alkua oli yksi kysymys, johon ihmiset vastasivat, ja sitten provo onkin kääntänyt kysymykseen vastaamisen älyttömäksi jutuksi. Eli olet vastannut kysymykseen, ja provo koittaa kääntää asian niin kuin ei olisi koko kysymystä esittänytkään. Mutta aina sen tunnistaa :) noista :D saakutin :) hymiöistä :), mitä se tunkee aina vastauksiinsa yhdistettynä ivalliseen sävyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/223 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 08:59"]

Te ketkä puolustelette tätä puhelinsalaisuutta kavereiden ja ystävien henkilökohtaisten viestien/tietojen paljastumisella kumppanille; ettekö te luota itse kumppaniinne niin paljon, että tiedätte ettei hän lukisi tuollaisia keskusteluja? Minun puhelimeni on nytkin ollut miehelläni lainassa pari viikkoa hänen omansa mentyä rikki, ja todellakin luotan häneen niin paljon että tiedän ettei hän lue mitään sellaisia viestejä mitä ei saisi. Myös minä käytän hänen puhelintaan jos omani ei ole lähtettyvillä, enkä todellakaan selaile hänen ja kavereidensa viestiketjuja, varsinkaan jos ne näyttävät yhtään henkilökohtaisilta asioilta.

[/quote]Näkyykö ne jotenkin päälle päin, että tässä viestissä Mirkku kertoo jotain sellaista, mitä ei ole tarkoitettu miehen silmille ja tämä viesti on ihan ok katsoa? Puhelimen lainaaminen on ihan eri asia, kuin se, mistä tässä ketjussa puhuttiin (sähköpostit, fb-tilit jne).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan