Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FINNAIR LENTOEMO 2015

Vierailija
03.08.2015 |

Kuinka moni haki paikkaa? Mitkä fiilikset? Koskahan alkaa tulla kutsuja haastiksiin? Kokemuksia?

T. sairaanhoitaja, kohta toivottavasti sinivalkoinen emo

Kommentit (285)

Vierailija
21/285 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain myös, olen kolmekymppinen korkeakoulutettu (tosin ehkä sitten jo yli-ikäinen, heh) mutta oman alan töitä ei tunnu löytyvän. Mielestäni se, että ei ole aivan parikymppinen nuori tyttö, saattaa olla jopa plussaa (on sitä realiteettia, kokemusta ja ymmärrys siitä, että se on oikeasti raskasta työtä josta on glamour kaukana).

Saapa nähdä, en todellakaan kyllä usko että kutsua tulee, mutta aina voi yrittää ;)

Vierailija
22/285 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 jatkaa, oon jotenki ihan innoissani ja kaipaan keskustelua tästä, en oo ees kellekkään kaverille tai äidille kertonu että hain, niin en voi edes yrittää hehkutta. 

Myöskin pelottaa että ne ei saa mun hakemusta tai CVeetä auki, tai kuvaa. Vaikka oikeassa muodoissa lähetin. Olen myös koko kesän miettiny mitä laittaisin työhaastatteluun jos se mahdollisuus minulle aukeaa. Kengät varsinki tuottanu ongelmaa, koska haluan antaa itsetäni aidon vaikutelman, mutta en haluu että ne luulee että oon joku hörhö :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/285 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:26"]

47 jatkaa, oon jotenki ihan innoissani ja kaipaan keskustelua tästä, en oo ees kellekkään kaverille tai äidille kertonu että hain, niin en voi edes yrittää hehkutta. 

Myöskin pelottaa että ne ei saa mun hakemusta tai CVeetä auki, tai kuvaa. Vaikka oikeassa muodoissa lähetin. Olen myös koko kesän miettiny mitä laittaisin työhaastatteluun jos se mahdollisuus minulle aukeaa. Kengät varsinki tuottanu ongelmaa, koska haluan antaa itsetäni aidon vaikutelman, mutta en haluu että ne luulee että oon joku hörhö :D

[/quote]

Älä yritä liikaa, äläkä ainakaa pukeudu "lentoemomaisesti". Siis yritä kopioida univormutyyliä  ; )

Vierailija
24/285 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:42"]

Kaikki haluaa sinne nyt Mintuiksi, jotta voi iskeä Räikkösiä? ;)

[/quote]

No, ainakin Finnairilla asiakkaidn iskeminen on ehdottomasti kiellettyä. Ja jos sillä perusteella hakee sinne töihin niin tulee karvaasti pettymään  :D

Vierailija
25/285 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, taidan jatkossa lentää muilla yhtiöillä.

Vierailija
26/285 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

47, et ainakaan vaikuta kovin lentoemäntämäiseltä. Ei jatkoon!

Vierailija
27/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:11"]

Täällä toinen, joka pääsi seuraavaan vaiheeseen. Tein juuri sen testin! Meni kyllä vähän hutaisten.. Ja joo, hakemusaika sulkeutui vasta eilen, mutta itse lähetin hakemukseni viikkoja sitten, joten kai ne on tässä välissäkin niitä käynyt läpi!

[/quote]

Minkä testin ?  = )

Vierailija
28/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt mikä ihmeen vietti pitää olla, että haluaa lentoemännäksi?? Todella epämiellyttävää hommaa. Tarjoilijan toimenkuva.
Toisaalta hyvä, että joku suostuu mokomaan piian hommaan.

Vierailija
29/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Finnairilta sähköpostin hakemusprosessin seuraavaan vaiheeseen, joka on online-testi. Sellainen perus luonnetesti.. +englanninkieli

Vierailija
30/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:12"]

Häh? Palkkaako Finnair uusia lentoemoja? Ain lennoilla näkyy niitä vanhoja kääkkiä. En ole kertaakaan nähnyt alle 40v lentoemoa.

[/quote]

... taidat lentää todella vähän....

Vierailija
31/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:17"]

Olen aina ihmetellyt mikä ihmeen vietti pitää olla, että haluaa lentoemännäksi?? Todella epämiellyttävää hommaa. Tarjoilijan toimenkuva. Toisaalta hyvä, että joku suostuu mokomaan piian hommaan.

[/quote]

Oletkos ollut kyseisessä työssä? Joo, ei se mitään glamouria ole, mutta ihan mukavaa työtä siinä missä muutkin työt. Ja hyvät edut ja palkka kun otetaan huomioon, että koulutus kestää yleensä vain n. kuukauden. En ymmärrä näitä ainaisia supernegatiivisia kommentteja lentoemännän työstä, ei tarjoilijallekaan kukaan kävisi avautumassa, että "siellä sinä sitten vaan siivoat vessoja ja tiskaat" vaikka siihenkin työhön nämä asiat usein kuuluvat. 

