Kuinka usein pidätte yhteyttä vanhempiinne?
Mietin tässä, mikä määrä puheluita/vko tai kyläilyjä on normaalia.
Kommentit (10)
Melkein joka päivä. Asun 10km päässä vanhemmistani ja meillä on yhteisiä eläimiä, jotka asuvat heillä niin niissä asioissa tulee pidettyä yhteyttä. Kun asuin 200km päässä niin kävin kerran 1-3 kuukaudessa vanhempieni luona. Nyt käyn 1-4 kertaa viikossa eläinten takia.
Niin mielelläni pitäisin usein yhteyttä, jos vielä eläisivät. Monesti tulee mieleen asioita, joita haluaisin kertoa äidille.
Kun olivat ikääntyneempiä soittelimme vähintään viikoittain, loppuaikana kun sairastivat soitimme päivittäin ja kävinkin päivittäin. Olin muuttanut tästä syystä takaisin samalle paikkakunnalle.
aiemmin kun olin muuttanut vasta kotoa kauemmas, soittelimme parin viikon välein ja vierailimme parin kk välein.
Itselläni on huono omatunto, kun en käynyt kyläilemässä muuten kuin noin parin kuukauden välein. Soiteltiin viikoittain, joskus päivittäinkin.
Ehkä kerran kuussa vihdetaan kuulumiset. Vierailulla käyn noin kaksi kertaa vuodessa. Eivät olleet mitenkään hyviä vanhempia, vaikkei väkivaltaa, alkoholismia yms ollutkaan mukana.
Äidin kanssa soitellaan vähintään kerran viikossa, joskus tiheämmin, nähdään parin viikon välein. Asutaan samassa kaupungissa ja ollaan läheisiä, mutta hänellä omat työt ja harrastukset, minulla omat työt, harrastukset ja lasten harrastukset, aika vain kuluu. Isäni ei ole enää elossa.
Soitan joka päivä ja kysyn vointia. Käyn kerran viikossa.
Soitellaan kerran, pari viikossa, ja yleensä käyn kerran, pari kuussa. Nyt tosin on edellisestä käynnistä jo yli 3kk.
Muhun vanhempana yksin asuvana mummona, ei pidetä yhteyttä puhelin.Kun ei älypuhelin ja en ole some. Kaikkihan pyörii kontaktit: ilmaset netti puhelut ymm.somen kautta muillakin.Välimatkat ja mitä voisivat ,välimatkojen takaa jos minulle tapahtuisi jotain? Ei yhtään mitään.Joten omillani olen ollut 23 vuotta. Elelen tällä yksikseni.On sitten joulu jos joku sieltä matkan takaa soitaa tulen käymään.Laitan kyllä s-postia ja kuvia,kenties ihan liikakin ja aatoksiani.Joten joskus vastaavat ja noin tien miten siellä matkan takana muilla mene. Jokaisellahan nuoremalla povella on elämä,työ,harastukset ym. Olen itsekin nuori ollut,joten ymmärrän hyvin tilanne.
Isääni näen ohimennen päivittäin. Olemme samassa työpaikassa, mutta eri työpisteissä. Lähinnä moikkaamme ja vaihdamme pari sanaa, jos joskus kuljemme toistemme työpisteiden ohi.
Äitiäni näen puolen tunnin kahvien merkeissä jomman kumman luona ehkä kerran viikossa.
T. N41