Uusperheasiaa, Mielipiteitä kaivataan
Lyhyesti: asumme suurehkossa kaupungissa, jossa minulla on nykyisen asuntomme lisäksi sijoitusasunto. Asunto on iso kaksio, vuokratulot ovat siitä olleet 600€/kk. asunto uusittiin täysin putkiremontin yhteydessä, remontti on nyt loppusuoralla.
Miehen lapsi, 17v, haluaisi nyt muuttaa asuntoon, sillä se on lähempänä hänen kouluaan. Mulle tämä olisi ihan ok, samoin miehelleni. Sanoin lapselle ettei hänen tarvitsisi ihan markkinavuokraa maksaa, riittää kunhan maksaa 400€+vesimaksun(ja tietysti sähkön)
Lapsi oli aivan innoissaan, tiedän itsekin ettei tuolla hinnalla tästä kaupungista kummoista luukkua saa.
No eipä mitään, äsken soitti miehen ex. Oli ihan raivoissaan kun haluan HYÖTYÄ lapsesta, kun ihan vuokraa kehtaan pyytää. Yritin selittää että rahaa menee ihan asunnon ylläpitoon, remonttikaan ei ilmainen ollut niin 400€ on kyllä ihan ok korvaus (ja normaalisti asunnon vuokra olisi varmasti 700€ ylöspäin remontoituna).
Mies on mun kanssa samoilla linjoilla - varsinkin juuri mitään ei meille tuosta 400€stä jää käteen.
Mutta ei, ex on sitä mieltä että lapsen pitää saada asua ilmaiseksi kun on alaikäinen.
Tekis mieli melkein sanoa et hankkikoot sitten itse asunnot lapsillensa, mutta mä en kyllä tästä jousta.
Joren nyt niitä mielipiteitä: olenko kohtuuton?
Kommentit (13)
Sulla ei ole mitään velvollisuutta edes vuokrata asuntoa noinkaan kovaan alihintaan. Ex vaikuttaa hankalalta ihmiseltä, helpommalla pääset kun vuokraat jollekkin toisele.
Mäkin asuin opiskeluaikana vanhempieni omistamassa asunnossa, ja koko ajalta maksoin yhtiövastiketta. Et todellakaan ole kohtuuton, ei kellään kasva raha puissa ja lapsenkin on se hyvä oppia.
Et ole kohtuuton. Tuskin lapsi sitä vuokraa itse maksaa vaan saa asumistuen ja opintotuen.
Et ole kohtuuton vaan lempeä. Jaksat vielä kuunnella typerän akan mussutuksia. Jätä omaan arvoonsa vaan, tuohan on sinulta suorastaan hyväntekeväisyyttä.
Et ole kohtuuton, on miehesi tehtävä elättää alaikäiset lapsensa. Se on kohtuutonta mieheltäsi, että hän ei maksa lapsensa vuokraa, eri asia tietysti, jos rahaa on.
Sulle tulisi jo nyt kuukaudessa satojen eurojen tappio, putkiremppakaan ei mikään halpa ole. Saati että kokonaan rempattu asunto. 400€ on enemmän kuin antelias hinta, katsottuna että sulla ei ole mitään velvollisuutta saati syytä vuokrata asuntoa noin edullisesti.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:44"]Et ole kohtuuton, on miehesi tehtävä elättää alaikäiset lapsensa. Se on kohtuutonta mieheltäsi, että hän ei maksa lapsensa vuokraa, eri asia tietysti, jos rahaa on.
[/quote]
Haloo, kuinka moni vanhempi maksaa lastensa vuokrat?! Varsinkaan jos. Muuttoa ei ole pakollinen vaan mukavuussyistä tapahtuva!
Vuokraa jollekkin toiselle ihan suosiolla. Jos ex tekee tuostakin jo jutun niin auta armias jos lapsi paskoo asunnon tai jotain tapahtuu. Se kääntyy sun viaksi.
Olet erittäin reilu. Älä enää keskustele asiasta exän kanssa. Eikö siitä jo tulisi jotain vero-ongelmia, jos antaisi nuoren asua ilmaiseksi?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:49"]Mistä se vuokraraha tulee?
[/quote]
Sehän ei apn ongelma ole.
Et ole kohtuuton. Asunto sinun, joten ehdottomasti asumisen kulut pitää maksaa. Jos ei käy niin sitten ei lapsi muuta sinne. Piste. Eri asia, jos asunto olisi miehen. Sinä et ole elatusvelvollinen miehesi lapsesta