Terv. Lentoemäntä

Vierailija
32/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:22"]

Sain Finnairilta sähköpostin hakemusprosessin seuraavaan vaiheeseen, joka on online-testi. Sellainen perus luonnetesti.. +englanninkieli

[/quote]

Englanti mulla vahva. Oliko testi ihan yleiluontoinen vai minkätyyppinen?

Vierailija
33/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä niille jotka pääsette haastatteluun asti:
Tehkää simppeli siisti kampaus, joku niskanuttura on aika sellainen perus mitä lentoemännillä näkee
Luonnollinen ja huoliteltu meikki
Ei mitään jakkupukuja päälle
Iloinen mieli ja älkää jännittäkö liikaa :)

Vierailija
34/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:17"]

Olen aina ihmetellyt mikä ihmeen vietti pitää olla, että haluaa lentoemännäksi?? Todella epämiellyttävää hommaa. Tarjoilijan toimenkuva. Toisaalta hyvä, että joku suostuu mokomaan piian hommaan.

[/quote]

Kaukana tarjoilijan työstä. Tarjoilija ei ole vastuussa ihmishengistä.

Vierailija
35/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:27"]

Vinkkinä niille jotka pääsette haastatteluun asti: Tehkää simppeli siisti kampaus, joku niskanuttura on aika sellainen perus mitä lentoemännillä näkee Luonnollinen ja huoliteltu meikki Ei mitään jakkupukuja päälle Iloinen mieli ja älkää jännittäkö liikaa :)

[/quote]

Ei ole niskanutturasta kiinni, vaan siitä millainen olet ihmisenä.

Vierailija
36/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ihmeessä haluatte alalle jos kerran on mahdollisuus parempaan kun vuorotyöhön, palkka-aleen ja määräaikaisiin työsopimuksiin?

Vierailija
37/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:29"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:27"]

Vinkkinä niille jotka pääsette haastatteluun asti: Tehkää simppeli siisti kampaus, joku niskanuttura on aika sellainen perus mitä lentoemännillä näkee Luonnollinen ja huoliteltu meikki Ei mitään jakkupukuja päälle Iloinen mieli ja älkää jännittäkö liikaa :)

[/quote]

Ei ole niskanutturasta kiinni, vaan siitä millainen olet ihmisenä.
[/quote]
Kyllä siellä arvioidaan myös ulkonäköä osana kokonaisuutta. Vai oletko nähnyt lentoemäntänä susiruman meikkibimbon jonka hiukset kuin harakanpesä?

Vierailija
38/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:22"]

[/quote]

Englanti mulla vahva. Oliko testi ihan yleiluontoinen vai minkätyyppinen?

[/quote]

Testissä oli useampi osuus. Ensimmäisessä oli näitä perus "mikä näistä kuvaa minua parhaiten" -kysymyksiä, toisessa osassa taas "mitä odotan työympäristöltäni" -kysymyksiä tms. Kolmas osio oli englanninkielentesti. Itselläkin vahva englanninkielentaito, mutta kyllä ovat aika haastavan testinkin laittaneet. :) 

Vierailija
39/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:35"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:29"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:27"] Vinkkinä niille jotka pääsette haastatteluun asti: Tehkää simppeli siisti kampaus, joku niskanuttura on aika sellainen perus mitä lentoemännillä näkee Luonnollinen ja huoliteltu meikki Ei mitään jakkupukuja päälle Iloinen mieli ja älkää jännittäkö liikaa :) [/quote]   Ei ole niskanutturasta kiinni, vaan siitä millainen olet ihmisenä. [/quote] Kyllä siellä arvioidaan myös ulkonäköä osana kokonaisuutta. Vai oletko nähnyt lentoemäntänä susiruman meikkibimbon jonka hiukset kuin harakanpesä?

[/quote]

Olen. Oletko sinä ollut ko. työssä saatika haastattelussa?

Vierailija
40/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:36"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:35"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:29"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:27"] Vinkkinä niille jotka pääsette haastatteluun asti: Tehkää simppeli siisti kampaus, joku niskanuttura on aika sellainen perus mitä lentoemännillä näkee Luonnollinen ja huoliteltu meikki Ei mitään jakkupukuja päälle Iloinen mieli ja älkää jännittäkö liikaa :) [/quote]   Ei ole niskanutturasta kiinni, vaan siitä millainen olet ihmisenä. [/quote] Kyllä siellä arvioidaan myös ulkonäköä osana kokonaisuutta. Vai oletko nähnyt lentoemäntänä susiruman meikkibimbon jonka hiukset kuin harakanpesä?

[/quote]

Olen. Oletko sinä ollut ko. työssä saatika haastattelussa?
[/quote]
Tätini on lentoemäntäkouluttajana, joten uskoisin että hän tietää nämä asiat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme