Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin oudot ihmiset

Vierailija
06.03.2022 |

Mitä outoja ihmisiä olette tavanneet kadulla, kertokaa kokemuksianne :)

Itse usein näen Päärautatieasemalla naisen matkalaukkukärryn kanssa, surettaa ja pohdituttaa hänen kohtalonsa kyllä. Lisäksi usein kadulla tulee vastaan nuorehko nainen, joka aina aloittaa samalla tavalla "Anteeks, oon pikkasen pulassa mun opintotuen kanssa...". Tullut minulle parin vuoden ajalla monta kertaa vastaan ja sanonut saman, mahtanut opintotukipula jatkua pitkään, hmm...

Tarkoitus ei ole missään nimessä pilkata mielenterveyshäiriöistä tai muista ongelmista kärsiviä katujen ihmisiä, vaan jakaa tarinoita ja pohtia kohtaamisia heidän kanssaan!

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustassa pyörii sellainen sähkötuolilla liikuskeleva ukko, joka paasaa aina mikrofoniin Jeesuksesta.

Tää on niin rasittava heebo ettei tosi, kauhee möly lähtee siitä sen systeemistä. 

Vierailija
62/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turun väylän risteyksen liikennevaloissa käveli kerran oikein perinteinen hömppäsetä: pipo vinossa, polvissa asti riippuva kaulaliina, villakangaspuku epämääräisesti puettuna, alta saattoi näkyä pyjama.

Näytti kuin lähteneen kiireellä jostain laitoksesta.

Timo Harakka etsi Heinäluomaa

Harakka on hoikka poika siihen ukkeliin verrattuna, eikä nenäkään punoita samaan malliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset, joilla on kaikilla ruma Marimekon kangaskassi, leveät farkut joissa on liian lyhyet lahkeet, ylisuuri takki ja isot silmälasit. Luulevat olevansa niiiiin omaperäisiä.

Vierailija
64/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä jaksaa hämmästyttää se kuinka kiinnostuneita ihmiset ovat toisista. Tuijotetaan, käännytään katsomaan perään, hämmästellään, seurataan jne. Toisaalta se on tietysti hyväkin, koska usein se tarkoittaa, että myös huolehditaan hädän hetkellä. Täällä omassa elinpiirissäni, saa olla vaikka millainen viipeltäjä ja ketään ei kiinnosta.

Milloin olet kokenut tämmöistä ja missä päin Helsinkiä? Oon asunut täällä 20 vuotta eikä kuulosta tutulta. 

Vierailija
65/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa joku saisi kunnon kodin kaikille, ei asuntola. Ei ole kiva kuulla että osa hortoilee kadulla, ehkeivät itse pääse sieltä pois. Tai sille paikkakunnalle jossa viihtyvät. Tuet ovat minimissä nyt.

Vierailija
66/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä nyt niin outoa ole, mutta Haagassa/Huopalahden aseman ympärillä pyörii ajoittain ulkomaalaistaustainen, silmälasipäinen mies, jolla vaihtuvat tarinat siitä, minne olisi menossa ja aina sama juttu siitä, että ei tasan kolmeen päivään ole syönyt. "Minä hirveä nälkä" ja on kuin olisi itkuun pillahtamassa. Tänään kertoi asuvansa Kalajoella. Jäi epäselväksi, mitä sitten tekee viikosta ja kuukaudesta toiseen Haagassa.

Kalajokimies, ei olekaan hetkeen näkynyt täällä Kalliossa.

Kaikki tietävät varmaan miehen, jonka kasvojen toinen puoli oli mädäntynyt pois. Hänkin lienee jo siirtynyt autuaammille metsästysmaille.

Juu tämän viimeksi mainitun olen nähnyt ratikassa ja sitä näkyä ei hetkeen unohdakaan! Asumme kuitenkin hyvinvointivaltiossa jossa lääketieteellistä apua on saatavilla, ja tällainen kasvojen vamma lienee jotenkin korjattavissa. Mutta tyyppi vaikutti siltä että häntä ei mitenkään ihmisten kauhistus vaivannut, päinvastoin.

