Myönnätkö olevasi riippuvainen puhelimestasi?
Kauanko pystyt olemaan erossa puhelimesta?
Itse myönnän olevani riippuvainen. Tämä älyluuri on oikea paholaisen keksintö.
Kommentit (25)
Kerran olen tänään vastannut puhelimeen, ja kerran katsonut muuten vaan.
Alkaa olla jo ikää laitteella. Akun säästämiseksi pidän paljon kiinni.
En todellakaan ole, välillä sammutan koko toosan, kun jatkuvasti tulee viestejä osta sitä ja tätä, plus soitot päälle.
Minulla ei edes ole älyluuria, mutta sanoisin olevani riippuvainen puhelimesta. Se on sellainen hätäviestin kuitenkin. Harvoin jätän kotiin ja haluan tietää puhelimen sijainnin. Vähemmän aikaa päivästä teen sillä mitään. Joka päivä kuitenkin vähintään yhden tekstarin laitan.
Ei ollenkaan. En omista älypuhelinta, vaan sellaisen nappipelin. Voi sentään lähettää tekstareita, ja näyttöön tule nimi/numero jos joku sattuu soittamaan. Muuten siinä on kellonaika.
En todellakaan ole riippuvainen puhelimesta. En kuulu niihin jotka räpläävät joka paikassa puhelinta. Pankki- ym. asiat hoitelen IMacillani.
Haluaisin elää yhden päivän elämästäni uudestaan. Päivän, jolloin minulla ei vielä ollut älypuhelinta. Olisi mielenkiintoista nähdä, miten silloin kulutin aikaani,
En ole riippuvainen puhelimestani. Käytän sitä harvoin yhtään mihinkään.
Toki. Voin kyllä laittaa puhelimen poiskin pitkiksi ajoiksi. Yleensä jos otan puhelimen käteen, tarkistan whatsappin, menen Hesarin sivuille tai tänne. Tämä palsta on oikein paholaisen keksintö.
Myös kirjaäppi mulla on, jota luen joka päivä. Ja youtubea kuuntelen aina lenkillä.
Just luin kirjan Digital minimalisn, Cal Newport. Suosittelen sulle, ap.
Vierailija kirjoitti:
Just luin kirjan Digital minimalisn, Cal Newport. Suosittelen sulle, ap.
Minimalism siis
En ole riippuvainen. Tänäänkin tulin töistä ja laitoin tullessa puhelimen tuonne eteisen pöydälle, saa olla siellä siihen asti kunnes menen nukkumaan, laitan herätykset päälle ja ilmoitusäänet äänettömälle yöksi. Minulla ei ole mitään sometilejä, hoidan kaikki nettiä tarvitsevat asiat läppärillä. Joudun töissä käyttämään puhelinta koko työpäivän, työni on liikkuvaa ja kaikki tarvitsemani työsovellukset ovat puhelimessa mobiiliversioina. Ei paljon kiinnosta tuijottaa luuria enää työpäivän jälkeen kuin pakon edessä jos joku soittaa tai laittaa viestiä.
Prepeid liittymän omistajana ja ilman datapalveluja ei tarvitse kuluttaa turhaa aikaa laitteeseen. Kaikki tärkeät palvelut pystyy hoitamaan kodin PC:llä.
Tavallaan olen koska otan sen aina mukaani kun kotoa lähden. Töissä lojuu työpöydällä äänettömällä ja kotona jossain lähistöllä. Mutta en sitä koko aikaa räplää vaan käytän kun tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
En todella. Vanhan liiton kapula. Kyllä mä muutaman päivän ilman oon pärjännyt, kun edelliset on hajonneet.
N55
Mullakin! Vihaan koko ajatusta että joku voi jossakin tiirailla mun tekemisiä, puhumattakaan jos sellaisen hukkaa. Tomppeleilla on siellä koko elämä, löytäessään taitava selvittää hetkessä sun asiat, koska sieltä löytyy kaikki, jopa sukulaisten asioita, kuten tilitiedot, osotteita, salasanoja etc. Kaikki on hetkessä selvitetty. Ne ei vaan ymmärrä että se on tietokone...
Vierailija kirjoitti:
En ole riippuvainen. Tänäänkin tulin töistä ja laitoin tullessa puhelimen tuonne eteisen pöydälle, saa olla siellä siihen asti kunnes menen nukkumaan, laitan herätykset päälle ja ilmoitusäänet äänettömälle yöksi. Minulla ei ole mitään sometilejä, hoidan kaikki nettiä tarvitsevat asiat läppärillä. Joudun töissä käyttämään puhelinta koko työpäivän, työni on liikkuvaa ja kaikki tarvitsemani työsovellukset ovat puhelimessa mobiiliversioina. Ei paljon kiinnosta tuijottaa luuria enää työpäivän jälkeen kuin pakon edessä jos joku soittaa tai laittaa viestiä.
Lisään vielä että minulla on henkilökohtainen ja työpuhelin erikseen. Työpuhelimen laitan kiinni työvuoron päättyessä kun kaikki on tehty ja avaan sen seuraavan kerran kun menen taas työvuoroon. Henkilökohtainen puhelin on aina auki mutta kaikki ilmoitukset öisin äänettömällä, puhelut tulevat läpi. En koskaan tee työpuhelimesta soitonsiirtoa omaan puhelimeeni.
Vierailija kirjoitti:
Prepeid liittymän omistajana ja ilman datapalveluja ei tarvitse kuluttaa turhaa aikaa laitteeseen. Kaikki tärkeät palvelut pystyy hoitamaan kodin PC:llä.
Tämä. Joskus ajattelen, että karttapalvelu olisi kätevä kun pyöräilee jossain Kontulassa päin, mutta kyllä olen aina perille osannut.
Totta kai olen riippuvainen. En pysty käyttämään julkisia, parkkeeraamaan, laittamaan työajanseurantaa päälle, katsomaan wilmaa, jne ilman puhelinta. Otin esimerkit arkipäiväni aamun toiminnoista. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.
En todella. Vanhan liiton kapula. Kyllä mä muutaman päivän ilman oon pärjännyt, kun edelliset on hajonneet.
N55