Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, jolla ei omia lapsia, kadehditko koskaan...?

Vierailija
03.08.2015 |

...naista, jolla on omia synnyttämiä lapsia tai lapsi?

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua lapsia niin miksi kadehtisin? En myöskään halua autoa niin en sitä hanki, tämä ap:lle ihan niinkuin rautalangasta väännettetynä.Tajusitko?

Vierailija
62/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on väärä sana, ehkä ennemminkin joskus tunnen tietynlaista haikeutta ja mietin minkälaista olisi olla itse samassa tilanteessa, olisinko hyvä äiti jne. Mutta en siis sinänsä tunne mitään negatiivista niitä naisia kohtaan joilla lapsia on. Ei heidän tilanteensa ole minulta pois, toivon että ovat onnellisia lastensa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:07"]

Kyllä. :( Ja jos koku väittää ettei ole saavutus niin haistakoon paska, se ei tosiaan ole aina itsestäänselvyys vaan tehtailla niitä lapsia! Jos olisi niin minullakin niitä jo olisi mutta eihän tätä voi kaikki ymmärtää...Vereni saa kiehumaan nämä jotka herjaa että lapsia vaan tulee siitä niin vaan, no kyllä varmaan tulee joillekin mutta monet jotka aidosti, syvästi haluaisi perheen perustaa ei välttämättä saa ainokaistakaan! Ette taida tietää elämästä paljoakaan...

[/quote]

Olen se joka kirjoitti tuolla aiemmin kärsivän lapsettomuudesta, ja että en kadehdi lapsellisia. Se, että täällä sanotaan että lapsi ei ole saavutus, tarkoittaa sitä että se ei ole työllä ja taidolla ansaittua. Niin kuin ei olekaan. Ei ole sinun syytäsi, ettet saa lasta. Mutta voi olla sinun syytäsi, ettei esimerkiksi perustamasi yritys menesty. Ylipainosikin voi olla sinun omasta toiminnasta johtuvaa, mutta lapsettomuus ei ole. Lapsen saaminen on arpapeliä, jossa suurin osa ihmisistä voittaa samantien. Asuminen maassa jossa koulututus ja terveydenhuolto on ilmaista on arpapeliä, ja arvaatkos mitä, me kaikki olemme siinä lottovoittajia. Sellaistahan elämä on, että kaikille ei tule samat kortit, ja niillä pitää pelata mitkä on käteen saanut. Usko tai älä, sinulla ja minulla on edelleen aika hyvät kortit.

En tiedä kauan olette yrittäneet lasta. Meillä tulee pian täyteen viisi vuotta. Tuohon viiteen vuoteen mahtuu lapsettomuushoitoja ja keskenmenoja. Silti jaksan toivoa ja uskoa, että kyllä meille se lapsi joskus vielä tulee. En osaa täysin samaistua kateuteen ja katkeruuteen. En tiedä mistä se johtuu, voi olla ihan sitäkin että minulla on paljon muitakin haaveita toteutettavana, en osaa jäädä tuleen makaamaan ja miettimään kuinka joku toinen saa mitä minä en saa. Sen sijaan mietin kaikkea muuta mitä olen saanut, ja mitä tulen saamaan ihan omalla ahkeruudellani ja älyllänikin. Jos ja kun tähän arkeen vielä lapsi tulee, niin se on plussaa, mutta ei onneni ehto. Eikä sen tulisi olla sinunkaan ehto. Toki ajottaiseen suruun ja epätoivoon osaan samaistua, ne ovat luonnollisia tunteita mitkä tulevat ajottain, mutta rehellisesti sanottuna kaikki muutkin kokevat tässä elämässä noita tunteita milloin mistäkin syystä. Ne ovat osa elämää. Jos sinulla ei tuo ajan kanssa helpota, niin en osaa sanoa muuta neuvoa kuin ammattiauttajalla käynnin. Elämän ja onnen ei pitäisi olla yhden kortin varassa. Tsemppiä joka tapauksessa, otit kirjoitukseni minä otit. Et ole yksin asian kanssa, se on varma.

Vierailija
64/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia saa aina jos haluaa esim. pahimmassa tapauksessa kuka tahansa voi hommata yhden illan panon/renttumiehen ja hankkiutua raskaaksi! se ei ole mikään saavutus jos saa itsensä raskaaksi jollekin miehelle, kuka tahansa pystyy sellaiseen. Mutta onhan se ap:n kiva toki kuvitella että omaa jotain ainutlaatuista ja harvinaista herkkua! :´DDD

tässä vielä lisävinkkejä parempaan:

jos haluat saada jotkut naiset kateelliseksi niin tule seuraavan kerran tänne kehumaan että miehesi on komea kuin brad pitt/David beckham vielä viisikymppisenäkin, seksi on parasta ikinä ja miehesi on ollut vain sinun kanssasi koko ikänsä ja ostelee sinulle tuhansien eurojen lahjoja. Tässäpä hyvä vinkki

Vierailija
65/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syytä kateuteen, voisin saada perheidyllin jos haluaisin. On jo mies, vakituinen työpaikka ja oma asunto. Ikää vasta 25 joten onhan tässä vielä se kymmenisen vuotta aikaa jos vauvakuume iskee. Tähän mennessä en ole halunnut lapsia vähääkään. Olen onnellinen perheellisten ystävieni puolesta mutta kateellinen en kyllä ole :D

Vierailija
66/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 03:25"]

Miksi olisin kateellinen jollekulle, jonka elämä on paljon köyhempää kuin omani?

