Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, jolla ei omia lapsia, kadehditko koskaan...?

Vierailija
03.08.2015 |

...naista, jolla on omia synnyttämiä lapsia tai lapsi?

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En:)

Vierailija
42/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miksi ihmeessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että kysyt tuota. Ei tarvi kadehtia

Vierailija
44/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja ärsyttää todella paljon kun jotkut puheissaan vihjailevat siihen suuntaan, että olisin kateellinen. En ole.

Vierailija
45/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 2 lapsen äiti ja ihmettelen myös kysymystä.

Vierailija
46/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Yritä nyt elää vaan omaa elämääsi:) ei sua kadehdi kukaan.

Vierailija
47/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajaa ilmeisesti myös suunnattomasti ärsyttää se että lapsettomat ei ole kateellisia, päätellen siiitä että on alapeukuttanut jokaisen "en"-vastauksen

Vierailija
48/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle. Forces.

Vierailija
49/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikille väärin vastanneille alapeukkua :D

Vierailija
50/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kadehtimista turhana. Aion löytää miehen ja saada lapsia itsekin.

26 v

Vierailija
51/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia omasta tahdosta. Elämäntilanteeni ja mielenterveyteni on niin huonolla tolalla, että olisi suorastaan sadismia synnyttää tänne lapsi. En halua lapsia ja ajatuskin raskaudesta tuntuu kauhealta. Se pilaisi mun elämän täysin. Eli en sillä tavalla kadehdi, että haluaisin lapsen itse nyt.

Sen sijaan kadehdin tai ihailen joidenkin ihmisten perhe-elämää. Sitä, että on rakastavat vanhemmat joilla talous kunnossa. Lapsia, joiden kanssa touhutaan ja oleskellaan. ihania perheaktiviteettia ja perhearkea. Exäni perhe (jossa oli myös pieniä lapsia) oli tällainen. Heillä arki oli aivan ihanaa. Tavallista, arkista, mutta jotenkin niin kaunista. Arjen asioissa aisti sen miten vanhemmat rakastivat toisiaan ja lapsiaan. Heistä näkyi se ilo, onni ja seesteisyys. Sellaista perhe-elämää kadehdin ja sellaista toivoisin joskus itselleni. 

Elämäntilanteessa jossa nyt olen en todellakaan aio hankkia lapsia, sillä se pahentaisi asioita. Mutta JOS joskus kuntoudun niin kyllä, haluan lapsia ja ihanaa perhe-elämää. Niin antoisaa, kivaa arkea. 

Vierailija
52/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mulla on vapaus matkustella ja mennä miten haluan.

Vierailija
53/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mä niitä lapsia haluisin niin sit tekisin, mutta en halua joten miks kadehtisin?

Vierailija
54/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi. Valitsin itse lapsettomuuden.

Vierailija
55/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin kateellinen jollekulle, jonka elämä on paljon köyhempää kuin omani?

Vierailija
56/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että nainen, joka kärsii lapsettomuudesta ja haluaisi lapsen varmaan "kadehtii" lapsiperheitä siinä mielessä, että haluaisi itsekin lapsen, mutta ei saa.

Ja oletan, että naiset, jotka ovat valinneet lapsettomuuden eivät varmaankaan erityisemmin kadehdi lapsiperheitä.

Toki jokainen varmaan saattaa löytää toisenlaisesta elämäntyylistä piirteitä, joista pitää ja joita voisi haluta omaankin elämään, mutta se ei välttämättä ole mahdollista. Lapsiperhe-elämässä on omat hyvät ja huonot puolensa, jotka tulevat lapsen mukana. Samoin lapsettomuudessa on hyviä ja huonoja puolia, mutta koska näissä asioissa ei voi napsia rusinoita pullasta, on pakko valita kokonaisuuden mukaan.

Vierailija
57/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään kadehdi.

Vierailija
58/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä kysymystä. Kadehtivatko lapselliset sitten lapsettomia?

Vierailija
59/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 03:42"]

En oikein ymmärrä kysymystä. Kadehtivatko lapselliset sitten lapsettomia?

[/quote]Minulle on ainakin suoraan sanottu, että vapauteni ja elämäntyylini herättää kateutta.

Vierailija
60/141 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne voisi olla toinen, jos olisin vasten tahtoani lapseton. Olen ymmärtänyt, että lapsen kaipuu voi olla todella kipeä ja tuskallinen asia. Se ei varmastikaan ole kivaa. Yleensä kai kadehditaan jotain sellaista mitä itse haluaisi, mutta joka itseltä puuttuu ja jollain toisella on.

Itselleni ajatus lapsettomuuden tuottamasta tuskasta on käsittämätön. Se ei silti estä minua tuntemasta myötätuntoa inhimillistä kärsimystä kohtaan sellaisenaan, jos lapsettomuus kärsimystä siis aiheuttaa, eikä estä rakastamasta lapsia, joita elämässäni on. 

Kateus ei nyt jotenkin istu omalla kohdallani tähän lapsikuvioon. Suurta kunnioitusta kyllä tunnen kaikkia vastuunsa tuntevia ja kantavia vanhempia kohtaan.