Vierailija
67/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset, joilla on kaikilla ruma Marimekon kangaskassi, leveät farkut joissa on liian lyhyet lahkeet, ylisuuri takki ja isot silmälasit. Luulevat olevansa niiiiin omaperäisiä.

Mitä outoa näissä on jos ovat kerran kaikki samanlaisia?

Nuorisolla on aina joku muoti. Sinä boomeri tallustit aikanasi kadulla spittareissa ja rasvakampauksessa ja luulit keksineesi tyylin.

Vierailija
68/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kyllä ihanaa, jos sekä päihde- että psykiatrinen hoito laitettaisiin siihen kuntoon, että apua riittäisi kaikille. Aika moni pääsisi pois kadulta haahuilemasta. 

Vierailija
69/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä TIEDOSTAVIA. Oikeasti kiusaavat muita.

Vierailija
70/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tubettaja, joka sairastaa skitsofreniaa ja on narkomaani. Höpöttelee outoja itsekseen ja kuvaa kameralla. Välillä myös tönii naisia ja on vihaisella päällä, laiha ja luihunaamainen venäläistä perimää oleva pitkä mies.

Vierailija
71/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on täynnä yleisestikin ottaen ihan hemmetin ihmeellisiä otuksia. On ihme hyypiöitä joka kulma täynnä ja värimaailma on varsin laaja, ja molotus kuuluu sieltä täältä. On kaikenlaista kaljupäistä naista, joilla on rautaa naama täynnä ym. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Huvittavaa kuinka jotkut haluavat asua siellä ja ovat vieläpä siitä jopa ylpeitä. Minä en muuttaisi moiseen persläpeen eläessään. Kyllä oma kotikaupunki yli 600 kilometrin päässä Helsingistä tuntuu aina todelliselta kodilta Helsingin vierailujen jälkeen.

Samaa mieltä. Ja oudommaksi vain menee.

T. Helsinkiläinen

Vierailija
72/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaaren Prismassa käy usein joku vanha mummo, jolla ei selvästikään ole kaikki ihan kunnossa. Käyttää kauppakassinaan lastenvaunujen runkoa ja vaunukopan tilalle laitettua pahvilaatikkoa. Kulkee kumarassa ja ostelee punalaputettuja tuotteita sen mukaan, mitä on saatavilla. Siis myös kalliita tuotteita, joiden alennettukin hinta on kalliimpi kuin joidenkin tuotteiden normihinta. Esim. jotain kalliita, siis alennuksenkin jälkeenkin kalliita lihoja ja juustoja olen ainakin nähnyt tuon ostavan. Ei taida selvästikään ymmärtää tuota hintaa.

Kaaressa on liikkunut usein myös vammainen huonosti liikkuva humalaiselta näyttävä epäsiisti nainen, joka yrittää pummia rahaa ja tupakkaa. Ihan suomalainen on. On yrittänyt pummia rahaa ja tupakkaa myös vähemmistön edustajilta. Myös vartijoita ja Prisman työntekijöitä on häirinnyt. Vartijat ovat myös puuttuneet touhuihin. Kaari on kyllä kuitenkin siistimpi ja rauhallisempi kuin Tripla.

Olikohan sama joka käveli vauhdikkaasti melkein toista asiakasta päin Kaaren kaupassa ja jäi sen jälkeen tuijottamaan sitä, vaikutti jotenkin mielenhäiriöiseltä. Jalat vähän venkurat, en muuta vammaisuuteen liittyvää huomannut.

Vierailija
73/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppatakkimies pyörii laajasti keskusta-alueella ja Ruoholahdessa

Vierailija
74/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns: viher piiperöt, penkovat roskiksia, dyykkaavat huonekaluja joita poistettu luteiden, torakoiden vuoksi. Niitä oli aiemmin melko määrä, nykyisin jo vähempi.

Vierailija
75/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautatieasemalla on vakiona kai parikin tyyppiä jotka pyytelevät rahaa, aina selityksinä joku sairaskohtaus ja ryöstetyksi tuleminen. En nyt pidä outona, tavallaan minusta on jopa mukavaa että tuttuja kasvoja bongaa näin isossa kaupungissa, vaikka sääliksi käy tietysti sellaisen elämä, jonka päivästä toiseen on kierrettävä pummimassa rahaa tuntemattomilta.

Käyn itse kirkossa ahkerasti, ja siellä on usein tunnistettavia tyyppejä, ainakin yksi tyyppi joka istuu aina samalla paikalla ja laulaa erittäin kuuluvalla äänellä, nuotissa ihan pysymättä. Mutta kuten sanottua, kukin tyylillään, enkä ihmettelisi vaikka itsekin olisin jonkun vakiobongattava.

Vierailija
76/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä outoa näissä on jos ovat kerran kaikki samanlaisia?

Nuorisolla on aina joku muoti. Sinä boomeri tallustit aikanasi kadulla spittareissa ja rasvakampauksessa ja luulit keksineesi tyylin.

Ei tarvitse mennä noin kauas. Kasari-ysäri niin alkaa löytyä jo massaluukkia. Sitten erikseen tämä bikertakki-hame jne -lauma, jolloin oli tärkeää olla viileä ja cool. Nyt näyttäisi olevan rennompi ja ronskimpi meno, eikä naisten tarvitse olla kloonityrkkyjä. Hyvä.

Vierailija
77/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vastaan tulee aina aamulla samat tyypit mutta vastapäiseen suuntaan kunnmenen töihin

Ja Herttoniemessä oli yksi pappa jolla oli ihana aivan näköisensä koira

Vierailija
78/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen nuorehko nainen sanoo tulleensa ryöstetyksi ja pyytää rahaa kotimatkaan

Siististi pukeutunut

Ehkä ostaa vaatteita rahoilla?

Vierailija
79/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse puolitoista vuotta asunut ja pikkukaupungista muuttanut. 

Muuten ikäviltä kokemuksilta välttynyt, mutta yksi oli viime keväänä Malmilla. 

Kävelen ihan rauhassa kadulla kun yhtäkkiä takana joku kaahaa maastopyörällä ja jarruttaa mun kohdalla ja alkaa tiuskimaan, että etkö sä törppö osaa eteesi katsoa. Enpä minä nyt huomaa jos takana joku pyöräilee. Lähti sitten sanaa sanomatta jatkamaan matkaa. Tuon yksi nainen huomasi ja sanoi mulle, että mitä se nyt sulle alkaa tiuskimaan kun itse kaahaa tuhatta ja sataa pyörällä keskellä väkijoukkoa, että hänhän se vasta toope on etkä sinä. 

Ei maastopyöräilyssä muuten vikaa ja tuota itsekin harrastan, mutta en sentään kaahaa tuommoisella ihmisvilinän keskellä. 

Vierailija
80/82 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä nyt niin outoa ole, mutta Haagassa/Huopalahden aseman ympärillä pyörii ajoittain ulkomaalaistaustainen, silmälasipäinen mies, jolla vaihtuvat tarinat siitä, minne olisi menossa ja aina sama juttu siitä, että ei tasan kolmeen päivään ole syönyt. "Minä hirveä nälkä" ja on kuin olisi itkuun pillahtamassa. Tänään kertoi asuvansa Kalajoella. Jäi epäselväksi, mitä sitten tekee viikosta ja kuukaudesta toiseen Haagassa.

Kuulostaa tutulta, olen ehkä törmännyt samaan pariinkin kertaan. Tosin tapahtui keskustassa ja sanoi asuvansa Vaasassa.