Exän unohtaminen, vinkkejä?
Miten voisin unohtaa exän? Joka päivä ensimmäiset ajatukset koskevat häntä ja suhdettamme. Joku eronnut kommentoi, että hänelle exänsä on kuollut. En tiedä miten tuollainen ajatustyyli onnistuisi.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ap mitään hajua,että miksi se sun exä halusi lopettaa suhteen alkuhuumassa? Aika harva haluaa lopettaa suhteen nimittäin juuri alkuhuumassa? Missä siis mätti? Keskity keksimään se asia! Oletko itse nainen vai mies?
Ehkä se huuma olikin vain ap:lla ja miestä ei kiinnostanut, vaikka ehkä kovasti sitä yritti.
Vierailija kirjoitti:
Ap mistä sinä sen tiedät, pelasiko se toinen, jos se oli vasta uusi tuttavuus??
Ai että huvikseen olisi jättänyt? No ei, kysyin kyllä siltä kerran, että voisiko se harkita suhteen jatkamista, mutta ei.
Kyllä se sen verran aikuiselta ihmiseltä vaikutti ettei ole tarvetta pelailla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko kuinka pitkä aika suhteen päättymisestä? Yleensä aika auttaa.
Näinhän se menee. Itsekin olisin ehdottanut samaa. Vaikka se on tylsä klisee, se on totta.
Itse aloin edellisen suhteen jälkeen juoksemaan aakkosjärjestyksessä uuden kaupungin katuja. Oli joku motivaatio ja mainio mahdollisuus tutustua uuteen kotikaupunkiin.
Aika se on silti, joka tekee tehtävänsä. Ensimmäiset puoli vuotta oli pahimpia, mutta sain ainakin hyvän kunnon :D
Kiitos vastauksista, yritetään pärjäillä.
Ap
Uusi tuleva exä, sillä se lähtee millä sen tullutkin, siis ikävöinti.
Kiinnittää huomiota videoihin, kirjaan, muihin ihmisiin ja asioihin. Kävelee ulkona joskus. Yrittää psyykata ajatukset muualle usein.
Vierailija kirjoitti:
OTA SE SIKA, tai sian.
JÄTÄ SE SIKA ANSAITSET PAREMPAA!!!
No jos oikeasti ikävöit sitä noin paljon niin mene ja hae se itelles takaisin. Kyllähän niin tapahtuu kirjoissa ja elokuvissa ainakin. Jos se halus antaa sulle opetuksen tai jos se halus että korjaat jotain asioita tai kasvat ihmisenä tai kohtelet sitä jatkossa paremmin. Luulis, että sä sen tiedät paremmin ku me palstalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ap mitään hajua,että miksi se sun exä halusi lopettaa suhteen alkuhuumassa? Aika harva haluaa lopettaa suhteen nimittäin juuri alkuhuumassa? Missä siis mätti? Keskity keksimään se asia! Oletko itse nainen vai mies?
Ehkä se huuma olikin vain ap:lla ja miestä ei kiinnostanut, vaikka ehkä kovasti sitä yritti.
Syitä voi olla monenlaisia. Mä olen tuo kohtalotoveri, kirjoitin omankin tarinani ketjuun, ja minun kohdalla niitä mahdollisia ongelmia tulevaisuudessa olisi aiheuttaneet uusperhekuviot. Mitään ongelmia ei siis vielä ollut, kun lapsia ei kuvioon oltu vielä mitenkään sotkettu, ja miehen ja minun keskinäinen suhde oli aivan mahtavaa. Hän vain tuli siihen lopputulokseen, ettei ollut valmis tähän muuhun pakettiin, mikä tässä mukana olisi tullut. Mies oli itsekin ihastunut ja meni hänelläkin tunteisiin, kun joutui lopettamaan suhteen.
Miksi yrität väkisellä unohtaa, jos et voi? Hän oli kuitenkin tärkeä osa elämääsi. Mieti kuitenkin tarkkaan olisiko suhteestanne oikeasti tullut mitään, mitkä ovat hänen huonot puolensa? Niin sanotusti jätä jättäjä.
Vähitellen kaipaus laantuu ja löydät jotain paljon parempaa.
Eipä siihen oikein muu auta kuin aika. Ja ehkä se että hankkii uusia tuttavuuksia, joista voi sitten ehkä kehkeytyä jotain muutakin. Itselle ero oli senverran kova paikka, etten halunnut moneen kuukauteen nähdä häntä missään, joten laitoin pois silmistä totaalisesti. Mutta sitten olo alkoi helpottamaan ja ajauduttiin taas yhteyksiin ja nykyään voidaan olla ihan kavereina yhteyksissä. Tosin en minä vieläkään mielelläni katso hänestä kuvia etenkään uuden kultansa kanssa, mutta sellainen kasvoton viestittely menee.