[/quote]

jaa. Millä mittarilla pystyt tuollaisen mittaamaan? Tai miten tuon päättelet? ...kuvastaa minulle köyhää ajattelua.

kateus on toki turhaa, mutta sinun lauseestasi se paistaa.

Vierailija
67/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi, en halua omia lapsia. En edes hirveästi pidä lapsista, sillä jatkuva meteli ja huomion ynnä muun vaatiminen on väsyttävää. Olen ihan poikki viikonlopun lastenvahtikeikastakin. Lisäksi rakastan omaa vapaata elämääni.

Vierailija
68/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan

Vierailija
69/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 05:29"]Lapsia saa aina jos haluaa esim. pahimmassa tapauksessa kuka tahansa voi hommata yhden illan panon/renttumiehen ja hankkiutua raskaaksi! se ei ole mikään saavutus jos saa itsensä raskaaksi jollekin miehelle, kuka tahansa pystyy sellaiseen. Mutta onhan se ap:n kiva toki kuvitella että omaa jotain ainutlaatuista ja harvinaista herkkua! :´DDD

jos haluat saada jotkut naiset kateelliseksi niin tule seuraavan kerran tänne kehumaan että miehesi on komea kuin brad pitt/David beckham vielä viisikymppisenäkin, seksi on parasta ikinä ja miehesi on ollut vain sinun kanssasi koko ikänsä ja ostelee sinulle tuhansien eurojen lahjoja. Tässäpä hyvä vinkki
[/quote]

Ei taida pystyä kuka tahansa. Tahaton lapsettomuus on ihan todellinen ongelma joillekin. Ja mua ainakaan ei kateellistuta lainkaan noi sun luettelemat asiat.

Vierailija
70/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi, koska en halua lapsia. Sen sijaan kadehdin ihmisiä, joilla on varaa omaan hevoseen, koska olen aina halunnut sellaisen. En ymmärrä, miksi kukaan kadehtisi asioita, joita ei itselleen edes halua?

Vierailija
71/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos kadehtisin, olisin jo tehnyt omia lapsia tietenkin.

Vierailija
72/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan. Valitsin vapaaehtoisesti lapsettoman elämän jota nyt 46-vuotiaana hetkittäin kadun. Halusin matkustaa ja harrastaa, luoda uraa ja elää vapaasti ja miehen piti haluta samaa. Noh, jättikin minut nuoremman naisen takia ja keväällä saivat vauvan. Sinänsä sopuisa ero mutta nyt itse olen huomannut katselevani ystävieni onnellista perhe-elämää missä on jo isommat lapset, matkustellaan ja harrastetaan yhdessä. Yksinäisyys siis vaivaa ajoittain ja hetkittäin kadun etten "tehnyt" sitä lasta. Mutta onhan tämä elämä näinkin ihan kivaa, vielä kun löytäisi mukavan miehen.

Vierailija
73/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 07:19"]En kadehdi, koska en halua lapsia. Sen sijaan kadehdin ihmisiä, joilla on varaa omaan hevoseen, koska olen aina halunnut sellaisen. En ymmärrä, miksi kukaan kadehtisi asioita, joita ei itselleen edes halua?
[/quote]
Amen

Vierailija
74/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 06:09"]En kadehdi, en halua omia lapsia. En edes hirveästi pidä lapsista, sillä jatkuva meteli ja huomion ynnä muun vaatiminen on väsyttävää. Olen ihan poikki viikonlopun lastenvahtikeikastakin. Lisäksi rakastan omaa vapaata elämääni.
[/quote]
Tämä

Vierailija
75/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan, mitä kadehdittavaa siinä on? Olisihan minulla mahdollisuus lapsiin, jos haluaisin niitä. Olen siis ihan omasta halustani lapseton.

Vierailija
76/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi. Minulla on elämä minkä halusin.

Vierailija
77/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 05:29"]Lapsia saa aina jos haluaa esim. pahimmassa tapauksessa kuka tahansa voi hommata yhden illan panon/renttumiehen ja hankkiutua raskaaksi! se ei ole mikään saavutus jos saa itsensä raskaaksi jollekin miehelle, kuka tahansa pystyy sellaiseen. Mutta onhan se ap:n kiva toki kuvitella että omaa jotain ainutlaatuista ja harvinaista herkkua! :´DDD

[/quote]

No ei se kyllä ihan niinkään ole että lapsia saa aina jos vain haluaa...

Vierailija
78/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen.

Vierailija
79/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin kadehdin niitä joilla on ihana mies ja toimiva parisuhde. Haluan kyllä lapsia mutta en ihan kenen tahansa kanssa joten joo, olen tosi kateellinen hyvässä parisuhteessa eläville naisille. Itse en ole lähelläkään hyvää parisuhdetta joten en niitä omia lapsiakaan vielä.  :/

Vierailija
80/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Mutta eräällä naisella on ihana mies, jonka haluaisin itsekin. Siitä olen kateellinen.