Helsingin oudot ihmiset
Mitä outoja ihmisiä olette tavanneet kadulla, kertokaa kokemuksianne :)
Itse usein näen Päärautatieasemalla naisen matkalaukkukärryn kanssa, surettaa ja pohdituttaa hänen kohtalonsa kyllä. Lisäksi usein kadulla tulee vastaan nuorehko nainen, joka aina aloittaa samalla tavalla "Anteeks, oon pikkasen pulassa mun opintotuen kanssa...". Tullut minulle parin vuoden ajalla monta kertaa vastaan ja sanonut saman, mahtanut opintotukipula jatkua pitkään, hmm...
Tarkoitus ei ole missään nimessä pilkata mielenterveyshäiriöistä tai muista ongelmista kärsiviä katujen ihmisiä, vaan jakaa tarinoita ja pohtia kohtaamisia heidän kanssaan!
Kommentit (82)
Kyllä se on naapurin Pena, joka käy postilaatikolla pelkissä pyjamahousuissa ja kylpytakissa. Napa näkyy. Muulloin menee reinoilla, mutta kun on ollut liukasta, käy hakemassa aamulehden villasukissa.
Kirkkonummi-Helsinki-lähijunassa kuulin, en nähnyt, joitain kertoja mamumiehen, joka puhui kovaa puhelimeen. Ei siinä vielä mitään, mutta hän saattoi toistaa saman lauseen, siinä oli ehkä englantia ja muuta ulkomaankieltä, jopa satakunta kertaa puhelun aikana. Ikään kuin olisi väitellyt jostain koko ajan jonkun kanssa.
En muista enää miten lause meni, tästä muutama vuosi aikaa, mutta toisteli sitä samaa yhä uudelleen ja uudelleen ja useampia eri matkakertoja. Aika vähän puhui muuta puhelun aikana. Sävy oli ensin rauhallinen, mutta aika pian muuttui syyttäväksi ja aggressiiviseksi. Ei alkanut huutaa, mutta oli selvästi vihainen.
Näin kerran yhdessä puistossa kummallisen pojan. Hänellä oli noitahattu päällä, käveli hassusti ja puhui itsekseen tyttömäisellä äänellä.
"Tarkoitus ei ole missään nimessä pilkata mielenterveyshäiriöistä tai muista ongelmista kärsiviä katujen ihmisiä, vaan jakaa tarinoita ja pohtia kohtaamisia heidän kanssaan!"
Miten olisi, jos pohtisitte miten voisitte auttaa, sen sijaan että puhutte täällä vaan heidän selän takana? Auttaminen ei toki ole helppoa, mutta ehkä joku yhdisys voisi antaa teille neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
"Tarkoitus ei ole missään nimessä pilkata mielenterveyshäiriöistä tai muista ongelmista kärsiviä katujen ihmisiä, vaan jakaa tarinoita ja pohtia kohtaamisia heidän kanssaan!"
Miten olisi, jos pohtisitte miten voisitte auttaa, sen sijaan että puhutte täällä vaan heidän selän takana? Auttaminen ei toki ole helppoa, mutta ehkä joku yhdisys voisi antaa teille neuvoja.
Rautatientorin kerjäläiselle annoin aikoinaan rahaa Malmilla, mutta en enää torilla.
Olisi varmaan pitänyt ostaa hänelle grillimakkara, mutta kiirehdin silloin jonnekin.
Helsingissä liikkui vuosia sitten vanhempi nainen, jonka hattuna oli moppi. Hän oli miljonääri ja kävi juttelemassa kuuluisan juristin kanssa asianajotoimistossa, jossa ystäväni oli töissä. Maailmassa riittää erilaisia ihmisiä, mopillisia ja mopittomia.
Aika ikävä ketju. Ihmisillä on joitakin vammoja, joita ei voi ehkäistä, eli meidän pitää kunnioittaa ja kohdella tällaisia ihmisiä hyvin, sen sijaan että ivailemme heitä.
Rummutus ulkona on tosi fine ja se mieshän soittaa taidokkaasti. Ehkä hän on entinen ammattirumpali. Sen lisäksi olen huomannut että vanhukset menee juttelee hälle kuin vanhalle tutulle.