Aikanaan kun olin tulenpalavasti rakastunut yksipuolisesti suhteessa. Me nähtiin kyl joka ilta, mut vkl ja lomat mies vietti muiden kun minun kanssa. Oli ihan selvää ettei mies ollut jutussa täysillä mukana ja silti rakastin kuin mielipuoli. Kun sitten sain repäistyä itseni irti tuosta suhteesta, kirjoitin paperille kaikki asiat jotka suhteessa oli pielessä ja aina kun iski järjetön ikävä ja itku, kaivoin tuon paperin esiin ja luin sen ja ajattelin että ansaitsen parempaa. Tuo paperi auttoi akuuttiin ikävään, aika hoiti loput,
Vierailija kirjoitti:
No jos oikeasti ikävöit sitä noin paljon niin mene ja hae se itelles takaisin. Kyllähän niin tapahtuu kirjoissa ja elokuvissa ainakin. Jos se halus antaa sulle opetuksen tai jos se halus että korjaat jotain asioita tai kasvat ihmisenä tai kohtelet sitä jatkossa paremmin. Luulis, että sä sen tiedät paremmin ku me palstalaiset.
Hän on jo paluuta pyytänyt ja se ei sopinut. Siihen ei mitkään "oikeat tunteet" auta kun toinen on päättänyt erota. Toista ihmistä pitää myös arvostaa ja kunnioittaa, eikä taivutella tekemään asioita mitä tämä ei syystä tai toisesta halua tehdä.
Opetusten antaminen ja näpäyttely on henkistä väkivaltaa. Se on just sitä toisen ihmisen tunteilla pelleilyä. Jos ap onkin ollut hankala ja exä eronnut jotta ap saisi opetuksen, niin mitä hel**ttiä usutat apta takaisin sellaisen ihmisen luo?!
Vierailija kirjoitti:
#16, ex oli se joka jätti.
Ap
Tsemppiä! Jos tulee jätetyksi omassa alkuhuumassaan niin se on melko rankkaa. Itselle kävi myös niin. Olin saanut itselleni turvallisen olon, mutta suhde ei ollut vielä arkipäiväistynyt. Tehtiin enemmän asioita yhdessä kuin olen kenenkään naisen kanssa aiemmin tehnyt. Minulla oli vihdoin hyvä olo ja ajattelin, että tähän minä voin jäädä. Nyt erosta on reilut puoli vuotta ja eteenpäin tuntuu olevan vaikea päästä.
Unohda tuollaiset miehet, jotka jättävät sinut kriisin keskellä! Sodanuhka leijuu täälläkin ilmassa. Ansaitset parempaa!
Vierailija kirjoitti:
Mä painin ihan saman ongelman kanssa kuin ap. Suhde oli alkuhuumassa vielä, mies lopetti suhteen ja mä olisin halunnut jatkaa. Olin niin ihastunut/rakastunut, että tosi vaikea unohtaa ja oli niin mukavaa hänen kanssaan. Mä myös näen, että jos suhde olis mennyt pidemmälle, ongelmia olisi todennäköisesti tullut ja mies varmasti keskittyi enemmän näihin potentiaalisiin ongelmiin, kun minä taas keskityin potentiaalisiin mahdollisuuksiin.
Olen yrittänyt ajatella hänen huonoja puoliaan: ei auta. En haluaisi mennä taas tinderiin, se on niin rasittavaa. Mutta uusi mies on varmaan ainoa tie tuon miehen unohtamiseen. Aika hyvä tuuri pitäis olla, että oikeassa elämässä tapais jonkun, kun en ole ihan nuori enää, niin kavereidenkin kanssa nähdään lähinnä siten, ettei siinä juuri ulkopuolisille jutella (ruokaravintoloissa, ulkoillaan jne.).
Jos suhde on nyt alle vuoden ja toinen haluaa sen päättää, niin pitäähän tuosta omat johtopäätökset pystyä vetämään. Vaikka olisit kuinka ihastunut, niin eikö tuo, että samanlaista vastakaikua ei vain löydy, laimenna tuota kaikkea. Ei se toinen olekaan sitä, mitä kuvittelet..tai ainakaan hän ei itse ajattele niin...
Näyttää olevan joku oletus, että jättäjä on aina se syyllinen ja pahis. Omassa tapauksessani jouduin jättämään, koska toinen - vaikka olikin väittämänsä mukaan kovin ihastunut - osasi olla myös aivan järjettömän hankala kun se mieliala meni laidasta laitaan. Olin minäkin ihastunut, eikä se ollut minulle yhtään sen helpompaa ja mikäli olisin jäänyt niin olisin todennäköisesti ajautunut vielä pahempaan masennukseen, kun se ihailemani ihminen yhdessä vaiheessa ylistelee taivaisiin ja toisessa hetkessä taas lyttää maahan.
Et välttämättä tarvitse uutta romanttista suhdetta, tai ei sitä ainakaan väenväkisin kannata lähteä hakemaan. Saatat kuitenkin hyötyä muiden ihmisten seurasta. Hakeudu sellaisiin tilanteisiin joissa sosiaalinen vuorovaikutus on luontevaa. Jos on muutoin mahdollista maiseman vaihdos esim. kuukauden loma kierrellen Eurooppaa yksin tai erittäin hyvän ystävän kanssa voi antaa terveellä tavalla persepektiiviä.