Rummuttaja on ihana <3
Musta tuntuu et mäkin oon varmaan törmännyt opintotukinaiseen. Oli vielä mun ensimmäinen päivä yliopistolla, tilanne jäi mieleen ja pohdin olenko pian itse samassa jamassa opiskelun myötä. Oli hyvin siistin näköinen niin en tiedä mihin ne rahat menee. Tietysti jos tienestit on hyvät niin parempi toi kuin onlyfans.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustassa pyörii sellainen sähkötuolilla liikuskeleva ukko, joka paasaa aina mikrofoniin Jeesuksesta.
Hui
:DDDDDD nyt on sitkee äijä kyseessä!
Valkoisiin kalaareihin ja paitaan pukeutuva rullaluistelija. Usein P-junassa.
Vierailija kirjoitti:
hesa sileeks putin heittää pommin
Hesaa ei ole ollut olemassa enää vuosikymmeniin pöndeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Valkoisiin kalaareihin ja paitaan pukeutuva rullaluistelija. Usein P-junassa.
Laserskater
Onko kukaan törmännyt Kalliossa vähään aikaan siihen keski-ikäiseen tai vähän vanhempaan mieheen, joka kysyy naisilta paksulla venäläisaksentilla ”anteeksi, menisimmekö naimisiin?”
Ei tämä nyt niin outoa ole, mutta Haagassa/Huopalahden aseman ympärillä pyörii ajoittain ulkomaalaistaustainen, silmälasipäinen mies, jolla vaihtuvat tarinat siitä, minne olisi menossa ja aina sama juttu siitä, että ei tasan kolmeen päivään ole syönyt. "Minä hirveä nälkä" ja on kuin olisi itkuun pillahtamassa. Tänään kertoi asuvansa Kalajoella. Jäi epäselväksi, mitä sitten tekee viikosta ja kuukaudesta toiseen Haagassa.
Pitäähän sitä nyt joka taajamassa olla ainakin yksi kylähullu, paremmissa useampikin.
Vierailija kirjoitti:
Turun väylän risteyksen liikennevaloissa käveli kerran oikein perinteinen hömppäsetä: pipo vinossa, polvissa asti riippuva kaulaliina, villakangaspuku epämääräisesti puettuna, alta saattoi näkyä pyjama.
Näytti kuin lähteneen kiireellä jostain laitoksesta.
Timo Harakka etsi Heinäluomaa
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä nyt niin outoa ole, mutta Haagassa/Huopalahden aseman ympärillä pyörii ajoittain ulkomaalaistaustainen, silmälasipäinen mies, jolla vaihtuvat tarinat siitä, minne olisi menossa ja aina sama juttu siitä, että ei tasan kolmeen päivään ole syönyt. "Minä hirveä nälkä" ja on kuin olisi itkuun pillahtamassa. Tänään kertoi asuvansa Kalajoella. Jäi epäselväksi, mitä sitten tekee viikosta ja kuukaudesta toiseen Haagassa.
Kalajokimies, ei olekaan hetkeen näkynyt täällä Kalliossa.
Kaikki tietävät varmaan miehen, jonka kasvojen toinen puoli oli mädäntynyt pois. Hänkin lienee jo siirtynyt autuaammille metsästysmaille.
Vierailija kirjoitti:
Ja nainen joka on kolmekymppinen väittää tulleensa ryöstetyksi ja ei pääse kotiin junalla
Joo, tää on tuttu! Hänet on ryöstetty keskellä kirkasta päivää Kaisaniemen puistossa ja on menossa Mikkeliin. Hän pyysi rahaa bussiin, joka lähtee Kampista. Ehdotin, että ostan hänelle lipun seuraavaan Mikkelin junaan ja mentiin lippuautomaatille, mutta seuraavan junan lähtöön oli tuntikausia ja juna olisi ollut perillä paljon myöhemmin kuin bussi. Annoin 20 euroa ja mietin, että rahat saattoivat mennä aineisiin. Nää on näitä, jos aina epäilee, niin oikeasti apua tarvitsevia ei auteta koskaan.
Hui